Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

VENDAR Ltd. is a newly-established entity as a vehicle for development and production of innovative products in the field of applied chemistry and biotechnologies. To this purpose the company has formed a multidisciplinary team of experts with extensive experience in the real economy and qualified researchers in the field of applied chemistry which have participated as key experts in a number of innovative projects, including projects financed under the Seventh Framework Programme of the EU.

The project is designed to create a new product - activated carbon foam from corn syrup (HFCS). This product will qualify as a world-class innovation which will offer an alternative to the traditional activated carbon on the market, which in addition to its matching or even excelling qualities will have lower production costs. An important feature of the new technology is its ecological implications - from a renewable bio-source trough a low-energy consuming and waste-free production process a new material is derived to be successfully implemented in a number of industries and especially in water treatment for both household and industrial purposes. From this point of view the project falls under "Industry for Healthy Living and Biotechnologies"  thematic filed of ISIS as it provides to the market a new bio-based technology with direct application for healthy living.

In this respect the company plans to create a laboratory in rented premises in the town of Lovech where with the aid of newly-purchased and rented equipment the project team will complete and prototype the innovative product on its own. External services are envisaged only for the patent protection of the innovation and the elaboration of the market, economic and technology studies which are required for the development of a business plan and a concept for the subsequent production and market realization of the innovation. The estimated project cost is BGN 432 994.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на 6 бр. експерти, придобиване на лабораторно и спомагателно оборудване, наем на лабораторно помещение и оборудване, закупуване на консумативи.): За разработването на иновацията по проекта (активна въглеродна пяна от царевичен сироп) ВЕНДЪР ЕООД предвижда създаването на работна лабораторна база в гр. Ловеч. Tъй като към момента компанията не разполага с подходящо помещение за развойната дейност по проекта, предвиждаме да наемем такова, което да отговаря на следните минимални изисквания - площ за лабораторното помещение мин 30 кв.м., отделно офис помещение, наличие на трифазен ток за оборудването (муфелнатa пещ), наличие/възможност за поставяне на въздухоотвод (за сушилнята). Ще се закупи основното оборудване, необходимо за извършване на изследователската работа. То ще включва муфелна пещ, аналитична везна, сушилня, клатачна машина, електронна бъркалка с нагряване и дигитален терморегулатор, автоматичен хаван за стриване, специлизиран шкаф за съхранение на опасни материали. Това оборудване ще осигури материално-техническата база за основните технологични процеси по дехидратация на суровината и стабилизиране на материала, както и за първичен анализ на физикохимичните свойства на материала. Допълнително оборудване ще бъде необходимо, за да се изследват структурата и активните центрове на материала - оптични микроскопи (металографски), сканиращ електронен микроскоп (SEM), трансмисионен електронен микроскоп (TEM) с възможности за елементен анализ, рентгенов дифрактометър, диференциален термичен анализ (DTA/TG). Предвид, че тази техника е много скъпа и ще бъде необходима в сравнително кратки етапи от дейността, смятаме да наемаме това оборудване от външен доставчик само в рамките на необходимия период. За осъществяване на дейността също ще бъде необходимо да се закупи спомагателно и ИТ оборудване – работни маси (4бр.), стилажи (3бр.), подвижни работни маси (4бр.), преносими компютри (3бр.), система за принтиране, сканиране и копиране (1бр.), MS Office Professional (1бр.). Ще се доставят необходимите консумативи за научноизследователската работа – глюкозо-фруктозен сироп, сярна киселина, диспенсери, керамични тигли, азот, филтри, защитно работно облекло, лабораторна и химическа стъклария за провеждане на адсорбционни изследвания (бехерови чаши, пипети, пластмасови контейнери, багрила, соли на тежки метали). Предвиждаме, че за тази дейност ще бъдат изразходвани 70% от предвидените за разработката консумативи. Останалата част ще бъдат потребени в Дейност 2 за разработване и тестване на прототипи. Осигурявайки цялата тази материално-техническа база, ще бъдат създадени необходимите условия за безпроблемната работа на екипа по проекта. Предвиждаме всички дейности, свързани с изследване, тествания, изпитания и измервания на новоразработвания продукт да бъдат извършени изцяло от нашите експерти. Под ръководството на проф. Спасов на този етап ще се произведе гранулирана активна пяна в големи количества с различна форма и размери. Ще се проведат изследвания на морфологията, структурата и здравината на продукта. Ще се тестват на адсорбционните му свойства в статичен режим спрямо моделни замърсители на вода – твърди частици, органични отпадъци и тежки метали. За изясняването на конкретни физикохимични параметри ще се използват различни аналитични техники за анализ - електронна микроскопия, определяне на големина на порите, механични изпитвания и адсорбционни измервания. Предвиждаме, че тази дейност ще отнеме 70% от предвидените човекочасове по проекта. 251 617.80 179 908.13
Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на 6 бр. експерти и придобиване на оборудване за формуване и изготвяне на потребителска опаковка - 1 бр. машина за топло пакетиране, 1 бр. вакуум помпа, 1 бр. 3D принтер) : Тази дейност е естествено продължение на Дейност 1 и ще обхване финалния етап от разработката продукта. Вече разработеният иновативен материал ще бъде приложен за тестване в съществуващи системи и апарати за пречистване на питейна вода. Ще бъдат проведени изследвания в динамичен режим посредством свързване към водопреносната мрежа. Ще се изследват и възможностите за формуване на материала и прилагането на активната въглеродна пяна под формата на гранули и цилиндри с различна големина. Резултатите ще бъдат анализирани при необходимост продуктът ще бъде модифициран. За успешната реализация на иновативния продукт от голямо значение е изследването на качеството на пречистената вода и доказването на приложните свойства на продукта. Активната въглеродна пяна ще бъде използвана за филтриране на поток от вода от водопреносната мрежа в налични на пазара системи. Активният въглен, използван за пречистване на питейна вода, има средна продължителност на употреба от 3 до 6 месеца поради насищане на порите с онечиствания. При ускорена симулация заложената продължителност на етапа от 6 месеца ще позволи да се изясни времето на живот на предлагания от нас продукт при различен дебит и време на експлоатация. Качеството на пречистената питейна вода ще бъде изследвано в сертифицирана лаборатория. За изпълнението на тази дейност ще бъде използвана отново лабораторната база, описана в Дейност 1, както и закупеното оборудване и консумативи (30% от общото предвидено количество на последните). Допълнително ще бъдат необходими уреди за формуване на материала в различни форми и размери и пакетирането в подходяща потребителска опаковка. Потребителската опаковка е тази, която ще остане върху активния реагент в хода на неговата експлоатация – например филтърна хартия с размери на порите, не позволяващи увличане на части от въглеродната пяна извън филтриращата система. За тази цел ще закупим машина за топло пакетиране, вакуум помпа и 3D принтер. Тази дейност ще бъде извършена изцяло от екипа по проекта. Предвиждаме, че за изпълнението й ще бъде потребено около 30% от предвиденото човековреме по проекта. 107 836.20 52 110.68
Защита на интелектуална собственост на национално равнище (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на външен консултант): Тази дейност ще бъде извършена чрез наемането на външна консултантска компания, специализирана в защита на интелектуална собственост. Ангажиментът на консултанта ще бъде да подготви необходимата документация за входиране на заявка за патент върху разработваната по проекта иновация, както и заплащането на необходимите съпътстващи такси. Екипът по проекта ще подпомогне работата на консултанта с подготовка на съответната техническа документация. 7 000.00 6 890.00
Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка на разработвания иновативен продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез разработване на бизнес план от външен консултант): За да се оценят финансовите и икономически аспекти от последващо внедряване в производство и пазарна реализация на разработваната иновация, е необходимо да се изготви детайлен бизнес план. Той ще разглежда реалистичен, оптимистичен и песимистичен сценарии и ще включва: - анализ на потенциала на пазарната ниша и възможните приходи от продажби по години/тримесечия, - анализ на инвестициите за осигуряване на необходимото оборудване, нематериални активи, стоково-материални запаси, оборотен капитал, - анализ на себестойността на продукцията (product costing), - анализ на производствените разходи и анализ на критичната точка (break-even point analysis), - анализ на рентабилността (profitability analysis), - анализ на възвръщаемостта на инвестицията, - анализ на рисковете и чувствителността (risk and sensitivity analysis). Тъй като за изготвяне на по-горе изложените елементи на бизнес плана ще бъде необходима информация за технологията на производствения процес и стратегията за пазарна реализация, тази дейност ще бъде извършвана паралелно с Дейности 5 и 6. 10 000.00 9 800.00
Разработване на технологии за производство на иновативния продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на външен/ни консултант/и): Разработването на технологията за производство на иновативния продукт е съществена част от анализите, свързани с изследване на възможностите и ограниченията за внедряването му в производство. Те ще включват: - анализ на етапите на технологичния процес, - разработване и адаптиране на технологичните етапи за индустриално производство, - оценка на необходимото оборудване, материали, човешки и други ресурси, необходими за рализацията на производствения процес. Предвид необходимостта от специфична инженерингова експертиза, тази дейност ще бъде извършена от външен/ни консултант/и. 36 250.00 36 080.00
Изработване на пазарни анализи и проучвания, маркетингови планове за пазарна реализация на иновативния продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на външен/ни консултант/и): За да се оцени потенциала на разработвания продукт за пазарна реализация, е необходимо да се проведат съответните пазарни анализи и проучвания. Те ще включват: - анализ на пазарната ниша и потенциала й за развитие, - анализ на бариерите за навлизане на пазара, - анализ на конкуренцията, - SWOT анализ и др. На тяхна база ще се разработи маркетингова стратегия и план за поетапна пазарна реализация на продукта. Предвид спецификата на дейността, за изпълнението й предвиждаме да наемем външен/ни консултант/и с доказан опит в пазарните проучвания и разработването на маркетингови стратегии. 20 000.00 19 750.00
Визуализация на проекта (Дейността ще бъде извършена чрез изготвянето и монтажа на 4 броя информационни табели (2 броя за периода на реализацията и 2 броя за период след приключване на проекта) и изготвянето на информационни стикери): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което дружеството и ръководителя на проекта са добре запознати. В рамките на стандартната дейност на дружеството на сайта, който предстои да бъде създаден, ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни условия. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира, че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет. В офиса в гр. Ловеч, в които ще бъде извършвана научно-изследователската дейност, ще бъдат поставени изискуемите табели за визуализация. Така необходимата информация и публичност за проекта ще бъдат осигурени в изискуемия вид, съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. В допълнение, закупеното по проекта оборудване ще бъде маркирано със стикери, изработени специално за целта. 290.00 230.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).