Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project is aimed at strengthening the capacity of the Municipality of Zlatica to fulfill its powers and obligations under he Social Services Act, the Disabled Persons Act and the Personal Assistance Act.
Within the framework of the activities, one employee will be engaged in an additional employment relationship, who will perform functions of administrative service for service users under the cited laws, as well as support the overall process of management and coordination of social services and the mechanism for personal assistance at the local level. It is planned to purchase equipment that will be used for the administrative service of persons who use social services in the municipality and people from vulnerable groups.
According to the project, it is planned to conduct a one-day training on topics related to the implementation of the Social Services Act - SSA, the Disabled Persons Act - PDA and the Personal Assistance Act – PAA. A total of five current employees of the municipality, who are engaged in the process of managing and monitoring social services and the personal assistance mechanism, will be included in the training. In addition, an analysis of the needs of social services in the municipality is planned.
As a result of the implementation of the project, it is expected to further ease access and increase the quality of the social services offered by the Municipality of Zlatica for vulnerable groups.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Закупуване на оборудване за фронт офис, обучение на служители на Община Златица, изготвяне на анализ на потребностите от социални услуги в Община Златица: Със закупуването на оборудванеза фронт офис ще се осигурят необходимите предпоставки за по-доброто обслужване на гражданите, които ползват социални услуги и услуги по механизма за лична помощ. Предвижда се да бъде закупена и доставена 1 компютърна конфигурация - настолен компютър и монитор, която ще се използва в центъра за административно обслужване на гражданите в Община Златица.Във центъра за административно обслужване ще се обособи фронт офис, където назначеното по проекта лице ще отговаря за обслужването на граждани и ще извършва работните си ангажименти. Чрез обучението ще се повиши капацитета на общината за предоставяне на услуги по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ от служителите, които са пряко ангажираните в тези процеси. Обучението ще е на тема - прилагане на ЗСУ, в частта насочване за ползване на социални услуги, ЗХУ и ЗЛП. Ще се разглеждат практически казуси и добри практики. Конкретните теми и въпроси ще бъдат прецизиранидопълнително след анкетиране на служителите, които са част от целевата група, като програмата ще бъде съобразена с техните потребности отдопълнително обучение и повишаване на квалификацията. В рамките на обучението ще бъдат обхванати общо 5 служители, включително и лицето, което ще бъде ангажирано в изпълнението на дейност 2 по проекта. Това се налага, за да има възможност всеки от служителите да оказва подкрепа в различните дейности и процеси, които общината администрира в сферата на социалните услуги и грижата за уязвимите групи от населението. Обучението ще е с продължителност от 8 учебни часа. Ще бъде привлечен квалифициран преподавател с опит и компетенции в съответната област. Изготвянето на анализ на потребностите от социални услуги ще подкрепи усилията на Община Златица по прилагането на ЗСУ и свързаната подзаконова нормативна уредба чрез подобряване планирането на социалните услуги на територията на общината. За тази цел ще бъде изготвен анализ и проучване в сферата на социалните услуги, в т.ч анализ на потребностите от социалните услуги. Ще се направи пълен анализ на уязвимите групи и рисковите фактори. Ще се извърши преглед на състоянието на и достъпа до социални услуги на местно равнище. Анализът следва да съдържа преглед на съществуващите социални услуги, както и трябва ясно да идентифицира потребностите от нови такива. Този анализ ще бъде използван като основа за провеждането на политиките за развитие на социалните услуги в Община Златица включително с оглед на бъдещи проекти, които общината ще разработва и изпълнява. 1 756.82 0.00
Укрепване на административния капацитет.: Дейността има за цел да укрепи капацитета на Община Златица за предоставяне на социални услуги и услуги по реда на Закона за личната помощ чрез допълнително ангацжиране на съществуващ персонал за по-добро обслужване на гражданите, както и в цялостното администриране надейностите по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП на местно равнище. Към момента на територията на Община Златица функционират Дневен център за деца и младежи с увреждания и общински домашен социален патронаж. Общината реализира успешно проект по програма "Асистентска подкрепа", изпълняват се механизма за лична помощ, както и предстои са се възобнови предоставянето на топъл обяд. Това налага да бъде укрепен и капацитетът на самата община за обслужване на гражданите и цялостно администриране на процесите на местно равнище. Предвид сравнително малкия размер на проекта и ефективното използване на публичните средства се предвижда с един служител на общината, който и в момента е ангажиран с изпълнението на дейности в социалната сфера да бъде сключен допълнителен трудов договор за период от девет и половина месеца на непълно работно време от 4 часа. Лицето ще бъде назначено на длъжност "Организатор дейности" с код по НКПД 51693008 с основно възнаграждение равно на установената за страната минимална заплата. В рамките на допълнително вменените му ангажименти този служител ще отговаря за обслужването на граждани, които ползват или имат желанието да ползват услуги по ЗСУ и ЗХУ/ЗЛП, най-вече с отговорностите по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги по чл 73 от ЗСУ. Той също така при необходимост ще подпомага звената и служителите отобщата и специализираната администрация на общината, които са пряко ангажирани в управлението и наблюдението на социалните дейности. Служителят, в рамките на допълнително вменените му ангажименти, ще отговаря за обслужването на граждани ще извършва работните си ангажименти в установеното работно време на общината, с вменени функционални и длъжностни характеристики различни от установените по основент ТД. При изпълнението на цялата дейност ще бъде гарантирано, че няма да има двойно финансиране и/или припокриване на дейностите с такива, закоито общината получава финансиране по други програми и мерки. Дейностите, изпълнявани от служителя по предвидения втори трудов договор ще имат допълващ характер и ще повишат ефективността и качеството на обслужването на гражданите. 4 392.05 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).