Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The present project is aimed at the implementation of technological solutions and methods which in themselves represent the introduction of product innovation but presented in their entirety as one solution - lead to the introduction of process innovation that is a pilot action for Bulgaria. Based on the definitions in the Oslo Manual, the innovation provided by the project - digital cutter for leather cut, shoe lining and soles with 3D software for shoe design and engineering, includes product innovation features and taken as a whole of the applicant's manufacturing process - possesses features of process innovation, pilot for Bulgaria. Namely, the process innovation implemented in the project, pilot for Bulgaria, has an estimated high potential for multiplication of results and applicability in similar enterprises from the Shooting industry sector.
In pursuance of the innovation foreseen for implementation, the project will lead to improvement of Danis Ltd's resource efficiency and will have a positive effect on the environment by reducing the used dangerous chemicals as well as mitigating the effects of climate change on atmospheric emissions. The project envisages: reduction of the amount of generated waste; reduction of emissions into the atmosphere; a reduction in the dangerous chemicals’ used and a reduction of all raw materials used in the production of a unit of product.
The investments in the project are under the mandatory Element A under the terms and conditions of the "regional investment aid" regime in the category - expansion of the capacity of an existing business site. The planned capacity expansion is an increase of 10% for year N + 1 for products with code 15.20.13.52 and 1% for year N + 1 for products with code 15.20.40.20 for the quantity of output produced for 2016. The project also includes activities under the mandatory Element B related to activities for results’ multiplication.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1.Придобиване на Дигитален кътер за разкрояване на кожа, хастари за обувки и табани с 3D софтуер за проектиране и инженеринг на обувки-1бр., водещ до намаляване на всички суровини, използвани за производството на всички продукти и до по-ефективно управление на отпадъци с кодове 04 01 99;04 02 99 и 15 01 10, образувани при производството на всички продукти с кодове-15.20.13.52 и 15.20.40.20: Настоящата дейност 1 съответства на дейността, посочена в т. 1.2 и на дейността, посочена в т. 4.6 от раздел IV на приложения към формуляра Одит за ресурсна ефективност - Приложение Е. По проекта е предвидено закупуване и внедряване на система за разкрояване и проектиране. Системата се състои от Актив 1 - Дигитален кътер за разкрояване на кожа, хастари за обувки и табани с 3D софтуер за проектиране и инженеринг за обувки - 1 бр. Внедряването на системата ще доведе до намаляване на използваните суровини при производството на продукти с код ПРОДПРОМ 15.20.13.52 Дамски обувки (вкл. ботуши) с горна част от естествена кожа, с външно ходило от каучук, пластмаси или кожа (без тези със защитно метално бомбе), и с код по ПРОДПРОМ 15.20.40.20 Горни части за обувки и техните части (без бомбета и фортове) от естествена кожа. Технологичното решение цели по-ефективно използване на ресурсите, чрез намаляване на количеството използвани суровини и по-ефективно управление на отпадъците с кодове 04 01 99 "Отпадъци неупоменати другаде"; 04 02 99 "Отпадъци неупоменати другаде" и 15 01 10 "Опаковки, съдържащи отпадъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества". Към момента, лицевите и спомагателните материали за обувките, както и материалът за табани и ходила се разкрояват ръчно от оператор посредством кроялни щанца /преси/, което представлява сложна сборна конструкция и повишени изисквания към точността на изработването и сглобяването им. Щанците са машини, които се монтират на различни видове колянови или хидравлични преси за щанцоване и се използват предимно за получаване на готови детайли. Материалите, доставяните обикновено под формата на листове, се разкрояват за постигане на необходимата за изработка изделието форма. За намаляване на дебелината на някои от разкроените детайли се прилага цепене с лентов нож (шпалтиране) и изтъняване на ръбовете (трашене). В момента използването на ръчни ножове води до повече материал за изрязване (подгъв за залепвана), с цел пестене закупуването на ножове (подгъва е около 14 мм) в зависимост от номера на обувката, която изработват. Със закупуването на машината ще се прецизира изрязването за всеки номер и подгъва ще остане 8 – 10 мм. Внедряването на актива в производствения процес ще осигури намаляване на влаганите суровини с около 28%, с изключение на кожата, която се очаква да намалее с около 12%. По-малкото количество спестени ресурси при кожата е поради факта, че същата се доставя в неправилна геометрична форма, с различни видими повърхностни дефекти. Това от своя страна не позволява цялостното запълване на суровината от кожа при проектирането на детайлите, което води и до по-малък процент спестяване на използваната кожа в производствения процес. Допълнително, при ръчното разкрояване и вероятността от по-голяма грешка на оператора при използване на машината, технологичният отпадък на този етап е 55%. Оптимизирането на производствения процес с актива ще осигури намаляване на производствения брак от изрезки и трашене на кожи с около 15%, както и намаляване отпадъка от хастара и омекотяващите детайли с около 40%. Така оптимизираното производство се очаква да осигури значително по-висока прецизност на процеса, свързан с автоматичното разполагане на детайлите и оптимизирането на разкроя, което ще доведе и до увеличава производителността на труда. Активът е предвидено да бъде инсталиран на площадката в гр. Добрич, бул. "25-ти септември" № 49. 587 000.00 587 000.00
Дейност 2. Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е (1 брой): В пълно съответствие с Насоките за кандидатстване по процедурата, Приложение Е - одитът за ресурсна ефективност е изготвен в периода след датата на обявяване на процедурата и преди подаване на проектното предложение, с което дейността е изпълнена преди стартиране изпълнението на проекта. Тя включва осъществяването една консултантска услуга за изготвяне на 1 брой одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е. Дейността включва изпълнението на една услуга, която е в съответствие с допустимите по процедурата дейности по задължителния Елемент В „Други инвестиции, услуги и мултиплициране на резултатите“. Консултантската услуга е извършена от външен изпълнител, притежаващ съответните технически, инженерни и професионални компетенции. Дейността е от изключително значение за етапа на изготвяне на настоящото проектно предложение и оценката му, както на етап оценка на административното съответствие и допустимостта, така и на последвалия етап - техническа и финансова оценка съгласно Приложение К „Критерии и методология за оценка на проектни предложения по ОПИК 2014-2020 г. процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-3.004 „Подкрепа за пилотни и демонстрационни инициативи за ефективно използване на ресурсите ”. Етапите на изпълнение на дейността са следните: Етап 1. Избор на изпълнител за предоставяне на консултантската услуга за изготвяне на 1 брой одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е. Имайки предвид стойността на консултантската услуга, заложена в съответния бюджетен ред на т. 5 „Бюджет“ на Формуляра за кандидатстване, както и отчитайки интензитета на БФП, който е равен на 70%, съгласно изискванията, посочени в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна помощ по ОПИК 2014-2020 г., по-конкретно – Глава III „Процедури за определяне на изпълнител“, изборът на изпълнителя е извършен без провеждане на процедура. Извършеният избор на изпълнител и поетапното му изпълнение подробно е описано в т. 10 „План за външно възлагане“ във Формуляра за кандидатстване. Етап 2. Изпълнение на консултантската услуга от избрания изпълнител и получаване на очакваните резултати от нея – Приложение Е. Етап 3. Използване в процеса на разработка на настоящото проектно предложение на резултатите, посочени в Приложение Е, относно спестяванията в резултат изпълнението на проекта на ресурси в производствения процес на Данис ЕООД. 15 000.00 15 000.00
Дейност 3. Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория (1 брой): В пълно съответствие с Насоките за кандидатстване по процедурата, необходимите за включване в Приложение Е „Одит за ресурсна ефективност“ измервания на емисии от акредитирана лаборатория са направени в периода след датата на обявяване на процедурата и преди подаване на проектното предложение, с което дейността е изпълнена преди стартиране изпълнението на проекта. Тя включва извършването на 1 брой измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория, притежаваща сертификат съгласно стандарт БДС EN ISO/IEC 17025:2006. Дейността включва услуги, които са в съответствие с допустимите по процедурата дейности по задължителния Елемент В „Други инвестиции, услуги и мултиплициране на резултатите“. Измерванията на показателите за емисии са извършени от Акредитирана лаборатория за изпитване „Екоексперт 6“ ЕООД, притежаваща Сертификат № 40 ЛИ, валиден до 25.03.2020 г., издаден от ИА БСА, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO/IEC 17025:2006 г. Емисиите са протоколирани в Протокол № 240/11.04.2018 г. Стойностите са цитирани в т. 3. „Информация за емисиите“ на Приложение Е „Одит за ресурсна ефективност“, като в раздел VI на същия са приложени и изготвената справка за количеството излъчени емисии от производствения процес на Данис ЕООД и копието на сертификата за акредитация на лабораторията. Дейността е от съществено значение за правилно и точно формиране на базовата стойност на индикатора по проекта „Количество емисии преди/след изпълнение на проекта (в проценти)“, като посочената целева стойност на индикатора, ще бъде удостоверена чрез извършването на същото измерване на емисиите от акредитирана лаборатория, в срок от една година след приключване изпълнението на проекта, като разходите за това второ, контролно измерване ще са за сметка на кандидата и не са заложени в бюджета на проекта, поради излизането им извън срока на проекта, а оттам и недопустимостта им. От друга страна, дейността е от съществено значение и за етапа на изготвяне на настоящото проектно предложение, както и оценката му, най-вече на етап - техническа и финансова оценка съгласно Приложение К „Критерии и методология за оценка на проектни предложения по ОПИК 2014-2020 г. процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-3.004 „Подкрепа за пилотни и демонстрационни инициативи за ефективно използване на ресурсите ”, конкретно за критерий 4. „Намаляване на количеството емисии в атмосферата и/или отпадъчните води“ от раздел III. „Приоритизиране на проекти“. Етапите на изпълнение на дейността са следните: Етап 1. Избор на изпълнител (акредитирана лаборатория съгласно стандарт БДС EN ISO/IEC 17025:2006) за извършване на 1 брой измервания на показателите за емисии. Имайки предвид стойността услугата, заложена в т. 5 „Бюджет“ на Формуляра за кандидатстване, както и отчитайки интензитета на БФП, който е равен на 70%, съгласно изискванията, посочени в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна помощ по ОПИК 2014-2020 г., по-конкретно – Глава III „Процедури за определяне на изпълнител“, изборът на изпълнителя е извършен без провеждане на процедура. Извършеният избор на изпълнител подробно е описан в т. 10 „План за външно възлагане“ във Формуляра за кандидатстване. Етап 2. Изпълнение на услугата по измерванията на емисиите от производствения процес на Данис ЕООД от избрания изпълнител и получаване на очаквания резултат – 1 бр. справка за количеството излъчени емисии в атмосферата и 1 бр. копие на сертификата за акредитация на лабораторията, съгласно стандарт БДС EN ISO/IEC 17025:2006. Етап 3. Използване на резултатите от извършените измервания на емисиите от производствения процес на Данис ЕООД в процеса на изготвяне на Приложение Е и в процеса на изготвяне на настоящото проектно предложение при посочване базовата стойност на индикатора „Количество емисии преди/след изпълнение на проекта (в проценти)“. 350.00 350.00
Дейност 4. Организиране и провеждане на две събития за мултиплициране на резултатите от проекта (1 бр. кръгла маса с 20 представителя на производствени предприятия от сектор Обувна промишленост и/или браншови организации и/или работодателски организации, функциониращи на територията на РБългария и 1 бр. пресконференция с 10 представителя на различни медии): Дейността включва организирането и провеждането на следните две събития с различни целеви групи с цел мултиплициране на резултатите от проекта: Събитие №1: Организиране и провеждане на една кръгла маса в гр. Добрич с информационно-промоционална и демонстрационна цел за мултиплициране на резултатите от проекта – предвидено е кръглата маса да бъде проведена с индикативно 20 представителя на целевата група за това събитие: производствени предприятия от сектор Обувна промишленост и/или браншови организации и/или работодателски организации, за които внедряваната по проекта технология би представлявала интерес и които функционират на територията на РБългария. Събитие №2: Организиране и провеждане на една пресконференция в гр. Добрич, с индикативно 10 представителя на целевата група за това събитие: представители на различни медии (местни и/или регионални и/или национални; радио/телевизия/печатни издания/он-лайн издания). В рамките на пресконференцията ще бъдат представени постигнатите резултати и внедрената по проекта иновация пред различни медии с оглед мултиплициране на резултатите от проекта. Организирането и провеждането на всяко от двете събития, включва в себе си предоставянето на следните услуги от външен изпълнител, които същевременно са предвидени като общи разходи за 1 брой събитие за всяко от двете събития, заложени в т. 5 „Бюджет“ от Формуляра за кандидатстване: кетъринг с една кафе-пауза за съответния брой участници в събитията (кетъринг за 20 души за събитие №1 и кетъринг за 10 души за събитие №2). Основна цел на всяко от предвидените две събития е постигането на мултиплициращ резултат на въведените в рамките на проекта пилотни технологични решения и методи, като целевата група на всяко събитие е специално подбрана с оглед използване на различни комуникационни канали за постигане на мултиплициращия резултат от проекта, а именно: Комуникационен канал №1 – директен, пряк комуникационен канал за мултиплициране на резултатите от въведените в рамките на проекта пилотни технологични решения и методи, при който целева група на предвиденото събитие №1, в пълно съответствие с Насоките за кандидатстване по процедурата, е предвидено да са предприятия, осъществяващи същата или подобна дейност и заинтересовани страни от сектора (работодателски или браншови организации и асоциации), където може да бъде въведена внедрената в рамките на проекта пилотна технология и които функционират на територията на РБългария. Комуникационен канал №2 – индиректен, посредствен комуникационен канал за мултиплициране на резултатите от въведените в рамките на проекта пилотни технологични решения и методи, при който целева група на предвиденото събитие №2 е предвидено да са представители на различни медии (местни и/или регионални и/или национални; радио/телевизия/печатни издания/он-лайн издания), като в рамките на пресконференцията ще бъдат представени постигнатите резултати и внедрената по проекта иновация с оглед мултиплициране на резултатите от проекта посредством достигане на информацията до различни медии, а оттам и до широката общественост и заинтересованите страни. Целта и на двата използвани комуникационни канала е да се подобри информираността и да се покаже ефекта относно въвеждането на подобни пилотни технологии, както и да се насърчат и други предприятия да въведат такива ресурсоефективни решения. Дейностите, предвидени по организирането и провеждането на двете събития ще бъдат в пълно съответствие с изискванията за провеждане на публични събития, описани в т. 3.5. от „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 г., независимо, че размера на БФП по настоящото проектно предложение не е над 500 000 евро. 500.00 0.00
Дейност 5. Изготвяне и пускане в печат/електронно публикуване на публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта (2 бр. публикации в ежеседмични местни печатни издания за мултиплициране на резултатите от проекта и 2 бр. публикации в дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта): Дейността включва изпълнението на следните две под-дейности: Под-дейност №1: Изготвяне и пускане в печат на 2 бр. публикации в ежеседмични местни печатни издания за мултиплициране на резултатите от проекта и Под-дейност №2: Изготвяне и електронно публикуване на 2 бр. публикации в дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта. Двете групи предвидени в дейността публикации са с различни комуникационни и дистрибуционни канали, съответно ежеседмични печатни издания и дигитални медии, с оглед обхващане на различни целеви групи – читатели на различни видове медии, с различно териториално покритие и тираж, от където - мултиплициране на резултатите от проекта сред различни заинтересовани страни. Дейностите по изготвяне текста и съдържанието на публикациите, ще бъдат изпълнени самостоятелно от кандидата, докато дейностите по пускането в печат и съответно електронното публикуване ще бъдат възложени на външни изпълнители, осъществяващи съответните дейности в изискуемите по проекта медии. Текста и съдържанието на публикациите ще включват описание на: - внедрената по проекта иновация; - ефект от внедряването й по отношение на ресурсната ефективност в производствения процес на кандидата, както и - снимков материал на производствената площадка, където е инсталиран придобивания по проекта актив. Основна цел на всяка от предвидените публикации в традиционни и дигитални медии е постигането на мултиплициращ резултат на въведените в рамките на проекта пилотни технологични решения и методи. Целта и на двата използвани комуникационни и дистрибуционни канала е да се подобри информираността и да се покаже ефекта относно въвеждането на подобни пилотни технологии, както и да се насърчат и други предприятия да въведат такива ресурсоефективни решения. Дейностите, предвидени по изготвянето и пускането в печат/електронното публикуване на публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта ще бъдат в пълно съответствие с визуализационните и информационните изисквания посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 г. 480.00 420.00
Дейност 6. Визуализация на проекта (2 бр. стикери; 1 бр. временна табела и 1 бр. постоянна табела): Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ по линия на ОПИК чрез ЕФРР и националния бюджет. С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат следните мерки, включени в настоящата дейност по визуализация на проекта: (1) изработка и доставка на 2 броя стикери за всяко от телата на закупувания по проекта ДМА – по образец Приложение 2.16.5. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020 г.; (2) изработка, доставка и монтаж на 1 брой временна табела с информация за проекта – по образец Приложение 2.16.3. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020 г.; с минимални размери 50 х 70 см.; (3) изработка, доставка и монтаж на 1 брой постоянна табела с информация за проекта - по образец Приложение 2.16.3. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020 г.; с минимални размери 50 х 70 см. Постоянната табела ще бъде монтирана на видно място, на входа на помещението, където ще бъде инсталиран придобивания по проекта ДМА. Чрез изпълнение на дейността по визуализация на проекта ще се осигури публичност на целите, постигнатите резултатите от проекта, както и размера на финансовата подкрепа по линия на ОПИК чрез ЕФРР и националния бюджет. В допълнение към горепосочените мерки за осигуряване на публичност и информация по проекта, всеки документ, обвързан с изпълнението на проекта, вкл. документите, изготвяни в комуникацията с кандидатите в предвидените по проекта процедури и избраните изпълнители, ще бъде изготвен в съответствие с изискванията за мерките за публичност и комуникация. Всяко едно от средствата за визуализация ще съдържа информация, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 г., номер и наименование на проекта на български език. Дейността се предвижда да стартира от 1 проектен месец, имайки предвид необходимостта от изготвянето на процедури за избор на изпълнител за доставка на предвидения по проекта актив съгласно предвидените указания за информация и комуникация. Нейната продължителност съответно ще бъде през целия период на изпълнение на проекта като при стартиране или финализиране на отделни дейности ще бъдат изработвани и предвидените визуализационни материали. 200.00 90.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).