Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

This project of "Agencia dogrami i fasadi" Ltd. involves replacing part of existing technological equipment being purchased and put into operation the following new equipment with higher technological capabilities:
-Tech production line for windows (1 measure of energy audits).
After integrating the above mentioned technological equipment, the production capacity of the enterprise will grow significantly, which in turn will lead to taking more orders and expansion of the enterprise, as well as lower energy consumption per unit of output.

"Agencia dogrami i fasadi" Ltd. provides the project to introduce a system of energy management / energy management / certification and BS EN ISO 50001. These actions will reduce the cost of energy resources, limiting the consumption of energy resources and thus - to protect the environment and continuously measuring and analyzing energy efficiency.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Замяна на стара ръчна технологична линия за производство на дограма с нова автоматизирана, с по-висока производителност и по-ниска консумация на енергия с 6 бр. машини: Предложената мярка участва във всички етапи на производството.Средната производителност на старата технологична линия е определена на база измерване и опита на предприятието.Средно с наличното оборудване се изработват по 6 бр./ч. дограми,на годишна база продукцията е средно около 3840 бр./год.На старата технологична линия за производство на дограма се работи с ръчни инструменти.Процесът на производство е бавен, неефективен и опасен за здравето на работещите.Влага се големо количество ръчен труд, което влияние върху себестойноста на крайния продукт.Старата линия има виисок специфичен разход на енергия.Настоящата дейност е препоръчана мярка 1 от Енергийния одит.Предвижда се инвестиция в ново поколение технологична линия за производство на дограма, състояща се от: -Автоматичен център за обработване и рязане на PVC профили с винтонавивна станция:Обработваща станция с 4 мотора за отвори и маркировки от четири страни на профила;Автоматизационна система;4 асинхронни мотора с обороти 18000rpm за фрезоване;Режеща станция със серво управление и циркулярен диск и 500мм;Захранващ конвейер за 9 профила с размер от 800-6500 мм дължина;2 бр. контейнери за отпадъците;Управляващ софтуер;Система за автоматично смазване;Станция за закрепване на усилители с два автоматични винтоверта.Характеристики:Рязане с ъгъл от 30-150˚ с точност 0,1˚;Рязане с дължина 300–6500 мм;Обработване на размери с височина и широчина 40*40–150*195 мм;Едновременно обработване и рязане;Обработване с два фрезера едновременно;Рязане на делители без фира;Капацитет 362 рамки каса,391 рамки крило,339 рамки врата;Автоматично позициониране на винтовертите по размера и зададените параметри;Автоматично презареждане на винтовертите;Мощност:14,4 kW. -Автоматизирана поточна линия за лепене и почистване на PVC профили:Aвтоматична 4-глава лепачка;Автоматична почистваща машина-CNC с 2 интерполоционни оси;Станция за охлаждане и придвижване на залепените рамки към CNC чистачката;Станция за завъртане и подаване на рамки към CNC чистачката; Баркод четец;Инструменти за почистване на ъгъла;Автоматизационна система;Система за автоматично смазване;Подложки за 2 различни серии профили.Характеристики:Избор на почистване-бяло,цветно,без или с уплътнител;Залепване на рамки при зададен размер;Завъртане на рамки 1–4 сек;Мощност:15 kW. -Автоматична машина за рязане на стъклодържатели с дигитален ролков път:4 бр. диска за едновременно рязане и фрезоване под ъгъл 45˚;Система за рязане на всякакви стъклодържатели;Дигитална система за позициониране на ролганга;Памет за 1000 размера;Дигитален шублер с Wireless връзка. Характеристики: Възможност за рязане на два стъклодържача едновременно;Максимален размер на рязане 2565 мм;Регулируема скорост на рязането;Мощност:2,25 kW. -Станция за монтаж на обков:Апарат за пробиване на трите дупки за дръжката;Фрезер за отваряне на канала за мартината;Автоматичен винтоверт за навиване на видиите с лазерно прицелване;Пневмохидравлична щанца за рязане на обкова;Рафтова система;Степенен револвер за бързо позициониране на инструментите.Характеристики:Автоматично позициониране на рамките, независимо от марка, серия и цвят на профила;Автоматично позициониране на щанцата спрямо размерите на рамките;Мощност:1,10 kW. -Автоматична челна фреза с електронно задвижване за 6 профила едновременно:Система за бърза смяна на ножа;Място за ножове;Система за безопасност за изключване;Система за бърза смяна на дълбочината за фрезоване.Мощност:2,05 kW. -Преса за рязане и дупчене на усилител с автом.ролков път,дигитално управление и характеристики:Пълна хидравлика;Отваряне на отвори за прозорци, врати и рязане или отваряне на отвори в желязо до 2 мм;Мощност:2,45 kW. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнители(от 1 до 5 месец) 2.Сключване на договори(от 5 до 6 месец) 3.Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи(от 7 до 16 месец) 4.Тестване и пускане в експлоатация.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 980 000.00 979 850.00
Извършване на енергиен одит по образец "Обследване за енергийна ефективност" - 1 бр.: Дейността по изготвяне на енергийния одит в "Агенция дограми и фасади" ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на "Агенция дограми и фасади" ЕООД ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за поризводство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Процедурата е извършена преди 01.07.2016 г., но след датата за обявяване на процедурата за кандидатстване. Стъпки за реализация на дейността: 1. Събиране на три оферти и избор на изпълнител (1 месец) 2. Извършване на енергиен одит по образец "Обследване за енергийна ефективност" (от 1 до 2 месец) 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт - 1бр.: Дейността за въвеждане на система за енергиен мениджмънт включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 1 000.00 980.00
Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на междунаро дния стандарт ISO 50001:2011 - 1 бр.: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: ­- Провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011;­  - Провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система  с изискванията на  стандарт  ISO  50001:2011; - Вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най­-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и  всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най­добрите постижения в областта (benchmarking),  измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 14 000.00 13 800.00
Дейности за визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. Визуализацията на проекта цели популяризиране на резултатите от него на национално и международно ниво. Тя ще бъде съобразена с изискваните мерки за информиране и публичност в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020г. Целите за визуализацията ще бъдат постигнати с помощта на набор от дейности, които са разделени на: (1) създаване на материал за разпространение; (2) разпространение на създадени материали; (3) организиране на мероприятия. В тази връзка се планира: - Разработването и непрекъснато обновяване на уеб сайт; - Изработване на плакати, стикери и табели. Всички информационни материали ще показват резултатите от проекта, както и подкрепата от програмата. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Агенция дограми и фасади" ЕООД задължително ще се указва помощта ОПИК, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - Разпространение на резултатите в индустриалната сфера, подготвяне и провеждане на консултации и демонстрации; - Свързване с и взаимодействие с други европейски проекти и групи със сходни интереси. Дейността ще се извършва от ръководителя на проекта и координатора по проекта. Дейността води до изпълнение на общата цел и специфичната цел на проекта. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 3 000.00 2 500.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).