Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The goal of the current project is improvement the quality of life and access to services for disabled people and people over the age of 65 who are unable to self-support their living needs through managing the consequences of their social expel and poverty. With the realization of the project next level of the department for home care will be reached, which is part from Social Home service provider – Parvomay, which was created under the program “Help at Home” for social services provided at home as part time activity. The services were meant to continue 18 months and at least 62 users to be reached. They will be provided with 5 social and 22 personal assistants, 14 home assistants, social worker, nurse and phycology expert. There is an activity for providing of psychological, social and medical services which together with the assistance from personal/ social home assistants will form entire process for providing complex and integrated services for people who are not able to self-support their living needs and disabled people. All these steps will become together complex and long lasting service. When preparing individual evaluations of people needs, horizontal rules for equal opportunities will be followed in order to avoid gender discrimination. Concerning the innovative manner of the services of the project, a new evaluation will be made about the target group, which was already evaluated under the activity “New Alternatives”. Improvement in the service will be reached through realization of the supporting activities directed for the users and employee assistants. Guiding principles when executing the activities will be the needs of the individual in providing him integrated access to medical, social and other services in accordance with the specific personal requirements marked during the detailed personal evaluation. All activities in the project are organized for maximal efficiency and effectiveness of all people’s and financial resources.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта : С тази дейност се цели да се създадат условия за успешно организационно, документално и финансово управление на проекта, както и да се гарантира ефективно управление, организация и координация на дейностите по проекта. За цялостното управление на проекта ще бъде създаден Екип за организация и управление на проекта (ЕОУП), който се състои от ръководител проект, координатор, счетоводител и технически сътрудник. Членовете на (ЕОУП) ще имат следните задължения: Ръководител на проекта: • Управлява цялостното изпълнение на проекта; • Ръководи и координира работата на екипа; • Отговаря за постигане целите на проекта и спазване на изискванията на ОП „РЧР”; • Контролира стриктното спазване на графика на дейностите и тяхното качествено изпълнение, съобразно бюджета, счетоводната политика и добрите национални счетоводни практики; • Подпомага проектния екип за организиране и осъществяване на мероприятия за представяне на проекта и резултатите по него; • Ръководи изготвянето, обобщаването и съхраняването на проектната документация, включително и финансовите отчети; • Отговорен за отчитането на проекта към Управляващия орган; • Представлява проекта пред местните институции; • Отговаря за осъществяване на вътрешен контрол и мониторинг на проекта. Координатор по проекта: • Под прякото ръководство на ръководителя на проекта координира изпълнението на проектните дейности и задачи; • Осигурява цялата административна подкрепа на проектния ръководител за периода на изпълнение на проекта, в частност за организиране на събития, обучения, екипни срещи, за отчитането по проекта и т.н.; • Подпомага екипа на проекта при подготовка и провеждане на процедурите за доставки на материали и консумативи и на информационни материали; • Подпомага ръководителя на проекта при изготвяне на техническите и финансови отчети по проекта; • Координира дейностите за популяризиране на проекта и изпълнение на мерките за визуализация и публичност; • Следи за спазването на времевия график; • Участва в срещи на екипа по проекта. Счетоводител • Следи за целесъобразността на разходите и тяхното точно отчитане; • Отговаря за правилното отчитане на проекта, съгласно действащото законодателство и регулациите на Оперативната програма ”Развитие на човешките ресурси”; • Води финансовата и счетоводна документация на проекта. Изготвя финансовите отчети на проекта, следи за тяхното съхраняване и представяне пред донора. • Подпомага проектния екип при подготовката на финансовите отчети и отчитане на проекта; • Носи отговорност за първичните счетоводни документи и изготвя отчети и справки за разходваните средства по бюджета на проекта; • Носи отговорност за счетоводните операции по проекта, съгласно националното законодателство и изискванията на Управляващия орган; Технически сътрудник: • Завежда документацията и кореспонденцията по Проекта, • Събира, класира и отговаря за съхранението на цялата документация по Проекта; • Подпомага ръководителя и координатора на проекта при изготвяне на техническите отчети по проекта; • Участва в организирането на екипни срещи и води протоколи; • Участва в срещи на екипа по проекта. ЕОУП следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори за изпълнение и за резултат, целесъобразно разходване на средствата и осъществява мониторинг. Екипът е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му. Поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на Управляващия орган. Участва в администриране провеждането на процедури за избор на изпълнители по ЗОП за целите на проекта. ЕОУП ще разработи процедура за вътрешен контрол и мониторинг на проекта и процедура за недопускане на двойно финансиране на дейностите по проекта. В хода на реализирането на Проекта ще се осъществява мониторинг на всички дейности по проекта. 35 969.06 34 559.30
Дейности за информиране и публичност: Целта на дейността е да се информира местната общност за проекта - цели, дейности, резултати и да се популяризират проектните дейности и приноса на Европейския съюз и Европейския социален фонд за реализацията на проекта. Дейността е планирана, съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Печатните материали, разработените в рамките на проекта, ще съдържат данни за името на проекта, приоритетната ос, логото на ЕС и логото на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. През периода на изпълнение на проекта ще се осъществяват дейности, които да информират обществеността за напредъка на проекта и постигнатите резултати по проекта. Ще бъде поставен акцент на големия социален и обществен ефект от реализацията му. За по-широко информиране на обществеността и популяризиране на услугата се предвиждат регулярни публикации в сайта на Общината. При приключването на дейностите по проекта ще се организира заключителна конференция. 1 911.60 1 911.60
Създаване и функциониране на екип към Звеното за услуги в домашна среда. Разработване на Методология за дейността на Звеното за предоставяне на услуги в домашна среда.: С цел да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите в домашна среда е предвидено създаване на екип към Звеното за услуги в домашна среда, който ще включва експерти с различен профил на компетентност – социално, медицинско, и други. Екипът към Звеното ще се състои от отговорник екип, социален работник и медицинска сестра. Отговорник екип ще подпомага организирането на цялостната дейност на Звеното; ще подготвя план-графици за дейността на личните и социалните асистенти, на домашните помощници, на социалния работник и медицинската сестра; ще следи за спазването на графиците, други организационни дейности, свързани с предоставянето на социалните услуги в домашна среда. Социалният работник ще предоставя консултации от социален характер на потребителите, ще води и съхранява досиетата им, ще изготви индивидуалните планове за грижа на всеки един потребител съобразно неговите индивидуални потребности. Медицинската сестра ще има основна задача да осигури достъп на потребителите до здравни услуги, ще ги придружава до болнични заведения, ще осъществява връзка с личните лекари, манипулации, които могат да бъдат извършени извън лечебно заведение (поставяне на катетър, поставяне на инжекция, смяна на превръзки, измерване на кръвно налягане, предоставяне на съвети за хигиена и хранене; консултиране за хигиена и предпазване от развитието на декубитуси при рискови за това пациенти; разпознаване индикациите на застрашаващи живота състояния и предприемане на своевременни действия и други). Отговорник екип заедно със социалният работник ще разработят Методология за дейността на Звеното за услуги в домашна среда, която ще включва детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, предоставяни в Звеното, с цел гарантиране на тяхното качество и при прилагане на мултидисциплинарен подход. Социалният работник и отговорникът екип ще извършат индивидуална оценка на потребностите на кандидат-потребителите в дома им, за почасово предоставяне на услуги за социално включване. Цялостната дейност на Екипа към Звеното ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. Водещи принципи при изпълнението на дейностите на екипа към Звеното ще е поставянето в „центъра“ нуждите и потребностите на „отделния човек” и осигуряването на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение се основава на индивидуалната му оценка 34 586.16 33 630.41
Кандидатстване, подбор и назначаване на лични и социални асистенти и домашни помощници. Кандидатстване и подбор на потребители на услугите.: Целта на дейността е да се проведе прозрачна и ясна процедура за подбор на лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници и подбор на потребители, при прилагане на индивидуален подход. В рамките на тази дейност ще се извършат две поддейности: 1. Подбор и наемане на персонал на трудов договор в звеното за услуги в домашна среда, като се проведе ясна и ефективна процедура по подбор и договаряне с кандидатите за персонал, извършващ услуги по домовете,. отговарящ на нуждите на потребителите. За осъществяването на подбора на подходящите кандидати за работа ще бъде изготвена обява за работа и пакет документи от Екипа за организация и управление на проекта, които ще се публикуват на електронната страница на община Първомай. Избраните кандидати ще бъдат уведомени лично и ще бъдат поканени за сключване на срочни трудови договори за период до 18 месеца. Предвижда се да бъде нает персонал от 41 души, от които 14 домашни помощници, 5 социални асистенти и 22 лични асистенти. 2. Информиране, подаване на заявления, оценка и класиране на кандидат - потребителите на услугите в домашна среда. За ползване на социални услуги „личен асистент”, „социален асистент“ и „домашен помощник“ могат да кандидатстват: - Лица с увреждания, които поради причини от здравословен характер са поставени в социална изолация, живущи на територията на община Първомай, включително и техните семейства - Възрастни хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, поради причини от различен характер, живущи на територията на община Първомай Екипът за организация и управление на проекта ще извърши класиране на кандидатите за потребители въз основа на оценка на индивидуалните потребности на кандидатите и предварително разработена процедура за подбор с критерии (по схемата на точкуване). Процедурата ще съдържа: подготовка на стандартен пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциалните потребители на услугата; извършване на оценка на индивидуалните нужди на кандидат-потребителите; класиране и подбор на потребителите на услугите, уведомяване на класираните кандидати. Процедурата ще включва и заявяването на личния избор на кандидатите за потребители на конкретен личен или социален асистент или домашен помощник. 250.00 390 635.52
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: С тази дейност се цели персоналът, който ще се привлече да работи, да придобие основни теоретични познания, необходими за работа с хора с увреждания и с хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, както и да повишат уменията си за качествено и ефективно справяне с работата на индивидуално ниво, а също така и надграждане на знанията и уменията на персонала, включително на личните асистенти, назначени в рамките на операция “Нови алтернативи“. Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на персонала за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждани и на хора над 65 г. с ограничения. Обучителният процес се основава на нормативната уредба в областта на социалните услуги и добрите практики от българския опит. Предвижда се въвеждащо обучение с продължителност 32 часа (4 дни), в което ще се включат не повече от 19 лица. Въвеждащото обучение ще се проведе преди сключване на трудовите договори с персонала и преди да започнат да предоставят услуги на потребителите. В обученията няма да бъдат включени лица, които са преминали през идентично обучение по ОПРЧР. Обучението включва следните теми: • Общи познания и основни задължения за домашните грижи; • Специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания; • Работа с потребителите и техните семейства; • Процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг. • Нормативни стандарти за качество. • Здравословни и безопасни условия на труд. Всички назначени лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници ще се включат и в две двудневни поддържащи обучения с обща продължителност 32 часа. В тях ще участват всички назначени лични и социални асистенти, домашни помощници – 41 лица. Конкретните теми на поддържащото обучение ще се определят от обратната връзка, дадена от персонала по време на основното обучение, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите. Обучението ще има интерактивен характер и ще включва теоретични и практически подходи. 2 400.00 2 400.00
Предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда, прилагайки интегриран подход, съобразно индивидуалните потребности на потребителите: Целта на дейността е предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда и надграждане на схема „Помощ в дома“, с цел подобряване качеството на живот и предоставяне на услугите без прекъсване. Предоставяните услуги са иновативни, тъй като на възрастните хора и на лицата с увреждания ще се гарантирана възможност за избор на услуги и ще бъдат подпомагани при вземане на решение коя е услугата, която в максимална степен отговаря на потребности им. Подкрепата ще бъде насочена към улесняване достъпа до здравни и социални услуги, в подкрепа на социалното включване.. Предоставянето на услугите в Звеното за услуги в домашна среда ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на нуждаещите се лица и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. В проекта е предвидено социалната услуга „личен асистент” (ЛА), „социален асистент“ (СА) и „домашен помощник“ (ДП) да се предоставя в рамките на 18 месеца и да обхване минимум 62 потребители от община Първомай. Предоставяне на услуги за подкрепа в домашна среда ще се извършва от 5 СА, 22 ЛА, 14 ДП, един социален работник, една медицинска сестра и един психолог. Предвидено е предоставянето и на психологически, социални и здравни услуги, с цел постигане на независимост и социална интеграция за възрастните и хора с увреждания, които заедно с услугите ЛА/СА и ДП ще оформят един комплекс от интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане и ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, вкл. и социални и здравни услуги. Интегрираните услуги в Звеното за услуги в домашна среда ще подкрепят и надградят дейността на съществуващото звено към Домашния социален патронаж по схема „Помощ в дома“ за почасово предоставяне на услуги за социално включване, чрез предоставяне на качествени услуги в домашна среда, създаване на условия за социална интеграция на потребителите и на условия за индивидуална подкрепа на лица/деца с трайни увреждания и възрастни хора, затруднени в самообслужването. Услугите ще се осигуряват от ЛА, СА и ДП, а интегрираните услуги за подкрепа ще се осъществяват от назначените специалисти в екипа към Звеното – социален работник, медицинска сестра и отговорника на екипа в звеното. - ЛА полага грижи за дете или възрастен с увреждане, или за тежко болен, за задоволяване на ежедневните му потребности. - СА предоставя комплекс от услуги, насочени към социална работа и консултации на потребителите и свързани със задоволяване на потребностите от организация на свободното време и осъществяване на контакти и за социално включване. - ДП предоставя услуги в домашна среда, насочени към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности. Достъпът до здравни услуги и подкрепата за социално включване, съобразно индивидуалните им потребности ще се извършва от екипа на Звеното. Всичките видове услуги, посочени по-горе ще се предоставят почасово, съобразно конкретните потребности на всеки потребител и съобразно неговото желание. Ще се предоставят ежедневни услуги и периодични услуги. Персоналът, предоставящ услугите ще гарантира поверителност на личните данни в съответствие с националните стандарти и правила. Контролът на качеството на услугата през 18-те месеца на функционирането на услугите в домашна среда ще се осъществява от екипа на Звеното. Екипът към звеното ще извършва посещения в домовете на потребителите., констатациите им ще се отразяват в Дневника на потребителя. Всеки потребител ще се посещава минимум веднъж месечно. 422 979.04 1 864.46
Оказване на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги: Целта на дейността е повишаване на възможностите на персонала за предоставяне на качествени услуги на потребителите, чрез оказване на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия. Персоналът, който предоставя социални услуги в домашна среда, ще получава професионална подкрепа. Предоставянето на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги е, както следва: Консултиране – предвидени са 5 броя консултации по време на функционирането на социалната услуга. Консултациите са индивидуални и групови, като акцентът се поставя върху методологията на работа. Консултациите ще се отнасят до: - Затруднения в работата с потребителите; - Затруднения в работата с институции; - Необходимост от допълнителни знания и умения за работа. След всяка консултация ще се представя в едноседмичен срок отчет. Предоставяне на супервизия на наетия персонал: В рамките на предоставяне на социалната услуга ще се проведе една групова супервизия на личните асистенти, на социалните асистенти и домашните помощници. Супервизията ще е насочена към подобряване на директната работа и осигуряване на професионална подкрепа. Ще се разработи план-график за провеждане на супервизиите и консултациите. Продължителността на груповата супервизия ще бъде два часа. След всяка супервизия, се представя в десетдневен срок отчет, като в него очертава споделените предизвикателства при предоставяне на услугата и проблемите, които са идентифицирани. Предоставяне на психологическа подкрепа: Предвижда се предоставяне на психологическа подкрепа на наетия персонал при необходимост в различни кризисни ситуации по заявка от страна на персонала, предоставящ социални услуги. Предвидени са 11 часа за психологическа подкрепа в рамките на действието на социалната услуга. 124.00 124.00
Мотивационна, социално-психологическа подкрепа и подкрепа за социално включване за потребителите на услугите, съобразно индивидуалните им потребности: Целта на дейността е да се преодолее социалното изключване на целевите групи, чрез оказване на социално-психологическа и мотивационна подкрепа и подкрепа за социално включване, както и подобряване качеството на живот на потребителите. Потребителите на социални услуги в домашна среда ще получават професионална подкрепа. В проектното предложение е предвидено тази подкрепа да е мотивационна, социално-психологическа и за социално включване, която е съобразно индивидуалните им потребности. 1. Мотивационната подкрепа ще е насочена към лица, които са се самоизолирали от социалния живот, или които вследствие на заболяване са изгубили смисъл и желание за живот и др. подобни. Мотивационната подкрепа също така ще е насочена за подобряване на връзките в семейството, за активиране на желанието за социални контакти, за посещения на здравно заведение и личен лекар, за явяване на ТЕЛК и други. 2. Психологическа подкрепа ще се предоставя на потребителите на социалните услуги в домашна среда при загуба на близък човек, при влошаване на здравословното състояние, при конфликти с лицето, което се грижи за тях - „личен асистент”, „социален асистент“ или „домашен помощник“, при конфликти с роднини и други. 3. Предвидено е потребителите да получат и подкрепа за социално включване, като им се предостави възможност да посещават организирано и индивидуално различни културни мероприятия – кино, театър, концерти, местни инициативи, свързани с национални и църковни празници и други. 4. Подкрепа за: осигуряване на достъп до административни услуги; консултиране, съдействие и придружаване за ползването на административни общински услуги; за подпомагане на достъпа до здравни, а при необходимост и образователни услуги; свързани с комунално-битови услуги, със социални помощи , с местните данъци и такси, технически помощни средства, медицински изделия и други. 520.00 560.58

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).