Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The proposal aims to assist a total of 246 pupils from 1st  to 10th grade from the “Sts. Cyril and Methodius” Secondary School in the town of Pordim, Pordim Municipality, where the majority of children identify themselves as Roma, in their development  as adequate citizens with successful  social and professional realization.The activities support the acquisition and development of pupils’ abilities and knowledge in the following fields: Bulgarian language, customs and traditions of different ethnicities, cuisine, folklore, art, sport. The activities to be carried out under the project will contribute to changing social attitudes and forging mutual understanding and tolerance.In the framework of the project a working model for enhancing motivation to participate in the educational process will be applied to both students and parents who identify themselves as Roma as well as to the Bulgarian majority. The project realization will contribute towards reaching the objective of the program  - assisting ethnic minority pupils in their development as adequate citizens who could achieve successful professional, social and creative realization through better motivation of both students and parents to participate in the educational process; The following results will be achieved: 90% of the Roma students will be integrated in the educational system; they and their parents will perceive education as a valuable asset and a prerequisite for successful start in life; the educational environment will be better; the number of the ungrounded absences from school will decrease; the number of students who continue their education to secondary school will be higher as well as the number of those who finish their education successfully ; students’ motivation to participate in the school life will be higher; civil competences will be fostered in spirit of tolerance and cultural identity preservation; negative social attitudes based on ethnicity and cultural identity will be overcome
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за организация и управлемие на проекта: Целите на дейносттите за организация и управление на проекта са: 1.Създаване на условия за постигане на добра координация между партньорите, за гарантиране изпълнението на поставените цели и индикатори за продукт и резултат. 2. Осъществяване на постоянен вътрешен мониторинг, контрол и оценка на качеството и ефективността на провежданите проектни дейности, за стриктното спазване на функционалните задълженията от ангажираните лица; 3.Осъществяване на ефективен контрол за целесъобразното и законосъобразно разходване на средствата съгласно утвърдения бюджет при спазване на финансово-счетоводната нормативна уредба и изискванията на финансиращия орган. Екипът се състои от ръководител, счетоводител, юрист, администратор и асистент на проекта. Дейността включва: 1. Подготовка и сключване на договори с членовете на екипа, ръководители на занимания с учениците, обучители за работа с родители.; Подготовка на документация по ЗОП - I - IV проектен месец; 2. Разработване на правила за вътрешен мониторинг и оценка; за финансово управление на средствата; за комуникация между партньори и ангажирани лица при изпълнение на проектните дейности; на критерии за подбор на целевите групи. Екипът ще разработи и утвърди на заседание образци на документи за организиране и отчитане изпълнението на всички дейности. - I - III 3. Извършване подбор на участниците от целевата група” родителите ще попълват заявление за включване на детето в дейности по интереси през ІІІ – ІV проектен месец. 4. Периодично ще се внася информация за проекта. I - XXIII 6. Ще се контролира как се спазват изискванията за визуализация, за спазване на времевия график на дейностите. Ще се контролира прилагането на изискванията на ЗОП и Наредба № 2 за организиране на ученическия отдих и туризъм. - I- XXIII 7. Периодично членове на екипа ще извършват вътрешен мониторинг и оценка, ще анализират информацията от анкетните карти на участниците в различните дейности. Ще се следи как се спазва индикатора за брой участници от целевите групи. При необходимост ще се предприемат коригиращи действия. - I - XXIII 8. Ще се следи за редовното изплащане на възнаграждения, за разплащане с бюджета, НОИ и здравната каса; с фирмите доставчици на материали и услуги. 9. Ще се създаде и поддържа архив на проекта. - I - XXIII 10. Периодично ще се провеждат работни срещи на екипа с участието на представители на партньорите. Ще се следи как се изпълняват поетите ангажименти според подписаното споразумение за изпълнение на проекта. Ще се оформят протоколи с решения. Ще се прави преглед на изпълнението на решенията от предходното заседание. Ще се утвърждават месечни графици за изпълнение на проектните дейности. - I - XXIII проектен месец Дейността ще се реализира през целия срок на изпълнение на проекта. 29 172.82 25 305.17
Дейности по информация, публичност и визуализация: Целта на дейността е да се популяризира финансовата подкрепа от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020, съфинансирана от ЕСФ и българското правителство, целите, дейностите и постигнатите резултати от изпълнението на проекта за целевите групи. Ще се подготвят: - флаери с кратка информация за популяризиране на проекта: информация за финансиращия орган и оперативната програма; цели, целеви групи, дейности и очаквани резултати; - информационна табела за сградата на училището; - стикери за оборудване; - диплянка с резултати от изпълнението на проекта; - рекламни папка и химикалка с наименованието и лого на ОП „НОИР” и ЕС, съгласно изискванията за визуализация на финансовата подкрепа; При подготовката на образците на информационните материали и при тяхното изпълнение ще се спазват всички изисквания за визуализация съгласно Единния наръчник на бенефициенти за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Ще се организират 3 бр. пресконференции за представяне на проекта – в началото, по средата и в края на изпълнение на проектните дейности. На журналистите ще се предостави и прес-лист с информация за проекта, изпълнението и постигнатите резултати. Участниците ще попълват анкетна карта за обратна информация за оценка качеството на информационното събитие. В началото на проекта ще се организира среща с родителите за запознаване с възможностите за участие на тях и децата им в проектните дейности. Два пъти през срока на изпълнение на проекта родителите ще бъдат информирани за постигнатите резултати. Ще се обобщават резултатите от анкетни карти за оценка качеството на предоставената информация и удовлетвореността на родителите от участието на децата им в проектните дейности. Ще се подготвят 2бр. публикации за местни и регионални печатни медии. Ще се поддържа актуална информация за изпълнението на проекта на сайтовете на кандидата и неговите партньори. Дейността на всички целеви групи периодично ще бъде документирана. Ще се създаде фото архив. Ще се поддържа актуална информация за дейността като се поставят снимки и документи върху коркови табла с необходимата визуализация. Всички документи, отразяващи изпълнението на проектните дейности, презентации, изходяща кореспонденция и др. ще имат необходимата визуализация съгласно Единния наръчник на бенефициенти за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Етапи на изпълнение: Подготовка: - изработване на образци на информационни материали за възлагане – I проектен месец; Изпълнение: - избор на фирма – изпълнител на информационни и рекламни материали по правилата на ЗОП; изработване на информационни и рекламни материали - I- III, X - XIII, XX - XXIII проектен месец; -пресконференции - ІІІ, Х, ХХІІІ проектен месец; - публикации - ІІІ, Х, ХХІІІ проектен месец; - провеждане на родителски срещи -ІV, Х, ХVІ проектен месец - поддържане на актуална информация на сайтовете на кандидата и партньорите и на информационни табла; фотоархив и документиране на дейностите – I – XXIII проектен месец; 2 799.00 2 330.40
Създаване на клуб “Език свещен“, който ще включва допълнително обучение по български език за учениците, за които българският език не е майчин и/или за ученици от етническите малцинства застрашени от отпадане от училище.: Дейността е насочена към ученици от Средно Общообразователно Училище “Св. Св. Кирил и Методий” град Пордим – 80% от етническите малцинства и включва една група от 16 ученика от първи до четвърти клас и една група от 16 ученика от пети до осми клас, за които българският език не е майчин и/или изостават с материала по български език, предвиден за съответния клас. Целта на тази секция е да затвърди и разшири знанията и уменията, нужни за речевото общуване в различни комуникативни ситуации, да се усъвършенства речевата практика на учениците от различните класове и да се развива творческата активност на подрастващите. В зависимост от възрастта ще се включат текстове, разнообразни по тематика, стил и жанр, за анализ и редактиране, както и разнообразни задачи, ориентирани към подобряване на комуникативната компетентност на учениците. Ще се наблегне на отношенията между книжовен език и диалекти, нормите на българския книжовен език, стиловете на българския книжовен език. Ще се приложат знанията за строежа на речта, съществителното и прилагателното име, глагола. Целта е да се онагледят дори някои твърде абстрактни граматически категории, за да бъдат по-достъпни и по-лесни за възприемане. В резултат на това учениците ще подобрят уменията си да четат правилни, съзнателно и изразително, да пишат грамотно и четливо. Чрез езикови и литературни задачи и упражнения ще се надграждат знанията на учениците. Ще се използват упражнения за усвояване на уменията за общуване в разнообразни комуникативни ситуации, както и забавни задачи за отмора и съобразителност. Теоретическите знания по български език ще са с практическа насоченост и ще допринасят за по-трайното усвояване на правописа и пунктуацията. Учениците ще работят с разнообразни учебни помагала и произведения от художествената литература, които ще допринесат за изграждането на естетически усет, ще повишат равнището на художественото възприемане и ще обогатят читателската им култура. Ще се закупят учебни помагала, които улесняват учебния процес и материала става по- достъпен за учениците. Двете групи ще имат занимания в различен времеви диапазон и ще използват една зала, оборудвана по проекта с бюра, шкаф, столове. Етапи на изпълнение: Подготовка: 1. Подготовка на документация в съответствие със ЗОП; оценяване и класиране на офертите; сключване на договор и доставка“ ще се изпълни през ІІІ – IV проектен месец 2.Сключване на трудови договори по чл.110/чл.111 от КТ с учителите. Подготовка на график и на учебни програми” ще се изпълни през ІІІ – IV проектен месец; 3.Подбор на участниците и сформиране на групите” ще се изпълни през ІІІ – IV проектен месец; Изпълнение: Провеждане на занимания по групи – 144 учебни часа за всяка група, разпределени по график през 72 учебни седмици и 10 уч. ч.по време на зеленото училище, като освен тези часове се предвиждат и допълнителни часове, които ще послужат за подготовка на изявите на учениците;провеждане на вътрешен мониторинг ” ще се изпълни през ІІІ – XXIII проектен месец 9 953.43 8 398.95
Съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда.: Дейността е насочена към ученици от Средно Общообразователно Училище “Св. Св. Кирил и Методий” град – 80% от етническите малцинства, отговарящи на критериите: ученици от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда, застрашени от отпадане от училище и/или с голям брой безпричинни отсъствия; с прояви на агресивно поведение; проявяващи интерес към бита, културата, изкуствата, обичаите и традициите, музиката, песните и танците на етносите; с толерантно отношение към връстниците си от различни социални и етнически групи. Дейността ще се развива в две направления: 1. Създаване на клуб „ Бит, традиции и етнография“ – включва една група от 16 уч.от пети до осми клас. За първи път уч. ще имат възможност да проучат бита, историята и традициите и да обогатят своите знания за материалната и духовна култура на родния край и различните етноси. Те ще формират умения за различни методи на изследване, анализ, систематизиране и обобщение на научна информация. В дейността ще бъдат включени беседи за запознаване с обичаите, традициите и ритуалите на местното население и различните етноси. Ще се организират беседи за запознаване със специфични занаяти на българския и ромския етнос; изготвяне на празничен календар; направа на албум със събраната научна инф.; Част от темите са: работа на терен в търсене на забравени обичаи и песни на българите и на етническите малцинства; автентични обредни обичаи на българи и роми от родния край; общото и различното в сватбите на българите и ромите и др. С тази дейност ще се съхрани, популяризира и развие културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници, ще се насърчи развитието на творческите им способности в интеграционна мултикултурна среда и ще се формира толерантно отношение към другите и умения за работа в екип. 2. Създаване на клуб „Веселяци“ – включва една група от 16 ученика от първи до четвърти клас, една група от 16 уч.от пети до осми клас, една група от 16 уч. от първи до осми кл. и една група от 16 уч. от трети до осми клас. В това направление ще се наблегне на запознаване с богатото музикално, певческо и танцово изкуство на различните етноси, раз.подходящи за възрастта на уч. съответно по гр.- мелодии, песни и танци, пресъздаващи културната идентичност на етническите групи, живеещи на територията на община Пордим и област Плевен. Ще се стимулира творческото и креативно мислене на учениците в областта на традиционните народни изкуства на различните етноси – танци, песни, музика. Ще бъдат закупени носии и музикални инструменти на различните етноси и ще се организират публични изяви на учениците по различни поводи и участия на фестивали, както и ще се изнасят концерти в домове за възрастни хора и в домове за деца, лишени от родителски грижи. Целта е да се съхрани, популяризира и развие културната идентичност на уч. от етническите малцинства и техните връстници; да се формира толерантно отношение към другите. Цели се още любов, съхранение и предаване на българския и ромския фолклор, както и вдъхновяване на уч. от магията на нар. музика, песен и танц. Част от материалите за петте групи включени в дейността ще бъдат: български и ромски народни носии, костюми и принадлежности към тях за пресъздаване на ритуали, песни и танци; муз. инструменти, CD – плеъри; контурни карти и атласи и др. Етапи на изпълнение: Подготовка:Подготовка на документация в съответствие със ЗОП; оценяване и класиране на офертите; сключване на договор и доставка“ - ІІІ – IV проектен месец, Сключване на тр. договори с учителите. Подготовка на гр.и на уч. програми” - ІІІ – IV проектен месец, Подбор на участниците и сформиране на гр.” - ІІІ – IV пр. месец;. Изпълнение: Провеждане на занимания по гр. – 144 уч. ч.за всяка гр. разпределени по гр. през 72 уч.и седмици и 10 уч. ч. през зеленото у-ще, като освен тези часове се предвиждат и допълнителни часове, които ще послужат за подготовка на изявите на учениците; вътрешен мониторинг– ІІІ – XXIII месец. 49 796.37 49 409.81
Организиране и провеждане на мотивационни дейности по клубове с цел подобряване на образователната среда и задържане на учениците в училище: Дейността е насочена към уч.от СОУ “Св. Св. Кирил и Методий” град Пордим - 80% от ромския етнос. Според възрастта и интересите си учениците ще имат възможност да участват в един от тематичните клубове:1. „Арт колор“ – включва 1 група от 16 уч. от първи до четвърти клас и 1 гр.от 16 уч.от пети до осми клас. Учениците ще изучават основни тех. в приложните изкуства, ще изработват различни композиции, тематично ориентирани за различните празници и традициите на различните етноси и ще ги представят пред родители и съученици. Членовете на клуба ще се включат в различни инициативи с изработени продукти. Голяма част от изделията учениците ще подарят на деца, лишени от родителска грижа. За нуждите на този клуб ще се закупят различни видове материали, които ще помогнат на децата да творят заедно. 2.„Мелпомена“ – вкл. 1 гр. от 16 уч. от трети до десети клас. За първи път в училището ще се организира дейност, която да развие артистичните заложби на учениците. Стремежът е, чрез средствата на театъра, да се подпомага уч. процес и да се отклони вниманието на децата от пороците на съвременната действителност. Учениците ще развият словесната си памет и въображение, дикцията и пластичната изразителност. Те ще поставят представления по различни празници. Част от необходимите материали ще са, CD - плеър, микрофони, озвучаване, прожектор, камера и др.3.„През обектива“ – включва 1 гр.от 16 уч.от четвърти до десети клас. Учениците ще получат познания за оформяне, писане, подреждане, редактиране и поддържане на сайт, ще подобрят ез. и общата си култура, ще усъвършенстват уменията си за работа със съвременни технологии. Те ще придобият знания за писане на публицистични творби – информационна бележка, статия, очерк, есе, ще се запознаят с методиката при вземане на интервю и правене на репортаж, ще усъвършенстват поведението си при отразяване на събития. Част от необходимите материали ще са: фотоалбуми, фотоапарат, камера,лаптоп, микрофон и др.4.„Рецептите на баба“ – 1 група от 16 ученика от трети до десети клас. Целта е учениците да се запознаят с традиционната кухня на различните етноси. Те ще се запознаят с приготвянето на ястия по повод различни български и ромски празници и ще имат възможност да се запознаят с кулинарното наследство на ромската общност в Пордим. Една от задачите е с помощта на роднини да бъдат събрани автентични рецепти от българската и ромската кухня. Децата ще научат повече и за здравословното хранене. За по-голяма мотивация у тях ще се проведат кулинарни изложби и състезания. За целта ще бъде обособен готварски кът и някои от необходимите материали ще са: хранителни продукти, печка, хладилник миксер, тави, ,шкаф, прибори и др.5. „Спорт за малки и големи“ - 1 група от 16 уч.от първи до четвърти клас(бадминтон) и 1гр. от22 уч. от седми до десети клас(футбол) и 1 гр. от 16 уч.от пети до десети клас (фитнес аеробика). Цели се да се засили интереса към спорта. Въвличането на учениците в отборите ще е крачка напред в разрешаване на проблема със застрашените от отпадане от училище ученици. Редовно ще се организират спортни състезания и ще се участва на първенства и турнири. Обучението ще мотивира и решава оздравителни, образователни и възпитателни проблеми.Спортувайки, децата се интегрират и се учат на отборна игра и доверие, а това ги възпитава в духа на феър плея и толерантността. Част от необходимите материали ще са : малки фитнес уреди, футболни топки, бадминтон и др.Етапи на изпълнение:Подготовка на документация по ЗОП; оценяване и класиране на оферти, сключване на договор и доставка ІІІ–IVм., Сключване на тр. договори с учителите. Подготовка на график и на учебни програми ІІІ–IVм., Подбор на участниците и сформиране на групите ІІІ–IVм., Провеждане на занимания по групи 144 уч.ч.за всяка група, разпределени по график през 72 уч. седмици и 10 уч. ч. през зеленото училище, като освен тези часове се предвиждат и допълнителни часове, които ще послужат за подготовка на изявите на учениците; вътрешен мониторинг ІІІ–XXIIIм. 42 804.02 42 485.93
Организиране и провеждане на съвместни oпознавателни дейности с ученици от различни етноси.: Целта на дейността е да се създадат условия за пълноценна социализация и да се подпомогне адаптацията на учениците от етническите малцинства към учебния процес, да се формира толерантно отношение към другите и да се осмисли свободното време по време на ваканциите чрез участие в дейности с интеграционен характер за придобиване на обществени и граждански компетенции, както и опознаване на историческото, културното и природното богатство на родината. За 246 ученика ще се организират нови форми на работа през летните месеци, а именно зелено училище, като учениците ще бъдат разпределени по групи. Пътуванията на учениците ще се организират като се приложат изискванията на Наредба №2 от 24.04.1997г(изм. и доп. бр. 24 от 21.03.2006 г.) на МОН за организиране и провеждане на детски и ученически отдих и туризъм. Ще се отдели внимание за работа с родителите, подготовката на групите и координацията по изпълнението на дейността. По време на зеленото училище ще се проведат занятия, беседи и дискусии с учениците на теми, които ще допринесат за развиването на обществени и граждански компетенции у децата, а именно: управление на конфликти, ефективна комуникация, мирна педагогика, училищна медиация, екипна ефективност, личностно развитие, управление на времето, здравно образование, превенция на ранните бракове и др. Ще се поканят гост лектори, специалисти в областта, които ще приложат интерактивни методи на работа. Под формата на игри и дискусии учениците ще придобият знания и умения, които ще им помогнат да работят ефективно в екип, да се интегрират успешно, да разрешават успешно конфликтите по между си, да бъдат толерантни един към друг, да бъдат по-организирани и да постигат набелязаните си цели и да бъдат здрави и по-успешни в бъдещото си развитие. Дейността по клубове ще бъде застъпена и на зеленото училище по 2 уч.ч. всеки ден. В свободното време на учениците ще бъдат организирани посещения с цел опознаване на историческото, културното и природното богатство на родината, ще провеждат занимания по интереси и ще демонстрират талантите и способностите си. Етапи на изпълнение: Подготовка: Преди всяко пътуване ще се съгласува програмата с организаторите, родителите, ръководителите на групите и учениците; ще се провеждат родителски срещи; ще се подготвя документацията съгласно Наредба № 2 от 24.04.1997г(изм. и доп. бр. 24 от 21.03.2006 г.) на МОН за организиране и провеждане на детски и ученически отдих и туризъм; ще се получава разрешение от РИО. , както и документация в съответствие със ЗОП за туроперор и транспорт.- Х – ХІ проектен месец. Изпълнение: Организиране и провеждане на „Зелено училище”, съгласно Наредба № 2 от 24.04.1997г(изм. и доп. бр. 24 от 21.03.2006 г.) на МОН за организиране и провеждане на детски и ученически отдих и туризъм - XII, ХІІІ, ХІV, XV, XVI,XVII,XVIII (включително) проектен месец; 122 019.50 69 357.75
Създаване и дейност на клуб на родителя : Понастоящем ромските родители не участват в образователния процес и възприемат училището като „чужда” институция. В резултат, учителите не получават съдействие от родителите, а родителите изпитват недоверие към училището. Това са сериозни предпоставки за ранно отпадане от училище. Чрез дейността си поставяме като основна цел да превърнем родителите в активен участник и партньор на училището в образователния процес: в усилията за привличане и задържане на ромските деца в класните стаи, повишаване на качеството на образоване. Втора важна цел на дейността е да мотивира и организира родителската общност от етническите малцинства, така че родителите да участват реално във вземането на важни управленски решения, което ще превърне училището в център на местната общност и ще подготви въвеждането на Обществен съвет според изискванията на Закона за предучилищното и училищното образование. В дейността ще участват родители от всички етноси, което е предпоставка за формирането на доверие и толерантност между тях. Това е важно условие за превенция на сегрегацията и „изтегляне“ на българските ученици от училището в Пордим. Етапи: Подготовка: Ще се сключват договори, ще се подготвят всички необходими документи по проекта,в съответствие със законодателството на страната. - IІІ – IV Изпълнение: За изпълнението на дейността ще бъде назначен образователен медиатор от ромски произход, който ще бъде представител на местните общности в Пордим. Ще бъде подбран чрез конкурс, като основно изискване ще е да се ползва с доверие в родителската общност и да има завършено средно образование. Работата по тази дейност ще бъде подпомагана от експерт образователни дейности, който ще подготви заедно с образователния медиатор съдържателната част на обученията и лекториите с родители и ще извършва методическа подкрепа, включително и посещения на място, за да гарантира качественото изпълнение на дейностите. Образователният медиатор ще бъде ангажиран на пълен работен ден и ще координира изпълнението на дейностите, описани по-долу. Дейността ще бъде координирана от партньора Център Амалипе, който има опит в работата с родители, супервизията на общностни медиатори и организирането на родителски клубове в 150 училища. Ще бъдат използвани изцяло местни лица, представители на родителските общности в общината 35 709.00 33 899.37
Провеждане на кампании, насочени към преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност и към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност.: Целта е преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност, както и недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. Дейността включва: 1.Разяснителни, информационни и дискусионни кампании в община Пордим и област Плевен - форуми, кръгли маси, информационни и работни срещи, конференции, дебати насочени към различни представителите на гражданското общество, част от които представители на общинска администрация, институции и организации, различни граждански структури, частния сектор, училища и други, на теми свързани с:чувствителността на служителите и управленския състав в администрацията на всички нива по отношение правата на малцинствата;подобряване на координацията, както между отделните институции, така и между институциите и гражданските структури по проблемите на дискриминация и наслагване на негативни обществени нагласи; интеркултурното образование в общината;трайно привличане и задържане на децата от ромската общност в училищата 2.Работа с медиите и асоциирането им в процеса на преодоляване на негативните обществени нагласи и прояви на дискриминация в училищата и сред обществото като цяло чрез: прилагането на професионалните стандарти за етично отразяване на въпросите на ромите;медийни кампании по проблеми свързани с малцинствата и за преодоляване на неравното третиране и дискриминацията; разяснителни и информационни кампании в медиите за повишаване на чувствителността и нетърпимостта към прояви на дискриминация 3.Работа с родители, които не са обхванати в останалите дейности по проекта без разлика от етническия им произход за разясняване на взаимните ползи от образователна интеграция на ромските деца и приемането на различието, за да може в максимална степен да се преодолеят негативните обществени нагласи. Ще се създадат обективни очаквания и позитивни нагласи към учениците от ромски произход. Дейността ще включва създаване на дискусионен клуб, в който чрез диалог, дебати, интерактивни методи, запознаване с ромската култура и манталитет, информираност относно интеркултурното образование, превенция и намаляване на случаите на дискриминация в училище, добри примери за преодоляване на негативни обществени нагласи в училище, въз основа на етнически произход ще се насърчи участието на родителите в образователния процес на децата в интеграционна мултикултурна среда 4. Преодоляване на негативни обществени нагласи към малцинствата чрез: - отбелязване на етническите празници със статии, репортажи, фото и художествени изложби;повишаване информираността на широката общественост относно: бит, традиции, културно наследство и етноспецифика на малцинствените общности, изготвяне на брошури и информационни табла на обществени места, както и поддържане на страница в сайта на СНЦ „ВИА ХУМАНИКА“ с информация относно интеркултурното образование на децата, участието на родителите в образователния процес на децата в интеграционна мултикултурна среда и др. Етапи на изпълнение:Подготовка: Подбор и сформиране на група за дискусионния клуб на родителите–ІІІ – ІV проектен месец;Подготовка на програма за дискусионния клуб–III-IV проектен месец;Подготовка на индикативен план-график със събитията свързани с дейността принадлежност–I–III проектен месец;Процедури на възлагане и сключване на договори с гост лектори, социолог, социален педагог, психолог и коуч–III –XX проектен месец;Изпълнение: Информационни и дискусионни кампании- форуми, кръгли маси, информационни и работни срещи, конференции, дебати насочени към различни представителите на гражданското общество–V–XXIII проектен месец;Работа с медиите и асоциирането им в процеса на преодоляване на негативните обществени нагласи–V–XXIII проектен месец;Работа с родители без разлика от етническия им произход–IV– XXIII проектен месец;Фото и художествени изложби–VII,XVII пр. месец; Списване на статии, поддържане на информационни табла, поддържане на информация в интернет–IV–XXIII проектен месец 37 301.00 38 267.82
Осигуряване на психологическа подкрепа, превенция за отпадане от училище, както и подкрепа за продължаване на образованието в гимназиалния етап и за успешно завършване на средно образование на учениците от етническите малцинства.: Целта на дейността е чрез осигуряване на подкрепа учениците от етническите малцинства да бъдат в добро емоционално и психическо здраве, да се осъществи превенция за тяхното отпадане от училище, както и да развият собствения си капацитет и мотивация за продължаване на образованието в гимназиален клас и за успешно завършване на средно образование. Акценти: Редица социо-културни фактори са в основата на проблеми стоящи пред учениците от етническите малцинства. Те се оказват причина за последвали емоционални и поведенчески проблеми, както и могат да доведат до нежелание да се продължи образованието в гимназиалния етап или да се завърши успешно средно образование. Това налага в училищата да се проведе допълнителна индивидуална работа за добро психическо развитие, както и специализирана подкрепа за по-добра мотивация за образование на учениците от ромски произход, които да продължат образованието си в средни учебни заведения. Дейността включва 36 ученика от етническите малцинства от първи до десети клас, които ще работят индивидуално с психолог и коуч. Работата с психолог по проблеми свързани с тяхното поведение, с взаимоотношенията с връстници, родители, учители е изключително важно за тяхното психично, личностно и интелектуалното развитие. Процесът „коучинг” от своя страна ще допринесе за разкриване и реализиране потенциала на учениците в процеса на реализиране на техните цели и постигане на трайни резултати. В резултат на този изключително иновативен и успешен подход могат да се постигнат забележителни резултати и учениците не само да продължат образованието си, а и дори да повишат средния си успех. Ще се използват конкретни техники за работа с цел повишаване на самооценката и отстраняване на анти-социални поведения. Коучинг подходът позволява бърза идентификация на проблемите, както и ресурсите на ученика - неговите силни и слаби страни. Това се постига чрез използване на ефективни подходи, включващи и кооперативни стратегии за учене. Коучингът дава възможност да се разгърне пълния потенциал на ученика, така че той да се реализира успешно, да постига целите си и същевременно да изпитва удовлетворение. Атмосферата на партньорство, която се създава в този процес, има силен мотивиращ ефект при взимане на решение за действие и избор на средства за справяне с предизвикателствата. Благодарение на този модел на комуникация и поведение коучинг – консултантът ще създаде у учениците нагласа, която им дава възможност да определят и постигат целите си, а той ги придружава в този процес по най-достъпния и подходящ начин. В рамките на дейността ще се изработи програма за намаляване и превенция на отпадането от училище на ученици от етническите малцинства. Етапи на изпълнение: Подготовка: - Подбор на ученици от етническите малцинства, нуждаещи се от психологическа подкрепа и мотивация за продължаване на образованието в гимназиалния етап и за успешно завършване на средно образование – III - XVII проектен месец - Сключване на договори с психолог и коуч, които ще работят персонално с учениците – III - VI проектен месец Изпълнение: - Работа с ученици от етническите малцинства, които ще получат психологическа подкрепа, както и подкрепа за продължаване на образованието в гимназиалния етап и за успешно завършване на средно образование са предвидени – VI- XIII и XV-XXIII проектен месец - изработване на програма за намаляване и превенция на отпадането от училище на ученици от етническите малцинства – ІІІ – ХХІІІ проектен месец. 9 662.00 9 576.93

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).