Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

“Vital” EOOD is a company established in 1998 specialized in the manufacturing of male and female clothing and is one of the leading pants producers in Bulgaria.The main goal of the present project is the company to achieve sustainable growth and competitiveness using the energy efficiency measures–in line with the purpose of procedure BG16RFOP002-3.001“Energy Efficiency for Small and Medium Enterprises”.The project is based on the recommendations from an energy audit implemented as per a model including measures provided for enforcement with a confirmed effect on energy savings of minimum 5% and shall be realized by the implementation of a complex of interrelated and upgrading activities, that are allowable under Element A “Investments” and Element B“Services” of the procedure,these are:
Activities under Element A “Investments”:
-Implementation of measures for energy efficiency of the buildings by thermal insulation of the external walls and the roof of the main production building (implementing of Measure 1 of the energy audit)
-Replacement of old rater scissors and band saw machines with a new automated system for spreading and cutting (implementing Measure 2)
-Replacement of old ironing tables with a new configuration for ironing of female and male pants (implementing Measure 3)
-Introducing an automated system for energy consumption monitoring (implementing Measure 4)
-Delivery and assembly of a system for utilizing the residual heat power from cooling the compressors’ oil for heating domestic water (implementing Measure 5)
Activities under Element B “Services”:
-Consultation services for the introduction and certification of an energy management system in “Vital” EOOD,including in accordance with the provisions of BDS EN ISO 50001/EN ISO 50001 standard
-Accomplishing an energy audit as per a model (“energy efficiency survey”) by a person entered in to the Public Registry under Art. 60, Art. 1 of the Energy Efficiency Act
-Publicity and visualization
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Въвеждане на мерки за енергийна ефективност по сградния фонд чрез топлоизолиране на външните стени и покрива на основната производствена сграда (Дейността ще бъде извършена чрез топлоизолация на външни стени и топлоизолация на покрив - в изпълнение на Мярка 1 от енергийния одит и включените в нея Подмярка 1 и Подмярка 2): Като част от дейността ще бъдат извършени СМР, свързани с топлоизолация на външни стени и топлоизолация на покрив. Настоящата проектна дейност, респективно - планираните в рамките на нейната реализация инвестиции, се отнасят пряко към реализацията на Мярка 1 от енергийния одит. Инвестицията в топлоизолация на външни стени и топлоизолация на покрив допринася пряко за изпълнението на настоящото проектно предложение като съвкупност от взаимосвързани и взаимодопълващи се дейности с предварително определена/и цел/и, необходими ресурси и времева рамка за изпълнение, водещи до постигането на конкретни количествено-измерими резултати с оглед на потвърдения в рамките на извършения енергиен одит ефект енергийни спестявания. Дейността допринася за постигане на СЦ 2 и общата проектна цел. Към момента на подаване на настоящото проектно предложение, основната дейност на "ВИТАЛ" ЕООД се извършва в сграда на два етажа, стоманобетонна конструкция, със стени от стоманобетонни панели и тухлена зидария. Покривът на сградата е скатен, ламаринен, с вентилируемо неотоплявано подпокривно пространство. Дограмата навсякъде е нова, алуминиева с остъкляване от двоен стъклопакет и отлични свойства на топлосъхранение. Поради липсата на положена топлоизолация на външните стени и на покрива на сградата, обаче, налице са лоши топлоизолационни свойства и реализация на големи топлинни загуби по време на отоплителния период. С оглед на изложеното и с цел подобряване на настоящото състояние и повишаване на енергийната ефективност, в рамките на извършеното енергийно обследване са препоръчани за реализация следните подмерки, обект на проектната дейност: Подмярка № 1 – Топлоизолиране на външните стени Поради лошите топлоизолационни свойства, мярката препоръчва полагане на топлоизолация на външните стени на сградата. Предвижда се външно да се положи термопанел с пенополиуретанов пълнеж с дебелина от 80 mm и коефициент на топлопроводност не по–голям от 0,028 W/mK. Панелите ще се положат на метална конструкция. Площта на стените, подлежащи на топлоизолиране по този начин, е 1752 m2 и включва 1453,7 m2 стени на сградата и 298,3 m2 стени на подпокривното пространство. Предвидена е облицовка около дограмите и водооткапи. За зоната на котелното помещение се предвижда полагане на топлоизолация от EPS с дебелина от 80mm и коефициент на топлопроводност не по–голям от 0,035 W/mK. Предвидено е полагане на топлоизолация по страници на дограмата с дебелина от 20mm, както и изпълняване на шпакловка с армирана полиестерна мрежа и теракол върху топлоизолацията. Отгоре е планирано да се изпълни полимерна или минерална мазилка като част от топлоизолационната система. На топлоизолиране по този начин подлежат 72,3 m3 външни стени на котелно помещение. Подмярка №2 – Топлоизолиране на покрива на сградата Поради лошите топлоизолационни свойства в рамките на мярка 1 на енергийното обследване се препоръчва полагане на топлоизолация на скатния покрив на сградата - инвестиция, обект на настоящата дейност. Предвиден е демонтаж на съществуващото ламаринено покритие и на негово място - полагане на топлоизолация от термопанел с пълнеж от пенополиуретан с дебелина от 50 mm и коефициент на топлопроводност не по–голям от 0,028W/mK. Термопанелите ще бъдат положени върху съществуващата дървена конструкция. На топлоизолиране по този начин подлежат 3180 m2 скатове на скатен покрив. Необходими стъпки за реализация на дейността: 1) Сформиране на екип, изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури (1ви месец от изпълнението на проекта); 2) Избор на изпълнител/и за извършване на СМР (от 3ти до 7ми м.) 3) Сключване на договор/и с избрания/ите изпълнител/и (от 7ми до 8ми м.); 4) Извършване на СМР и подписване на приемно-предавателен протокол (от 8ми до 17 ти м.); През целия период на изпълнение екипът по проекта ще съблюдава стриктно за изпълнение на задълженията, произтичащи от Регламент 1303/2013. 275 576.60 551 153.20
Подмяна на стари гатер ножици и банцинги с нова автоматизирана система за настилане и кроене (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на автоматизирана система за настилане и кроене 1 брой - в изпълнение на Мярка 2 от енергийния одит): Като част от настоящата проектна дейност ще бъдат извършени инвестиции в ДМА - 1 брой автоматизирана система за настилане и кроене. Проектна дейност, респективно - планираните в рамките на нейната реализация инвестиции, се отнасят пряко и са предвидени във връзка с реализацията на Мярка 2 от енергийния одит, на който се основава настоящото проектно предложение. Инвестицията в нова автоматизирана система за настилане и кроене допринася пряко за изпълнението на настоящото проектно предложение като съвкупност от взаимосвързани и взаимодопълващи се дейности с предварително определена/и цел/и, необходими ресурси и времева рамка за изпълнение, водещи до постигането на конкретни количествено-измерими резултати с оглед на потвърдения в рамките на извършения енергиен одит ефект енергийни спестявания. Дейността допринася за постигане на СЦ 1 и общата проектна цел. Към момента на подаване на настоящото проектно предложение за целите на разкрояването на плат предприятието използва стар и неефективен метод - разкрояването се извършва ръчно чрез гатер ножици и банцинги. Също така, използваните гатер ножици и банцинги са стари, с голям срок на експлоатация и влошени технически и енергийни характеристики. Капацитетът на производството, което се реализира по този начин, е малък и не може да осигури необходимите разкроени елементи за останалата част на производствения процес. По този начин се разкроява само част от продукцията. С оглед на изложеното и във връзка с реализацията на предписаната в енергийното обследване Мярка 2, в рамките на настоящата проектна дейност се предвижда доставката и въвеждането в експлоатация на нова енергийно ефективна автоматизирана система за настилане и кроене. Планираната за реализация инвестиция ще е с изцяло автоматизирано управление, посредством което ще се създадат необходимите предпоставки за значително увеличаване на капацитета за разкрояване на предприятието. Използваните към настоящия момент гатер ножици и банцинги ще бъдат изведени от употреба поради неефективността им. Планираната за закупуване автоматизирана система ще се състои от модул за разкрояване с височина на рязане 30mm след вакуумиране, 1700mm Х 1700mm и модул за настилане. Инвестицията води пряко до повишаване на енергийната ефективност на дружеството, респективно - до намаляване на разходите за производството на единица продукция. С оглед на изложеното, реализацията на настоящата проектна дейност и планираната в рамките й инвестиция е в унисон с целите на процедурата, като ще доведе пряко до повишаване конкурентоспособността на дружеството и устойчивото му развитие при осъществяване на дейност с грижа за околната среда. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: 1) Сформиране на екип, изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури (1ви месец от изпълнението на проекта); 2) Избор на изпълнител/и (от 4ти до 7ми м.) 3) Сключване на договор с избрания изпълнител (от 7ми до 8ми м.); 4) Доставка на ДМА, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация; подписване на приемно-предавателен протокол (от 8ми до 12ти м.); 264 037.05 264 037.00
Подмяна на стари гладачни маси с нова конфигурация за гладене на дамски и мъжки панталони (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на конфигурация за гладена на дамски и мъжки панталони 1 брой - в изпълнение на Мярка 3 от енергийния одит);: Като част от настоящата проектна дейност ще бъдат извършени инвестиции в ДМА - 1 брой конфигурация за гладена на дамски и мъжки панталони. Проектна дейност, респективно - планираните в рамките на нейната реализация инвестиции, се отнасят пряко и са предвидени във връзка с реализацията на Мярка 3 от енергийния одит, на който се основава настоящото проектно предложение. Инвестицията в нова конфигурация за гладена на дамски и мъжки панталони допринася пряко за изпълнението на настоящото проектно предложение като съвкупност от взаимосвързани и взаимодопълващи се дейности с предварително определена/и цел/и, необходими ресурси и времева рамка за изпълнение, водещи до постигането на конкретни количествено-измерими резултати с оглед на потвърдения в рамките на извършения енергиен одит ефект енергийни спестявания. Дейността допринася за постигане на СЦ 1 и общата проектна цел. Към момента на подаване на настоящото проектно предложение част от гладенето на готовата продукция се извършва по стар и енергийно неефективен начин – ръчно на гладачни маси. Като за изглаждането на дамски и мъжки панталони се използва пара. Захранването с пара става от централизираната паропреносна мрежа на предприятието. Този начин на гладене е с висок разход на пара и по-ниска производителност в сравнение с наличните съвременни и високотехнологични специализирани конфигурации за гладене. Налице са и разходи за резервни части и отстраняване на възникнали повреди. С оглед ефективното преодоляване на изложените проблеми и ограничения пред развитието на предприятието, в т.ч. във връзка с изпълнение на предписаната Мярка 3 от енергийното обследване, в рамките на настоящата проектна дейност се предвижда реализацията на инвестиция, свързана с доставка и въвеждане в експлоатация на 1 брой нова конфигурация за гладене на дамски и мъжки панталони, състояща се от два модула за гладене в областта на ханша и един модул за удължение на ръба на панталона. Конфигурацията за гладене следва да бъде окомплектована със специализирана система за управление на енергията (намаляване на разхода на пара за единица продукция). Системата за управление на енергията се състои в подобрена изолация на паропроводите и арматурата и специализиран програмируем контролер на процеса на гладене. След закупуване на конфигурацията за гладене значително ще се намали разходът на пара в предприятието и ще се увеличи капацитетът за гладене на готова продукция. Инвестицията води пряко до повишаване на енергийната ефективност на дружеството, респективно - до намаляване на разходите за производството на единица продукция. С оглед на изложеното, реализацията на настоящата проектна дейност и планираната в рамките й инвестиция е в унисон с целите на процедурата, като ще доведе пряко до повишаване конкурентоспособността на дружеството и устойчивото му развитие при осъществяване на дейност с грижа за околната среда. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: 1) Сформиране на екип, изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури (1ви месец от изпълнението на проекта); 2) Избор на изпълнител/и (от 4ти до 7ми м.) 3) Сключване на договор с избрания изпълнител (от 7ми до 8ми м.); 4) Доставка на ДМА, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация; подписване на приемно-предавателен протокол (от 8ми до 12ти м.); 122 298.05 122 298.00
Въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението, съставена от ДНА и ДМА - в изпълнение на Мярка 4 от енергийния одит): Като част от проектната дейност ще бъдат извършени инвестиции в система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), съставена от ДМА - автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението-1бр.,включваща компютърна конфигурация и измервателни сензори (токови трансформатори) и ДНА-софтуер за мониторинг на енергопотреблението-1Бр. Проектна дейност,респективно - планираните в рамките на реализацията й инвестиции, се отнасят пряко до и са предвидени във връзка с реализацията на Мярка 4 от енергийния одит,на който се основава настоящото проектно предложение. Инвестицията в автоматизирана СМЕ допринася пряко за изпълнението на проектното предложение като съвкупност от взаимосвързани и взаимодопълващи се дейности с предварително определена/и цел/и, необходими ресурси и времева рамка за изпълнение, водещи до постигането на конкретни количествено-измерими резултати с оглед на потвърдения в рамките на извършения енергиен одит ефект енергийни спестявания. Дейността допринася за постигане на СЦ 3 и общата проектна цел. Основният използван енергоносител в предприятието е електроенергия. Меренето към момента се извършва само от един трифазен тритарифен електромер,отчитането става ръчно. Не са налице инсталирани допълнителни мерения на изразходената ел.енергия по цехове и типове консуматори. Също така, показанията на основния електромер не се отчитат автоматично и не се води база данни със съответните стойности. Изложеното води до невъзможност за анализ на потреблението на електроенергия и до обективна невъзможност за своевременно вземане на решения за планиране на потреблението. С оглед ефективно преодоляване на изложените недостатъци, в т.ч. с цел изпълнение на предписанията на Мярка 4 от енергийния одит, на който се основава настоящият проект, в рамките на дейността се предвижда реализацията на инвестиции, свързани с доставка и въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на потреблението на електроенергия, представляваща електронна система, записваща потреблението на електроенергия за основни технологични процеси и системи в предприятието,като ще позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация.Предвижда се да се разположат 6 точки на измерване–1 на главен електромер и 5бр. на основните ел.табла по цехове.Данните от точките на измерване ще се записват и съхраняват на специално предназначена за целта компютърна конфигурация, снабдена със специализиран софтуер. Планираната за закупуване компютърна конфигурация,абсолютно необходима с оглед създаване на технологични предпоставки за функционирането на автоматизираната СМЕ,като на нея ще бъде инсталиран единствено специализираният софтуер за мониторинг на енергопотреблението,част от СМЕ,и ще се осигури неговото сигурно,непрекъснато и безпроблемно функциониране. По този начин,във всеки един момент,управленският персонал ще разполага с данни за разпределение на потреблението като цяло и по отделни цехове.Така ще се прави планиране и анализ на потреблението,ще се създадат технологични и програмни предпоставки за осъществяване на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление на предприятието,насочени към повишаване на енергийната ефективност.Очакваната икономия от тази дейност е 5,1% на база експертна оценка. Предприятието разполага с квалифициран персонал(енергетици),които да анализират събраната информация в процеса на мониторинг и да осъществяват превантивна дейност при прекомерен разход на енергия по отношение на произведената продукция. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1)Сформиране на екип, изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури (1ви месец); 2)Избор на изпълнител/и (от 7ти до 8ми м.) 3)Доставка на ДНА и ДМА,инсталиране,изпитване и въвеждане в експлоатация; подписване на приемо-предавателен протокол (от 8ми до 13ти м.); 6 833.61 6 780.00
Доставка и монтаж на система за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия от охлаждане на маслото на компресорите за сгъстен въздух за подгряване на вода за битови нужди (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на система за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия 1 брой - в изпълнение на Мярка 5 от енергийния одит): Като част от настоящата проектна дейност ще бъдат извършени инвестиции в ДМА - система за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия - 1 брой. Проектна дейност, респективно - планираните в рамките на нейната реализация инвестиции, се отнасят пряко и са предвидени във връзка с реализацията на Мярка 5 от енергийния одит, на който се основава настоящото проектно предложение. Инвестицията в система за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия допринася пряко за изпълнението на настоящото проектно предложение като съвкупност от взаимосвързани и взаимодопълващи се дейности с предварително определена/и цел/и, необходими ресурси и времева рамка за изпълнение, водещи до постигането на конкретни количествено-измерими резултати с оглед на потвърдения в рамките на извършения енергиен одит ефект енергийни спестявания. Дейността допринася за постигане на СЦ 1 и общата проектна цел. Към настоящия момент предприятието разполага с два компресора за сгъстен въздух, които работят 8 часа дневно, 230 дни годишно. Охлаждането на маслото на тези компресори е въздушно и използваният при охлаждането въздух се изхвърля свободно в атмосферата. Измервания сочат, че този въздух е с температура от 65 °C и дебит от около 2500 m3/h общо за двата компресора. Годишно, по данни на предприятието, използваната енергия за подгряване на вода за битови нужди е около 42 500 kWh/y. Подгряването се извършва от котел на природен газ с мощност от 80kW. Той подгрява водата в бойлер с две серпентини с обем от 800 литра. Бойлерът, котелът и компресорите са разположени в котелното помещение на предприятието. По данни на предприятието, спрямо натовареността на компресорите и работния режим, дебит от 2500m3/h на отпадния въздух с температура около 65°C могат да се гарантират за 920 часа годишно. С оглед на изложеното, налице е възможност за ресурсно ефективно и ефикасно и природосъобразно оползотворяване на наличната остатъчна топлинна енергия, като за целта, в т.ч. и в изпълнение на мярка 5 от енергийното обследване, в рамките на настоящата проектна дейност се предвижда доставка и монтаж на система за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия от използвания за охлаждане на маслото на компресорите въздух с цел подгряване на вода за битови нужди. Система за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия е съставена от 1 бр. топлообменник вода-въздух 15 kW при dT 35 C с предпазно-командна апаратура и фитинги, 1бр. топлообменник вода-въздух 25 kW при dT 35 C с предпазно-командна апаратура и фитинги с въздуховод и циркулационна помпа с дебит 1.2 м3/ч, напор 8 м. в. ст.,мембранен разширителен съд с обем 24L с предпазен клапан, 2 бр. електромагнитни вентили 1’ и управляващо табло. Топлоносителят в системата ще е вода. Двата компресора са разположени в котелно помещение на предприятието, където е разположен и водогрейният бойлер. Наличният бойлер е с две тръбни серпентини за подгряване на водата вътре в него. На едната от тях е подвързан водогрейният котел, а другата в момента е свободна. Подвързването на системата за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия ще стане на свободната серпентина, чрез която ще се подгрява водата в бойлера. Инвестицията води пряко до повишаване на енергийната ефективност на дружеството, респективно - до намаляване на разходите за производството на единица продукция. С оглед на изложеното, реализацията на настоящата проектна дейност е в унисон с целите на процедурата, като ще доведе пряко до повишаване конкурентоспособността на дружеството и устойчивото му развитие при осъществяване на дейност с грижа за околната среда. Необходимите стъпки за реализация на настоящата проектна дейност са: 1) Сформиране на екип, изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури (1-ви месец от изпълнението на проекта); 2) Избор на изпълнител/и (от 7-ми до 8-ми месец вкл.) 3) Доставка на ДМА, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация; подписване на приемно-предавателен протокол (от 8-ми до 13-ти месец вкл.); 4 462.26 4 400.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт във "Витал" ЕООД, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 (В рамките на дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от настоящата проектна дейност се планира извършването на консултантски услуги, обособени в поддейност 1 и поддейност 2, както следва: Поддейност 1: Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 - услугите са необходими с оглед постигане на пълно съответствие на системата за енергиен мениджмънт в изискванията на международно признат стандарт БДС EN ISO 50001 и обхващат етапи, сред които одит и анализ на състоянието в съответствие с ISO 50001; разработване и поетапно внедряване на приложимата документация; извършване на одити на отделните елементи на системата за енергиен мениджмънт; извършване на корективни действия в случай на идентифицирана необходимост от такива; удостоверяване на съответствието с изискванията на БДС EN ISO 50001 и др. Поддейност 2: Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 - Консултантските услуги са абсолютно необходими за изпълнение и се планират във връзка с въвеждането на системата за енергиен мениджмънт в предприятието в рамките на поддейност 1. Услугите следва да се извършат от орган по сертификация, акредитиран съгласно ISO/IEC/17021 или последващи версии от: 1. Българския национален орган по акредитация - Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация, от национален орган по акредитация на друга държава-членка на ЕС, от национален орган по акредитация - страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство и Конфедерация Швейцария или от национален орган по акредитация на държава, кандидат за пълноправно членство в ЕС, които са страна по Споразумението за взаимно признаване на Европейската организация по акредитация - EA MLA в област сертификация на системаи за управление и/или 2. Орган по акредитация на друга държава - член на IAF MLA; Очакван резултат от консултатнските услуги за сертифициране на системата за енергиен мениджмънт е получаването на сертификат. Настоящата проектна дейност допринася за изпълнението на проекта с оглед на въвеждането в предприятието на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на международно признат стандарт БДС EN ISO 50001 и нейното сертифициране, което води до повишаване на конкурентоспособността на дружеството чрез подобряване на енергийната му ефективност и капацитет. Реализацията на дейността ще допринесе за устойчивото развитие на предприятието, за постигане на Специфична цел 4 и на общата (основна) проектна цел. С оглед на изложеното, проектната дейност има пряк принос за изпълнението на проекта като съвкупност от взаимосвързани и взаимодопълващи се дейности с предварително определена/и цел/и, необходими ресурси и времева рамка за изпълнение, водещи до постигането на конкретни количествено-измерими резултати. Необходимите стъпки за изпълнение на настоящата проектна дейност са: 1) Сформиране на екип, изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури - първи проектен месец. 2) Избор на изпълнител за услугата по въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгл. БДС EN ISO 50001 - от 2-ри до 3-ти месец вкл.; 3) Извършване на услугата по въвеждане на БДС EN ISO 50001 и подписване на приемо-предавателен протокол - от 4-ти до 6-ти месец вкл.; 4) Избор на изпълнител за услугата по сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгл. БДС EN ISO 50001 - от 6-ти до 7-ми месец вкл.; 5) Сертифициране на система за управление в съответствие с БДС EN ISO 50001, получаване на сертификат и подписване на приемо-предавателен протокол - от 8-ми до 18-ти месец вкл. 9 000.00 8 850.00
Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност: Настоящата проектна дейност обхваща извършването на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност (ЗЕЕ). Дейността е абсолютно необходима и има пряк принос за изпълнение на проекта с оглед на обстоятелството, че тя представлява предпоставка за допустимост на проектното предложение по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с оглед на изискването проектът да се основава на препоръките от извършен енергиен одит по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти. Дейността, също така, попада в обхвата на допустимите по настоящата процедура дейности по Елемент "Услуги". В рамките на енергийното обследване бяха препоръчани следните мерки за повишаване на енергийната ефективност с потвърден ефект енергийни спестявания от минимум 5% за съответната мярка: - Мярка 1: Въвеждане на мерки за енергийна ефективност по сградния фонд чрез топлоизолиране на външните стени и покрива на основната производствена сграда; - Мярка 2: Подмяна на стари гатер ножици и банцинги с нова автоматизирана система за настилане и кроене; - Мярка 3: Подмяна на стари гладачни маси с нова конфигурация за гладене на дамски и мъжки панталони; - Мярка 4: Въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението; - Мярка 5: Доставка и монтаж на състема за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия за охлаждане на маслото на компресорите за сгъстен въздуьх за подгряване на вода за битови нужди. С оглед на изложеното и в съответствие с правилата на настоящата процедура, енергийното обследване обхвана препоръки за реализация на допустими по Елемент А "Инвестиции" на процедурата дейности, съответстващи на предписаните мерки за повишаване на енергийната ефективност. Реализацията на проектната дейност обхвана следните стъпки: 1. Избор на изпълнител - лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ 2. Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност"); 3. Представяне на енергийния одит към Агенция за устойчиво енергийно развитие (АУЕР) за разглеждане на 21.07.2016 г. 4. Получаване от АУЕР на искане за отразяване на корекции на 03.08.2016 и представяне на енергийния одит с отразени исканите от АУЕР корекции на 04.08.2016 г. 5. Получаване на Становище за съответствие на енергийния одит №BG16RFOP-101/15.08.2016 г. (съгласно Приложение В) с вписано одобрение на енергийния одит. Видно от изложените стъпки за реализация, настоящата проектна дейност, в съответствие с изискванията на процедурата, е извършена след датата на обявяване на настоящата процедура и преди подаване на проектното предложение, като при описание на дейността, съгласно указанията на УО, в месец за стартиране на дейността е посочена стойност "1", а в продължителност на дейността в месеци е посочена реалната продължителност на дейността. 6 000.00 6 000.00
Публичност и визуализация (Дейността ще бъде изпълнена чрез реализация на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация) в съответствие с правилата за информация и комуникация, в т.ч. посредством изготвяне на плакати - 2 броя и информационни стикери - 20 броя).: В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информиране и публичност в съответстие с Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие - на Бенефициента) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регл. 1303/2013. Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС)№ 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на дейността се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация (в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта, ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на Европейския съюз (ЕС) чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: - включи на своя уеб сайт подробно описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС - публикацията ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на ОПИК 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; -постави 2 бр. плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място - напр. входа на сградата, в която ще се осъществява проектът. Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР;общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “ЕС”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номер на договора. Необходими стъпки за изпълнение: 1.Сформиране на екип,съгласуване на График за провеждане на процедури,Избор на изпълнител (1ви месец) 2.Изработка на плакати и стикери, доставка и подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител (2ри месец) 3. Поставяне на информационни плакати и стикери при доставката на ДМА по проекта 4.През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта. С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния ДБФП и да продължи през целия период на изпълнение. 150.00 150.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).