Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project proposal will ensure the provision of integrated social and health services for people with disabilities and people at risk, in connection with limiting the spread and overcoming the consequences of COVID-19.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Патронажна грижа: Дейността включва цялостната организация и изпълнение на здравно - социалните услуги. Целевите групи са хора с увреждания, възрастни хора в невъзможност от самообслужване, лица над 54 г., други уязвими групи, вкл. лица поставени под карантина във връзка с COVID-19, лица от рисковите групи за заразяване с COVID-19. За реализацията на услугите, ще бъдат назначени 6 домашни помощници на пълно и непълно работно време, едно медицинско лице и психолог , които ще извършват предоставяне на мобилните интегрирани социално-здравни услуги. Домашните помощници ще преминат през обучение и супервизия. Ще бъдат включени минимум 34 потребители. Ще бъдат обхватни част от потребителите по Компонент 2 и Компонент 4. На потребителите, които желаят да бъдат включени в проекта ще им бъде извършена социална оценка и в зависимост от потребностите им, ще им бъде предоставена услугата. По време на изпълнението на проекта ще върви постоянен прием на заявления на потребители изпаднали в невъзможност за самообслужване, потребители нуждаещи се от подкрепа и грижа в условията на пандемична обстановка. Назначените домашни помощници ще извършват социалните услуги включващи доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). Всеки потребител ще получава услуга в рамките до 2 часа на ден. Предоставянето на интегрирани здравно-социални услуги (патронажната грижа) ще бъде за период от 12 месеца. Медицинското лице ще предоставя почасови здравни услуги в дома на потребителя съобразно Методика на Министерство на здравеопазването. Психолога ще оказва психологическа подкрепа и консултиране на потребители, при възникнали нужди и оказване на помощ на потребителите за справяне с психологични проблеми. С изпълнението на тези дейности се цели да се осигури социално - здравна и психологическа подкрепа на лица изпаднали в социална изолация, нуждаещи се от подкрепа, както и предотвратяването на тяхното заразяване с COVID -19. Домашните помощници, медицинското лице и психолога при изпълнението на своите служебни задължения, ще спазват всички мерки за дезинфекция и предпазване на потребителите от заразяване. По проекта ще бъдат осигурени предпазни и дезинфекционни материали за наетия персонал и екипа. При стартирането на услугите потребителите ще подпишат договор и декларация за съгласие относно предоставянето на вида на услугата, която желае да ползва. В хода на изпълнението на дейността ще се използват ясни и прозрачни процедури и инструкции с което ще се гарантира качеството и мултидисциплинарен подход в представяне на мобилни интегрирани социлано-здравни услуги. Подборът на персонала ще се извърши съобразно изработени методики при изпълнението на Патронажна грижа -компонент 1. Изпълнението на мобилната интегрирана социална - здравна услуга, чрез акт за възлагане от кмета на община Твърдица и решение на ОбС Твърдица ще бъде възложена на звено ДСП -Твърдица към общината. Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск. Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства. Във връзка с предизвикателства, свързани с пандемичен взрив на заболяването от вируса COVID 19 се налага мобилизиране на допълнителни ресурси от страна на Община Твърдица за превенция и осигуряване достъпа до услуги на уязвими лица, вкл. хора с увреждания или в невъзможност от самообслужване, които са застрашени в най-голяма степен от COVID-19, както и за лица в карантинен период. 0.00 116 703.26
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности.: Чрез изпълнение на мерките от тази дейност ще се осигури подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности, функциониращи на територията на община Твърдица, във връзка с разпространението на COVID-19 – ДПЛУИ /Дом за пълнолетни лица с умствена изостаналост/- 100 потребители, 52 обслужващ персонал и ДПЛПР/Дом за пълнолетни лица с психични разстройства/- 120 потребители, 62 обслужващ персонал. При реализирането на тази дейност ще се реализират допълнителни мерки съобразно "Общински план за действие при възникване на епидемичен взрив от COOVID 19 в специализираните институции ДПЛУИ и ДПЛПР . За реализирането на дейности по дезинфекция ще бъде ангажиран допълнителен помощен персонал, които ще спазва стриктно указанията и мерките посочени в "Общински план за действие при възникване на епидемичен взрив от COOVID 19 в специализираните институции ДПЛУИ и ДПЛПР. Мерките и дейностите по този план ще бъдат въведени за период от една година в рамките на срока на проекта. Ангажираният допълнителен помощен персонал ще работи по предварително изготвен график. При възникване на заразяване и карантиниране, същият персонал ще се грижи единствено за заразените и карантинирани потребители. Ще бъдат наети 20 човека на пълно и непълно работно време. Основни задължения на допълнително наетия персонал ще бъдат описани в длъжностна характеристика, като те ще включват: почистване и хигиенизиране на общите части, помещенията за хранене и спалните помощния на потребителите ще подпомагат и ежедневните дейности на основния персонал на ДПЛУИ и ДПЛПР- 3 пъти дневно в рамките на работния ден ще се извършва почистване и дезинфекция. В рамките на дейността ще бъдат осигурени предпазни и дезинфекционни материали необходими за дезинфекцията и хигиенизирането на помещенията. В рамките на проекта ще Ще бъде осигурено тестване за COVID 19 при необходимост, констатиран случай или при съмнителна симптоматика на потребител и/или служител и повторно тестване след приключване на наложената карантината. За общите помещения на ДПЛУИ и ДПЛПР са превидени осигуряване на бактерицидни лампи, които ще допринесат допълнително за превенция на заразяването. При действащата към момента забрана за външни посетители в резидентните социални услуги е необходимо предоставянето на възможност на потребителите да осъществяват връзка с външния свят и своите близки. В тази връзка е установена потребност от закупуването на 2 броя преносим компютър/лаптоп по един за двата дома. Преди реалното стартиране на дейността са предвидени 2 подготвителни месеца необходими за назначаване на персонал, осигуряване на лични предпазни средства и другото необходимо оборудване описано в дейността. 0.00 112 878.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).