Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project aims to contribute to the modernization of the institutions on the labor market and the social sphere (the term social sphere means social inclusion, health care, equal opportunities, non-discrimination and working conditions) by raising the qualification of the employees. This will be done through a series of 49 seminars and 6 initiatives of a different nature. The trainings will be specialized, some of them will be innovative and will be based on an integrated principle, this means that representatives of different stakeholders will be trained on a given topic using the same theoretical and practical approaches and methods of teaching, maximizing the impact of passing on specific knowledge and skills relevant to the specific policy. Initiatives - conferences, round tables, study visits, workshops, discussions, etc. will be focused on exchanging experiences and good practices, expanding the professional contacts of target group representatives and further developing and building on interinstitutional partnerships.
The target groups of the project cover a total of 1150 employees of administrations directly involved in formulating and / or implementing the policies in the labor market, working conditions, social inclusion, health, equal opportunities and non-discrimination.
The project also provides software updates and technical support for the web-based information and communication products of the CHRDRI - SmartNet, a distance learning platform, a Lecturer's club, an electronic library and internal and external Internet sites. The good functioning of these digital products is an important prerequisite for achieving a significant impact of the trainings and initiatives outlined above.
The trainings / initiatives will be implemented according to the current comprehensive methodology of the CHRDRI for preparing, conducting and evaluating the effect of them.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Софтуерна актуализация и надграждане на уеб-базирани дигитални информационни и комуникационни продукти: Центърът поддържа шест дигитални продукти, които имат важна роля при обученията и инициативите по обмяна на опит и добри практики. Целта на дейността е да се осигури тяхното безпроблемно функциониране за периода на проекта. Външната интернет страница http://www.chrdri.net/ предоставя актуална информация на два езика за обучителните инициативи, достъп до информационно-рекламни материали и удобна връзка към останалите дигитални продукти на Центъра. Платформата за дистанционно обучение http://www.pdo.chrdri.net/ е доказан успешен инструмент за провеждане на обучения от разстояние и предлага много опростена навигация за ползване, с включени мултимедийни инструменти като вграден аудио- и видео - плеър и осигурена интерактивна среда. Клубът на лектора http://www.lecturerclub.com/ е иновативен дигитален продукт, който успешно генерира методически ресурс за ЦРЧРРИ чрез обмяна на опит и добри практики по различни теми, по които лекторите могат да дискутират, да дават насоки или препоръки. Основните изводи и предложения от тези дискусии се взимат предвид и, където е възможно, се вграждат в учебно -методическите подходи. Дигиталният продукт Смартнет http://www.smartnetbg.net/ представлява мрежа на завършилите обучения в ЦРЧРРИ, която ангажира вниманието на участниците по теми, за които е проявен интерес и поддържа техните контакти и след приключване на обучителния процес. Електронната библиотека http://www.e-libraryeu.com/ е дигитален продукт, изцяло насочен към подпомагане на участниците в обученията посредством публикуването на тематични материали, засягащи проблематиката, разисквана по време на учебните сесии. Вътрешната интернет страница на Центъра е изключително необходим и удобен инструмент за организацията и координацията на всички звена, участващи в провеждането на обученията/инициативите, който съдържа информационни масиви, даващи достъп до бази данни за предстоящи и преминали обучения, автобиографии на лектори, телефонни указатели и др., като същевременно играе ролята и на вътрешен информационен портал за активността на дейностите по провеждане на актуални обучения/инициативи. Дигиталните продукти са актуализирани за последен път през 2015 г. Те подлежат на периодично осъвременяване, предвид динамично-развиващите се информационно-комуникационни технологии. Без актуализация и надграждане софтуерът на продуктите не може да работи ефективно. Основната цел на дейността е максимално удовлетворение на изискванията на потребителите от функционални и удобни за употреба интернет базирани продукти в обученията. Актуализацията е процес, който обхваща адаптиране на софтуера към непрекъснато променящите се изисквания към функционирането на интернет - базираните продукти и новостите в информационните технологии. Надграждането е процес, който обхваща подобряването и разширяването на функционалности на даден дигитален продукт, което е обусловено от промени в съдържанието, структурата, подходите и методите на самите обучения. Горепосочените продукти ще бъдат актуализирани и надградени в няколко етапа, както следва: 1. Изготвяне на методическа концепция за актуализация и надграждане на дигиталните продукти. 2. Разработване на пакет отсофтуерни функционални изисквания за актуализация и надграждане на уеб-базирани дигитални информационни и комуникационни продукти. 3. Изпълнение на софтуерната актуализация и надграждане на уеб-базираните дигитални информационни и комуникационни продукти на ЦРЧРРИ съгласно пакета от софтуерни функционални изисквания. 19 917.44 19 917.44
Планиране на обучения в семинарна форма: Тази дейност е елемент от цялостния цикъл на обученията в ЦРЧРРИ. Нейната цел е да идентифицира потребностите от обучения на целевите групи, да дефинира приоритетите за обучения и разпише потенциалните тематични направления на годишна база. Дейността включва: • Извършване на проучване на потребностите от обучения в семинарна форма сред целевите групи. Въз основа на разработена методика за провеждане на проучването, се уточняват тематичните сфери, интензивността, преподавателския състав, продължителността и формите на обученията за всяка учебна година. Проучването представлява разновидност на представителните извадкови изследвания, в които единиците са избрани чрез случаен подбор, т.е. на всяка единица от генералната съвкупност се осигурява еднаква вероятност и равен шанс за попадане в извадката. Проучването ще се провежда за всяка обучителна година, която започва от началото на календарната година и е обвързана с годишните атестации на служителите от администрацията. Това ще се осъществи два пъти в рамките на проекта, като стартира през есента, предхождаща дадената календарна година. • Изготвяне на доклад за оценка на потребностите от обучения в семинарна форма за съответната година; • Изготвяне на годишен оперативен план – на базата на изготвения доклад за оценка на потребностите от обучения в семинарна форма сред целевите групи, се изготвя Оперативен план за семинари, в който се разписват темите на предпочитаните обучения и съответния месец на провеждане, както и броят на участниците и целевите групи, вида обучения – присъствено, дистанционно или смесено; • Разработване, оформяне и отпечатване на Каталог на семинарите за съответната година – на базата на Оперативния план, се изготвя Каталог със семинарите за съответната година, в който се разписва информация за темите, целевите групи, кратко съдържание на семинара, вида му, както и контактите на организатора, който ще отговаря за него. Каталогът се оформя графично, качва се на външната интернет страница и се отпечатва на хартиен носител в ограничен тираж. 12 971.64 9 132.80
Разработване на обучителни програми за семинарите: Целта е да се разработят обучителни програми по ПО1 за 12 семинара и по ПО3 за 50 семинара или общо 62 обучителни програми, които ще бъдат проведени в присъствена, дистанционна или смесена форма на обучение. Дейността включва: подбор на лектори / тютори (квалифицирани преподаватели за дистанционни обучения); разработване на учебно съдържание спрямо потребностите на целевата група; подбор на обучителни методи и форми на работа; прилагане на критерии за качество по подготовката на учебните материали, предоставени от лекторите/тюторите. Дейността има следните етапи за изпълнение: 1.Идентифициране и преговори с лектори Центърът разполага с богата електронна база данни от лектори и тютори (теоретици и практици), която непрекъснато се разширява. За всяко отделно обучение се подбират преподаватели с подходящ опит и квалификация, съобразно техните професионални автобиографии и оценките по ROIT от техни проведени обучения. Външен експерт-методист и служител на Центъра провеждат за всяко отделно обучение преговори с подбрани лектори / тютори относно: целевата група, нейните характеристики, времето на провеждане на семинара и изискуемия обхват на учебната програма. След постигане на взаимна договореност, се пристъпва към разработване на учебни програми и флаери. 2.Разработване на учебно съдържание спрямо потребностите на целевата група. За разработване на адекватно учебно съдържание спрямо потребностите на целевата група е необходимо външен експерт-методист и служител на Центъра да извършат за всяко отделно обучение анализ на характеристиките на целевата група, а при необходимост, чрез анкетни карти да установят стартовите нива на кандидатите за обучение, както и потребностите им от конкретни знания и умения. След конкретизиране на целевата група, външен експерт-методист и служител на Центъра с помощта на лекторите / тюторите разработват учебното съдържание. То включва обосновка за актуалността на темата в контекста, в който обучението се провежда; профил на участниците, който съдържа характеристиките на целевата група; цели на обучението, които се преследват с даденото обучение; съдържание на темите (модулите), които се разглеждат; методика на преподаване с кратко описание на методите на обучение; кратко представяне на лектора/ите с акцент върху професионалния им опит и очаквани резултати, в които се описват конкретните знания и умения, които участниците ще придобият в края на обучението. Тази дейност обхваща още и изготвянето на учебния график с дати, учебно разписание на часовете и място на провеждане на обучението. Учебното съдържание се оформя графично от служител на Центъра, в документ, наречен флаер, който се създава по определен формат със специализиран софтуер. 3.Подбор на обучителни методи и форми на работа Външният експерт-методист и служител на Центъра с помощта на идентифицираните лектори / тютори извършват подбор на методите на обучение. Те могат да бъдат традиционни (например: представяне на презентация от лектора) и / или интерактивни (например: ориентирано към действие обучение, метод на включеност, ротационен метод и др.). Техният избор пряко зависи от същината на учебното съдържание и формата на обучение. Методите за дистанционните програми са специфични, поради средата, в която се използват, затова те се определят и разписват предварително в т.нар. матрица на тютора. 4.Прилагане на критерии за качество при подготовката на учебните материали – външният експерт-методист и служител на Центъра извършват преглед и корекции на учебните материали, предоставени от лекторите, прилагайки критерии за качество, които съблюдават наличието на информация по всяка тема, формулирана в програмата, поднесена със съответните методи на обучение, посочени в учебното съдържание. Тези критерии ще се прилагат за присъствените семинари под формата на методическа таблица, а за дистанционните под формата на матрица на тютора. 56 637.56 57 533.20
Модериране и администриране на дигиталните продукти и списване на месечен електронен бюлетин: Целта на дейността е да се подпомогне обучителния процес, да се повиши неговата ефективност и качество чрез използване възможностите на дигиталните технологии. Посредством дигиталните продукти се създават предпоставки за по-добра комуникация между обучители и обучавани и за разработване на нови и в някои случаи иновативни учебно-методически ресурси. Развива се също така неформалният диалог между служители на различни институции и организации (примери за това са провежданите активни дискусии във форумите на платформата за дистанционно обучение, СмартНета и Клуба на лектора). Модерирането на дигиталните продукти обхваща: • Формулиране и представяне в различни форуми на теми за дискусии от лектори и/или обучаеми; • Насочване и подпомагане на самите дискусии по форумите на различните продукти; • Обобщение и анализ на резултатите от дискусиите; • Разпространение на резултатите чрез списване на статии, разработване на методически материали, свързани с конкретни теми, обсъждани в дигиталните продукти. Администрирането преставлява управление на съдържанието на конкретния дигитален продукт. Това включва: • Проследяване на текстово съдържание за адекватност към изискванията на продукта и редактиране, при необходимост на качените съобщения; • Следене на трафика и активността на потребителите в сайта; • Одобряване или отхвърляне на изпратени заявки за присъединяване към съответния продукт; • Добавяне или премахване файлове или друга информация; • Комуникация с ИТ специалисти, отговарящи за поддръжката на софтуера. Модерирането и администрирането на дигиталните продукти са необходими дейности, поради важната роля и специфичните функции, които тези продукти имат в обучителния процес на ЦРЧРРИ. Всеки месец ще бъде списван и разпространяван месечен електронен бюлетин, в който ще се предоставя информация за графика на предстоящите обучения, синтезирана информация за предстоящите дейности и мероприятия в Центъра, както и статии от методическо естество или интервюта с лектори на Центъра. Този бюлетин е инструмент за пряка работа с целевите групи. 29 496.41 26 386.97
Организиране на обучения в семинарна форма: Целта на дейността е организация и провеждане на 62 семинара, от които 12 по ПО1 и 50 по ПО3. Семинарите се предвиждат в присъствена и дистанционна форми на обучение. Те се осъществяват от служители на Центъра, които изпълняват организаторски и логистични функиции за присъствената форма, а за дистанционната - от служители на Центъра по управление на дигиталните продукти. Организирането на присъствените обучения, протича през няколко етапа, които за изложени по-долу:  Подготвителен (фокусът е върху подборa и предварителната работа с целевите групи);  Същинско провеждане, вкл. логистика;  Отчитане. Дистанционните обучения се организират и провеждат по вътрешна процедура, която дублира в известна степен изложената по-горе, с тази разлика, че тук отпадат част от логистичните дейности на присъствената форма. Има и специфика на организацията, която е изложена по-долу. Служител на Центъра регистрира курса на платформата за дигитално обучение, публикува неговото учебно съдържание с графика, както и приветствие към участниците. Той/тя попълва личен учебен пакет с учебни материали, наръчник на потребителя; примерен сертификат. В раздел Помощни материали се качват материали за курса и нормативни документи към него. На заглавната страница се визуализира анкетата за предварителна оценка на курса по методиката ROIT. Служителят одобрява заявките за регистрация на участниците, техните лични учебни планове, които са форма на своеобразна договореност за изпълнение на ангажиментите по курса. След взаимно представяне, в съответните рубрики, се изпълняват задачите, уточнени предварително чрез матрицата на тютора. Изработените задания се публикуват в рубриката Материали от участниците. Текущото и финалното оценяване на участниците в дигиталното обучение се осъществява чрез тестове и анкети, които в определените срокове се визуализират на страницата на курса. Приключването на дистанционния курс обхваща: публикуване на обобщение от работата; разпращане на писмо до всеки участник за придобити умения и компетенции и наличие на попълнени анкети по ROIT. 168 273.63 172 240.67
Оценка на ефекта от обученията в семинарна форма и анализ на резултатите: С тази дейност се цели адекватна обратна връзка от участниците в обученията, която да попомогне за запазване и повишаване на качеството на предлаганите обучителни услуги. Цели се и отчитане на възвращаемостта на инвестициите, ефективността, удовлетвореността на обучаемите от процеса на обучение, степента на подобряване на техните знания и умения, промяната в поведението на работното място и степента на приложимост на повишените знания и умения в ежедневната работа. Анализът на тези данни се обобщава от служители на ЦРЧРРИ и от външни консултанти-социолози в доклади по методиката ROIT. Методиката за определяне на възвръщаемостта на инвестициите в обучения (ROIT) отчита възвращаемостта на средствата, които са инвестирани в повишаване на знания и умения. В основата на тази методика са теорията и практиката на изследователите Доналд Къркпатрик и проф. Джак Филипс. ЦРЧРРИ адаптира тази методика към обученията за възрастни и я прилага успешно повече от десет години. Тя е работещ инструмент за оценка на резултатите от обученията от гледна точка на техния ефект върху работния процес. ROIT позволява да бъде измерена ефективността чрез оценяване на удовлетвореността на обучаемите от процеса на обучение, степента на подобряване на техните знания и умения, промяната в поведението на работното място и степента на приложимост на повишените знания и умения в ежедневната работа. Методиката ROIT се прилага на четири нива на оценка. Всяко от тях осигурява нужната изчерпателна статистическа и социологическа информация за определена характеристика на обучението. Нивата са изложени по-долу, както следва: • Първо - Извеждане на приоритети и оценка на потребности; • Второ – Удовлетвореност; • Трето - Трансфер на знания; • Четвърто – Промяна на работното място. Анализите се изготвят в края на всяко обучение и съдържат подробна информация за профила на участниците от дадено обучение, характеристика на преподаването на лекторите, използвани интерактивни методи, подходи и техники на обучение, възникнали проблеми по време на организацията и препоръки за тяхното отстраняване вбъдеще. Дейността се осъществява поетапно и следва следната структура: • Разработване на пет вида въпросници (въпросници за оценка на присъствени обучения за четирите нива на ROIT и въпросник за оценка на дистанционни обучения); • Адаптиране на разработените въпросници за нуждите на всяко едно обучение; • Провеждане на разговори с участниците в присъствените обучения; • Мониторинг на преподаването в присъствени и дистанционни обучения; • Събиране на въпросниците за оценка и самооценка от организаторите на присъствени обучения; • Обработване на събраните въпросници; • Публикуване на въпросници за оценка на дистанционните обучения на дистанционната платформа на ЦРЧРРИ; • Предаване от служител на ЦРЧРРИ на външни консултанти-социолози на обобщена информация в графики от попълнените въпросници за оценка на дистанционни обучения; • Анализ на обобщената информация от подадените въпросници за оценка на дистанционните обучения от външни консултанти-социолози; • Изготвяне на оценителни доклади по методиката ROIT за присъствени и дистанционни обучения; В края на всяка учебна година се изготвя обобщен годишен доклад за оценка на обученията по методиката ROIT, който служи като инструмент за анализ на качеството на обученията. 25 598.42 24 539.30
Идентификация на инициативи за обмен на опит и полезни практики - конференции, кръгли маси, учебни посещения, работни срещи, дискусии и др.: Целта на дейността е да бъдат идентифицирани конкретни инициативи в сферата на социалното включване, пазара на труда, здравеопазването, равните възможности и недискриминацията и условията на труд, които да подпомогнат обмяната на опит (включително иновативен) и полезни практики между институциите и организациите, работещи в тези сфери. Такива инициативи могат да бъдат различни по формат в зависимост от резултатите, които целят, като: • кръгли маси – където равнопоставените участници имат нужда да изяснят конкретни въпроси, теми или имат нужда от равноправни съвещания и/или преговори; • конференции – среща на група от хора с цел обсъждане на тема от общ интерес, където участват един или няколко ключови говорителя, а конференцията се води от модератор; • учебни посещения – посещение на място в предприятие, институция, организация и др. с цел да бъдат обменени практики и опит; • работни срещи – срещи на определен кръг хора с общи интереси, на които трябва да се постигнат определени решения или резултати; • дискусии – група от хора, които обсъждат нещо, като изказват своите идеи или мнение; • други форми на инициативи, предложени от институциите /организациите, които биха допринесли за постигане на конкретни цели и нужди; Чрез директна комуникация и консултации с институциите/организациите и анализиране на нуждите им на годишна база ще бъдат идентифицирани формата на инициативите, направлението, темите и целевите групи в зависимост от приоритетите на институциите/организациите поставени във формиране и изпълнение на гореспоменатите политики. За периода на изпълнение на проекта ще се проведат 2 самостоятелни инициативи по Приоритетна ос 1 и 4 самостоятелни инициативи по Приоритетна ос 3. Етапите на изпълнение на дейността на годишна база включват: • Разработване на концепция за идентифициране на параметрите на отделните инициативи с включен в нея въпросник, който следва да се адаптира всяка календарна година; • Провеждане на интервюта/консултации с институциите/организациите за идентифициране на приоритетните теми, обхват, форми на провеждане, подходящи за такъв тип инициативи; • Определяне в хода на преговори с институциите/организациите на формата, целевата група, периода на изпълнение и др.; • Осъществяване на официална кореспонденция с институцията/ организацията, която заявява даден инициатива за подтвърждаване на нуждата от такова мероприятие и готовността за партниране; • Разработване на план-график на инициативи на годишна база. 4 691.55 4 691.55
Подготовка на инициативи с цел разширяване на контактите между институциите, обмен на опит, разпространение и въвеждане на добри практики в сферата на социалното включване, пазара на труда, здравеопазването, равните възможности и недискриминацията и условията на труд - конференции, кръгли маси, учебни посещения, работни срещи, дискусии и др.: Целта на дейността е да се подготвят инициативи, които да разширят контактите между институциите, обмена на опит, разпространението и въвеждането на добри практики в сферата на социалното включване, пазара на труда, здравеопазването, равните възможности и недискриминацията и условията на труд и популяризиране на споделените добри практики. Ще се проведат общо 6 инициативи - 2 от тях по Приоритетна ос 1, и 4 - по Приоритетна ос 3. На базата на официалното потвърждение от страна на институция/организация за нуждата от такава инициатива се стартира подготовката на събитието, която включва съвместна работа с институцията/организацията по изготвяне на програма, списък с потенциални участници, описание на целите и резултатите на събитието и други организационни въпроси. Следва да се изготвят и официални покани до участниците, да се осигурят лектори/модератори и да се осъществи комуникация с тях относно програма, съдържание, учебни и други помощни материали. 6 462.26 5 984.68
Провеждане на инициативи с цел разширяване на контактите, обмен на опит, разпространение и въвеждане на добри практики в сферата на социалното включване, пазара на труда, здравеопазването, равните възможности и недискриминацията и условията на труд и популяризиране на споделените добри практики: Целта на дейността е провеждане на 6 инициативи, от които по ПО1 - 2, по ПО3 - 4, които да допринесат са разширяване на контактите, обмен на опит, разпространение и въвеждане на добри практики в сферата на социалното включване, пазара на труда, здравеопазването, равните възможности и недискриминацията и условията на труд и популяризиране на споделените добри практики. Инициативите ще се проведат в присъствена форма. Етапите за тяхното провеждане са следните: • Публикуване на информация в интернет сайта, електронния бюлетин и Фейсбукс страницата на Центъра за инициатива за популяризирането й. • Разпращане на предварително подготвени писма-покани; • Набиране на участници; • Комплектоване на разпечатани информационни и презентационни материали на хартиен носител или записи на дигитален носител; • Работа с лектори/модератори/презентатори за подготовка на инициативите; • Логистични дейности, свързани с подготовка на инициативите; • Новина за инициативата в деня на провеждането й в интернет сайта и Фейсбук страницата на Центъра; • Посрещане, настаняване и изпращане на участниците с организиран транспорт от и до София. 34 818.99 37 269.08

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).