Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 246 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The current project is focused on the implementation of integrated measures with a view to the implementation of the powers of the Municipality of Krivodol, related to the implementation of its responsibilities under the order of the Social Services Act (SSA), Persons with Disabilities Act (PDA) and Personal Assistance Act (PAA). In accordance with the purpose of the procedure, by strengthening the municipal capacity in the field, the processes of reforming the system of social services will be supported and the transition to the new mechanisms at the local level will be facilitated.
The implementation of the project will cover a minimum of 5 p. from the target group and will contribute to the smooth introduction of reforms in the field of social services and personal assistance and will accelerate the provision of more effective, efficient and quality care to persons from the most vulnerable groups of our population . For this purpose, a complex of interconnected will be realized measures, including the creation of a front-office and the hiring, supervision and training of personnel for the implementation of the measures under SSA, PDA and PAA of municipal level.
The municipality has an obligation to organize and lead the activities of the provision of services, as well as being responsible for compliance with the quality standards of social services on the territory of the municipality, which are financed with funds from the state and municipal budgets, conducts guidance and carries out control and monitoring. The implementation of the complex of measures and activities under the project will provide the necessary support and conditions for increasing the capacity and expertise of the Municipality of Krivodol to exercise the powers and obligations of the local government related to the implementation of the SSA, PDA and PAA and will lead to an increase in the efficiency and the quality of services provided in the community for local vulnerable groups.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване на фронт офис, обучение и супервизия на персонала, ангажиран по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ: Кметът на община Криводол провежда общинската политика в областта на социалните услуги в съответствие с решенията на общинския съвет. Към момента Община Криводол като доставчик на социални услуги отговаря за предоставянето на социалните услуги, финансирани от държавния и общинския бюджет. Предоставянето на социалните услуги, финансирани от държавния и общинския бюджет, се осигурява от общината чрез самостоятелно организиране и изпълнение на всички дейности, свързани с прякото предоставяне на социалните услуги. В качеството си на доставчик община Криводол предоставя следните услуги: 1. Социална услуга "Асистентска подкрепа", която включва ежедневна подкрепа в домашна среда на деца и лица с трайни увреждания с определена чужда помощ и на лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване. Услугата се предоставя от 15 броя социални асистенти на територията на цялата община, потребителите на услугата са 34. Насочването за ползване на услугата, изготвяне на индивидуалната оценка на потребностите, индивидуален план за подкрепа за ползване на асистентска подкрепа, както и контролът върху дейността на асистентите и отчитането на услугата се извършва от общината. Предоставянето на тази подкрепа се организира по начин, позволяващ комплексно предоставяне на различните видове социални услуги в домашна среда. 2. По механизма за „ЛИЧНАТА ПОМОЩ“ в община Криводол има назначени 235 лични асистенти, които обслужват 236 бр. потребители с трайни увреждания с установени вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност с определена чужда помощ, и деца с 90 и над 90 на сто вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност без определена чужда помощ. Чрез механизма се осигурява подкрепа на лицата за пълноценно участие в обществото, за извършване на дейности, отговарящи на индивидуалните им потребности от личен, домашен или социален характер и за преодоляване на бариерите на функционалните им ограничения. Общината има задължение да организира и ръководи дейностите по предоставянето на услугите, както и отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет, извършва насочване и осъществява контрол и мониторинг. В изпълнение на тези свои дейности община Криводол изпитва необходимост от наемането на допълнителен персонал, както е и идентифицирана нужда от провеждане на обучения и провеждането на регулярна супервизия по прилагането на трите закона - ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. За целта ще бъде обособен фронт-офис в община Криводол, в който ще бъдe назначено 1 лице на длъжност "Сътрудник социални дейности",ангажирани със следните дейностите: - Информиране на лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване; - Съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги; - Провеждане на разяснително-информационна дейност; - Посредничество за уреждане на споровете между ползвателя на съответната услуга и неговия асистент; - Извършване на мониторинг на услугите лична помощ; - Посещения на място в домовете на потребителите по отношение на дейностите по ЗЛП и ЗХУ. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новите служители и на служителите, които участват в изпълнението на правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди. На обучението ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. Предвидените обучения и супервизии по ЗСУ ще бъдат единствено в частта насочване от общините на потребителите. Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат за 5 служители, от които един новоназначен и ще се провеждат ежемесечно. 29 358.99 29 352.78

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).