Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project proposal includes repairs and reconstruction of one of the emblematic buildings in Smolyan - the building of the Municipal Cultural and Educational Center "Planetarium with Astronomical Observatory". It is planned to introduce energy saving measures - replacement of windows, thermal insulation of walls and roof, replacement of heating, ventilation, electrical and plumbing installations; replacement of flooring, cladding and coatings, according to the specifics of the individual premises; providing an accessible environment for people with disabilities and fire safety. The other very important part of the planned renovation of the Planetarium is the delivery of new modern and high-tech equipment for the star hall, as well as new equipment and furniture for the observatory and the other premises in the building. It is also planned to establish a second visitor center, which will complement the services that will be available to the visitors. The project will contribute to the development of the cultural institution as a modern center with opportunities for various events and attracting new audiences.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление и отчитане на проекта: След сключване на Договора за безвъзмездна финансова помощ и съответно на договора за кредит/ финансов инструмент/ за целите на изпълнението, управлението и отчитането на проекта ще бъда сформиран експертен екип, състоящ се от Ръководител, Технически координатор, Счетоводител, Юрист и Координатор СМР. Екипът за управление и отчитане на проекта ще отговаря за цялостното изпълнение на проекта по отношение на проектните дейности, разходването на средствата по проекта, комуникацията със всички заинтересовани страни, включително УО на ОПРР и ФУГ. Отговорностите и задълженията на членовете на екипа ще бъдат съобразени със спецификата на интервенцията и съответната им позиция в екипа и ще залегнат в длъжностните характеристики за съответните позиции. Изпълнението на дейността е от особено значение за реализирането на проекта, тъй като ще осигури: - точно определяне на времето и ресурсите за отделните задачи; - пълноценно и ефективно изпълнение на дейностите по проекта; - възможност за контрол върху качеството на изпълнението и предприемане на коригиращи мерки в случай на отклонения; - механизъм за управление на рисковете по време на изпълнението. 0.00 0.00
Подготовка на документации за провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители на проектните дейности: Съгласно предвидените дейности, още на етап подготовка на проектното предложение, са подготвени документации за провеждане на обществени поръчки в съответствие със ЗОП за избор на изпълнител на строително-монтажни работи и строителен надзор. Предстои подготовката на документации за авторски надзор, доставка на оборудване и обзавеждане, както и за дейностите по информация и публичност. Всеки комплект документация за провеждането на процедура за възлагане на обществена поръчка съдържа приложимите указания и образци, описание на предмета на процедурата, технически спецификации, проект на договор, методика за оценка и др., съгласно разпоредбите на ЗОП. 0.00 0.00
Изпълнение на строителни дейности за основен ремонт и реконструкция на сградата на Планетариума - Смолян: Планетариумът в гр. Смолян е най-посещаваната забележителност в общината – годишно се посещава средно от 35 000 души. Сградата на Планетариума е разположена в централната част на града. Построена е през 1975 г., като сградата е двуетажна, но единия етаж е полуподземен. Площта на сградата е 972 кв. м., а РЗП - 2060 кв.м. Дейностите по обновяване на сградата включват: - осъществяване на енергоспестяващи мерки - топлоизолация на стени, покрив, подмяна на дограма; подмяна на отоплителна и вентилационна инсталация; - ремонтни дейности - подмяна на настилки, облицовки по под, стени, покрив, ВиК инсталация, Ел. инсталация, мълниезащитна инсталация, пожароизвестяване, видеонаблюдение и др.; - осигуряване на достъпна архитектурна среда, в т.ч. и облагородяване на района с цел осигуряване на достъп за хора в неравностойно положение - изграждане на рампи, платформи, обособяване на паркоместа за хора с увреждания, указателни табели и др. 1 582 498.59 1 825 998.79
Упражняване на строителен надзор: Строителният надзор ще има основна роля в контрола върху качественото, безопасно и в съответстващо с приложимата нормативна база изпълнение на предвидените по проекта строителни и монтажни работи. В изпълнение на нормативно регламентираните си функции съгласно чл. 168, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и съгласно условията на сключения договор, строителният надзор ще следи за: - Законосъобразното изпълнение на строителните работи; - Пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Изпълнение на строежите съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията към строежите съгласно ЗУТ; - Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Годността на строежа за въвеждане в експлоатация. 0.00 0.00
Упражняване на авторски надзор: Извършването на авторки надзор при изпълнение на предвидените по проект строително-монтажни работи е нормативно изискване съгласно чл. 162, ал.2 от ЗУТ. Авторският надзор ще гарантира спазването на одобрените инвестиционни проекти при реализацията на строителните работи, което ще допринесе за качеството на крайните резултати. 0.00 0.00
Доставка на оборудване и обзавеждане : Дейността предвижда доставка и монтаж на ново модерно и високотехнологично оборудване за звездната зала на Планетариума, както и ново оборудване и обзавеждане за обсерваторията и останалите помещения в сградата. Предвижда се и обособяване на втори посетителски център, с който ще се допълнят услугите, които ще се предлагат на разположение на всички посетители. Предвиденото оборудване и обзавеждане включва: - За звездната зала - доставка и монтаж на цифрова система за планетариум, куполен екран за 12,5 м. купол, 120 стола с регулируеми седалки, система за управление на сценично осветление и озвучаване, система за сценично озвучаване, система за сценично осветление; - За обсерватория и фоайе - нов телескоп за обсерваторията, два броя интерактивни екрани и 20 бр. изложбени табла със стойки за фоайето; - За втори посетителски център – интерактивни устройства: Redshiftamp;Blueshift, Полярно сияние, Constelation quiz, Реалистичен макет на луната, Solar system explorer; - За киносалон – доставка на озвучителна система и фиксирани столове /седалки 160 бр.; - За кръжочни зали - интерактивни дъски, посетителски столове, заседателни маси; - За кабинети на физици и директор – бюра, работни столове, шкафове, етажерки и др. 837 600.40 249 447.60
Въвеждане на обекта в експлоатация: След извършването на всички СМР по проекта предстои изготвянето на окончателен доклад от фирмата изпълнител на строителния надзор, като ще се отчетат съответствието на строително-монтажните работи съгласно ЗУТ, Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и др. подзаконови нормативни документи. Изпълнителят на строителния надзор ще изготви необходимите документи, които ще бъдат входирани в ДНСК за назначаване на държавна приемателна-комисия, тъй като обекта е трета категория. В случай, че е необходимо за въвеждане на обекта в експлоатация, ще бъдат извършени съгласувателни процедури с институции и експлоатационни дружества. 0.00 0.00
Изпълнение на дейности за информация и комуникация по проекта: В рамките на проекта са предвидени разнообразни мерки по осигуряване на информация относно подкрепата на Европейските фондове за изпълнението на проекта, и в частност за популяризиране на ролята на полученото безвъзмездно финансиране от ЕФРР чрез Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г., както и на финансовия инструмент. Дейностите за информация и комуникация по проекта ще бъдат изпълнявани съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014–2020 г. и съгласно изискванията на фонда-посредник. Предвидени дейности: 1.Организиране и провеждане на публични събития - пресконференции: встъпителна и заключителна - общо 2 бр. - официални церемонии: "Първа копка" - 1 бр. и церемония "Откриване на обект" - 1 бр. 2.Осигуряване на информация на място на обекта на интервенция - изработване и монтаж на временен билборд 3х4м - 1 бр. - изработване и монтаж на постоянна обяснителна табела - 1 бр. 3.Изработване и доставка на информационни плакати, които да се поставят на подходящи места преди пресконференции и официални церемонии - 40 бр. 4.ПР публикация в печатни регионални медии - 1 бр. 5.ПР публикация в електронни регионални медии - 1 бр. 6.Изготвяне на печатни информационни материали - флаери - 100 бр. 7.Изработване и доставка на информационни банери, които да бъдат поставени на подходящо място по време на пресконференции и официални церемонии - 2 бр. Съгласно указанията, разходите за публичност ще се финансират чрез финансовия инструмент и възлизат на 6072,00 лв. с ДДС. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).