Дейност 1:Подготовка на проектното предложение: Дейността е свързана с подпомагане на Община Кирково при разработването на документи и проучвания, необходими за подготовка на проектно предложение по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ чрез подбор №BG16M1OP002-2.009 „Изпълнение на демонстрационни проекти в областта на управлението на отпадъците“ по Приоритетна Ос 2 на ОПОС 2014-2020. Нейното изпълнение беше реализирано на етап подготовка на проектното предложение и имаше за цел да бъдат извършени всички необходими задачи, съобразно правилата на процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който да осигурят кандидатстването и финансирането на проектното предложение. Документите, които са изготвени в резултат от изпълнението на дейността определят техническите и финансовите параметри на общата, специфичните цели, индикатори и очаквани резултати на проекта.
Дейността включва изпълнението на следните поддейности:
1.Специализиран анализ във връзка с приложението на системи за автоматизирано разделно събиране на РЕТ бутилки и алуминиеви кенчета.
2. Подробно описание на предвидените за изпълнението на демонстрационния проект дейности и обосновка на тяхната необходимост за реализирането на проекта.
Изпълнението на дейността бе от ключово значение за подготовката на качествено и обосновано проектно предложение по процедура запредоставяне на безвъзмездна финансова помощ чрез подбор №BG16M1OP002-2.009.
Чрез подпомагане от външен консултант бе разработен специализиран анализ, както на законодателството в областта, което вече действа в други държави, така и реално изпълнение проекти, които са били реализирани успешно и са послужили, като модел. Чрез подробното описание на предвидените за изпълнение на демонстрационния проект дейности, беше определено в детайл, какви действия следва да бъдат предприети, така че заложените дейности по проекта да доведат до реализирането на целите. |
17 500.00
|
0.00
|
Дейност 2: Управление на проекта: Дейността е от изключително важно значение за реализацията на проекта и постигането на заложените цели. За да бъде осигурено ефективното и ефикасно изпълнение на проекта, се предвижда дейността да се изпълнява от външна техническа помощ (ВТП), която да подпомага община Кирково за управление на проекта. При определянето на тази форма на управление внимателно са дефинирани задачите и функциите на всички ключови експерти (КЕ), така че да не припокриват, а напротив да се разпределят адекватно на обема и сложността им, както и спрямо експертизата и квалификацията на всеки един от членовете. Така дефинираният начин на изпълнение на дейността ще осигури прилагането да достатъчно механизми за вътрешна оценка, контрол, мониторинг на напредъка и при необходимост предприемането на корективни действия при изпълнението на проекта:
1. Своевременно определяне на степента на проявление на рисковете, които застрашават изпълнението на проекта;
2. Координация и комуникация между всички заинтересовани страни в това число: община Кирково, изпълнителите на договори за обществени поръчки, във връзка с изпълнението на проектните дейности
3. Периодичен мониторинг и контрол върху техническото, финансовото и времево изпълнение на проекта;
4. Законосъобразно изготвяне и съхраняване на техническата, административната и финансова документация във връзка с изпълнението на проекта;
5. Периодично докладване за изпълнението на проекта, съгласно правилата на ОПОС.
Така изброените механизми ще бъдат приложени чрез следното разпределение на задачите:
ВТП ще разполага с минимален експертен състав съгласно разписаното в т.9 на настоящото проектно предложение и ще подпомага чрез експертна подкрепа община Кирково при цялостното изпълнение на проекта , чрез осигуряването на следните КЕ:
ръководител екип ВТП, Координатор, експерт "Контрол и докладване".
ВТП ще осигури специфична експертиза при подготовката и провеждането на обществените поръчки, при контрола и докладването на изпълнението на дейностите по проекта и при спазването на изискванията за осигуряване на информация и публичност и за изпълнението на хоризонталните политики при изпълнението на проектните дейности. ВТП е необходима, защото бенефициентът по проекта разполагат с достатъчен капацитет за техническото изпълнение на проекта, но експертите които биха били подходящи за реализирането му са ангажирани с текущото изпълнение на други договори за БФП.
Дейността ще се осъществява посредством следните механизми:
1. Регулярни работни срещи между възложителя и представляващите външните изпълнители по договорите за обществени поръчки;
2. Посещения на място за проследяване на напредъка на изпълнението на проектните дейности;
3. Проверки на наличните документи, издадени във връзка с изпълнението на проекта;
4. Стойността на ВТП е 29000 без ДДС. |
29 000.00
|
0.00
|
Дейност 3: Изпълнение на демонстрационен проект: С оглед извършеният анализ на вече реализирани добри практики екипът по изпълнение на заданието прие, че поставянето на обикновени базови автомати не би било достатъчно и не би могло да предостави необходимите технически изисквания за реализация на концепцията, поради което се възприе, че най-целесъобразно е да се реализира демонстрационния проект посредством изработване, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на инсталация, тип преместваем обект по смисъла на чл.56, ал.1, т.2 от ЗУТ. Съгласно чл.56, ал.2 от ЗУТ, за обектите по ал. 1, т. 1 и 2 се издава разрешение за поставяне въз основа на схема и проектна документация, одобрени от главния архитект на общината. Схемата за поставяне определя пространственото разположение, вида, типа, размерите и предназначението на обекта по ал. 1, т. 1 и 2. В зависимост от вида и предназначението на обекта се представя индивидуален проект, който съдържа архитектурно-художествена и инженерно-техническа част, или типов проект, придружен с декларация за характеристиките на обекта, издадена от производителя въз основа на протоколи от изпитване или изчисления и/или сертификат за система за управление на качеството, и/или на документи, удостоверяващи съответствие с техническите изисквания на нормативните актове.
Преместваемия обект следва да съдържа автомат за обратен вендинг с две депа, екран за предоставяне на информация, типов четец, осветление, система за отдалечен контрол, система за отдалечена защита, информационен модул, система за оценка базирана на четци за магнитни карти, система за съхранение и третиране с минимум два броя съдове с обем не по-малко от 200 литра, както и система за алтернативно захранване от слънчеви колектори.
Въз основа на отправено запитване до минимум две компании, които да предоставят оферта включваща изработка, доставка, монтаж и легализация на съоръжението бе формирана цената необходима за придобиване на инсталацията. Вземайки предвид необходимостта от предоставянето на специфична архитектурно-художествена и инженерно-техническа документация за узаконяването на такъв тип съоръжение е преценено, че легализирането на съоръжението е неразделна част от поръчката за изработка, доставка и монтаж, поради което не е целесъобразно разбиването на няколко поддейности, които да се възложат разделно.
Анализирайки извършения специализиран анализ, и запознаване на българското законодателство в областта община Кирково прецени, че към настоящият момент не възможно обвързването на апаратите с получаване на големи средства, поради което се определи, че 1 бр. рециклирана PET бутилка от 500 мл. или 1 бр. Кен ще се равняват на 1 ст., която лицата ще могат да използват за заплащане на местни данъци и такси. За целта всяко лице ще може или да си изкара магнитна карта която да се регистрира на негово име и да трупа точки, които да се записват в компютъра на машината, или ще може да получи бележка за внесена опаковка, която да съхрани и предостави в случаи, че реши да я използва за заплащане на данъците си. За целта ще се инициира изменение в Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на община Кирково. Тази законодателна инициатива ще бъде необходима за да се гарантира правното урегулиране на този тип правоотношения така, че да идентифицира всички заинтересовани лица, като същевременно закрепи техният статут при употребата на специализираното оборудване. Община Кирково по този начин се надява да изпълни поставените и цели в областта на опазването на околната среда и популяризирането на разделното събиране, като същевременно насърчи гражданите да бъдат активна страна в процеса. Този способ на въвеждане на технологията ще послужи като пример на национално ниво, и да спомогне за законовото урегулиране на този тип рециклиране, което да позволи увеличаване на сумите, които ще бъдат изплащани на гражданите.
|
262 000.00
|
0.00
|
Дейност 4: Кампании за популяризиране на резултатите от проекта:
Кампанията ще включва:
Провеждане на информационни срещи с граждани по места. Срещите ще се проведат на два информационни тура, по график предварително определен от община Кирково.
Общината има 72 населени места с общо население 21 916 жители. Поради което всяка разяснителна кампания ще обхваща поне 3 от най-населените. Допълнително ще се
проведат още 2 срещи, с. Кирково и с. Чорбаджийско, в които ще бъдат монтирани инсталациите. В рамките на информационните срещи екипът за управление на проекта ще запознае заинтересованата общественост с условията и начините използване на системите за автоматизирано разделно събиране на РЕТ бутилки и кенчета.
Ще бъдат поканени всички заинтересовани граждани от съответния район. Срещите се провеждат с участието на представители на местните иинституции.
- За всяко събитие ще бъде предложен график на провеждане на събитията,
- Събитията се организират в часово време, което да осигури максимална посещаемост.
След събитията община Кирково ще направи кратък анализ на изминалата среща и обмисли предложения за подобряване/оптимизиране на срещата, с цел повишаване на ефективността от следващите срещи.
Успоредно ще се реализира интернет кампания, която ще има за цел да привлече вниманието на широка аудитория, да увеличи каналите, чрез които се достига до потенциалните участници в проекта, да предостави достъп до допълнителна информация за проекта и неговите цели.
Интернет кампанията се реализира посредством рекламни публикации във фейсбук.
1. Предложението за реализиране на интернет кампания ще се изготвя въз основа на:
а/Изготвен медиен анализ на интернет средата в България за 2018 г., който включва проследяване и анализ по тематичност и посещаемост/аудитория на интернет медии:
- Изследване на топ 30 уеб медии в България и община Кирково за 2018 г.;
- Анализ на аудиторията.
б/ Изготвен на база на медийния анализ – медиен интернет план, координиран изцяло с комуникационните цели на проекта.
2.Изработка на Интернет банер
Визията на банера трябва да кореспондира с визията одобреното лого на проекта; да е конвертируем спрямо техническите изисквания на сайта.
- Възможни размери: 300 px x250 px; 240 px х400 px; 336 px x280 px;
- Да се предложи статичен и динамичен вариант на банера;
- Да се предложат минимум 5 варианта за дизайн и съдържание на банерите;
- Да са съобразени с цялостната визия на проекта;
- Канали за разпространение - банерите ще бъдат разпространени в рамките на информационната кампания в интернет, която е част от настоящата обществена поръчка. Банерите следва да съдържат хиперлинк, който води към проекта на интернет страницата на община Кирково;
- Размерът на банера в KB, следва да е съобразен с изискванията за големина на сайтовете, на които ще бъдат поставени банерите;
Изработването на банерите следва да отговаря на изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014- 2020 г.“ Като минимум Изпълнителят следва да проучи комуникационните канали, както и да избере подходящо място в сайтовете и на подходяща страница, където рекламата може да бъде ефективно позиционирана, така че да достигне до целевите аудитории; да разработи подходящи формати, отговарящи на изискванията на избраните канали; да ползва лесно приложими методи за интернет реклама и популяризиране на проекта; Изпълнителят може да предложи и други форми на интернет рекламно-информационно присъствие като например създаване на профил в подходящи социални мрежи, провеждане на рекламна кампания в социални мрежи и др. Тази задача следва да започне да се изпълнява не по-късно от третия месец след стартирането на проекта. Продължителност на кампанията – 9 месеца.
|
71 150.00
|
0.00
|
Дейност 5: Дейности по информация и комуникация: С цел осигуряване на визуализация на финансирането от страна на Европейския съюз ще бъдат изработени и поставени 3 бр. информационни табели и два броя стикер с визуализация (с логото на ЕС и ОПOС) на придобитото оборудване, като за целта ще бъдат използвани услугите на външна фирма изпълнител. Също така ще бъдат подготвени няколко публикации на интернет страницата на община Кирково, които да информират обществеността за изпълнението на проектното предложение и за предвидените дейности.
Информационните материали ще бъдат разработени, съгласно всички изисквания на Европейския Съюз и по-конкретно съгласно разпоредбите, залегнали в глава II на Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 и ще съдържат всички задължителни елементи, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Информационните материали ще бъдат изработени от външна фирма изпълнител, прилагайки разпоредбите, залегнали в Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ), по специално глава IV Специални правила за определяне на изпълнител от бенефициенти на БФП.. |
3 700.00
|
0.00
|