Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

Geokom-2000 Ltd. is a developing company in the field of construction of industrial, administrative, public and commercial buildings. It has its own facilities - industrial and administrative. The management of the company follows a consistent policy of improving the working environment, provision of personal protective equipment and special clothing for the staff in relation to the identified risks in the workplace. Geokom-2000 Ltd. operates in full compliance with legal requirements and standards for safe and healthy working conditions, and for this purpose regularly holds events for prevention of occupational hazards, provides information and training to its employees, develops and improves the working environment. The ensurement of a high level of occupational safety and minimize the risk of accidents, improving the working environment and management of human resources development has led to an innovative idea for new organizational practices, models and systems for managing human resources and investment in safe and healthy working conditions. The project activities that are planned include: Development, adaptation and implementation of human resource development system for the organization; Improving working conditions in the enterprise; Providing benefits for workers in the enterprise; Training for specific health risks; Information and publicity; Organization and management. 
The financial position of Geokom-2000 Ltd. is stable. There is a sufficient financial resource, which is a prerequisite for the successful implementation of the planned activities.
With the implementation of the project will provide social benefits – rooms for rest and catering for the workers in the enterprise, the working environment will be improved by providing good and safe working conditions as well as efficient and flexible forms of work organization and human resource management.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: Управлението на проекта ще се реализира от екип специалисти имащи опит в изпълнението и управлението на европейски проекти. С оглед доброто осъществяване на дейностите, всеки от членовете на екипа ще има строго дефинирани отговорности и задължения. В рамките на дейността ще се извършва месечния мониторинг и отчитане на проекта. Дейността е необходима, за да се гарантира качествено и навременно изпълнение на проектните дейности. Тя е заложена да обезпечи успешната реализация на проекта посредством постоянен процес на управление, координация, наблюдение и отчитане. 14 300.00 14 160.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието и закупуване на специализиран софтуер: Проектната дейност включва разработване и въвеждане на Системи за развитие на човешките ресурси в „Геоком-2000” ООД, закупуване на софтуер за управление на човешките ресурси /УЧР/ и разработване на вътрешни документи за оптимизация на работните процеси и удължаване на професионалния живот на по-възрастните работещи. Строителната компания се развива като конкурентоспособна и финансово стабилна фирма, адекватна на променящите се пазарни условия. Проектната дейност цели: - да подобри създадената до момента организация на работа и управлението на човешките ресурси, чрез оптимизация на работните процеси и въвеждане на гъвкави форми на заетост за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот и за удължаване трудовия живот на работещи на 54 години; - утвърждаване на организационно-управленската структура, с изградени функционални връзки между отделните изпълнители в трудовия процес, диференцирани и отразени в единен документ - Система за развитие на човешките ресурси. Чрез въвеждане на нови организационни практики и системи за управление на УЧР и специализиран софтуер ще се постигне по-рационално използване на ресурсите, а оттам и повишаване на ефективността на производството, запазване на трудовата активност и подобряване достъпа до заетост и до по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници и служители. Системата ще обхване управлението на основните и спомагателни трудови дейности и ще даде възможност да се формулират дългосрочни цели и мерки за тяхното постигане, свързани с осигуряването и развитието на човешките ресурси по отношение на: - управление на персонала; - организационно-управленската структура; -проектиране на длъжностите; - формулиране на критерии за подбор и планиране на човешките ресурси; - обучение на персонала и дейности за адаптация на новоназначени работещи; -оптимизация на работните процеси и въвеждане на гъвкави форми на заетост /гъвкаво работно време, ротация на работното място и др./; - осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд и др. Системата за развитие на човешките ресурси ще включва следните компоненти: 1. Приоритети при осигуряване и развитие на човешките ресурси в предприятието. 2. Дългосрочни цели за осигуряването и развитието на човешките ресурси. 3. План за изпълнението им. За всяка цел ще се определят: - конкретни мерки/дейности за постигане на целта; - очакван/и резултат/и от всяка мярки/дейност; - срок за изпълнение на всяка от конкретните мерки/дейности; - отговорни длъжностни лица за изпълнението; - необходими ресурси /човешки и финансови/ за изпълнение на всяка мярка/дейност С дейността ще бъде обхваната цялата целева група: 15 работещи, 67% от които на възраст над 54 год. За тези работещи разработването и въвеждането на гъвкави форми на заетост и на функционална гъвкавост чрез ротация на работното място, ще даде възможност за удължаване на професионалния живот. В резултат от изпълнението на дейността ще се оптимизира трудовата заетост на работещи над 54 год. възраст за запазване на техния принос в развитието на предприятието. Закупуването на специализиран софтуер за УЧР ще осигури всички необходими инструменти и средства за администриране на човешките ресурси в предприятието. С внедряване на информационна система ще се постигне систематичен подход за работа, минимизиращ възможностите за грешки и поддържане на голям набор от информация за работещите в структуриран и лесен за използване вид. Внедряването на Система за развитие на човешките ресурси допълнена със специализиран за дейността по управлението им софтуер ще допринесе за постигане на дългосрочните цели и нужди на дружеството, свързани с осигуряването и развитието на човешките ресурси, необходими за дейността му в перспектива. 18 750.00 18 750.00
Закупуване на климатици, подмяна на съществуваща дограма и монтиране на окачен таван и LED осветление - средство за колективна защита от неблагоприятен микроклимат на работещите: Дейността цели да се осигурят оптимални микроклиматични условия в офисите на производствената база и топлинен комфорт за работещите в тях. Офисите на производствената база са разположени в съществуваща, преустроена за нуждите на дейността едноетажна масивна сграда. Работните помещения са с голяма височина и стара дървена дограма, което значително намалява ефективността на осигуреното оборудване за отопление и климатизация. За поддържане на нормативно допустимите гранични стойности на параметрите на микроклимата на постоянните работни места в офисите кандидата е осигурил отопление, чрез ел.маслени радиатори и настолни вентилатори. Тези обстоятелства обуславят съществуването на рискове свързани с излагане на работещите на неблагоприятни микроклиматични въздействия - с твърде високи температури на въздуха в работните помещения през топлия период на годината. Микроклиматът оказва влияние върху топлинното състояние на организма на работещите в офисите и върху тяхната работоспособност. Продължителното въздействие на прегряващия микроклимат води до дискомфорт и прегряване на организма на работещите изразяващо се в топлинна умора, влошена работоспособност. Планираните по проекта мерки за защита на работещите и поддържане на оптимални стойности на параметрите на микроклимата са: подмяна на съществуващата дограма; изграждане на окачен таван за понижаване нивото на съществуващия и монтиране в двете работни помещения на климатици, с висок енергиен клас на охлаждане. Изпълнението на проектните дейности ще осигури цялостна защита на работещите в офисите от неблагоприятните микроклиматични въздействия и ще формира благоприятна климатична среда. С монтиране на климатици в двете работни офис помещения, с филтри за пречистване на въздуха, с ниски шумови нива ще се минимизира потенциалното въздействие на прегряващия микроклимат през топлия период на годината. Понастоящем дограмата е дървена, през която преминава в работните помещения топъл или студен въздух в зависимост от сезона. Неблагоприятният работен микроклимат през лятото е предимно прегряващ и се характеризира с висока температура и охлаждащ през студените месеци на годината. Поради тази причина възниква необходимостта от подмяна на дограмата в работното офис помещение. Изпълнението на проектната дейност ще способства за осигуряване на защита на работещите от въздействието на прегряващ микроклимат, подобряване на условията на труд, запазване на устойчива работоспособност и комфорт при работа и изцяло ще отговори на идентифицираните нужди на целевата група и ще има практическа полза за кандидата. Чрез идентифицирани средства за колективна защита – газов мотокар и мобилни системи за аспириране – ще се постигне по-добра работна среда и ще се намалят значително рисковете за мускулно-скелетни травми и увреждания на дихателната система. 60 375.00 56 000.00
Обучение на работниците и служителите за специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Дейността цели да осигури на работещите нова, достъпна и актуална информация относно осигуряването на безопасност и здраве при работа и да се допълнят знанията на работещите за всяко индивидуално работно място, в съответствие с политиката за развитие на дружеството и за въвеждане на системен процес на учене през целия живот. Това ще доведе до подобряване на професионалния и здравния статус на работещите и създаване на устойчива заетост, особено за по-възрастните работници и служители. Предприятието като динамично развиваща се структура, постепенно внедрява нови технологии и работно оборудване за осъвременяване на работния процес, което прави идентифицирането на опасностите при работа, свързаните с тях рискове за здравето и безопасността на работещите и прилаганите мерки за минимизирането им непрекъснат процес. Обучението на работещите за специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място, извършено по проектната дейност ще надгради знанията по действащите правила, норми и изисквания и утвърдените от работодателя правила и инструкции за безопасна работа. Проектно заложеното обучение ще се яви организирана форма на учене, осъществявана извън институциите за образование и обучение, която ще доведе до повишаване на личностните и професионалните компетентности и здравната култура на работещите за превенция на свързаните с труда заболявания и трудовия травматизъм. В дейността ще бъде обхваната цялата целева група: 15 работещи, 67% от които на възраст над 54 год. Като резултат от изпълнението на дейността цялата целева група ще придобие знания за специфичните рискове при работа, пътищата за въздействие и начините за защита. 3 750.00 3 750.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в предприятието: Ръководството на Геоком-2000 ООД има амбиции за създаване на подходящи условия за полагаемия се и необходим отдих на персонала. Определени са потребностите от подходящи условия за краткотраен отдих и хранене на работещите в двете бази на предприятието. В производствената база находяща се в гр. Гоце Делчев, Стопански двор предприятието разполага с работни помещения и две помещения с площ 14 кв.м. и 53 кв.м., а в производствената база находяща се в гр.Гоце Делчев, ул. Драма №50 има само две работни помещения. Проектната идея включва: 1. Обособяване на помещение за хранене и помещение за отдих със съблекалня в производствената база Стопански двор. Предвижда се на определените помещения да се извърши текущ ремонт, включващ: - за помещение за хранене - подмяна дограма - 2,5 кв.м. - за помещение за отдих със съблекалня - стени гипсокартон - 24 кв.м.; доставка и полагане латекс по стени - 69 кв.м.; подмяна дограма - 5 кв.м.; подмяна подова настилка - 53 кв.м. Ремонта е наложителен поради факта, че: - съществуващият таван няма топлоизолация, дограмата е дървена и помещенията трудно се отопляват; - боята по стените е захабена; - подовата настилка е физически остаряла. 2. Обособяване на помещение за хранене и помещение за отдих със съблекалня в производствената база ул.Драма №50. По проекта се предвижда закупуване на преместваем фургон – за обособяване на помещение за хранене и съблекалня, който ще бъде монтиран, върху бетонен фундамент, тъй като предприятието не разполага с помещения, които да се преустроят за социални придобивки. За обезпечаване на подходящите условия за хранене и отдих помещенията ще се оборудват както следва: - хладилник 2 броя за всяко помещение за хранене по един - за осигуряване на достатъчно количество охладена питейна вода и други студени напитки; - микровълнова фурна, 2 броя за всяко помещение за хранене по една - за приготвяне на топла храна; - кухненски шкаф с мивка, 2 броя за всяко помещение за хранене по един - за приготвяне на храна; - кафе машина, 2 броя за всяко помещение за хранене по една - за осигуряване на топли и тонизиращи напитки; - маси за хранене 2 броя, за всяко помещение за хранене по една; столове 15 броя, за всяко помещение за хранене по броя - съответстващи на броя на едновременно ползващите ги лица - за осигуряване на места за хранене, с подходящи условия за ползване на регламентираните почивки за отдих и възстановяване по време на работа; - климатик 4 броя, за всяко помещение за хранене и за всяко помещение за отдих по един - за поддържане на оптимални микроклиматични условия при хранене и отдих; - мека мебел - диван 4 броя - за осигуряване на места за почивка с подходящи условия за ползване на регламентираните почивки за отдих и възстановяване по време на работа; - шкафчета за дрехи 12 броя за помещенията за отдих със съблекалня; Към момента в производствена база Стопански двор и производствената база ул. Драма 50 регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в пригодени за целта - стаи за почивка, обзаведени с по една малка маса и по 4 стола с облегалки, без да са съобразени с броя на едновременно ползващите лица и без да са снабдени с обзавеждане, съобразено с характера на необходимите почивки за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес. 43 670.00 47 760.96
Информиране и публичност: Целта на настоящата дейност е информиране на широката общественост за финансовото подпомагане, финансиращия фонд и популяризиране на обстоятелството, че проектът се изпълнява в рамките на ОП "Развитие на човешките ресурси" Дейността включва: - Подготовка, отпечатване и разпространение на брошури, пълноцветен печат, тираж 750 броя. Брошурата ще съдържа информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта; - Изработване на 2 броя информационни табели, които ще се поставят на видно място в двете производствени бази на Геоком-2000 ООД. 2 800.00 2 800.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).