Дейност 1. Подготовка на проекта: Дейността включва изпълнението на следната задача:
1. Разработване на Обосновка за демонстрационен проект (съгл. указанията в т. 13.3. Специфични за процедурата изисквания и Приложение № 6 от условията за кандидатстване).
За нуждите на демонстрационния проект е предвидено и осъществено проучване, съпоставка и анализ за приложимостта на добри практики, изпълнени вече успешно на друго място реализирани и приключени с постигнати резултати на подходящи практики в страната и извън Р България с фокус нови мерки или управленски подходи при процеса на стратегическото планиране с прилагане на подхода „нулеви отпадъци“ и превенция образуването на отпадъци чрез компостиране в домакинствата.
|
18 000.00
|
18 000.00
|
Дейност 2. Изпълнение на демонстрационен проект: Добра практика 1. Въвеждане на добра практика за разработване на Общински план за нулеви отпадъци при ТБО: В рамките на проекта са предвидени следните задачи за изпълнение , съобразно въвеждането на идентифицираната добра практика на град Пало Алто, Калифорния, САЩ:
1. Проучване на нагласите на населението и бизнеса за намаляване генерирането на битов отпадък, компостиране в домакинството, удължаване на живота на продукта, използване на продукти втора употреба и т.н.
а) Разработване на методика за осъществяване на проучването - организиране и провеждане на 2 фокус групи за дефиниране на изследователския контекст с по 6 представители на домакинства и бизнеса;
б) Разработване на съдържание на два въпросника;
в) Популяризиране на проучването сред местната общност (интернет страницата на община Белоградчик, радио съобщения, обяви в хранителни магазини и др. обществени места)
г) Публикуване на онлайн въпросник на сайта на общината, за респонденти с достъп и умения за работа в Интернет;
д) Провеждане на анкетиране „лице в лице“ с представители на домакинства, нямащи достъп или умения за работа с Интернет.
Представителната извадка на респонденти в проучването ще обхване 5% от домакинствата и 26% от бизнеса в общината.
е) Създаване на база данни, анализ и разработване на доклад от проведеното проучване
2. Разработване на Общински план за нулеви отпадъци при ТБО с времеви хоризонт 10 години
Дейността включва осъществяването на следните стъпки, съобразени и с методиката за стратегическо планиране в страната:
a) Анализ на статуса и проблемите в областта на ТБО и разделното им събиране в определена територия;
b) Разработване на Общински план за нулеви отпадъци при ТБО(специфични цели, задачи и дейности/проекти)
c) Разработване на План за действие за изпълнение на Общински план за нулеви отпадъци при ТБО
d) Насърчаване участието на общността и бизнеса в процеса на стратегическо планиране чрез следните мерки, съгласно Методологията за стратегическо планиране в Р България:
Представяне на резултатите от проучването и анализа на статуса и проблемите на заинтересованите страни и обществеността (публичност на резултатите от дейността) и дефиниране на визия и мисия на плана на организиран информационен ден. Планира се участие на минимум 30 представители от местната общност.
Обществено обсъждане на стратегическия документ и приемането му. Планира се провеждане на едно събитие с минимум 30 участници от местната общност.
Съобщения и статии в местни медии. Предвижда се публикуването на 2 статии и 2 обяви в местни печатни и електронни медии, както и на интернет сайта на общината.
Брошури на Общинския план за нулеви отпадъци. Планира се изработването на 2000 брошури, формат А4, сгънати на три, пълноцветен печат в рамките на дейност 3 по проекта.
Посещения от врата до врата от съветници-доброволци, обхванати 20% от населението.
3. Създаване на обществен комитет за мониторинг на изпълнението на плана за нулеви отпадъци при ТБО
Проектът предвижда за членове на обществения комитет да бъдат привлечени представители на юридически лица със стопанска и нестопанска цел, национално представителните организации на работодателите, на работниците и служителите, лидери от местната общност. За целта ще бъдат отправени писмени покани към представители на идентифицираните групи.
4. Разработване на съдържание за интернет сайта на община Белоградчик за нулеви отпадъци при ТБО
Минималното планирано съдържание е в следните направления:
Намаляване на отпадъците / Информация и ресурси
Специфични материали (с под направления и примери към тях: 1) намаляване генерирането на отпадъци; 3) разделно събиране; 3) повторна употреба
Отговорни субекти и разширена отговорност (с под направления и примери към тях:1) домакинства; 2) производители)
Специфични места за правилно изхвърляне на различни видове отпадъци
Добри практики от страната и чужбина
е-Информационни бюлетини за изпълнение на стратегическия документ с периодика един път годишно (2 бр.).
|
146 400.00
|
126 720.00
|
Дейност 2. Изпълнение на демонстрационен проект: Добра практика 2. Въвеждане на добра практика за компостиране в домакинствата на биоразградими домакински отпадъци (хранителни отпадъци и зелени отпадъци от градини) като мярка за прилагане на принципа „нулеви отпадъци“: Предвидени са конкретни задачи за изпълнение в община Белоградчик, съобразно избраната за въвеждане добра практика на графство Лестършир, Англия, чрез създаване и функциониране на Клуб за домашно компостиране, както следва:
1. Създаване на Клуб за домашно компостиране
1.1. Разработване на модел за работа на Клуба за домашно компостиране
- Разработване на методология за предоставяне на услуги, в т.ч.:
o организация на дейността на Клуба за домашно компостиране (права и отговорности на членовете на клуба, заявка за членство);
o групови и индивидуални консултации от 15-те съветници-доброволци към Клуба за домашно компостиране;
o посещения в домакинствата
o подкрепа за компостиране в домакинствата на място (мониторинг)
o документиране на дейностите на Клуба
- Изработване на лого на Клуба за домашно компостиране;
- Утвърден от Кмета вътрешен правилник за работа;
- Определяне на един експерт от Общинска администрация Белоградчик на пълно работно време за организиране на дейността на Клуба за домашно компостиране
1.2. Обособяване на общинско помещение за нуждите на Клуб за домашно компостиране
За функционирането на Клуба за домашно компостиране се предвижда обособяване на едно от помещенията на втория етаж в сградата на общинска администрация Белоградчик с обща квадратура 40 кв.м. Помещението ще изпълнява следните функции: място за провеждане на срещи и консултации на желаещи да се включат домакинства в клуба; място за обучения; провеждане на кръгли маси и други събития.
Предвидена е доставка на офис оборудване, в т.ч.:
Модулна маса с 20 места и 20 броя офис столове; 2 шкафа; бяла дъска; флипчарт; Демонстрационни кофи за разделно събиране за Центъра (сет)
Компютърна конфигурация (2 бр.)
Инверторен климатик (1 бр.)
Проектор Short Throw (1 бр.)
Аудио система с тонколони и 2 микрофона (1 бр.)
Интерактивна дъска (1 бр.)
Изработване на летни и зимни рекламни облекла с отличителни знаци на Клуб за домашно компостиране за 15-те съветници-доброволци
1.3. Разработване на съдържание на Наръчник „Домашно компостиране и устойчиво управление на отпадъците“
Планираното минимално планирано съдържание на наръчника е:
Раздел 1. Устойчиво управление на отпадъците
Раздел 2. Подход „Нулеви отпадъци“
Раздел 3. Компостиране, в т.ч.
- Стъпки за успешно компостиране в контейнери в домакинството
- Фактори за успешно компостиране в контейнери
- Свойства и употреба на компоста
Технически характеристики: Наръчникът ще бъде в обем от 32 страници, при пункт 12 на шрифт Times New Roman, пълноцветен печат.
1.4. Разработване на съдържание към интернет сайта на община Белоградчик – Компостиране на биоразградими отпадъци със следните под-страници:
• Домашно компостиране (въведение в домашното компостиране);
• „Клуб домашно компостиране“ със следното минимално съдържание: информация за клубните услуги; начин на подаване на заявление за членство; информационен бюлетин в годишна периодика – 2 броя (пролет и есен)
1.5. Обучение за устойчиво управление на отпадъците и компостиране на съветници-доброволци - 1 двудневно обучение на общо 15 съветници-доброволци, които ще предоставят консултации (групова и индивидуална подкрепа) в Клуба за домашно компостиране и за повишаване на знанията на получилите домашни компостери жители на град Белоградчик за домашно компостиране.
1.6. Предоставяне на услуги в средата
Предвижда се провеждане на групови и индивидуални работни срещи, консултации и кампания от врата на врата на съветниците-доброволци на клуба с представители на домакинствата за включване като членове на Клуба за домашно компостиране.
2. Закупуване на компостери
Проектът предвижда провеждане на обществена поръчка за закупуване и доставка на 420 компостери с вместимост 600÷650 литра за компостиране в домакинства, живеещи в еднофамилни жилищни сгради, на зелена листна маса от градината; Предвижда се изработване и отпечатване на рекламни стикери за 420 компостери. |
105 698.60
|
77 458.55
|
Дейност 3. Кампании за популяризиране на резултатите от проекта: А. Кампании за насърчаване на домашното компостиране и прилагането на принципа „нулеви отпадъци“ в общността: 1. Седмица на компостирането „Земята обича компост“
В рамките на проекта се планира организиране и осъществяване на събитие в рамките на Международна седмица на компостирането, провеждаща се през месец май в целия свят ежегодно от 1995 година.
Целта на предвидената по проекта Седмица е да повиши информираността и знанията на обществеността относно дейността на Клуба за домашно компостиране и процеса и ползите от използването на компост. За период за осъществяване на събитието се предвижда втората година на проекта - 15 месец. Програмата ще включва:
Информационно-образователни събития чрез:
o Популяризиране на Клуба за домашно компостиране в местни електронни и печатни медии (подготовка и публикуване на 2 статии и 10 обяви; 10 излъчвания на 5 мин. видеофилм за домашно компостиране в електронни медии);
o Разполагане на три брандирани шатри на тема „Домашно компостиране“ на 3 публични места в град Белоградчик. Ще бъдат раздавани листовки, прожектиране на реализираните в рамките на проекта видеофилм, добри практики от други страни, както и предоставяне на групови и индивидуални консултации от съветниците-доброволци от Клуба за домашно компостиране. (обхващане на минимум 10% от домакинствата в общността, които не практикуват компостиране).
Художествен пленер и конкурс в две категории:
1) Детски рисунки: Предвиждане в рамките на два дни с минимум 20 участника. Ще се сформира оценителна комисия в 3 членен състав: местни художници, представители на общността и общинската администрация. За избраните творби на първите три места се предвижда награден фонд за закупуване на подходящи награди (пособия и материали за рисуване, таблети, фотоапарати и др. предметни награди).
2) Фотографии от представители на общността на тема „Земята обича компост“.
Изложба на творбите от пленера и Концерт с изпълнители от общината и областта, организиран в рамките на последния ден (събота) от седмицата на компостирането. По време на концерта ще бъдат оповестени победителите, спечелили първите три места във всяка от обявените категории.
2. Кампания „Сливи за смет“
Събитието е насочено към целева група учащи се от местните училища.
Целта е повишаване на знанията на учащи се от 7 до 13 години, от там и на родителите им, за разделно събиране и удължаване живота на разделно събрани отпадъци, които са годни за повторна употреба. Предвиждат се осъществяването на следните мерки:
В рамките на учебния процес: Представяне в час на класния ръководител от съветниците-доброволци на принципите и добри практики за прилагане на подхода „нулеви отпадъци“ . Планира са осъществяване на образователни турове за отговорно потребление с фокус върху разумното потребление в динамично променящите се глобални условия за живот, като обучението се провежда на открито под формата на градски обиколки на групи ученици. Ще се използват различни интерактивни техники за преосмисляне и обсъждане на различни ежедневни теми – храна, кафе, дрехи, козметика, транспорт, електроуреди и др. Предвижда се мярката да обхване 305 деца на възраст от 7 до 13 години, участие в 15 броя часове на класния ръководител и проведени 15 образователни турове.
Живи работилница в рамките на кампанията „Сливи за смет“ (времеви период: месец 16 на проекта). Организиране на три еднодневни работилници за изработване на предмети от отпадъчни хартия, стъкло и пластмаса, събрани в домакинствата. Всяка от работилниците ще бъде разположена в отделна шатра. За наставници ще бъдат привлечени местни изявени занаятчии, работещи с хартия, пластмаса и стъкло.
Финал на кампанията „Сливи за смет“. Предвижда се организиране на 1) благотворителен базар на изработените от учащите се изделия, 2) Забавна част с провеждане на викторина на тема „нулеви отпадъци“ с награден фонд. Предвижда се привличане на известни личности за лица на кампанията (актьор, певец, др.).
Подготовка и публикуване на рекламни съобщения в електронни и печатни медии (2 статии, 10 рекламни поста). |
51 500.00
|
50 802.36
|
Дейност 3. Кампании за популяризиране на резултатите от проекта: Б. Разработване и отпечатване на информационни материали в съответствие с предвидените задачи в Дейност 2. „Изпълнение на демонстрационен проект“ и Дейност 3 „Кампании за популяризиране на резултатите от проекта“:
Дейността включва подготовка (дизайн и предпечат) и изработването на различни информационни и промоционални материали, предвидени в демонстрационните и кампаниите дейности за повишаване на знанията и уменията на общността и популяризиране на резултатите от проекта, както следва:
Добра практика 1. Разработване на Стратегия „Нулеви отпадъци“:
o Дизайн, предпечатна подготовка и отпечатване на брошура на План „Нулеви отпадъци“ (2000 бр., формат А4 прегънат на 3, пълноцветен печат)
Добра практика 2. Компостиране в домакинствата на биоразградими отпадъци
o Дизайн, предпечатна подготовка и отпечатване на Наръчник „Компостиране в домакинства и устойчиво управление на отпадъците“ (печатно издание, 420 бр., пълноцветен печат, формат А5, обем 32 страници);
o Дизайн, предпечатна подготовка и отпечатване на рекламни стикери за предвидените за раздаване домашни компостери (420 броя).
o Заснемане на видеофилм за компостирането в домакинствата с продължителност 5 минути;
o доставка на 3 броя шатри
Кампании за насърчаване прилагането на принципа „нулеви отпадъци“ в общността:
1. Седмица на компостирането „Земята обича компост“:
- Дизайн, предпечатна подготовка и отпечатване на 2000 броя флаери, формат А5, пълноцветен печат;
- Дизайн, предпечатна подготовка и отпечатване на рекламни стикери за брандиране на всяка шатра на тема „Земята обича компост“ (3 бр. шатри х 4 стикера с размери 300х100 см. на 1 шатра, общо);
- Дизайн, предпечат и отпечатване на образователни табла за процеса и ползите от домашното компостиране, 4 теми по 3 броя за всяка шатра (общо 12 броя), размер 300х100 см, пълноцветен печат;
2. Кампания „Сливи за смет“:
- Дизайн, предпечат и отпечатване на 2000 броя флаери, формат А5, пълноцветен печат;
- Дизайн, предпечатна подготовка и отпечатване на рекламни стикери за брандиране на всяка шатра на тема „Сливи за смет“ (3 бр. шатри х 4 стикера с размер 300х100 см. на 1 шатра, общо 12 бр.);
- Дизайн, предпечат и отпечатване на образователни табла за ползите от разделното събиране на съответния вид отпадък и неговото повторно оползотворяване, по 6 броя за всеки вид отпадък, размер 300х100 см, пълноцветен печат;
Всички печатни и е-информационни материали ще бъдат брандирани съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ |
26 931.50
|
25 322.44
|
Дейност 4. Организация и управление на проекта: Тази дейност включва доброто изпълнение на проекта, финансовото управление и контрол, вътрешния мониторинг. Организацията и управлението на проекта ще се осъществи чрез провеждане на обществена поръчка и избор на външен екип за изпълнение на проекта с оглед на натовареността, малкия състав на общинската администрация в отдел „Програми, проекти и обществени поръчки“ и осигуряване на максимално ефективно и ефикасно управление на проекта.
Ще бъдат изпълнявани следните дейности:
1. Организация, координация и изпълнение на дейностите по проекта:
o Изготвяне на подробен план за действие за изпълнение на проекта;
o Разпределяне на задачите и отговорностите на експертите, включени в екипа;
o Определяне на правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване;
o Създаване и поддържане на система за ефективна комуникация в екипа и със заинтересованите страни;
o Навременно, ефективно и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта;
o Ефективно планиране, подготовка и провеждане на процедурите за възлагане на обществени поръчки;
2. Подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите.
3. Мониторинг и докладване
o Осъществяване на контрол и мониторинг по изпълнението на план-графика за изпълнение на дейностите по проекта;
o Мониторинг на графика за провеждане и документацията на процедурите по избор на изпълнители по дейности;
o Създаване и поддържане на одитна пътека (документиране на дейностите и мероприятията, осъществени в процеса на изпълнение на проекта, движението на финансови средства и свързаната с тях документация). Обществените поръчки ще се възлагат в съответствие с принципите на Договора за функционирането на Европейския съюз (ДФЕС) и ЗОП и по-специално тези за свободно движение на стоки, свобода на установяване и свобода на предоставяне на услуги и взаимно признаване, както и с произтичащите от тях принципи на прозрачност. Документите за всяка обществена поръчка ще се обособяват в електронна преписка. Чрез сайта на община Белоградчик , секция „профила на купувача“ ще се публикуване всички документи по провежданите обществени поръчки.
4. Изпълнение на мерки за информация и комуникация
o Информиране и публичност на общността за изпълнението и постигнатите резултати по проекта
5. Съхранение на документите по проекта
"Организация и управление" е текуща дейност и ще бъде изпълнявана по време на цялата продължителност на проекта.
Особено важно е всеки член на екипа да е наясно със своите отговорности и задачи при изпълнението на проекта. Ефективната система за вътрешна комуникация е начин за стимулиране на мотивацията на членовете на екипа за качествено и ефективно изпълнение на планираните дейности. |
38 600.00
|
37 560.00
|
Дейност 5. Информация и публичност: Мерките за информация и публичност целят повишаване на информираността на обществото за проекта и демонстриране на неговата роля и значение за Община Белоградчик. Мерките са насочени към бенефициенти от целевите групи и цялата общественост.
1. Разработване и изпълнение на комуникационен план на проекта
2. Организиране на начална и заключителна пресконференция (2 бр.) по проекта Дейността включва: организиране и провеждане на две публични събитие за по 30 човека, наем на зала, предоставяне на кафе-пауза (кафе/чай, дребни сладки и соленки), логистично съдействие по време на събитието.
3. Изработване и разпространение на информационни материали по проекта:
- Информационна табела по проекта (да се уточни размера) – 2 бр.
- Брошура на проекта (2000 бр., формат А4 прегънат на 3, пълноцветен печат);
- Рекламни торби от плат (300 броя);
- Рол-банер със стойка и калъф (пълноцветен печат, размер 85х200 см.)
- Подготовка и публикуване на информационни съобщения на сайта на община Белоградчик и посещавани публични места в общността (5 информационни съобщения). |
3 932.00
|
2 295.45
|