Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The overall objective of the project proposal is to renovate and  modernize the municipal educational infrastructure with increased energy efficiency in the Nursery and Primary school.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността предвижда цялостно управление на проекта, отчетност, мониторинг, финансово, техническо и административно управление. За изпълнението на дейността ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта, състоящ се от следните позиции: - Ръководител - Координатор - Експерт Строителство - Експерт Обществени поръчки - Счетоводител - Технически сътрудник Дейността на екипа ще се ръководи от ръководител, отговарящ на условията от изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата схема. Основните отговорности на екипа ще са свързани с клаузите на подписания договор за БФП, спазване на процедурите и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж" и нормативната уредба на Р. България. Екипът по проекта ще осъществява постоянен контрол за спазване на времевия график, целесъобразното разходване на средствата и отчитане на резултатите от вече проведените дейности. Екипът за организация и управление ще отговаря за провеждането на процедури за възлагане изпълнението на дейности по проекта съгласно ЗОП и нормативните актове по прилагането им. Общината като бенефициент ще носи цялата отговорност за изпълнението на проекта, включително процедурите за определяне на изпълнител. Ще бъдат спазвани всички нормативни изисквания, изискванията на Общите насоки за избягване на конфликт на интереси по смисъла на чл. 52 от Регламент 1605/2002 и изискванията за спазване принципа на безпристрастност и независимост при управление на оперативните програми, съфинансирани от Структурните и Кохезионния фондове на ЕС. Документацията за участие в процедурите ще бъде изпращана за предварителен контрол до УО на ОПРР и АОП. Преди плащане, Бенефициентът ще извършва документална проверка и проверка на мястото на проекта за удостоверяване извършването на заявените за плащане дейности, базирана на техническото задание и/или тръжното досие на проекта и/или други приложими документи. Ще се води точна и редовна документация и счетоводна отчетност, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща и адекватна електронна система. Ще се осъществява хронологично, двустранно и аналитично счетоводно записване и съставяне на финансовите отчети в съответствие с изискванията и основните счетоводни принципи на Закона за счетоводството. Дейностите по архивиране и съхранение на счетоводните документи ще се извършват в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и чл. 90 от Регламент (ЕО) №1083/2006. Счетоводната и друг тип отчетност по проекта ще позволява събирането на необходимите данни за осъществяване на финансово управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит и оценка. Бенефициентът, Община Силистра ще съхранява, осигурява и предоставя при поискване от Договарящия орган, Сертифициращия орган, Одитиращия орган и органи на Европейската Комисия всички документи, свързани с изпълнението на проекта за срок не по-малко от три години след приключването на Оперативната програма в съответствие с чл.89 (3) от Регламент на Съвета №.1083/2006г. 77 844.40 65 023.79
Строително монтажни и ремонтни дейности : В рамките на дейността се предвижда да се осъществят основните дейности основен ремонт и обновяване, внедряване на мерки за енергийна ефективност, достъпна архитектурна среда, благоустрояване и озеленяване на дворовете, детски и спортни площадки в сградите на основно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ и детска ясла „Здравец“. С изпълнението на проекта ще се постигне единно и интегрирано решение, и надграждане на внедряване на мерките за енергийна ефективност в образователната инфраструктура. Ще се подобрят експлоатационните условия на сградите, ще се увеличи делът на обновени обекти от образователната инфраструктура. В рамките на дейността се предвиждат следните строително монтажни работи: • СМР – Основно училище „Св. Св. Кирил и Методий“, гр. Силистра - Топлоизолиране на външни стени на сградите с топлоизолация с дебелина 8 и 10 см. експандиран пенополистирол и полагане на силиконова мазилка върху топлоизолацията; - Премахване на съществуващото покривно състояние, изграждане на нова система от топло- и хидрозащита по детайл, подмяна на воронки и водосточни тръби. В корпус „Старо училище“ се предвижда нова покривна конструкция – дървена с керемиди; - Подмяна на стара дървена дограма – подменя се цялата дограма на сградите и се монтира нова PVC със стъклопакет с общ коефициент на топлопреминаване, посочен в доклада. Подпрозоречните первази се подменят с алуминиева ламарина с бяло прахово боядисване. Всички жалузи по фасадите се заменят с алуминиеви. Всички врати се подменят; - Предвижда се изкърпване и прешпакловане на повредените места в мазилката и пребоядисване с латекс, следствие на монтажа на новата дограма и подмяната на ел. инсталацията и осветлението, отоплителните тръби и радиатори; - Изграждане на вътрешна водопроводна мрежа, като се монтират топлоизолирани поцинковани тръби ф 2” и оборудвани пожарни касети, ППр тръби и фасонни части ф 20 в улеи, санитарна арматура, ел. бойлери, водомерен възел. Ще се изгради площадкова водопроводна и канализационна мрежа; - Ще се изградят отоплителни системи, като се направи разпределителната мрежа, ще се монтират алуминиеви и чугунени отоплителни тела. Във физкултурния салон и кухненския блок ще се изгради вентилационна система; - В корпус „Малки ученици“ и корпус „Старо училище“ се предвижда изграждане на асансьор за инвалиди. Влизането ще става отвън по алея и съществуваща рампа; • СМР – Детска ясла „Здравец“, гр. Силистра - Топлоизолиране на външни стени на сградата с топлоизолация с дебелина 8 см.; - Подмяна на дървената покривна конструкция и ЛТ – ламарината с нова дървена покривна конструкция и термоизолационни панели с 8 см. пенополистирол; - Подмяна на стара дървена дограма – подменя се цялата дограма на сградата и се монтира нова PVC със стъклопакет. Дървените врати се подменят с нови алуминиеви; - Предвижда се ремонт /шпакловка, боядисване/ на стените във всички помещения, подмяна на подови настилки, пълен ремонт на санитарните помещения и тоалетните; - Подмяна на цялата ел. инсталация /ел. табла, контакти, осветление, ключове и т.н./, ще се монтира система с фотоволтаичен модул. Ще се изгради видеонаблюдение на сградата и района; - Изграждане на вътрешна водопроводна мрежа, изграждане на площадкова водопроводна и канализационна мрежа; - Ще се изградят отоплителни системи, като се направи разпределителната мрежа, ще се монтират алуминиеви отоплителни тела. Ще се изгради вентилационна система за физкултурен салон, кухненският блок, сушилно. Ще се направи соларна инсталация с плосък селективен вертикален слънчев колектор; - Подновяване на детската площадка съгласно Наредба №1 от 12 януари 2009 година; - Осигуряване на достъпна архитектурна среда – изграждане на рампа за инвалиди на североизточната фасада. 3 725 565.51 4 295 114.18
Обзавеждане и оборудване в сградите на основно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ и детска ясла „Здравец“: За пълноценното функциониране на основно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ и детска ясла „Здравец“ и осигуряване на подходяща среда и уют за децата, се предвижда те да бъдат обзаведени и в тях да бъде доставено оборудване. Доставката ще бъде изпълнена в съответствие с изискванията на Възложителя по техническа спецификация. За основно училище „Св. Св. Кирил и Методий“, гр. Силистра се предвижда следното обзавеждане и оборудване: - Корпус „Малки ученици“ – Обособена стая за хранене с бар плот, маси и столове за хранене; В класните стаи се предвиждат двуместни маси, столове, шкафчета и гардероби, бюра с компютри за учителите, модули и интерактивни дъски; За учителската стая е предвидено заседателна маса, столове, холова гарнитура и секционни шкафове. - Корпус „Главен вход и физкултурен салон“ – В обособената столова са предвидени маси и столове; В кухненската част се предвижда оборудване с кухненска маса, кухненски плотове, ел. печки и хладилници. - Корпус „Старо училище“ – В класните стаи се предвиждат двуместни маси, столове, бюра с компютри за учителите, шкафчета и гардероби, бели интерактивни дъски и модули; Класна стая за рисуване – стативи за рисуване и столове; Класна стая за музика – двуместни маси, столове, маса и стол за учителя по 1 брой; Класна стая за компютърни занимания – двуместни маси, столове, бюра с компютри и столове за учителя – 3бр.; Ученически бюфет – бар плот с хладилник, маси за ученици, столове, пластмасови столове и маси; Учителска стая – заседателна маса, столове, библиотечна секция, холова гарнитура; Кабинет на директора – Бюро със стол, маса, фотьойли, гардероб и библиотечни шкафове. За детска ясла „Здравец“, гр. Силистра се предвижда следното обзавеждане и оборудване: - Перално и сушилно помещение – Предвиждат се две перални с високооборотна центрофуга и електрически подгрев, две сушилни машини с електрически и газов подгрев, професионална гладачна маса с вградено вакуум устройство и парогенератор, каландър с електрически подгрев. Предвидени са маси за сортиране и подреждане на мръсното и чисто бельо. - Кухненски блок – Предвиждат се ел. печка, пекарна за закуски, фурна на две нива, парен казан, работни маси с шкафове, хладилни шкафове и фризери. Предвидено е да се обособят отделни кътове за подготовка на зеленчуци, риба, месо и птиче месо, които са отделени с прегради един от друг. Заложените съоръжения са стандартни и изготвени от такива материали, които в допир с хранителни продукти не отделят вредни окиси. - Предвидено е да се доставят шкафчета за дрехи с пейки, гардероби за персонала, сгъваеми легла с горни шкафове, маси с трапезарии, бюра, компютри, телевизори, пейки за игралните помещения и др. Обзавеждането и оборудването ще осигурят: • безопасна и сигурна среда за децата; • уютна и комфортна среда за учене, занимания, игри и работа. Доставката ще бъде изпълнена непосредствено след издаване на разрешение за ползване на обектите, като ангажимент на доставчика ще бъде и монтирането на оборудването и обзавеждането. 416 093.33 485 830.62
Упражняване на авторски надзор по време настроителството: Дейността упражняване на авторски надзор включва следните дейности: - Изпълнение на цялостен авторски /архитектурен и инженерен/ контрол върху изпълнението на СМР и тяхното съответствие с изготвените проекти; - Приемане на завършени етапи от СМР като качество и количество, писмено отразяване на евентуални пропуски и недостатъци на този етап с копие до възложителя; намиране и прилагане на решения за незабавното им отстраняване вкл. и детайли; - Корекция и съгласуване на архитектурни детайли в процеса на строителството, даване на писмени указания (в заповедната книга) на строителите при възникнали неясноти, несъответствия с проектите възникнали по време на строителството, за които писмено се уведомява възложителя; - Контрол и евентуална корекция на елементите, доставени от изпълнителя/ изпълнителите; - Съдействие на възложителя при издаване на разрешение за ползване на обекта; при необходимост - участие в приемателната комисия; - Изготвя екзекутивна документация. Съгл. Чл. 162 (2) от ЗУТ: Условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството се определят чрез договор между възложителя и проектанта. Авторският надзор по част "Конструктивна" е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. 38 297.12 40 198.50
Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството: Дейността упражняване на непрекъснат строителен надзор включва следните дейности: - Изпълнение на цялостен строителен контрол върху изпълнението на СМР, съгласно работните проекти и изискванията на нормативните актове; - Законосъобразно започване на строежа; - Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията; - Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - Годността на строежа за издаване на разрешение за ползване; - Оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; - Оценката за енергийна ефективност и съставяне на окончателен доклад до Възложителя, след завършване на строително-монтажните работи. 26 158.00 31 389.60
Информация и комуникация на проекта: При изпълнението на проекта ще бъде осигурена неговата публичност, като ще бъдат съобразени всички правила на ЕС за комуникация и визуализация, както и насоките за осъществяване на мерките за информация и комуникация, изготвени от УО на ОПРР. Ще бъде информирана широката общественост за получената финансова подкрепа от ОПРР чрез ЕФРР и за целта са предвидени следните мерки: • Изработване на билборд с информация за проекта – 2 бр. Ще бъдат поставени на работната площадка на обектите и ще съдържат информация за размера на европейското и национално финансиране на проекта, името на проекта, флагът на ЕС, логата на ЕФРР и ОПРР, датите за начало и край на проекта. Билбордовете ще бъдат отстранени не по-късно от 3 месеца от датата на приключване на СРР и ще бъдат заменени с постоянни информационни табели. • Изработване на информационни табели– 2 бр. Табелите ще бъдат поставени в срок до 3 месеца след приключването на строителството на двата обекта и ще съдържат същата информация като билборда, но без датите за начало и край на проекта. • Отпечатване на информационни брошури – 200 бр. Брошурите ще съдържат информация за финансирането на проекта, етапите на осъществяването му, резултатите от него и всички останали задължителни компоненти. Ще се разпространяват в сградите на общината, детската ясла и училището, като целта е да достигнат до максимален брой посетители, за да се постигне по-широка публичност на проекта, както и да се популяризират изпълнените дейности в обектите. • Провеждане на информационни събития – 2 бр. пресконференции в началото и в края на проекта Първата пресконференция ще отбележи стартирането на проекта и ще представи информация за предстоящите дейности. Втората ще бъде с фокус върху постигнатите резултати с финансовата помощ на ЕФРР. Ще бъдат поканени представители на обществеността и медии. • Публикации - информация за проекта в сайта на общината – периодично. • Изработване на 1 банер, който ще се използва при провеждане на събития по повод проекта; • Информационни стикери (Лепенки) – Ще бъдат изработени стикери и ще бъдат поставени на закупеното оборудване и обзавеждане - 3000 бр. • Химикали – Ще бъдат изработени химикали и ще се разпространят на двете пресконференции, като бъдат спазвани изискванията за информация и комуникация - 100 бр. • Топки - Ще бъдат изработени 20 бр. баскетболни, 20 бр. футболни топки, 20 бр. малки и големи гумени топки, и ще се разпространят на заключителната пресконференция, като бъдат раздадени на децата от основното училище и детската ясла, като бъдат спазени изискванията за информация и комуникация. 6 880.00 8 256.00
Сертифициране на детски площадки в детска ясла „Здравец“: След приключване на строително ремонтните дейности в детска ясла „Здравец“ по проект „Основен ремонт и цялостно обновяване на основно училище „Кирил и Методий“ и детска ясла „Здравец“, гр. Силистра, ще се извърши следмонтажен контрол на изградените детски площадки. Следмонтажния контрол ще има за цел да удостовери качествения монтаж, съответствието на инсталираните съоръжения за игра, настилки и др. с изискванията на Наредба №1 от 12 януари 2009 г. за условията и реда за устройството и безопасността на площадките за игра, както и с изискванията на приложимите стандарти (БДС EN 1176). Тази независима инспекция ще бъде извършена от лицензирана външна фирма, която ще определи степента на риск и ще посочи достъпността за деца и придружители с увреждания. Ще бъдат набелязвани мерки за отстраняване на неизправности, ако има такива. Разрешението за ползване на площадката се издава след отстраняване на неизправностите, посочени в издадените документи от следмонтажния контрол. 1 395.00 1 674.00
Упражняване на независим финансов одит: Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензиран външен одитор. Одиторски доклад ще бъде приложен към окончателното искане за плащане по проекта, в съответствие с изискванията на процедурата. Одиторът ще проверява дали декларираните разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора и ще изготвя доклад за заверка на разходите по образеца представен от Договарящия орган. При окончателното искане за плащане, одиторът на проекта ще завери финансовия отчет. Обосновка: Целта на дейността е да се оцени дали всички извършени разходи отговарят на изискванията за допустимост, регламентирани в всички европейски и национални нормативни документи. Дейността ще осигурява адекватна проследимост на разходите, които са извършени от бенефициента и установяване тяхната законосъобразност. Ще бъде извършен одит съгласно изискванията на програмата с цел осигуряване на прозрачност, законосъобразност и целесъобразност на разходите по проекта. 3 000.00 3 000.00
Въвеждане на ОУ "Св.св. Кирил и Методий" и ДЯ "Здравец" в експлоатация: Дейността включва издаване на Удостоверения, договори и становища от експлоатационните дружества Енерго Про, В и К, РЗИ, РСПБЗН, Агенция по кадастъра и др. на основание чл.177 от ЗУТ 8 687.79 9 871.10

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).