Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

Candidate: Antoan Vill company - Ruse; General objective: Expanding qualifications of the labour force in Ruse through professional and career development of the employed, stimulating their participation in flexible forms of employment and lifelong learning, increasing the economic activity and improving the access to employment of unemployed persons in Ruse through inclusion in vocational and key competences trainings. Specific objectives: 1.Increasing the qualification of 42 company employees and stimulating their participation in flexible forms of employment; 2.Increasing the economic activity and providing access to employment for 20 unemployed persons. Target group: employed and unemployed persons from Ruse. Beneficiaries: 42 company employees with lower secondary and secondary education and 20 unemployed from Ruse. According to the conditions of the procedure for companies from non-priority economic sectors, 100 % of the employed beneficiaries, included in trainings have not higher than secondary education and 10 of them are over 54 years old. Main activities: Vocational training of 42 employed and 20 unemployed, according to their individual needs and the specifics of the particular job. Key competences training - 42 employed and 20 unemployed, according to their individual needs and employer’s requirements for the specific job; Providing 5 months non-subsidised employment at the company for 13 /65%/ of the unemployed persons, who have successfully graduated vocational and key competences trainings. Including the 42 employed beneficiaries in flexible forms of employment during the trainings. Expected results: Increased skills adequacy of the beneficiaries according to the current needs of the company and provided opportunities for long-term employment, for applying for new and quality jobs; real opportunities for employment for the unemployed beneficiaries at the company or at other enterprises from one of the key economic sectors in the region.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. Подбор и включване на 20 безработни лица в проекта, провеждане на тръжни процедури за избор на обучаващи организации: Цел на дейността - да бъдат подбрани и включени в проекта 20 безработни лица, да бъдат проведени тръжни процедури за избор на обучаващи организации. Проучванията на фирмата за актуалното състояние на местния пазар на труда по отношение на свободната работна сила очертават следната картина: По данни на Дирекция „Регионална служба по заетостта“-Русе към 31.01.2019 г. регистрираните безработни в община Русе са 2907 лица. В образователната структура на регистрираните като активно търсещи работа преобладават лицата със средно образование – 1559 /53.5%/, с висше образование са 731 /25.1%/, с основно и по-ниско образование - 617 /21.2%/. Образователната структура на безработицата в гр.Русе дава възможност за качествен подбор на бенефициенти по проекта, които чрез планираните обучения по ПК и КК ще отговорят на конкретни нужди на фирмата-кандидат, свързани със заемането на конкретни работни места. Изпълнението на дейността ще протече през следните етапи: - Определяне на специфични изисквания за подбор на безработните лица от фирмата-кандидат –І проектен месец; - Информиране на Дирекция „Бюро по труда”-Русе от екипа по проекта за целите и съдържанието на проектните дейности, за общите изисквания на процедурата и специфичните критерии за подбор безработните, които ще бъдат включени в проекта, както и за необходимостта от съдействие на експертно ниво – І проектен месец; - Извършване на подбор на 20 безработни. Подборът ще се извърши по общите, свързани с процедурата, и специфичните критерии, свързани с изискванията на работодателя за конкретните работни места и необходимото за тях квалификационно обучение - входящо образователно равнище, подходящо за квалификационните обучения планирани за безработните, 2 лица да бъдат на възраст до 29 г. включително, лични качества на кандидатите, свързани с професиите, по които ще работят и мотивация - І проектен месец; - След подбора Кандидатът ще проведе информационна среща с 20-те подбрани лица, с цел предоставяне на конкретна информация за проектните цели и очаквани резултати, за финансовата подкрепа на ЕС, както и за личните ползи за участниците от включването им в проекта. Очакванията са тази среща да ги мотивира допълнително за активно участие в проектните дейности – І проектен месец. През първия проектен месец фирмата-кандидат ще проведе тръжни процедури по реда и условията на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. за избор на изпълнители, които ще проведат обучението на бенефициентите за професионална квалификация и ключови компетентности. 0.00 0.00
2. Обучение на 62 бенефициенти по проекта за придобиване на професионална квалификация, съгласно индивидуалните им характеристики, спецификата на работните им места и нуждите на фирмата: Цел на дейността - 42 заети и 20 безработни бенефициенти да придобият нова квалификация по професии, свързани с индивидуалните им потребности, с изискванията на работодателя към конкретните работни места и с нуждите на фирменото развитие. Обучението от една страна ще удовлетвори нуждите на производствената програма, свързани с изискванията на пазарите на ЕС към качеството на фирмената продукция, от друга - създава перспективи за устойчива заетост на заетите и възможности за трудова реализация на безработните бенефициенти. Взаимозаменяемостта е основен принцип на фирмената политика за управление на персонала, наложен от динамичните промени в продуктовата структура - те налагат гъвкава организация на труда, своевременни и ефективни промени в структурата на персонала. Взаимозаменяемостта предполага непрекъснатото обучение, а наличието на повече от една квалификация гарантира дълъг професионален живот на заетите във фирмата. Обучението ще се извърши чрез възлагане по реда на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. при спазване на минималните изисквания. Заетите лица, включени в обучението, отговарят на условията на процедурата: 100 % от заетите бенефициенти са с основно и средно образование, 10 от тях са над 54 г., наети са на трудов договор. Обученията на безработните са по 6 уч.ч./работен ден, по време на обучението те ще получават стипендии в регламентираните размери и условия за всеки присъствен уч. ден. Заетите ще бъдат преназначени с допълнително споразумение на намалено работно време 6 часа за срока на обученията, за да се обучават по 4 уч.ч./ раб. ден. Теоретичното обучение ще се провежда в обучаващата организация, практическото – във фирмата. I. Обучения на 20 безработни бенефициенти: 1. 15 безработни без квалификации, свързани със сектор „Производство на облекло“ - ПК по професия 542041 „Модист“, специалност „Бутикови облекла“, код 5420412 - III СПК, 960 уч.ч. Обучават се в 1 група; 2. 5 безработни (2 от които до 29 г. вкл.) – ПК по професия "Офис - мениджър", код 346010, специалност "Бизнес - администрация", код 3460101 - III СПК, 960 уч.ч. Обучават се в 1 група; II. Обучения на 42 заети бенефициенти: 1. 10 лица с основно образование и без квалификация – ПК по специалността „Производство на облекло”, код по СППОО 5420901, професия „Работник в производство на облекло”, код по СППОО 542090, І СПК, 300 уч.часа. Понастоящем те заемат длъжностите „шивач“, „работник спомагателни шивашки дейности“, „крояч“, „технолог облекло“, „чистач“. Ще се обучават в 1 група; 2. 32 заети със средно образование, от които: 2.1. 15 лица (10 без квалификация, 5 с квалификации, несвързани със сектор „Производство на облекло“) - ПК по специалността „Конструиране, моделиране и технология на облекло от текстил”, код по СППОО 5420401, професия „Моделиер - технолог на облекло” код по СППОО 542040, ІІІ СПК, 960 уч.часа. Обучават се в 1 група; 2.2. 9 лица с квалификации, свързани с шивашкото производство – ПК по професията „Икономист“, код 345120, специалност „Индустрия”, код 3451201, III СПК, 960 уч.часа. Новата квалификация на бенефициентите е адресирана към потребности на фирмата, свързани с дейността й на европейския и вътрешния пазар, с развитието на собствена търговска дейност. Досегашният опит на заетите във фирменото производство е необходим при евентуалното им пренасочване към икономически длъжности, в зависимост от потребностите на фирмата. Обучават се в 1 група. 2.3. 8 лица с квалификации, свързани с шивашкото производство – ПК по професията „Търговски представител“, код 341040, специалност „Търговия на едро и дребно”, код 3410401 - III СПК, 960 уч.часа. Новата квалификация на заетите е адресирана към потребности на фирмата от разработването на собствена търговска мрежа в страната и чужбина. Обучават се в 1 група. Успешно завършилите обученията ще получат свидетелства за ПК, съгласно чл. 38, ал. 2, т.2 от ЗПОО. 131 600.00 0.00
3. Обучение за придобиване на ключови компетентности на общо 23 бенефициенти, съгласно индивидуалните им потребности, спецификата на работните места, които заемат и нуждите на фирмата: Цел на дейността: Обучение на 18 заети и 5 безработни бенефициенти за придобиване на ключови компетентности, свързани с индивидуалните им потребности, изискванията на работодателя към заеманите длъжности и конкретните работни места и нуждите на фирменото развитие. При изпълнение на дейността ще бъдат спазени условията на процедурата: заетите бенефициенти са наети на трудов договор; 100 % от заетите бенефициенти са с основно и средно образование, 10 от тях са над 54 г.; по време на обучението по КК безработните бенефициенти ще получават стипендии в регламентираните от процедурата размери и условия за всеки присъствен учебен ден (минимум 6 уч. часа). Обучението по КК 4 „Дигитална компетентност”, 45 уч.ч. е адресирано към 10 заети бенефициенти с основно образование. Този вид обучение е необходим и съобразен с изискванията на работодателя за заемане на конкретните работни места от бенефициентите, които нямат тази компетентност, както и с управленския фирмен принцип за взаимозаменяемост на кадрите в зависимост от конкретните производствени нужди. Такава компетентност се изисква от всички работещи във фирмата - от една страна, поради непрекъснатата модернизация на фирменото оборудване като условие за конкурентноспособността й, а от друга – обучението отговаря на индивидуалните потребности на включените заети от придобиване дигитални умения за конкретните работни места, които заемат. Високотехнологичните автоматизирани CAD-системи за шевната индустрия, внедрени във фирмата, следва да се ползват от персонала, което изисква базови познания и умения за работа с компютър и със специализирания софтуер. В по-широк смисъл, придобиването на дигитални компетенции от бенефициентите е свързано с перспективата им за устойчива заетост не само във фирмата-кандидат – според прогнози на Европейската комисия, към 2020 г. 90% от работните места ще изискват цифрови умения, а индексът на готовност на България за цифрова икономика я поставя към момента в групата на изоставащите държави в ЕС. Обучението по КК 2 „Общуване на чужди езици“, англ. език А1, А2, В1, 300 уч.ч. е адресирано към 8 заети и 5 безработни (вкл. 2 лица до 29 г.) бенефициенти. Чуждоезиковото обучение на персонала е част от фирмената стратегия за развитие на човешките ресурси, поради следните причини: - Дейността на „Антоан Вилл“ ЕООД е до голяма степен базирана на договори с европейски брандове за производство на облекло. Интензивните контакти с европейските фирми, с които „Антоан Вилл“ ЕООД е в договорни отношения, налага придобиването на езикови компетентности от все по-голяма част от персонала; - Работата с техническата документация, съвременното техническо и технологично оборудване изискват от персонала придобиването на базови познания по англ.език; - Собствената търговска мрежа, която фирмата създава на вътрешния и външни пазари, също изисква езиково подготвени служители на фирмата, които се занимават с търговската дейност. Поради тези причини, към момента вече част от служителите са преминали през различни нива на обучение по английски език. Изпълнението на проекта ще даде възможност за придобиване и развитие на чуждоезикови компетентности у другата част от заетите, както и от безработните бенефициенти, които чрез проекта ще получат шанс за заетост във фирмата. Дейността за обучението ще бъде изпълнена чрез външно възлагане по реда на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., при спазване на минималните изисквания по отношение на: провеждане на тестове за установяване на входящото ниво на обучаемите, спазване на хорариума за видовете обучения по КК, продължителността на уч.час - 45 мин., издаването на документ на успешно завършилите обучението за дигитална и за езикова компетентност за съответните нива. 14 100.00 0.00
4. Включване на 42 заети във фирмата бенефициенти в гъвкави форми на заетост (работа на непълно работно време) за периода на обученията им по проекта: Цел на дейността – Да бъдат включени в гъвкава форма на заетост (работа на непълно работно врeме) 42-те заети във фирмата бенефициенти за периода на обученията им за професионална квалификация и ключови компетентности. Необходимостта от съчетаване на тяхното обучение за професионално и кариерно развитие с изпълнението на трудовите им ангажименти ще се реализира чрез избора на най-подходящата за изпълнението на фирмената производствена програма гъвкава форма на заетост – непълно работно време. За срока на обученията за професионална квалификация и за ключови компетентности заетите бенефициенти ще бъдат преназначени на непълен 6-часов работен ден, като всеки работен ден през месеца те ще се обучават по 4 уч. часа. Съответно, сроковете на допълнителните споразумения към основните трудови договори на заетите във фирмата бенефициенти са с различна продължителност, както следва: • за 10-те заети, включени в обученията по ПК по специалността „Производство на облекло”, код по СППОО 5420901, професия „Работник в производство на облекло”, код по СППОО 542090, І СПК, 300 уч.часа; КК 4 „Дигитална компетентност“, 45 уч.ч., периодът на непълна заетост ще бъде 4 месеца и 3 дни (87 дни); • за 15-те заети, включени в обучения за ПК по специалност „Конструиране, моделиране и технология на облекло от текстил” - III СПК, 960 уч. ч.; КК2 Английски ез, ниво А1, А2, В1, 300 уч. ч., периодът на непълна заетост ще бъде 15 месеца (315 дни); • за 9-те заети, включени в обучения за ПК по професията „Икономист“, код 345120, специалност „Индустрия”, код 3451201, III СПК, 960 уч.часа; КК2 Английски ез, ниво А1, А2, В1, 300 уч. ч., периодът на непълна заетост ще бъде 15 месеца (315 дни); • за 8-те заети, включени в обучения за ПК по професията „Търговски представител“, код 341040, специалност „Търговия на едро и дребно”, код 3410401 - III СПК, 960 уч.часа, КК 2 – английски език, ниво А1 A2,B1, периодът на непълна заетост ще бъде 15 месеца (315 дни); В съответствие с условията на процедурата, на работодателя ще се предоставят стимули за всяко заето лице за периода на обучение, участващо в гъвкави форми на заетост, в размер на 100.00 лева месечно и дължимите осигуровки за сметка на работодателя по КТ и КСО. Преминаването на непълен работен ден, избрано от фирмата-кандидат като най-подходяща гъвкава форма на заетост, ще създаде условия за успешното изпълнение на проектните дейности, свързани с обученията за професионална квалификация и ключови компетентности. Промяната в работното време на бенефициентите ще се извърши в съответствие с предвидените за това възможности в българското трудово законодателство. 51 813.08 0.00
5. Включване на 13 безработни бенефициенти в несубсидирана заетост след успешно завършване на обученията за професионална квалификация и ключови компетентности: Цел на дейността – включване в несубсидирана заетост за 5 месеца на 13 безработни бенефициенти (65% от общо включените в проекта безработни), успешно преминали през обученията по ПК и КК, както следва: • 10 безработни бенефициенти, успешно завършили обучения за ПК по професия 542041 „Модист“, специалност „Бутикови облекла“, код 5420412 - III СПК; КК 2 „Обучение по чужди езици“, англ. език, А1,A2,B1, ще бъдат назначени на длъжност „Дизайнер, моден“, код по НКПД 21636001; • 3 безработни бенефициенти (от които 1 лице до 29 г. вкл.), успешно завършили обучения по ПК по професия "Офис - мениджър", код 346010, специалност "Бизнес - администрация", код 3460101 - III СПК; КК2 „Обучение по чужди езици“, А1,A2,B1, ще бъдат назначени във фирмата на длъжност „Офис мениджър“, код по НКПД 33413004. Длъжностите, които ще заемат безработните бенефициенти, отговарят на видовете квалификационни обучения, които те успешно са завършили. Предвид потребността на фирмата-кандидат „Антоан Вилл“ ЕООД от квалифицирана работна сила за изпълнение на производствената й програма, успешно представилите се безработни бенефициенти през периода на несубсидирана заетост, имат реални шансове за устойчива заетост във фирмата. Длъжностите, на които ще бъдат наети 13-те безработни бенефициенти, са свързани с конкретни потребности на „Антоан Вилл“ ЕООД – от дизайнери за разработване на собствената модна линия на облекла, които фирмата реализира на вътрешния пазар, от квалифицирани офис мениджъри, които да се включат в изпълнение на административните дейности във фирмата. При изпълнение на дейността ще бъдат спазени условията на процедурата: За включените в несубсидирана заетост 13 безработни бенефициенти работодателят ще ползва предвидените по процедурата стимули: от датата на назначаването до края на проекта - покриване на всички дължими вноски за сметка на работодателите, съгласно изискванията на КТ и КСО, изчислени на база на МОД за съответните длъжности, на които са наети. Изпълнението на дейността включва следните етапи: - Фирмата-кандидат „Антоан Вилл“ ЕООД ще сключи трудови договори за наемане с 13-те безработни лица, успешно преминали през проектните обучения, като по този начин ще уреди трудовоправните си взаимоотношения с тях за период от 5 месеца. Според условията на програмната схема, наетите по проекта ще получават възнаграждения в размер на МОД за съответните длъжности с включени всички дължими вноски на работодателя, съгласно българското законодателство – XII проектен месец. - След сключване на договорите, с наетите по проекта лица ще се проведе обща работна среща във фирмата, на която те ще бъдат запознати с фирмената организация на работа, с режима на работа /работно време, почивки/. С тях бъде проведен първоначален инструктаж за спазване на правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд в предприятието, съгласно Наредба № РД-07-2 от 16.1.2009 г. Те ще бъдат запознати с прилаганите в предприятието мерки за ефективно използване на ресурсите във връзка с опазване на околната среда - XII проектен месец; - Наетите по проекта ще бъдат разпределени в 2 групи, в зависимост от длъжностите, на които са наети. Те ще бъдат информирани за фирмените правила за вътрешен ред, за графика, по който ще протича работния им ден, съчетан с обученията и те ще бъдат въведени на конкретните новоразкрити работни места по проекта - XII проектен месец; - Включване в заетост за 5-месечния период на трудовите договори по проекта. По време на заетостта работодателят ще прилага нормите на българското трудово законодателство и изискванията за отчетността на процедурата BG05M9OP001-1.057 „УМЕНИЯ“. Ще бъдат водени отчетни форми за явяване/неявяване на работа на наетите безработни лица. За периода на заетостта, наетите по проекта ще получават възнагражденията в размер на МОД за съответните длъжности с включени всички дължими вноски на работодателя, съгласно българското законодателство – XII – XVI проектен месец. 8 153.57 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).