Организация и управление на проекта. : С цел успешното изпълнение на проектните дейности и създаване на необходимите предпоставки за качествено управление на проекта, "Белла-стил" АД - гр. Петрич ще сключи договор с избран изпълнител в съответствие със Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове и Постановление на Министерски съвет № 118 /20.05.2014 г. и последващите му изменения. Сключването на договор с изпълнител с опит в областта на предоставяното финансиране, по линия на Структурните фондове на ЕС, е ключов момент за успешното управление и изпълнение на проекта.
Организация и управление на проекта ще спомогне за успешно реализиране на проектните дейности, за ефективното, ефикасно и целесъобразно разходване на разходите, ще гарантира, че бюджетираните средства се използват в съответствие с принципа за добро финансово управление. |
10 200.00
|
10 150.00
|
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители. Иновативен модел за организация на труда. : Развитието на "Белла-Стил" АД в условията на нарастващи демографски проблеми изисква осигуряване на човешки ресурси с необходимите численост, структура и ниво на компетентности. Към момента дружеството не разполага със стратегически документ, основан на единен системен подход, в който да са формулирани дългосрочните цели и мерки/дейности за тяхното постигане, свързани с осигуряването и развитието на човешките ресурси, в средносрочна и дългосрочна перспектива. Тези обстоятелства налагат разработването на стратегия и прилагането на система за осигуряване на и развитие на човешките ресурси и утвърждаването на нови вътрешни документи (правила, процедури), свързани с управлението на човешките ресурси, които ще допринесат за изпълнението на целите, заложени в стратегията. За целта компетентен външен изпълнител, избран по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС 118, ще извърши подробен анализ по отношение на:
- структура на персонала по възраст и пол, по звена и работни единици;
- квалификационна структура по звена и работни единици;
- организацията на трудовите процеси по звена;
- системата за заплащане на труда и механизмите за оценяване и мотивиране на персонала;
- необходимите компетентности по работни места;
- прилаганата схема за оценка и кариерно развитие на персонала, с особен акцент за лицата над 54 год. възраст;
- използвания за управление на човешките ресурси софтуер и техническа инфраструктура;
- системата за обучение и повишаване на квалификацията;
- преглед и оценка на условията на труд и работните места на работещите на възраст над 54 год. и лицата с увреждания, които могат да бъдат повлияни от условията на труд;
- режимите на труд и почивка и начините на провеждане на почивките в отделните звена и по смени;
- здравния статус на тези лица по данни от годишните анализи на СТМ за последните три години;
- идентифициране на работните места, на които могат да бъдат насочвани лица с ограничена работоспособност;
- психосоциалните фактори при работа, както и съвместяване на личния и професионалния живот;
- времето, необходимо при отиване и връщане от работа, като компонент от баланса между професионално и лично време;
-обследвани и възможностите за въвеждането на гъвкави форми на заето
- социална програма на предприятието, в т.ч. спортни мероприятия, тийм билдинг и др.
Ще бъде изготвен доклад за резултатите от анализа, на чиято основа ще се въведе иновативна система за развитието и управлението на човешките ресурси в предприятието, като системата ще се внедри по програма с ясно зададени цели, ресурси, срокове и отговорници за изпълнението. В резултат на това се цели да бъде постигнато:
- преструктуриране и организация на трудовата дейност с акцент върху възможностите за използване на потенциала на работещите на възраст над 54 год., в т.ч. чрез ротация по работните места и избор на работни места, съответстващи на техните физически възможности и квалификация;
- адаптиране на работните места и работната среда към индивида с предимство за работещите на възраст над 54 год. и хората с увреждане на здравето;
- усъвършенстване на системата на заплащане, в т.ч. въвеждане на бонусна система на заплащане, основана на трудовото участие и със специфични стимули за работещите на възраст над 54 год.;
- оптимизиране на режимите на труд и почивка, както и на начините на провеждане на почивките (активни, пасивни, полупасивни), в т.ч. за работещи над 54 год. според условията на труд и здравното състояние;
- разработване на планове за кариерно развитие на лицата над 54 год. възраст по длъжности, с оглед осигуряване на предвидимост в развитието и поддържане на социалния статус;
- планирано и контролирано вграждане и вработване на лицата с увреждане на здравето, на работещите след дълги боледувания с акцент за лицата над 54 години, майки след продължителен отпуск и др;
- системно обучение и повишаване на квалификацията;
- усъвършенстване на вътрешните комуникации и информираността на работещите и работата на органите на социалния диалог. |
29 990.00
|
29 990.00
|
Осигуряване средства за колективна защита за служителите в "Белла-Стил" АД - гр. Петрич: Проектната дейност е насочена към изпълнението, както на целите на проекта, така и на целите на процедура „Добри и безопасни условия на труд”. Чрез осигуряване на средства за колективна защита в "Белла-Стил" АД - гр. Петрич ще се гарантират по-добри и безопасни условия на труд на работниците, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и ще подобри производителността на труда в предприятието. Предвидените колективни средата за защита на служителите създават предпоставки за повишаване производителността на труда и намаляване на трудовия травматизъм и професионалните заболявания.
Необходимостта от закупуване на нови, регулируеми столове за шивачките и останалия персонал, който изпълнява трудовите си задачи в принудителна седяща поза повече от четири часа дневно, е продиктувано от идентифицираните потребности на заетите във фирмата лица, във връзка с осигуряване на средства за превенция на професионална заболеваемост при изпълнение на задълженията им на работните места. Столове се явяват основно средство за защита и превенция на заболявания на скелетно-мускулния апарат, които са в следствие на продължителна работа в седнало положение. Това предразполага към развитие на хронични заболявания на опорната и двигателната система на служителите, в частност нарушава и кръвотока към долните крайници. Сред най-добрите начини за превенция на такъв тип заболявания е наличието на специални ергономични (регулируеми в множество направления) столове, които чрез формата и възможността си да се адаптират към индивидуалните антропологични белези на всеки работник и неговото работно място спомагат за поддържане на правилната стойка на тялото и намаляват напреженията в гръбначния стълб и мускулите на работещите. Предвижда се закупуването на 300 стола. |
29 985.00
|
29 640.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите в "Белла-Стил" АД - гр. Петрич чрез оборудване на кухненски блок за хранене на персонала: С изпълнението на дейността се очаква да се подобри качеството на работните места и да се осигурят по-добри условия за създаване устойчива заетост на заетите лица в предприятието, което е в пряко съответствие с постигане на целите на проекта/процедурата за предоставяне на БФП. Осигуряването на социална придобивка под формата на оборудван кухненски блок за хранене на персонала отговаря на нуждите от подобряване състоянието на работещите и на средата в предприятията. Това от своя страна ще осигури по-дълъг и качествен професионален живот на служителите в предприятието. Предвидената придобивка ще допринесе и за постигане на заложените в проекта индикатори - в предприятието, ще се въведат нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда. Едновременно с това ще се спомогне за осигуряването на една по-благоприятна и по-качествена работна среда работещите в дружеството.
За успешната реализация на дейността е необходимо закупуването на:
-Хладилна витрина за готова храна (1бр.);
-Топла витрина за готова храна (1 бр.);
-Професионална фурна с три крила, работеща на ток (1 бр.);
-Скара, работеща на газ (1бр.);
-Фритюрник, работещ на газ (1бр.).
По дейността се предвижда и осигуряване на достъп за хора с увреждания до помещенията на дружеството, чрез поставяне на подвижна метална рампа (за сметка на дружеството), улесняваща достъпа и спомагаща за безпрепятственото придвижването на хора в неравностойно положение. Това от своя страна ще спомогне за интегриране на хората с увреждания в работна среда и ще осигури равнопоставеност на хората с увреждания, тъй като често те се чувстват изолирани и откъснати, просто защото имат ограничен достъп. По този начин ще се осигури „достъпна среда” която позволява на всеки човек със или без увреждания да я ползва възможно най-свободно и самостоятелно. Достъпната среда и нейните елементи ще осигуряват безпрепятствен достъп за хората с увреждания. |
29 790.00
|
29 770.00
|
Осигуряване на организиран транспорт от и до работното място в "Белла-Стил" АД - гр. Петрич: По дейността се предвижда осигуряването на организиран транспорт до и от работното място на 110 заети в "Белла-Стил" АД, които са част от целевата група и ежедневно пътуват до и от работното място. Изпълнението на дейността допринася за постигане на предвидените цели на проекта, съответно на целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като чрез осигуряване на организиран транспорт от и до работното място ще се насърчи географската мобилност на работещите в "Белла-Стил" АД - гр. Петрич, едновременно с което ще подкрепи работодателя чрез обезпечаване на транспорт на наетите в предприятията лица. Това от своя страна ще допринесе за запазване заетостта на служителите и ще повиша нивата на устойчива заетост в предприятието.
Осигуряване на организиран транспорт от и до работното място ще допринесе и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятието, ще се въведат нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организацията на труд.
Работното място на лицата от целевата група, които ще ползват организиран транспорт от и до работното място е предприятието-кандидат - "Белла-Стил" АД - гр. Петрич с адрес - гр. Петрич, ул. "Капитан Никола Парапанов" 1.
Предвидения брой от 110 лица от целевата група, които се предвижда да се възползват от изпълненото на дейността, са с адресна регистрация и живеят в околните по-малки населени места: с.Коларово, с.Самуилово, с.Яворница, с.Ключ, с.Скрът, с.Габрене, с.Първомай, с.Беласица, с.Рупите, с.Старчево, с.Кърналово, с.Михнево, с.Кавракирово
В този смисъл по дейността се предвижда организирането на следната транспортна схема, по която ще се осъществява транспорта до и от работното място:
Маршрут № 1 - 48 лица от целевата група
Пътуване сутрин:
начална точка - град Петрич
междинни точки - с.Коларово-с.Самуилово-с.Яворница-с.Ключ-с.Скрът-с.Габрене
крайна точка - град Петрич, ул. "Капитан Никола Парапанов" 1.
Пътуване вечер:
начална точка - град Петрич, ул. "Капитан Никола Парапанов" 1
междинни точки -с.Габрене-с.Скрът-с.Ключ-с.Яворница-с.Самуилово-с.Коларово
крайна точка град Петрич
Маршрутът, който ще се изминава е 48 км. в посока или 96 км. общо за ден. Транспортът е предвидено да се осъществява 10 месеца, при заложени средно 23 работни дни на месец и 5 дни извънреден труд.
Маршрут № 2 - 18 лица от целевата група
Пътуване сутрин:
начална точка - град Петрич
междинни точки - с.Първомай-с.Беласица
крайна точка - град Петрич, ул. "Капитан Никола Парапанов" 1.
Пътуване вечер:
начална точка - град Петрич, ул. "Капитан Никола Парапанов" 1
междинни точки -с.Беласица - с.Първомай
крайна точка - град Петрич
Маршрутът, който ще се изминава е 25 км. в посока или 50 км. общо за ден. Транспортът е предвидено да се осъществява 10 месеца, при заложени средно 23 работни дни на месец и 5 дни извънреден труд.
Маршрут № 3 - 44 лица от целевата група
Пътуване сутрин:
начална точка - град Петрич
междинни точки - с.Рупите-с.Старчево-с.Кърналово-с.Михнево-с.Кавракирово
крайна точка - град Петрич, ул. "Капитан Никола Парапанов" 1.
Пътуване вечер:
начална точка - град Петрич, ул. "Капитан Никола Парапанов" 1
междинни точки -с.Кавракирово-с.Михнево-с.Кърналово-с.Старчево - с.Рупите
крайна точка - град Петрич
Маршрутът, който ще се изминава е 34 км. в посока или 68 км. общо за ден. Транспортът е предвидено да се осъществява 12 месеца, при заложени средно 23 работни дни на месец и 5 дни извънреден труд.
Дейността ще допринесе за подобряване на гъвкавостта на пазара на труда за 110 лица от целевите групи, за които ще бъде осигурен ежедневен превоз до и от работното място. Европейската практика показва, че териториалната мобилност допринася за много по-добра реализация на личността, тъй като осигурява възможност за запазване и развитие на професионалните умения, социална адаптация и обществена интеграция. |
29 960.00
|
29 532.00
|
6. Осигуряване на информация и комуникация за изпълнението на проекта: Проектът предвижда набор от мерки за информация и комуникация сред широката общественост за получената финансова подкрепа по процедура „Добри и безопасни условия на труд”, реализираща се в рамките на Оперативната програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. с финансовата подкрепа на Европейския социален фонд.
Предвидените по проекта цели, дейности, постигнати резултати ще бъдат популяризирани, чрез стриктното спазване и прилагане на изискванията, произлизащи от „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.” Прилагането на информационните и комуникационни дейности ще бъдат в пълен унисон с произлизащите разпоредби на Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета.
При всички мерки за информация и комуникация, предприети от предприятието кандидат, изрично ще се указва финансовия принос на Европейския социален фонд. Ще бъдат поставяни емблемите на ЕС в съответствие с техническите характеристики, общото лого на програмния период 2014-2020 г. Ще бъдат прилагани необходимите комуникационни мерки, всеки участник в проекта да бъде запознат с приноса на ЕСФ.
Предвидените мерки за информация и комуникация ще способстват за по-добрата визуализация, публичност и разпространение на резултатите и ефектите от проекта и допълнително ще съдействат за популяризирането му сред обществеността.
Всички документи свързан с изпълнението на проекта, и тези който се използва от обществеността или участниците, включително всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще бъдат визуализирани, съгласно изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”.
В рамките на тази дейност са предвидени следните мерки за осигуряване на информация и комуникация:
-Организация и провеждане на две презентации/пресконференции, целящи запознаването на широката общественост с напредъка по проекта и постигнатите целите, изпълнението на дейностите, резултатите и ефектите от проекта (2 бр.);
-Отпечатване на информационни брошури. Те ще съдържат информация за основните цели на проекта, планираните дейности и очаквани резултати, сумата на предоставеното финансиране. Информационните брошури ще бъдат разпространявани с цел повишаване информираността и мотивираността на служителите, клиенти, партньори и трети лица с оглед популяризиране на финансовия принос на Европейския социален фонд (300 бр.)
-Отпечатване на стикери. Информационните стикери и поставянето им върху придобитите материали и оборудване с финансовата подкрепа на Европейския социален фонд(320 бр.);
-Изработване и поставяне на информационна табела – 1 брой. Табелата ще отговаря напълно на изискванията и правилата за информация и комуникация. Информационната табела ще бъде монтирана на видно място, за да се осигури максимална публичност на факта, че предприятието е получило финансова подкрепа по линия на Европейския социален фонд, чрез ОП РЧР 2014-2020 г.
-Прес-съобщение в печатно издание, което следва да съдържа информация за дейностите по проекта, целите, предвидените индикатори, броя на включените лица от целевата група, финансовата подкрепа и източника на подкрепа (1 бр.) |
1 770.00
|
1 770.00
|