Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

This project proposal includes actions to improve the energy efficiency of the building of the municipal administration of the town of Novi pazar, contributing to the reduction of final energy consumption and indirectly - to reduce greenhouse gas emissions in small towns - supporting centers of polycentric system according to NSDC .
The measures will have an additional effect as it will provide a cost-effective operation of public building, which will allow to continue sustainable management and maintenance. The implementation of the project proposal activities will contribute to:
• Reaching class of energy consumption "A" in the building of the municipal administration of Novi pazar.
• Reduce energy costs.
• A high level of energy efficiency, which directly contribute to the reduction of total energy consumption and indirectly - to reduce greenhouse gas emissions in small towns
• Achieving the indicative national targets for energy savings for 2020 set out in the National Action Plan for Energy Efficiency 2014 to 2020;
• Providing better air quality living and working environment in accordance with sustainability criteria;
• Improved performance for extending the lifetime of the building;
• Preservation of the traditional functions of small towns - support centers for the supply of public services, not only for locals but also for the population of the surrounding peripheral areas.
Provided project energy saving measures and mandatory measures from the audit of the technical characteristics will be implemented based on surveys made for the building.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на инженеринг (работно проектиране, строително-монтажни работи и авторски надзор): Дейността включва работно проектиране, строително-монтажни работи и осъществяване на авторски надзор по време на строителството. Дейността се предхожда от извършено обследване за енергийна ефективност на сградата и обследване за установяване на техническите ѝ характеристики. Строително-монтажните работи, които са включени в настоящото проектно предложение се основават на задължителните мерки от докладите на двете обследвания. В обхвата на инженеринга са включени следните основни дейности: 1.Работно проектиране: 2.След издаване на разрешение за строеж ще започне строителството. Изпълнението на дейността ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на ЗОП и подзаконовите актове по неговото прилагане. След проведена процедура за избор на изпълнител на обществената поръчка е избрана фирма, която да извърши дейностите изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 (т. 1 - 5) и ал. 4 от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж и обследване за енергийна ефективност. Строителните дейности ще се извършват на база изготвените обследвания. Изпълнението на строителството ще включва следните основни етапи: Етап 1: Изпълнение на СМР при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка, в т.ч.: изпълнение на СМР съгласно одобрените строителни книжа. Изпълнението на строителството ще включва: - Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата на общинска администрация Нови пазар в обследването за енергийна ефективност; - Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване /усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата на Общинската администрация, съгласно част Б "Мерки за поддържане на строежа и сроковете за извършване на ремонти" от Техническия паспорт на сградата; - Изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследване; - Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградата в съответствие с Наредба 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда на населението, включително за хора с увреждания. - Изпълнение на препоръчителните мерки, предписани в техническото обследване на сградата, съгласно част Б "Мерки за поддържане на строежа и сроковете за извършване на ремонти" от Техническия паспорт на сградата; Етап 2: Законосъобразно предаване на строежа и въвеждане в експлоатация. 3. В рамките на инженеринга ще бъде осъществяван авторски надзор на изпълнението проект Подобряване на енергийната ефективност в сградата на общинска администрация Нови пазар. В рамките на дейностите по авторски надзор ще бъде извършено следното: авторски надзор при строителството на отделните обекти в рамките на инвестиционния проект от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обекта; присъствие при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай на установяване на точното изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя; наблюдение на изпълнението на строежа по време на целия период на изпълнение на СМР за съблюдаване на предписанията на проектанта, относно точното спазване на изработения от него инвестиционен проект от страна на всички участници в строителството; съгласуване на промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор; заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнението на обектите. 1 901 910.00 2 360 586.00
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект: Дейността е свързана с осъществяване на дейностите на консултант по смисъла на ЗУТ за изготвяне на комплексен доклад за съответствие при реализацията и изпълнението на проект „Подобряване на енергийната ефективност в сградата на общинска администрация Нови пазар“, по отношение на: Основните под-дейности в рамките на дейността са свързани с: 1. Изготвяне на оценката за съответствие по чл.169,ал.1, т.6 от ЗУТ на инвестиционните проекти във фази технически и работен проект ще бъде извършена от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на Закона за енергийната ефективност и са вписани в публичния регистър по чл. 23, ал. 4 от същия закон.Тя ще бъде неразделна част от комплексния доклад, съставен от лицензирана фирма - консултант, несвързана с проектанта - за обекти от първа и втора категория задължително, а за обекти от по-ниска категория - по желание на възложителя. Оценката за съответствие на част „Енергийна ефективност" на инвестиционния проект на сграда със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6 ЗУТ е представлява систематичен преглед и проверка на проектните стойности на техническите показатели за енергийна ефективност по чл. 4 от Наредба№ 7 от 15 декември 2004 г., в съответствие с приложимите изисквания на нормативните актове и техническите спецификации. Тя се изразява в проверка на съответствието и констатиране за достигнати при проектирането на минималните изисквания към енергийните характеристики на сградите, техническите изисквания за енергийна ефективност - икономия на енергия и топлосъхранение, както и одит на приложени методите за определяне на годишния разход на енергия, като се отчитат функционалното предназначение и режимът на експлоатация на сградата, външните климатични условия и параметрите на вътрешния микроклимат, топлинните загуби през сградните ограждащи конструкции и елементи, топлинните печалби от вътрешни топлинни източници и от слънчево греене. 2. Изготвяне на оценка за съответствието със съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 на инвестиционните проекти във фази технически и работен проект. Оценката обхваща проверка за съответствие със: - предвижданията на подробния устройствен план; - правилата и нормативите за устройство на територията; - изискванията по чл.169, ал.1 и ал 3, в т. ч.: механично съпротивление и устойчивост; безопасност в случай на пожар; хигиена, здраве и околна среда; достъпност и безопасност при експлоатация; защита от шум; устойчиво използване на природните ресурси; опазване на защитените зони, на защитените територии и на другите защитени обекти и на недвижимите културни ценности; инженерно-техническите правила за защита при бедствия и аварии; физическа защита на строежите. - и др., описани в чл. 142, ал. 5. По всеки пункт оценката трябва да се извършва от квалифицирани специалисти със знания и опит в проектирането. 4 525.00 4 800.00
Упражняване на строителен надзор: Изпълнение на дейностите по строителен надзор съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: - отговорност за законосъобразно започване на строежа; - отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството; - в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, точка 2 от Наредба №2; - КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба №2; - отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството; - отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи; - отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. 90 558.33 107 760.00
Организация и управление: Община Нови пазар, в качеството си на бенефициент по ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА „РЕГИОНИ В РАСТЕЖ“ 2014-2020 Г“ е пряко отговорна за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности. За ефективното и качествено изпълнение на инвестиционен проект „Подобряване на енергийната ефективност в сградата на общинска администрация Нови пазар“ и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с управление, координация, мониторинг и контрол, провеждане на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване, осигуряване на информация и публичност и оценка ще бъде сформиран екип, отговорен за управлението на проекта. За управление на дейностите по настоящия проект след одобрение на проектното предложение и подписване на Договор за безвъзмездна финансова помощ ще бъде създадена самостоятелно обособена организационна структура за управление на проекта, както следва: -Ръководител на проект; -Инвеститорски контрол; -Финансист; -Юрист. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП, са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. За определяне на Екипа за управление на проекта ще бъде издадена Заповед на кмета на община Нови пазар, която ще включва всички длъжности от екипа за управление на проекта, като се посочва дейността, която ще изпълняват във връзка с проекта, образование, минимална образователно-квалификационна степен за съответната длъжност, основната заплата, където е приложимо и периода на изпълнение, месечния размер и общия размер на възнаграждението, което следва да получи всеки служител и документите, въз основа на които се доказва положения труд от всеки. При изпълнение на възложените задължения, членовете на ЕУП ще спазват европейското и българското законодателство, както и указанията на оперативна програма „РЕГИОНИ В РАСТЕЖ“ 2014-2020" Изпълнението на тази дейност е предвидено, за да се гарантира успешно изпълнение на проектните дейности, добри комуникации между участниците в изпълнението на проектните дейности. На първата среща на екипът за управление на проекта ще бъде извършено разпределение на основните функции и задачи между членовете на екипа и планиране на цялостния процес на вътрешен контрол и мониторинг на проекта. В хода на изпълнението на проекта, ще бъдат провеждани ежемесечни заседания на Екипът за управление на проекта, на които ще бъде анализиран напредъка по проекта. В хода на изпълнението на проекта, ще бъдат провеждани ежемесечни срещи /оперативки/ на Екипа и изпълнителите по проекта, на които ще бъде анализиран напредъка по проекта, както и възникнали проблеми в хода на изпълнението му. 41 700.00 28 492.80
Осигуряване на публичност и визуализация: Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата схема, проектът предвижда мерки за визуализация и публичност за популяризиране на получената финансова подкрепа от Оперативна програма „Регионално развитие” чрез Европейския фонд за регионално развитие в съответствие с правилата на ЕС за комуникация и визуализация, предвидени в чл.8 от Регламент 1828/2006г. на Комисията и приложение 1 към него, както и с Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите, изготвени от Управляващия орган на ОПРР. За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и планира информационна кампания, която да се разгърне по следните основни линии: 1. Публикуване на информация за изпълнението на проекта на интернет страницата на община Нови пазар; 2. Организиране на официална церемония "Първа копка" - 1 бр. 3. Постоянна обяснителна табела - 1 бр. 4. Билборд - 1 бр. 5. Информационна табела - 1 бр. 6. Пресконференция за стартиране на проекта - 1 бр. 7. Пресконференция при приключване на проекта - 1 бр. 9. Публикации в национални печатни медии - 2 бр.. 10. Публикации в местни печатни медии - 2 бр. 11. Банер - 1 бр. 12. Дипляни - 2000 бр. 13. Репортажи в местно радио - 4 бр. 20 666.67 23 902.80
Финансов одит на проекта: Тъй като бюджетът на проекта надхвърля 200 000 лв., ще бъде извършен финансов одит, представляващ проверки под формата на ангажимент за договорни процедури. Изготвеният доклад за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. При изпълнение на дейността ще бъдат спазени Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС на Сертифициращия орган. 21 166.67 23 976.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).