Дейности по организация и управление и дейности за информация и публичност като НЕ извършва ИЗЦЯЛО възлагане на дейностите на външен изпълнител: Дейността по организация и управление на проекта ще включва управление на проекта, както и организиране и обезпечаване работата на екипа за управление на проекта , осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване за администриране на проекта. Дейността по организация и управление на проекта ще обхваща целия период на изпълнение на основните дейности на проекта.Ще бъде създадена ясна организационна структура за управление на проекта, в която са включени ръководител на проекта и членове като координатор/инвеститорски контрол, счетоводител, юрист, с посочени функции и изисквания за необходимата квалификация и отговорности. Членовете на екипа за управление ще покриват функции като подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта.
Дейности по информация и публичност на проекта. Чрез мерките за информация и публичност се цели да се разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Дейностите за информация и публичност ще обхващат целия период на изпълнение на дейностите по проекта и ще популяризират приноса на фондовете на ЕС и на оперативната програма. Дейността ще включва като задължителен минимум приложимите за процедурата мерки и реквизити, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. По време на осъществяването на проектното предложение (ПИИ) Община Смолян ще информира обществеността за получената подкрепа, като:
Включи на уебсайта на общината – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС;
Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС.По време на изпълнението на строителните дейности на видимо място ще се постави временен билборд с големи размери с необходимата информация.
Да бъде поставена постоянна обяснителна табела (плака) до една седмица след отстраняване на билборда.
Да организира минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта. |
12 800.00
|
0.00
|
Дейности по инженеринг - проектиране на инвестиционен проект, упражняване на авторски надзор и извършване на СМР дейности за повишаване на енергийната ефективност на НЧ "Проф. д-р Асен Златаров 1927" в с. Смилян, община Смолян : 1. Проектиране на инвестиционен проект. Съответно към момента на кандидатстване Община Смолян какдидатства с архитектурно заснемане, обяснителна записка и КСС по окрупнени показатели. за обект: Енергийно обновяване на сградата на НЧ „Проф. д-р Асен Златаров 1927“ в с. Смилян, Община Смолян. След одобрението на проектното предложение, съответно ще бъде избран изпълнител, на когото ще бъдат възложени дейностите чрез "инженеринг" за изготвянето на инвестиционен проект във фаза "Техническа".
2. Упражняване на авторски надзор- дейността е задължителна съгласно условията на ЗУТ с оглед изпълнението на СМР дейностите и въвеждането на обекта в експлоатация.
3. Дейности по СМР на обект: Енергийно обновяване на сградата на НЧ „Проф. д-р Асен Златаров“ в с. Смилян, Община Смолян.
Също така са заложени и мерки за изпълнение на съществуващите изисквания на чл. 169 от ЗУТ, които ще бъдат финансирани със собствени средства:
- СМР, които са предписани в график за изпълнение на неотложните мерки в техническия паспорт на сградата, както и
- СМР за всички необходими и технически възможни мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с Наредба РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. в резултат на извършена оценка на достъпността съгласно чл. 2, ал.2 от Наредбата.
Съгласно обследването за ЕЕ се предвиждат подобряване на топлотехническите характеристики на ограждащите елементи на сградата:Топлоизолация стени;Топлоизолация покрив; Смяна на дограма и прозорци; Топлоизолация под;
• подобряване на топлотехническите характеристики на сградните системи: Аеротермална термопомпа за отопление и вентилация
За повишаване ефективността на отоплението и климатизацията на сградата се предвижда да бъде монтирана високоефективна термопомпи с функция за отопление от типа "вода - вода" със SCOPgt;3.5. При проектиране на системата, ще се предвиди тръбна мрежа за отвеждане на конденза от вътрешните тела. Преди доставката и монтажа на съоръженията ще бъде извършено проектиране на всяка от системите във фаза технически проект. Предвижда се и доставка и монтаж на хибридна фотоволтаична (соларна) система за собствено потребление.
|
797 757.24
|
0.00
|
Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието: Упражняване на строителен надзор и оценка на съотстветсивто- дейността е задължителна съгласно условията на ЗУТ с оглед изпълнението на СМР дейностите и въвеждането на обекта в експлоатация. Дейността обхваща изготвянето на оценка на съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежа, когато е изготвена от консултант по чл. 142, ал. 6, т. 2, както и упражняването на консултантски услуги по смисъла на чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ. Изготвянето на оценка на съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежа е предпоставка за одобрение и съгласуване на изготвените инвестиционни проекти във фаза "Технически проект".
Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба №3 от 2003г. на МРРБ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане изискванията на Наредба от 2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България.
Строителният надзор следва изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е, както следва:
- отговорност за законосъобразно започване на строежите;
- отговорност за пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- отговорност за изпълнението на строежа, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ;
- отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството; в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежите, съгласно чл. 5, ал. 1, точка 2 от НАРЕДБА № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи;
- КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в НАРЕДБА № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи;
- отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите, съставени по време на строителството;
- отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението;
- отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително - монтажните работи;
- отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти;
- обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи.
Оценката на съответствието на част "Енергийна ефективност" на инвестиционния проект се извършва на основание чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ като при изготвянето и се извършва проверка в съответствие методиката, изложена в Прил. 1 към РД-02-20-3 от 9.11.2022 за техническите изисквания към енергийните характеристики на сгради в сила от 18.11.2022. |
20 170.00
|
0.00
|
Изготвяне на архитектурно заснемане, обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ и изготвяне на обследване на техническите характериситики на сградата и технически паспорт: На етап кандидатстване, е необходимо да представено Обследването за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в
експлоатация, изготвени съгласно действащата към момента на кандидатстване Наредба по реда на чл. 48 от ЗЕЕ . Докладът от обследването за енергийна ефективност се изготвя в обхват и съдържание съгласно изискванията, опредени в приложимата подзаконова нормативна уредба (актуалната към момента на кандидатстване Наредба по чл. 48 от ЗЕЕ). Мерките за повишаване на енергийна ефективност, които се препоръчват при всяка реконструкция, основно обновяване, основен ремонт на сграда или на части от сграда в експлоатация, следва да се оценяват по отношение на техническата и икономическата целесъобразност за използване на алтернативни инсталации и системи по чл. 31, ал. 2. от Закона за енергийна ефективност. Проекти, свързани с внедряване на мерки за енергийна ефективност, ще се финансират само след изготвен доклад за резултатите от обследването за установяване на техническите характеристики на сградата, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл.169, ал.1 и
ал. 3 от ЗУТ в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Тези дейности се считат за подготвителни по смисъла на чл. 2, т. 23 от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията от 17 юни 2014 и не нарушават стимулиращия ефект на помощта!
За целите на подготовката е изготвено и архитектурно заснемане на сградата на читалището. |
11 985.00
|
0.00
|
Изготвяне на независима експертна оценка: След приключване на дейностите по изпълнение на СМР за енергийно обновяване на сградата, следва Община Смолян да възложи изготвянето на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение. Независимата експертна оценка следва да представи информация за:
1. Постигнат клас на енергопотребление
2. Подобрена инфраструктура - РЗП
3. Намаление на годишното потребление на ПОТРЕБНА енергия- % kWh/годишно
4. Намаление на годишното потребление на НЕВЪЗОБНОВЯЕМА ПЪРВИЧНА енергия - % kWh/годишно
5. Намаление на емисиите на парникови газове СО2- t/годишно
6. Дял на ПОТРЕБНАТА ВЪЗОБНОВЯЕМА енергия за отопление, охлаждане, вентилация, БГВ и осветление- %
|
2 400.00
|
0.00
|