Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The "Improving Air Quality through Public Transport Modernization in Burgas Municipality" Project includes delivery and entry into service of 56 electric vehicles providing the needs of the public transport in the Municipality, related charging facilities and infrastructure, as well as the integration of the vehicles with the existing systems for electronic ticketing, automatic vehicle control, CCTV and real time passenger information. The project envisages the provision of the following transport vehicles:
- 10 new 18 metre articulated electric buses;
- 34 new 12 metre electric buses;
- 12 new 9 metre electric buses;
- charging stations and infrastructure;
- additional equipment and integration with existing public transport management systems.
The new electric buses will guarantee reduction of air pollutants PM10 and NOx, reduction of noise and vibration in the environment. One of the main results of the project is related to energy efficiency and energy savings. Innovative technologies prove the effectiveness of the public transport electric vehicles in terms of energy consumption. The new fleet will contribute to improving quality of service and attractiveness of public transport among citizens and visitors of Burgas Municipality. Operation of electric buses will contribute to noise reduction. Additional impact leads to reduction of private vehicles use, reduction of congestion and respectively improving quality of life.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта, информация и комуникация: Дейността има за цел осигуряване на необходимия човешки ресурс, система за вътрешно проектна координация за изпълнение на проектните дейности. Дейността стартира след подписване на АДБФП (прогнозен месец за сключване на АДБФП - м. октомври 2019г.) и включва следните поддейности: 1. Сформиране на екип за управление на проекта (ЕУП), съставен от служители на Община Бургас и партньора Бургасбус ЕООД. ЕУП ще отговаря за цялостното управление на проекта, координацията на проектните дейности, вътрешен мониторинг и оценка на проектните цели и индикатори и включва: - от страна на Община Бургас: Ръководител проект; Финансов експерт; Експерт „Строителство и инвеститорски контрол“, експерт „Публичност и информация“ и Технически сътрудник. - от страна на дружеството - партньор: Координатор проектни дейности; Счетоводител по проекта; Експерт „Обществени поръчки и юридически въпроси“, Експерт „Системи за управление на електрически превозни средства“ и Експерт „Системи за управление на транспорта“. Възстановяването на разходите за изпълнението на дейността ще се извършва при прилагане на формата по чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ при прилагане на 0,78% на единната ставка. 2. Подготовка и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители, както следва: - „Доставка и въвеждане в експлоатация на нови електрически автобуси и допълнително оборудване към тях за нуждите на обществения транспорт на Община Бургас“ с обособени позиции, както следва: ОП 1: 10 броя нови 18-метрови електрически автобуси и допълнително оборудване към тях; ОП 2: 34 броя нови 12-метрови електрически автобуси и допълнително оборудване към тях; ОП 3: 12 броя нови 9-метрови електрически автобуси и допълнително оборудване към тях. - „Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) за изграждане на кабелни трасета до зарядни станции за електрически автобуси, КТП и присъединяване към електропреносна мрежа“ - „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на оборудване за електронна билетна система, автоматично позициониране на превозни средства и информация за пътниците в реално време на борда на 56 електрически автобуси и интеграция към съществуващи системи за управление на обществения транспорт в Община Бургас“ - „Осъществяване на независим строителен надзор по време на строителството за обект „Кабелни трасета до зарядни станции за електрически автобуси, КТП и присъединяване към електропреносна мрежа“. -„Осигуряване на услуги по застраховане за 56 електрически автобуса при първоначална регистрация“ - „Мерки за информация и комуникация за целите на изпълнение на проекта" - организиране на събития; - „Мерки за информация и комуникация за целите на изпълнение на проекта" - информационни материали. 3. Дейности по комуникация и информация Предвидени са няколко групи мерки за осигуряване на публичност и информираност на заинтересованите страни за ефектите от проекта, в съответствие с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020“: - 2 публични събития: информационни дни за представяне на проекта; - 2 официални церемонии за стартиране на СМР и при пускане на автобусите в експлоатация; - изработване и монтаж на билбордове и постоянни информационни табели; - стикери за доставеното оборудване и превозни средства; - публикуване на информация за одобрения за финансиране проект, след сключване на АДБФП; - регулярна информация за напредъка на проектните дейности на Интернет страниците на Община Бургас и Бургасбус ЕООД. 612 874.80 472 050.76
Доставка и въвеждане в експлоатация на електрически превозни средства и допълнително оборудване към тях: Дейността включва доставка и въвеждане в експлоатация на следните превозни средства: - 10 нови съчленени 18-метрови електрически автобуси; - 34 нови 12-метрови електрически автобуси; - 12 нови 9-метрови електрически автобуси; и следното допълнително оборудване към тях: - 56 станции за зареждане на превозните средства, включително система за телеметрично наблюдение; - камери за видеонаблюдение и устройство за запис на борда на превозните средства; - външни информационни табла за указване на маршрути. Новите превозни средства са предназначени за осигуряване обслужването на най-натоварените трасета от транспортна схема на Бургас: Бързи автобусни линии Б1 и Б2, автобусни линии Б11 и Б12 и №№ 11, 12, 9. Допълнителният брой автобуси ще позволи намаляване на интервалите на обслужване по тези линии, както и ще осигури модел на придвижване, изцяло базиран на екологично чисти превозни средства в обществено значими зони от градското ядро с преобладаващо жилищни и публични функции. С увеличения капацитет на подвижния състав ще бъде възможно разширяване на обхвата на общинската транспортна схема и обслужване на нови урбанизирани зони в градската периферия с доказан потенциал и търсене - зона 5ти километър и Индустриален и логистичен парк - Бургас. Новите автобуси ще допринесат за подобряване ефективността и качеството на обществения транспорт в града и общината. В технологично отношение те ще осигуряват комфортен и достъпен начин на придвижване, включително за хора с ограничена мобилност, както и повишаване на атрактивността на транспортната услуга. По отношение на околната среда реализацията на дейността е със значителен принос в намаляване на вредните емисии, както и в намаляване на шумовото замърсяване на средата. Подвижният състав ще отговаря на следните изисквания: - 18 метрови съчленени автобуси - минимум 32 седящи и общо 100 места за пътници; дължина: 18 000 mm (± 750 mm); височина на пода - не повече от 340 мм; автоматично управление на вратите; механична рампа при втора врата; напълно климатизиран пътнически салон; мощност на двигателя - минимум 240 kW; - 12 метрови соло автобуси - минимум 21 седящи и общо 70 места за пътници; дължина: 12 000 mm (± 500 mm); височина на пода - не повече от 340 мм; автоматично управление на вратите; механична рампа при втора врата; напълно климатизиран пътнически салон; мощност на двигателя - минимум 160 kW; - 9 метрови автобуси - минимум 18 седящи и общо 45 места за пътници; дължина: 8 700 mm (± 500 mm); височина на пода - не повече от 340 мм; автоматично управление на вратите; механична рампа при втора врата; напълно климатизиран пътнически салон; мощност на двигателя - минимум 120 kW; - Всички автобуси ще бъдат в серийно производство, нископодови, отговарящи на изискванията на Регламент (ЕО) №661/2009 или Правило на ИКЕ на ОНН №107, ще притежават сертификат за ЕО одобряване на типа превозно средство, в съответствие с Директива 2007/46/ЕО или Наредба №60 от 2009г. за одобряване на типа на нови моторни превозни средства и техните ремаркета. - Допустимите нива на шума ще отговарят на изискванията на Директива 2007/34/ЕО. - Превозните средства ще бъдат оборудвани с камери за видеонаблюдение, външни информационни табла за указване на маршрути и с възможност за оборудване със системи, осигуряващи функционалност като част от системите за интегрирано управление на обществения транспорт в града. Броят и капацитетът на зарядните станции ще осигуряват възможност за едновременно зареждане на всички доставени автобуси и ще разполагат със система за наблюдение и диагностика на всяка точка за зареждане и превозно средство. Доставените зарядни станции и инфраструктура ще бъдат използвани единствено за целите и експлоатацията на електрическите превозни средства, доставени по проекта. За целите на регистрацията и въвеждането в експлоатация на превозните средства, по проекта е предвидено и осигуряване на съответните услуги по застраховка "Каско" и "Гражданска отговорност". 78 064 560.00 70 651 497.17
Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на оборудване за електронна билетна система, автоматично позициониране на превозните средства, система за информация за пътниците в реално време: Дейността има за цел доставка на оборудване за новозакупените електрически превозни средства, осигуряващо функционирането на следните системи за управление на обществения транспорт: - система за електронно таксуване на борда на превозните средства; - система за автоматично позициониране на превозните средства; - система за информация на пътниците в реално време. Като минимум доставеното оборудване ще осигурява следните функционалности: GPS позициониране и двустранна комуникация с диспечерския център на оператора на обществен транспорт, валидатори и шофьорска конзола за електронно таксуване, информационни дисплеи в пътническия салон и аудио система и др. Броят и вида на оборудването по системи е в зависимост от вида транспортно средство. Неразделна част от изпълнението на дейността е монтажа на оборудването на борда на превозните средства и неговата интеграция към функциониращите системи за управление на транспорта в Община Бургас. Доставката на оборудване за управление на обществения транспорт е съществено необходима за интегрирането на новите превозни средства в общинската транспортна схема. От 2016г. в Община Бургас функционират системи за управление на транспорта, с които се въвежда електронно таксуване, контрол и управление на подвижния състав и услуги за пътниците. Системите са обвързани със съответните тарифни политики на дружеството - превозвач, организационната, оперативна и контролна дейност и са част от концепцията за предоставяне на транспортна услуга от високо качество. Оборудването на автобусите със системи за валидиране и информация в реално време осигуряват по-голяма достъпност и комфорт на пътуване, повишават безопасността на обществения транспорт и допринасят за промяна на модела на придвижване. Изпълнението на дейността има пряко отношение към превръщането на обществения транспорт в предпочитан начин на придвижване в града и намаляване на натиска върху околната среда. 2 654 400.00 2 187 036.00
Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) за изграждане на кабелни трасета до зарядни станции за електрически автобуси, комплектни трансформаторни подстанции и присъединяване към електропреносна мрежа: Изпълнението на дейността включва: - изготвяне на ТИП за изграждане на кабелни линии СрН, кабелни линии НН и изграждане на нови КТП за захранване на зарядни станции за ел. автобуси; - изпълнение на предвидените по проекта СМР на територията на автобусно и тролейбусно депа на Бургасбус ЕООД; - осъществяване на авторски надзор по време на строителството. Дейността има за цел осигуряване на необходимите мощности и инфраструктура за зарядни станции за обслужване на новозакупените 56 електрически превозни средства. Изграждането на необходимата инфраструктура ще бъде извършено на съществуващите автобусно и тролейбусно депа. Капацитетът и площта на депата определят вида и обхвата на предвидените строително - монтажни работи: За Тролейбусно депо в ж.р. Меден Рудник, зона В: Проектиране и изграждане на кабелни трасета до зарядните станции DC/DC, както и присъединяване към правотоковото захранване 600 VDC. Предвижда се капацитет за зареждане на 12 бр. 9-метрови автобуса. Очакваната консумирана мощност при едновременен заряд е от 480 до 720 кW, която ще бъде осигурена от съществуващото правотоково захранване на ТИС1. Наличната свободна електрическа мощност е приблизително 1000 kVA DC. Площта на депото е 11,9дка., включително сгради за обслужване на тролейбуси. Разположението на точките за зареждане се предвижда в Югозападната част на имота, като за захранването им е необходимо изграждане на кабелно трасе от извода на секторно напрежение към въздушноконтактната мрежа до зоната със станциите. Конкрентните дължини и трасета ще бъдат уточнени на фаза инвестиционен проект. За Автобусно депо на ул. Индустриална №1: Реконструкция на съществуващ КТП и изграждане на нов такъв за осигуряване на захранване на 44 зарядни станции. Депото е с обща площ от 87 дка., включително съществуващи административна сграда, работилници, дизел и метан станция, авто мивка и др. Разположението на зарядните станции и количествените параметри на инфраструктурата ще бъдат уточнени на фаза инвестиционен проект. На територията на депото могат да бъдат обособени две зони за зареждане и изграждане на мощности за захранване: - зона 1 (в Източната част на депото) с възможност за разполагане на 12 зарядни станции с променливотоково захранване. Необходимите инвестиции в инфраструктура включват: реконструкция на съществуващ КТП, автоматизирани системи за управление и допълнителни кабелни трасета. Реконструкцията на КТП е с цел увеличаване на наличната ел. мощност до 1600 kW. Зарядните станции AC/DC, предвидени за 12-метрови автобуси (12 бр.) ще се захранват от вече изграден трафопост. За осигуряване на необходимата мощност за наличните и новите съоръжения следва да се извърши подмяна на съществуващите две стари трафомашини, всяка по 630 кVА, с две нови по 800 кVА. Очакваната нова мощност е между 720 кW и 900 кW. - зона 2 (в Западната част на депото) с възможност за разполагане на 32 точки за зареждане с променливотоково захранване. Предвидени инвестиции в инфраструктура: изграждане на нов КТП с мощност 3200 kW и съответните кабелни трасета. До границата на имота има изградено трасе средно напрежение. Трябва да се проектират и изградят зоните със зарядните станции AC/DC за 10-те 18-метрови автобуса и за 22 броя 12-метрови. Необходимо е проектиране, доставка и изграждане на трансформаторна/и подстанция/и – 1 с 4 х 800 кVА или 2 с 2 х 800 кVА мощност. Очакваната нова мощност е между 2220 кW и 2950 кW. Изготвеният технически инвестиционен проект ще отговаря на изискванията на Закона за устройство на територията, приложимите подзаконови нормативни актове и Наредба 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Ангажимент на екипа, изготвил инвестиционния проект е осъществяването на авторски надзор по време на строителството, включително наблюдение на строежа за целия период на изпълнение на СМР, съгласуване на промени при необходимост, изготвяне на работни детайли. Изпълнението на СМР ще се извърши съгласно изготвения технически инвестционен проект. 678 000.00 671 996.31
Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието и упражняване на строителен надзор по време на строителството: За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строително - монтажните дейности, свързани с изграждане на кабелни трасета и КТП, в съответствие със Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на строително ремонтните дейности. Ангажимент на изпълнителя на консултантската услуга е и оценка на съответствието на ТИП със съществените изисквания към строежите съгласно чл. 142 от ЗУТ. За целите на оценката ще бъдат извършени всички необходими съгласувателни процедури и изготвен комплексен доклад в съответствие с чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и издадено разрешение за строеж. Консултантът изпълняващ строителен надзор на обекта изпълнява функции съгласно чл. 168 от ЗУТ и гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционния проект и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството при спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Строителният надзор ще следи за правилното и пълно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството. По време на изпълнението на строителството Консултантът, осъществяващ строителен надзор ще следи за следното: - спазване на графика на изпълнение на техническия инвестиционен проект и изпълнението на различните видове работи, съобразно изискванията на ПИПСМР; - спазване на правилата за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд; - влагане на материали и други продукти с доказано съответствие и качество; - недопускане увреждането на трети лица и имоти в следствие изпълняваните строително-монтажни работи; - извършване на оценка на изпълнения строеж по отношение достъпна среда за лица в неравностойно положение; - съставяне на необходимата строителна документация; - контрол на достоверността на данните, вписани в изготвяните протоколи и актове по време на строителния процес. Ангажимент на Консултанта ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежите в експлоатация и изготвяне на технически паспорт на строежа съгласно Наредба № 5 / 28.12.2006 г., а при необходимост ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация. 33 840.00 33 600.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).