Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The company "IKI" Ltd. was founded in 2005 with headquarters. Stara Zagora with activities related to the provision of services in the road construction sector. Has a production base rent for storage and repair of machines, the area of ​​which is about 350 m2.

Currently the company has two Backhoe used for housing and road construction, construction of water and sewage networks, earth works, handling and disposal of inert materials and laying of pavements and others. Currently the machines are working for the construction and repair of streets and spaces. The company participated in the construction of Lot 1 and Lot 2 of Trakia highway.

Through the project proposal will purchase a number of wheel excavators and hammer (Measure 1), a number backhoe loader (Measure 2) a number of ventilation system in the production facility for recovery of residual heat (Measure 3) monitoring systems energy Measure 1 - Wheeled Excavator Hammer (Measure 4), which will reduce the consumption of diesel and energy, and improving the efficiency of the company.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Оптимизиране на производствената дейност чрез закупуване на един брой колесен багер-чук (Мярка 1): Закупуването и въвеждането в експлоатация на един брой колесен багер-чук (Мярка 1) ще спомогне за разширяване периметъра на предлаганите от фирмата продукти и повишаване нейната конкурентоспособност на пазара. Машина трябва да е с мощност на двигателя минимум 101 kW, багерните кофи- с размер 0,33 и 0,75 m³ и хидравличен чук. Средната производителност за 1 час, по експертна оценка, ще бъде 40 m²/h, a средният разход на гориво дизел, с което ще се реализира тази средночасова производителност, ще бъде около 10 l/h. При тези параметри, факторът на енергийните спестявания ще e 58.3 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 62.5 t/год. За сравнение: старият актив е с номинална мощност на двигателя (дизелов ДВГ) 90 kW. Средната производителност на стария колесен багер-чук за 1 работен час е около 25 m²/h при среден разход на гориво 15 l/h. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 278 412.40 278 300.00
Оптимизиране на производствената дейност чрез закупуване на един брой комбиниран багер-товарач (Мярка 2): Настоящата Мярка 2 предвижда закупуването на 1 брой нов високоефективен комбиниран багер-товарач, който да спомогне за разширяване периметъра на предлаганите от фирмата услуги и повишаване нейната конкурентоспособност на пазара. Мощността на двигателя ще е 74,5 kW, багерната кофа със зъби с ширина 610 мм и обем 210 л.; многофункционална товарачна кофа с обем 1,03m³ със зъби и вилици. Допълнителното оборудване на актива се състои от: багерна кофа с ширина 914 мм., хидравличен чук, палетни вилици за многофункционалната кофа и механичен бързосменник. Средната производителност на новия Багер за 1 час, по експертна оценка, ще бъде около 25 m³/h, a средният разход на гориво дизел, с което ще се реализира тази средночасова производителност, ще бъде около 5.5 l/h. При тези параметри факторът на енергийните спестявания ще бъде 58.8 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 40.0 t/год. За сравнение: Старият комбиниран багер-товарач е с номинална мощност на двигателя 82 kW и средната производителност на старата машина за 1 работен час е около 15 m3/h. Средният разход на гориво е 8 l/h. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 155 430.00 155 430.00
Оптимизиране на производствената дейност чрез закупуване на един брой вентилационна инсталация в производствената сграда за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия (Мярка 3), състоящо се от: - приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, комплект с два броя вентилатори и филтри; - въздуховоди и вентилационни решетки.: Мярка 3 предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в производствената сграда на компанията. Инсталацията трябва да осигури средно около 300 m3/h количество пресен въздух. 1. Приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, комплект с два броя вентилатори и филтри се характеризира с: - дебит: Vmin/mid/max=210/260/360 m³/h; - ел. мощност на вентилатори N=0,165 kW; - ел. нагревател с мощност N=2,4 kW. 2. Въздуховоди и вентилационни решетки се характеризира с: - въздуховоди правоъгълни прави от поцинкована ламарина на фалц с дебелина на ламарината до 1 мм. и периметър до 750 мм; - въздуховоди правоъгълни фасонни от поцинкована ламарина на фалц с дебелина на ламарината до 1 мм. и периметър до 750 мм; - вентилационна решетка с регулираща секция; - жалузийна решетка. Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне на пресния въздух. Затопленият въздух преминава през топлообменник и затопля свежия въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Проветряването на производствените помещения чрез отваряне на прозорци води до огромни енергийни загуби. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 6 049.59 6 049.59
Оптимизиране на производствената дейност чрез въвеждане на системи за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 1 – колесен багер чук, (Мярка 4), състоящо се от: - софтуер за енергиен мениджмънт; - хардуер- уред за измерване ефективност на строителни машини - измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания.: За целите на проекта, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1 – консумация на дизелово гориво), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението на Мярка 1 – колесен багер чук, (Мярка 4), която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 1 – колесен багер чук представлява: Софтуер за енергиен мениджмънт: - разработен на език HTML5; - с възможност за анализ на разходите по различни активи. - с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им - с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри. - с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства. Уред за измерване ефективност на строителни машини - измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания: - технологично, GPS устройство за проследяване, за мониторинг и контрол на КБЧ, - с възможност да чете и да предава данните от борд-компютъра на превозното средство, - с възможност да чете данни от борд-компютрите, - с възможност за дистанционно предаване на данни от дигитални тахографи. - GPS устройството има DUAL CAN функционалност, която позволява да се чете и да предава данни към системата, както от борд компютър така и от дигитален тахограф едновременно. - вградена батерия, позволяваща на устройството да изпраща данни до 4 часа след неговото изключване от токоизточника. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване (Колесен Багер Чук), съобразени с плануваните количества на производството. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 16 000.00 15 850.00
Енергиен одит по образец: Дейността по изготвяне на енергийния одит в ИКИ ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. 19 900.00 19 900.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой: Процеса на сертификация се осъществява в съотвествие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011, като целта е да се оцени внедряването и ефикасността на Системата за управление на бенефициента, например: - информацията и доказателствата за съответствие с всички изисквания на приложимия стандарт за системата за управление или друг основен документ; - наблюдението, измерването, отчитането и прегледа на постигнатото спрямо целите за най-важните характеристики и резултатите (за съответствие с приложимия стандарт за система за управление или друг основен документ); - постигнатото по отношение на съответствието с нормативните актове; - оперативния контрол на процесите и др. Сертифицирането на Система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните задължителни етапи при извършване на процедурата по сертифициране: - провеждане на първоначален одит (одит I фаза) за документационно съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на заключителна среща с ръководството на фирмата. Чрез сертифицирането на система за енергиен мениджмънт ИКИ ЕООД ще постигне следните резултати: • намаляване на разходите за енергийни ресурси; • ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; • измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). 14 000.00 13 800.00
Визуализация: Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). 3 000.00 2 800.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой: Дейността включва: - Одит и анализ за съответствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). 1 000.00 980.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).