Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

Stage II of Line 3–section “Zhitnitsa str.–Ovcha kupel RD–Ring road” is part of the phased construction of the line laid down in the General master plan (GMP) and the short-term program of Sofia municipality for the development of transport as part of the backbone of the transport and communication system of the city.
The project covers the western part of the line and starts at the end of the underground section after MC 14 (end of Stage I of Line 3 „Vladimir Vazov Blvd.-Centre–Zhitnitsa str." that runs from 05.01.2016 with Grant by OPTTI 2014-2020), passes through the district "Ovcha kupel" and reaches MC18, which is located under the ring road between "Central"str. and railway line Sofia-Pernik. The project includes 4 underground stations and metro with a length of 3.8 km, in a largely underground except for that portion of the route between MC 14 and MC 15, which will be on the viaduct. In MS 18 provided as part of a project to build a connection between the railroad and railway station. 
Thus, in the near future conditions will be established for integrated operation of metro, automotive, rail and air transport systems, which directly leads to the fulfilment of the priority for intermodality in passenger transportation. 
The value of the investments needed for the construction of Stage II of Line 3 from the Sofia metro extension project is estimated at EUR 103,4 mill (VAT excl.), based on conducted public procurements related to implementation of this stage.
Within present project proposal will be constructed: metro trace with total length 3.8 km, 4 metro stations and a railway stop, which will be equipped with following operation systems: Electric, Low voltage systems, Transport automatics, Heating, ventilating, and air conditioning, Water supply and sewerage, Railway track, Automatics and mechanics for the movement of the trains and communication links.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Планиране и проектиране: Дейността има за цел да осигури работни проекти за изпълнението на строителството, съгласно заложените изисквания в тръжната документация по разработен идеен проект. Дейността включва разработването на работни проекти по следните части : 1. Геоложки и хидрогеоложки проучвания 2. Трасе и профил 3. Конструкции метроучастък от Метродепо „Земляне” до МС15 4. Архитектура и конструкции МС15 5. Архитектура и конструкции МС16; Конструкции на метротрасе между МС15 и МС16 6. Конструкции метроучастък от МС16 до МС17 7. Архитектура МС17 8. Конструкции МС17 9. Конструкции метроучастък от МС17 до МС18 10. Архитектура МС18 11. Конструкции МС18 12. Релсов път 13. Контактна мрежа 14. Водоснабдяване и канализация /В и К/ - метроучастък от км. 11+939 до МС16 15. Водоснабдяване и канализация /В и К/ - МС17 и МС18 16. Отопление, вентилация и климатизация /ОВ и К/ - МС15, станционни ОВК, тунелна вентилация на МС15 17. Отопление, вентилация и климатизация /ОВ и К/ - МС16, метротрасе МС15-МС16, станционни ОВК, тунелна вентилация на МС16, тунелна вентилация на метротрасе МС15-МС16 18. Отопление, вентилация и климатизация /ОВ и К/ - МС17 и МС18 19. Електроинсталации - участък от МС14 до МС16: - Кабелни връзки 10кV; - ПС 15; -ТПС 16; - Вътрешни ел.инсталации НН – МС15; - Вътрешни ел.инсталации НН – МС16 20. Електроинсталации - участък от МС16 до МС18: - Кабелни връзки 10кV; - ПС17; -ТПС 18; - Вътрешни ел.инсталации НН – МС17; - Вътрешни ел.инсталации НН – МС18 21. Слаботокови системи – МС15 – Том І: - Система за диспечерски връзки - Озвучително-оповестителна система - Часовникова система 22. Слаботокови системи – МС15 – Том ІІ: - Пожароизвестителна система - Система за видеоконтрол - Сигнално-охранителна система - Система за контрол на достъпа 23. Слаботокови системи – МС16 и метротрасе до МС15 - Система за диспечерски връзки - Озвучително-оповестителна система - Часовникова система - Пожароизвестителна система - Система за видеоконтрол - Сигнално-охранителна система - Система за контрол на достъпа 24. Слаботокови системи – МС17 и МС18: - Система за диспечерски връзки - Озвучително-оповестителна система - Часовникова система - Пожароизвестителна система - Система за видеоконтрол - Сигнално-охранителна система - Система за контрол на достъпа 25. Система за контрол и таксуване на пътниците - МС15 и МС16 26. Система за контрол и таксуване на пътниците - МС17 и МС18 27. Реконструкция на инженерна инфраструктура – МС15: - ВиК - Телекомуникационни мрежи - Трамвайна контактна мрежа - Улично осветление - Електро 28. Реконструкция на инженерна инфраструктура – МС16: - ВиК - Телекомуникационни мрежи - Улично осветление - Електро 29. Реконструкция на инженерна инфраструктура – МС17 и МС18: - ВиК - Телекомуникационни мрежи - Улично осветление - Електро 30. План за безопасност и здраве /ПБЗ/ - МС15, 16, 17 и 18 31. Железопътна спирка при МС18 по части: - Релсов път - Архитектура - Конструкции - Контактна мрежа - Електрозахранване - Сигнализация и телекомуникации Дейността е част от проведената процедура по ЗОП за избор на изпълнител за Изграждане на Линия 3, Етап II - участъка „ул. Житница– жк Овча купел – Околовръстeн път” от км 11+966,34 /11+941,33/ до км.15+746,37 с 4 метростанции, която е описана в т. 10 "План за външно възлагане" на настоящия ФК в ИСУН. За изпълнението на дейността са сключени два договора за две обособени позиции: Договор № 56 от 20.02.2017г. за първа обособена позиция и Договор № 57 от 20.02.2017г. за втора обособена позиция. Стойността на дейността съгласно сключените договори е в размер на 7 197 746.90 лв. без ДДС. Размера на ДДС за дейността е 1 439 549,38 лв. В договора не са включени непредвидени разходи. Стойността на БФП по настоящата дейност в раздел 5 "Бюджет" на настоящия ФК в ИСУН е намалена в сравнение с допустимата БФП в размер на 7 197 746.90 лв. без ДДС във ФК за "голям проект" в следствие на ограничение на бюджета на процедурата. 7 197 746.90 7 410 286.37
Закупуване на земя: Дейността обхваща процедура по очуждаването на 66 бр. имоти, разположени в районите през които преминава трасето на проекта. 2 933 745.00 0.00
Строително-монтажни работи: Настоящата дейност включва строително-монтажните работи при изпълнението на участъка „ул. Житница– жк Овча купел – Околовръстeн път” представляващ Етап II от Проекта за разширение на метрото в София - Линия 3. Участъкът започва от км 11+966,34 /11+941,33/края на четвърта обособена позиция на Етап I разположен на ул. Житница след МС 14 преминава през жк "Овча купел" и достига до МС 18, която е разположена под Околовръстното шосе между ул."Централна" и ж.п. линията София – Перник - км.15+746,37. При МС 18 се предвижда като част от проекта да бъде изградена връзка с жп линията и жп спирка. Обща дължина на участъка е 3.8 км и включва 4 метростанции. Дейността е част от проведената процедура по ЗОП за избор на изпълнител за Изграждане на Линия 3, Етап II - участъка „ул. Житница– жк Овча купел – Околовръстeн път” от км 11+966,34 /11+941,33/ до км.15+746,37 с 4 метростанции, която е описана в т. 10 "План за външно възлагане" на настоящия ФК по ИСУН. За изпълнението на дейността са сключени два договора за двете обособени позиции: Договор № 56 от 20.02.2017г. за първа обособена позиция и Договор № 57 от 20.02.2017г. за втора обособена позиция. Стойността на дейността съгласно сключените договори е в размер на 124 300 910.34 лв. без ДДС. Размера на ДДС за дейността е 24 860 182,07 лв. В договора не са включени непредвидени разходи. Стойността на БФП по настоящата дейност в раздел 5 "Бюджет" на настоящия ФК в ИСУН е намалена в сравнение с допустимата БФП във ФК за "голям проект", която е в размер на 124 300 910.34 лв. без ДДС в следствие на ограничение на бюджета на процедурата. 124 300 910.34 129 488 339.30
Съоръжения, машини и оборудване: Дейността включва доставка, монтажа, комплексни изпитания и обучение на персонала за следните съоръжения, машини и оборудване, част от изпълнението на проекта: Първа част: • Системи, свързани с управлението на метровлаковете: -Система за телекомуникационно управление на влаковото движение (СВТС) по метролинията - ниво на безопасност SIL4 (Safety Integrity Level), съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и ниво на автоматизация 3 GoA 3, съгласно стандарт IEC 62290 (или еквивалентен). -Транспортно-комуникационна система - ниво на безопасност SIL3 съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и стандарт EN 50159:2010 (или еквивалентен) за системи за съобщения, сигнализация и обработка на данни и съобщения, свързани със сигурността в предавателни системи. -Интегрирана радио-комуникационна система -SCADA система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване - ниво на безопасност SIL3, съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен). -Система за автоматични перонни преградни врати (САППВ) Втора част: • Релсов път и контактна мрежа. • Електрически системи и инсталации в това число; -Електрозахранване; -Тягово-понизителни станции; • Автоматика и телемеханика на електро-механичните съоръжения; • Телекомуникационни (Слаботокови) системи в това число : -Система за видео наблюдение; -Система за контрол на достъпа и СОТ; -Система за диспечърски връзки; -Озвучително оповестителна система; -Пожароизвестителна система; -Часовникова система; -Система за контрол на достъпа и таксуване на пътниците; • Отопление, вентилация и климатизация; • Водоснабдяване и канализация; За изпълнението на дейността са проведени две процедури по ЗОП. За първата частта от дейността, която обхваща системите, свързани с управлението на метровлаковетеима описана по-горе е проведена процедура по ЗОП за избор на изпълнител за Доставка на метровлакове и изпълнение на системи за управление за Проекта за разширение на метрото в София, трета метролиния, първи етап - от км 4+950 до км 11+966,34 (с клауза за изпълнение на втори етап от км 11+966,34 /11+941,33/ до км.15+746,37 с 4 метростанции), която е описана в т. 10 "План за външно възлагане". След приключването на процедурата е сключен Договор № 300 от 28.09.2015г., в който е предвидено при осигурено финансиране за настоящият проект на Линия 3, Етап II (както и за Етап III) системите, свързани с управлението на метровлаковете да бъдат изпълнени от един и същ изпълнител. Целта е да се осигури съвместимост и безпроблемно функциониране на тези системи по цялата Линия 3. Стойността за системите, свързани с управлението на метровлаковете за настоящият проект на Етап II от Линия 3, съгласно Договор № 300 от 28.09.2015г. е в размер на 21 509 861,13 лв. без ДДС. Размера на ДДС е 4 301 972,23 лв. В договора не са включени непредвидени разходи. За Втората част от дейността описана по-горе, която обхваща всичко без "системите, свързани с управлението на метровлаковете" е проведена процедура по ЗОП за избор на изпълнител за Изграждане на Линия 3, Етап II - участъка „ул. Житница– жк Овча купел – Околовръстeн път” от км 11+966,34 /11+941,33/ до км.15+746,37 с 4 метростанции, която е описана в т. 10 "План за външно възлагане". За изпълнението на дейността са сключени два договора за двете обособени позиции: Договор № 56 от 20.02.2017г. за първа обособена позиция и Договор № 57 от 20.02.2017г. за втора обособена позиция. Стойността за тази част на дейността съгласно сключените договори е в размер на 44 610 104,32 лв. без ДДС. Размера на ДДС е 8 922 020,86 лв. В договора не са включени непредвидени разходи. Общата стойност за изпълнението на дейността е в размер на 66 119 965.45 лв. без ДДС. Размера на ДДС за дейността е 13 223 993,09 лв. Стойността на БФП по настоящата дейност в раздел 5 "Бюджет" на ФК в ИСУН е намалена в сравнение с допустимата БФП във ФК за "голям проект", която е в размер на 66 119 965.45 лв. в следствие на ограничение на бюджета на процедурата. 66 119 965.45 74 565 265.75
Непредвидени разходи: Целта на дейността е при необходимост да има инструмент за финансиране на допълнителни и непредвидени дейности, които е било невъзможно да бъдат предвидени и заложени в идейните проекти и са възникнали при изпълнението на проекта. Най-ранната дата за сключване на договор за изпълнение е 30.04.2017 г. Заложената стойността за изпълнението на дейността е в размер на 352 049.40 лв. без ДДС. Размера на ДДС за дейността е 70 409,88 лв. Най-ранната дата за сключване на договор за изпълнение е 30.04.2017 г. Стойността на БФП по настоящата дейност в раздел 5 "Бюджет" на ФК в ИСУН е намалена в сравнение с допустимата БФП във ФК за "голям проект", която е в размер на 352 049.40 лв. в следствие на ограничение на бюджета на процедурата. 352 049.40 0.00
Публичност: Дейността има за цел да осигури публичност за предоставената безвъзмездна финансова помощта от Общността чрез Европейски фонд за регионално развитие за Проект за разширение на метрото в София, Линия 3, Етап II - участъка „ул. Житница– жк Овча купел – Околовръстeн път”. Дейността ще бъде реализирана чрез следните мерки за информиране на обществото: -Церемония по първа копка - 1 брой -Публични събития - 7 броя -Фото и видео заснемане - 18 броя фото и видео сесии -Церемония по рязане на лента - 1 брой -Поставяне на Постоянни обяснителни табели - 5 броя -Информационни печатни материали - 5 000 броя Мерките за осигуряване на публичност на помощта предоставена от Общността са в съответствие с Приложение ХII на Регламент 1303/2013 на ЕК и с указанията за мерките за информация и публичност от Насоките по ОПТТИ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (приложение №08.1 на Насоките за кандидатстване). Заложената стойността за изпълнението на дейността е в размер на 78 233.20 лв. без ДДС. Размера на ДДС за дейността е 15 646,64 лв. Най-ранната дата за сключване на договор за изпълнение на някоя от мерките за информация и публичност е 30.04.2017 г. В договора няма да бъдат включени непредвидени разходи. Стойността на БФП по настоящата дейност в раздел 5 "Бюджет" на ФК в ИСУН е намалена в сравнение с допустимата БФП във ФК за "голям проект", която е в размер на 78 233.20 лв. в следствие на ограничение на бюджета на процедурата. 78 233.20 0.00
Изпълнение на инженер-консултантски услуги : Изпълнението на дейността включва контрол над проектирането, строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Квалифицирани специалисти по съответните части стриктно следят за изпълнението на разработените проекти, за качеството както на използваните материали, така и на самата работа. Те изискват протоколи, гарантиращи безопасността на изпълнените инсталации и съставят необходимите актовете в съответствие с действащите нормативи. Инженер консултантът гарантира качествено изпълнение на строително-монтажните работи и спомага за безпроблемното въвеждане на обекта в експлоатация. Строителният надзор е свързан както с проектирането на даден обект, така и със съгласуването на необходимата документация, с издаване на разрешения за строеж и съблюдаване на нормите (правилата) за безопасност на труда. Той включва откриване на строителна площадка; заверка на заповедна книга; съставяне на актове по време на строителството (образци 5,6,7 и12); съставяне на акт 14 за изпълнената конструкция (груб строеж); издаване на технически паспорт на обекта, който се представя пред Агенцията по Кадастър и органа, издал разрешението за строеж; изготвяне на констативен акт 15 по чл. 176 от ЗУТ (след завършването на строежа); изготвяне на окончателен доклад (акт 16) до Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК), Районна дирекция за национален строителен контрол (РДНСК) или съответната община по чл. 177 ЗУТ; издаване на необходимите становища от общински или държавни органи и институции за въвеждане на обекта в експлоатация – Столична регионална здравна инспекция(СРЗИ), РИОКОЗ, ВиК, електроразпределителните дружества; подготвяне на пълен комплект документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Инженер-консултанта осигурива законосъобразното започване, изпълнение и приключване на строителството; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност; правилно изпълнение на строително – монтажните работи. Дейността ще бъде изпълнена съгласно проведената процедура по ЗОП и сключеният Договор № 328 от 04.11.2016 г. за изпълнение на Инженер-консултант за изграждането на Линия 3, Етап II - участък „ул. Житница– жк Овча купел – Околовръстeн път” от км 11+966,34 /11+941,33/ до км.15+746,37 с 4 метростанции, която е описана в т. 10 "План за външно възлагане" на настоящия ФК по ИСУН. Стойността за изпълнението на дейността е в размер на 360 900 лв. без ДДС. Размера на ДДС за дейността е 72 180,00 лв. В договора не са включени непредвидени разходи. Стойността на БФП по настоящата дейност в раздел 5 "Бюджет" на настоящия ФК по ИСУН е намалена в сравнение с допустимата БФП във ФК за "голям проект", която е в размер на 360 900.00 лв. без ДДС в следствие на ограничение на бюджета на процедурата. 360 900.00 318 843.78
Техническа помощ: Управление на проекта, експерти, становища и други. Заложената стойността за изпълнението на дейността е в размер на 977 915.00 лв. без ДДС. Размера на ДДС за дейността е 195 583.00 лв. Най-ранната дата за сключване на договор за изпълнение е 30.04.2017 г. В договора няма да бъдат включени непредвидени разходи. Стойността на БФП по настоящата дейност в раздел 5 "Бюджет" на ФК в ИСУН е намалена в сравнение с допустимата БФП във ФК за "голям проект", която е в размер на 977 915.00 лв. без ДДС в следствие на ограничение на бюджета на процедурата. 977 915.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).