Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

Project "NATURA 2000: SHARED VISION FOR THE CONSERVATION OF HABITATS OF HIGHER PLANTS AND MOSS IN PLOVDIV REGION" is aimed at building, developing and maintaining a shared vision for the ecological network of Natura 2000 in the target region through planning and implementation of a regional information campaign. The selected target habitats and the plant species that inhabit them are the product of an in-depth analysis aimed at achieving the maximum effect of the project - both in terms of awareness of target stakeholders and in terms of ensuring the preservation of the ecological network. The project covers 10 of the 21 higher plants, part of the Natura 2000 network, whose habitats are located in protected areas, sharing part of their territory with the Plovdiv region. The project will organize 3 separate events, one of which "in the field", the target groups covering, in summary, the population, businesses and adolescents. The structure of the project aims to ensure long-term, sustainable results and to disseminate and validate specific information about Natura 2000 in the area. At the same time, the project will promote proven, well-established and successful good practices from Bulgaria and the EU, demonstrating the successful symbiosis between doing standard business in an innovative way and improved environmental protection.
The project is informational - its effect covers not part, but the whole habitat. The values ​​are calculated on the basis of the data in the specific reports for the habitats of target species in NATURA 2000 database: http://natura2000.moew.government.bg/
BG0000254	Besaparski ridove
BG0000494	Tsentralen Balkan
BG0001030	Rodopi-Zapadni
BG0001031	Rodopi-Sredni
BG0001389	Sredna gora
BG0001493	Tsentralen Balkan-Bufer
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ДЕЙНОСТ 1: ПОДГОТОВКА НА ПРОЕКТА: Основната част от подготвителната работа е в две насоки: 1) Организирането и провеждането на процедура по Закона за обществени поръчки за избор на изпълнител на Дейност 2, която няма да се реализира от бенефициента. За целта ще се подготви необходимата документация за избор на изпълнител, съгласно изискванията на ЗОП, ще се организира провеждането на поръчката, включително осигуряване на членове на комисията за оценка на подадените оферти; 2) Изготвяне на анализ на възможностите, които предоставя мрежата Натура 2000 за регион Пловдив, с отчитане спецификите на региона – възложено на Външен изпълнител и извършено към момента на кандидатстване. ДЕЙНОСТ 1 включва следните поддейности (ПД): ПД0: Подаване на проектното предложение в ИСУН Възложителят използва собствен ресурс, който работи по изготвянето на първата версия на формуляра за кандидатстване и ще продължи работа до сключване на АДБФП, след което цялостното управление на проекта се поема от вътрешното звено за управление на проекта (Д3 по-долу). Тази ПД се извършва за сметка на общината и не е част от бюджета на проекта. Съставът на екипа е същият, който след това поема управлението на проекта – т. 9 Екип. ПД1: Подготовка на тръжна документация за обществена поръчка Предмет на ПД1 е изготвяне документация за обществена поръчка, въз основа на която ще се проведе процедура за избор на изпълнител за Д2 по-долу. Общината има капацитет и опит в изготвянето на документации. ПД2: Провеждане на обществена поръчка Както е описано в ПД0, Бенефициентът ще проведе обществената поръчка. ПД3: Изготвяне на анализ на възможностите, които предоставя мрежата Натура 2000 за регион Пловдив, с отчитане спецификите на региона Възложено на Външен изпълнител и извършено към момента на кандидатстване. 3 000.00 3 000.00
ДЕЙНОСТ 2: ОРГАНИЗИРАНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА СЪБИТИЯ ЗА ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ НА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ, КОИТО МРЕЖАТА НАТУРА 2000 ПРЕДЛАГА: Дейност 2 обхваща всички задачи, необходими за изготвянето и провеждането на регионална информационна кампания за стимулирането на „споделена визия за Натура 2000“ в област Пловдив. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, който да я осъществи в нейната цялост - организация на събитията, осигуряване на лектори/говорители, подготовка и разпространение на информационни материали; изготвяне на списък със заинтересовани лица, цялостна логистика на събитието. Ръководителят и координаторът ще бъдат пряко отговорни за цялостната комуникация с изпълнителя, съгласуването на графика, местата на провежда на събитията, както и на материалите за събитията. Д2 включва два етапа - подготвителен и същински. В рамките на подготвителния етап ще бъде извършено следното: - Ще бъде подготвен детайлен график за изпълнение на дейността; - Ще бъдат избрани един или повече лектори, в зависимост от броя участници, определен на база на анализа; - Ще бъдат подготвени програма и презентации за събитието; - Ще бъде изготвен списък на идентифицираните заинтересовани страни с контакти; - Ще бъдат подготвени и изпратени покани до определените лица, представители на заинтересованите страни; - Ще бъдат разработени и отпечатани всички необходими материали за събитието, съобразно потвърдилите интерес за участие; - Ще бъде организирана цялостната логистика на събитието. В същинския етап на изпълнение на дейността ще бъде проведени отделните събития. Ръководителят на проекта и координаторът ще наблюдават провеждането на всяко от събитията. След приключването на всяко едно от трите събития ще бъде изготвено прессъобщение с информация за медиите. След провеждането на събитията, ръководителят на проекта и координаторът, ще са отговорни за преглед на получените от изпълнителя документи и осигуряване на надлежното документиране на проведените мероприятия, съгласно изискванията на програмата. Координаторът ще бъде отговорен за публикуването на информация на интернет страницата на бенефициента за проведените събития. Отново, дейността е разделена на поддейности, като всяка поддейност е отделно събитие. ПД1: Събитие 1 Първото събитие ще се осъществи на територията на гр. Лъки и ще има за цел да даде отправна точка на посланията на проекта. Тематиката, материалите и конкретните послания ще следват резултатите от изготвения в Дейност 1 анализ. Събитието ще бъде за 50 човека и ще е предимно насочено към заинтересованите страни, описани в анализа. ПД2: Събитие 2 Второто събитие ще се осъществи на територията на областния център - гр. Пловдив – и ще надгради първото събитие, като използва натрупания опит от него, събраните въпроси и допълнителни теми, за да може да дообогати представянето на проекта и неговите послания. Освен добри практики, ще бъдат представени и участници в първото събитие, ако са идентифицирани такива, които могат да осъществят „нетуъркинг“ с нови участници в Събитие 2. Отново, тематиката, материалите и конкретните послания ще следват резултатите от изготвения в Дейност 1 анализ. Събитието ще бъде за 60 човека и ще е предимно насочено към заинтересованите страни, описани в анализа. ПД3: Събитие 3 Събитие 3 е по-различно от останалите, тъй като е насочено към „младото поколение“, с цел търсене на устойчивост на посланията на проекта. То ще се състои от два елемента – информационна кампания в училища, които изявят желание след осъществен контакт – за проекта, с материали, насочени към децата (поне 5 училища). След това, под формата на заявка или игра, ще бъдат избрани ученици, които да бъдат заведени на терен, където да видят защитените видове и техните местообитания (до 40 ученика). По възможност, това ще е в сезон, в който могат да се видят максимално количество растителни видове, без да се попречи на техния жизнен цикъл. 60 000.00 60 000.00
ДЕЙНОСТ 3: УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Управлението на проекта условно е разделено на две части: за подготовка и за управление. Първият етап е описан в ДЕЙНОСТ 1, а тук се разглежда втората му част – самото управление. Предвиденият състав на ЗУП ще вземе участие – за сметка на Бенефициента – в изпълнението на Дейност 1 – до момента на сключване на АДБФП. След което експертите ще поемат своите функции на ЗУП и ще продължат изпълнението на проекта. Съставът на ЗУП е следният: Ръководител на проекта; Координатор; Счетоводител. Звеното за управление на проекта ще извършва следните примерни дейности: • обезпечава изпълнението на задълженията на бенефициента, произтичащи от АДБФП; • съблюдава съответствието на действията на бенефициента с условията и изискванията на АДБФП и ОПОС 2014-2020 г.; • осъществява цялостното административно, финансово и техническо изпълнение на проекта в съответствие с АДБФП, за постигане на целите и индикаторите на проекта; • администрира АДБФП, като извършва дейности по междинно и окончателно техническо докладване и финансово отчитане на изпълнението пред УО на ОПОС; • осигурява изпълнението на указанията и препоръките на УО на ОПОС, както и на други компетентни проверяващи/одитни/контролни органи; • представлява бенефициента, в рамките на делегираните правомощия; • Други дейности, необходимо за ефективното управление на проекта. Бенефициентът ще има ангажимент да осигури екип, който да осигури всеобхватно и компетентно управление на проекта, покриващо всички изисквания на УО, както и административно и материално техническо обезпечаване работата на звеното през целия проектен цикъл. Изискванията към експертите, техните задължения и други детайли по екипа са разписани в т. 9 „Екип“. 6 400.00 8 397.90
ДЕЙНОСТ 4: ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ПО ПРОЕКТА: В съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г. бенефициентът на помощта следва да популяризира на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Околна среда” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР). При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС, е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Мерките за информация и публичност следва да се изпълняват съгласно изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“. С оглед популяризиране на проекта и в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване ще бъдат: - Проведени начална и заключителна пресконференция за представяне на проекта – началната пресконференция ще бъде проведена в първия месец на проекта, а заключителната в десетия месец на изпълнението, след приключване на Д2; - Закупуване и разпространение на 150 комплекта рекламни материали; - закупени 1 вътрешен банер със стойка; - поставена 1 постоянна табела след приключване на проекта. В съответствие с единния наръчник, Бенефициентът ще публикува редовни прессъобщения за напредъка по проекта на интернет страницата си. При отчитане изпълнението на проекта, както и при проверки на място, Бенефициентът ще предоставя доказателствен материал за предприетите мерки за информация и комуникация. 2 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).