Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The creation of new services and increasing the capacity of existing ones, which develop and support forms of alternative care is one of the priorities in the development of social services in the municipality of Petrich. This project proposal will continue and build up the existing social service in the municipality of Petrich "Hot lunch in the conditions of a pandemic " and will provide an assistance and support to the most vulnerable people in the municipality. The planned measures and resources for their implementation will enable the operation of the public dining during the period of the pandemic of Covid 19  and will continue launching the service to provide food for people who can not provide it by themselves. Social Assistance Directorate (SAD) in Petrich will prepare and submit lists of potential users from the target groups that may be involved in the procedure "Hot lunch in the conditions of a pandemic of Covid 19 ". A committee will be appointed by order of the mayor to recruit users from the target groups to be involved in this operation. The municipality has a vehicle - a trailer, which carries supplies to users who use the service “Social patronage at Home” of the Municipality of Petrich. The representatives of target groups who have difficulty in moving and can not go to the point of handing out warm lunch could be catered for food using this vehicle service.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: В съответствие с основните принципи на Европейския стълб на социалните права, операцията е планирана в отговор на пандемията от COVID-19 в страната и осигурява подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен. В съответствие с целите на операцията, целевите групи са:  Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.  Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.  Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. В условията на извънредна ситуация, за да се гарантира, че помощта ще достигне до най-засегнатите от кризата, Общината ще идентифицира най-нуждаещите се лица, като за целта ще използва всякакви източници на информация – сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и институции и др. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от съответната дирекция „Социално подпомагане“ въз основа регистрите на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална преценка и др. за всеки отделен случай. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Дейността ще стартира на 01.01.2021г. и ще приключи на 30.09.2022г. Общия брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд са 435 работни дни. Месец януари 2021 г. – 20 работни дни Месец февруари 2021 г. – 20 работни дни Месец март 2021 г. – 22 работни дни Месец април 2021 г. – 21 работни дни Месец май 2021 г. – 17 работни дни Месец юни 2021 г. – 22 работни дни Месец юли 2021 г. – 22 работни дни Месец август 2021 г. – 22 работни дни Месец септември 2021 г. – 20 работни дни Месец октомври 2021 г. – 21 работни дни Месец ноември 2021 г. – 22 работни дни Месец декември 2021 г. – 20 работни дни Месец януари 2022 г. – 20 работни дни Месец февруари 2022 г.- 20 работни дни Месец март 2022 г. – 22 работни дни Месец април 2022 г. – 19 работни дни Месец май 2022 г. – 19 работни дни Месец юни 2022 г.- 22 работни дни Месец юли 2022 г.- 21 работни дни Месец август 2022 г.- 23 работни дни Месец септември 2022 г.- 20 работни дни Общия брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд са 200. За определяне на вида хранителни продукти за осигуряване на топъл обяд от обществените трапезарии ще се използва наличния опит от реализиране на дейностите, финансирани по проект "Топъл обяд в условията на криза", като ще бъдат спазени всички изисквания за безопасност на храните и осигуряване на балансирано хранене на нуждаещите се. 240 578.00 240 583.40
Предоставяне на топъл обяд: Получаването на топъл обяд от всеки потребител се основава на предварително подписан договор между партньорската организация и потребителя, преди включването му в услугата. Видовете ястия, включени в седмичните менюта, които ще се предоставят на най- нуждаещите се лица се определят от инструктор по хранене, който е отговорен за осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето, Закона за храните и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Седмичните менюта ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, ще съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните и ще бъдат изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл. 13, ал. 1 от Закона за храните. Рецептите за приготвяне на ястията, които ще се използват ще бъдат съотносими към тези, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене. Получаването на топъл обяд се удостоверява от потребителите ежедневно с подпис в списък /Приложение 21/. Когато противоепидемичните мерки налагат предоставянето на топлия обяд до домовете на потребителите или в условията на извънредно положение, налагащи ограничаване на социалните контакти до минимум, се прекратява използването на списъка за тези потребители и се използва Дневник на потребителя /Приложение № 23/, където те се подписват за получената храна ежедневно и потвърждават получени съпътстващи мерки, както и отразяват мнението си за получаваните услуги. С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация се предоставя на определените резерви, съгласно Изискванията за кандидатстване. Със същите се сключват договори и те се подписват при предоставянето на обяда също в отделен списък или дневник на потребителя . Топлия обяд се предоставя на потребителите по два начина: 1. Когато има обявено извънредно положение, общината разполага с автомобил и хора, които предоставят топлия обяд по домовете на потребителите, които удостоверяват получения топъл обяд с дневник на потребителя. Община Петрич в момента успешно изпълнява проект "Топъл обяд в условията на извънредна ситуация". Проекта стартира през пролетта на 2020г., когато бяха въведени първите извънредни противоепидемични мерки. Община Петрич разполага с хора и ресурси и при нужда може да осигури допълнително хора и ресурси, за да подсигури непрекъсване на предоставянето на топлия обяд, в случай, че бъдат въведени допълнителни извънредни противоепидемични мерки от компетентните органи. Дейности: Община Петрич може да подсигури допълнително хора и автомобили, с които да се подсигури доставянето на топлия обяд до домовете на хората при евентуални допълнителни извънредни противоепидемични мерки. Община Петрич ще подсигури предпазни средства в т.ч. маски, дезинфекционни препарати, ръкавици и т.н. за осигуряване на безопасността на потребиттелите и доставчиците на услугата топъл обяд; Ще се изготви дневник на потребителя, в който потребителите да се разписват, при получаване на топлия обяд по домовете, за да се избегнат всякакви рискове и за да се запази здравето на хората. 2. Когато условията са нормални, потребителите ще получават топлия обяд в сградата на Домашен социален патронаж, всеки ден от 10.00ч. до 12.00ч., като удостоверяват получения топъл обяд с подпис. 12 028.90 12 029.19
Реализиране на съпътстващи мерки.: Община Петрич ще реализира съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди за:: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация. Относно ползването на други социални услуги на територията на Община Петрич има разкрити следните социални услуги: Домашен социален патронаж – доставка на храна на социално слаби, персионери и хора в неравностойно положение. Дом за деца лишени от родителска грижа „Петър Димитров”– постоянна и седмична грижа за деца лишени от родителски грижи и социално слаби семейства Дневен център за деца с увреждания „Слънце” – седмична грижа, рехабилитация на деца с увреждания Дневен център за възрастни с увреждания „Надежда” – постоянна и седмична грижа за възрастни с увреждания „Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания” – постоянна грижа за деца и младежи с увреждания, в среда близка до семейната "Осигуряване на топъл обяд в условията на извънредна ситуация" - по проекта се раздава топъл обяд на 170 потребителя 12 028.90 12 029.19

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).