Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project proposal envisages the reconstruction and rehabilitation of forest roads with a total length of 8348,30 in the forest territory of Elin Pelin, as well as the construction of a new tank for fire-fighting purposes, construction of mineralized strips and firebreaks.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на основен ремонт на горски пътища на територията на Община Елин Пелин: Реконструкция и рехабилитацие на 55 622,29 кв.м. горски пътища в горската територия на Елин Пелин Целта на основният ремонт е осигуряване на необходимата носимоспособност на пътната настилка, подобряване на ситуационните елементи в съответствие с действащата нормативна уредба при максимално придържане към съществуващата теоретична пътна ос. С подобряването на транспортната инфраструктура в горските територии, попадащи на територията на Община Елин Пелин се цели провеждане на горскостопански и ловностопански мероприятия, опазване на горските територии от пожари, охрана на горите и дивеча. Не на последно място, целта е да се подобри организацията на дърводобивния процес, ритмична експедиция на дървесина от обектите гравитиращи към посочените горски пътища. Дейността пряко допринася за реализирането на общата и конкретни цели на проекта. 2 141 743.79 1 899 089.21
Изграждане на резервоар за противопожарни нужди: Изграждане на черпателен резервоар за вода за противопожарни нужди с капацитет 100 м3. Дейността пряко допринася за реализирането на общата и конкретни цели на проекта. 43 255.67 0.00
Изграждане на минерализовани ивици: Изграждане на 43 200 кв.м. минерализовани ивици в горската територия на Елин Пелин Дейността пряко допринася за реализирането на общата и конкретни цели на проекта. 56 160.00 23 779.13
Изграждане на противопожарни просеки: Изграждане на 36 300 кв.м. противопожарни просеки Дейността пряко допринася за реализирането на общата и конкретни цели на проекта. 65 340.00 0.00
Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството: Дейността е свързана с осъществяване на независим строителен надзор при реализацията и изпълнението на Обект: Дейността включва упражняване на независим строителен надзор по време на строителството по смисъла на чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ, в следния задължителен обхват, регламентиран в чл.168, ал.1 от ЗУТ: 1.законосъобразно започване на строежа; 2.осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3.спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; 4.осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. Услугите, свързани с упражняване на независим строителен надзор също така включат следните дейности: • Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за съответния строеж, в присъствието на лицата по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, при съставяне на необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003г.; • Заверка на Заповедната книга на строежа и писмено уведомяване в 7-дневен срок от заверката, компетентните органи в общинска администрация, РДНСК, РСПБС, Главна инспекция по труда; • Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Извършване на контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, вкл. извършва проверки за съответствие на техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от строителя сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в инвестиционния проект технически показатели и с одобрените подробни количествени и стойностни сметки; • Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2 от 2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. • Изготвяне и внасяне в общинската администрация на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. Дейността косвено допринася за реализирането на общата и конкретни цели на проекта. 20 370.00 17 480.00
Упражняване на авторски надзор на проектанта по време на строителството: Съгласно действащото законодателство не може да стартират строително - монтажните работи без авторския надзор, който следи стриктно по време да строителството изпълнението на работния проект. Дейността включва упражняване на авторски надзор по смисъла на чл. 162, от ЗУТ от изпълнителя на обществената поръчка за проектиране чрез проектантите по всички части, в обем и обхват, съгласно изискванията на приложимата нормативна уредба, конкретно: • Упражнява авторски надзор чрез посещения на място и осъществява технически контрол върху качеството на работите и изпълнените количества. Носи отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; • Контролира изпълнението на всички строителни и монтажни работи в съответствие с проектите, техническите правила, условия и изисквания; • Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Участва в съвещания, свързани с изпълнението на работите на обекта; • Консултира участниците в строителството относно необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; • Решава своевременно въпросите свързани с изпълнението на проектите по време на строителството и се явява на обекта във време указано от възложителя, консултанта, упражняващ строителен надзор или техническия ръководител на обекта; • Внася и отразява в процеса на строителството направените изменения на проекта след одобряването им от възложителя. Нарежда отстраняването в определен срок на некачествено извършени работи и допуснати отклонения от утвърдените проекти, вложени в строежа или доставени некачествени и нестандартни материали, конструкции и изделия; • При наличието на признаци, доказващи, че конструктивните елементи нямат изискващата се съгласно утвърдените проекти и стандарти якост, нарежда на строителя да ги изпитва лабораторно; • Спира изпълнението на строителството или на отделни строително-монтажни работи при неизпълнението на нареждания за установени нарушения и отклонения от утвърдените проекти; • Вписва в заповедната книга на обекта състоянието на прегледаните работи и всички нареждания дадени от него по изпълнение на строителството. Извършва проверки за спазване на дадените от него разпореждания; • Изпълнителят осигурява присъствие на своите специалисти (физически лица – проектанти) по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; • Проследява заедно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; • Проследява заедно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; • Дава предписания при обстоятелства, които водят до изменения на проекта, допустими по ЗУТ. Не разрешава допускането на съществени отклонения от одобрените инвестиционни проекти по време на строителството на строежа, а при необходимост да се спазва разпоредбата на чл. 154, ал. 5 от ЗУТ; • Съгласува с Възложителя всяко свое решение/предписание/съгласие за извършване на работи, водещи до промяна в количествените сметки към инвестиционния проект и др. Дейността косвено допринася за реализирането на общата и конкретни цели на проекта. 667.86 23 208.27
Предоставяне на консултантски услуги, свързани с изпълнение, управление и отчитане на проекта: За коректното ,ефективно и навременно изпълнение на проекта, поради голямата ангажираност и натовареност на общинските служители, както и поради липсата на достатъчен човешки ресурс в структурата на Бенефициента, ще бъде избран външен изпълнител на дейността по реда на ЗОП. Разходите за външни за бенефициента лица са допустими съгласно ПМС 189/2016 г. и съгласно правилата по чл. 49 от ЗУСЕСИФ. Изпълнителят, следва да предостави екип, който да изпълнява функции и задачи, свързани с управление и координация на дейностите по проект, подготовка на документите, необходими за извършване на плащания, верификация и осчетоводяване на разходите, разплащания, мониторинг и докладване, съхранение на документите по проекта. Отговорностите на избрания изпълнител ще са както следва: • Организира, ръководи и контролира цялостната дейност на проекта при изпълнение на административния договор с ДФЗ-РА, с оглед осигуряване на целесъобразното и законосъобразно административно, техническо и финансово изпълнение на проекта, и постигане на заложените проектни индикатори; • Съставяне на заявки за плащания, протоколи, доклади, справки и приложения към тях, както и всякаква друга документация, необходима за доказване на изпълнението на дейностите по проекта, която да се представя пред ДФЗ; • Отстраняване на непълноти и/или несъответствия в отчетните документи на проекта; • Изготвяне на доклади до възложителя за техническо и финансово изпълнение на проекта, включително установени несъответствия и проблеми и предложение за действия за преодоляването им; • Съставяне на кореспонденция с ДФЗ по всякакви въпроси, свързани с изпълнение на проекта, включително относно изменения на договора, съгласуване на обществените поръчки и възражения по финансови корекции; • Съблюдаване за спазването на нормативните актове и указния на ДФЗ за изпълнение на проекти, съфинансирани от ПРСР 2014-2020, както и на общите нормативни документи за изпълнение на проекти, съфинансирани със средства от ЕСИФ и ЕЗФРСР; • Съблюдаване за спазването на нормативните актове в областта на обществените поръчки, проверка за законосъобразност на съдържанието документите по проекта, както и сключването и изменението на договорите; • Следене за коректното изпълнение на обхвата и отчитане на отделните договори, сключени с външни изпълнители за изпълнение на отделните дейности и докладване на възложителя с цел осъществяване на контрол при изпълнение им; • Проследяване навременно изпълнение на дейностите по проекта и докладване на възложителя с цел спазване на графиците за изпълнение на работите/доставките/услугите, и санкции при закъснение; • Съдействие при подготовката на необходимите протоколи и условия за започване на строителство и приемане на изпълнени работи, в които има задължително участие на възложителя или на негов упълномощен представител; • Подпомагане на възложителя при приемане на работите/услугите/доставките и контрол при изпълнение на възложените договори, според изискванията на договорите и действащото законодателство; • Проверка на допустимостта на разходите, спазването на лимити по бюджета на проекта, на плащанията и осчетоводяванията; • Извършва проверки на мястото на изпълнение на строителния договор, както за целите на актуването/плащанията, така и без основание за плащане; • Идентифициране на необходимостта от документи/становища/разрешителни от местни и национални органи и институции във връзка с изпълнението и приключване на проекта и съставяне на документите, необходими за тяхното получаване; • Идентифициране и докладване своевременно на бенефициера за констатирани нередности при изпълнението на проекта, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности/измами. 22 000.00 18 360.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).