Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project ”Reconstruction, repair, rehabilitation and implementation of energy efficiency measures in Cultural centre Lukoil Heftohim” envisages a set of interconnected activities for rehabilitation of Cultural centre Lukoil Heftohim which will ensure more attractive and accessible cultural environment for all citizens and guests of the city of Burgas. The project is in line with the policy of Burgas municipality for creation of active urban spaces, which unify infrastructure, events, creative communities and audiences. The Cultural centre is recognizable and attractive location situated in the heart of the city centre with potential for development of variety of functions and interrelations with both the surrounding areas and established contemporary arts and creative industries. 
The envisaged project activities are directed towards thorough modernization of the building; creation of contemporary architectural image of the building functional and meaningful enrichment of activities and implementing of energy and resource efficiency measures. 
The project proposal includes:
-	Construction activities aiming to renovate existing halls and premises, among which the large performance hall, the stage and additional spaces, reconstruction of the roof and the internal yard, construction of a superstructure in the main entrance area, access for people with disabilities and energy efficiency measures;
-	Supply of equipment and furniture;
-	Implementation of technical design and independent supervision during construction;
-	Information and communication activities;
-	Project management activities and audit.
The project is part of the Integrated Plan for Urban Regeneration and Development of the city of Burgas, Impact zone for public functions with high social significance (3BI) – Project group 3BI – 4 Renovation of sites of culture. The project is listed among the main projects of the Investment programme of Burgas Municipality for the period 2014 – 2020.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Дейността има за цел осигуряване на необходимия човешки ресурс, система за вътрешно проектна координация и документооборот за изпълнение на проектните дейности в съответствие с принципите на доброто проектно управление. За постигане на поставените по проекта цели е сформиран екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на проектните дейности. Екипът за изпълнение на проекта ще отговаря за цялостното управление и изпълнение на проекта, координацията на проектните дейности, вътрешен мониторинг и оценка на проектните цели и индикатори, като изпълнява следните ФУНКЦИИ: - администрира технически и финансово основните дейности по проекта; - поддържа контакт и осъществява координация между всички заинтересовани страни по изпълнението на проекта; - координира дейността на всички външни изпълнители; - поддържа комуникация с Междинното звено и Управляващия орган на ОП „Региони в растеж” 2014 – 2020; - съгласува дейността си и осигурява непрекъснат поток на информация от и към ресорните звена в общинска администрация – Бургас; - осъществява общ вътрешен мониторинг на напредъка по проекта, като контролира извършваните от външните изпълнители дейности на място, дава препоръки и сигнализира Община Бургас за нередности; - събира, анализира и обобщава информацията за постигания по проекта напредък; - внедрява и поддържа система за съхранение и управление на проектната документация, съобразно изискванията на УО на ОПРР - верифицира представените за плащане фактури за извършените проектни дейности; - подготвя отчети, аналитични информации и шестмесечни и годишни планове за разходване на финансовите средства по проекта; - анализира и предлага на Община Бургас варианти за изграждане на капацитет за управление на създадената по проекта инфраструктура Екипът за изпълнение на проекта включва: 1.Ръководител проект - Отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, осъществява управлението и контрола на дейностите, представлява екипа на проекта и самия проект пред отделни лица и институции. 2. Координатор на проекта - Отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на управление на докуметооборота, отчетността и координацията между отделните участници в процеса на изпълнение. Подпомага организационното и административното изпълнение на проекта. 3. Финансов експерт - Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените по проекта разходи. 4. Експерт "Инвеститорски контрол" - Осъществява оперативен контрол в процеса на изпълнение на строително - монтажните дейности, следи за тяхното изпълнение в съответствие с одобрените технически проекти. Техническото и финансово отчитане по проекта ще бъде извършвано съгласно изискванията на ОУ на ОПРР, договорите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и за финансиране чрез финансов инструмент чрез изготвяне на междинни, годишни и окончателен технически отчети, финансови отчети и искания за плащане. 0.00 0.00
Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители на проектните дейности: Дейността има за цел да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, според правилата за разходване на средства от Общността, действащото българско законодателство, Системата за финансово управление и контрол на Община Бургас и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки. В рамките на дейността ще се извърши подготовка на тръжната документация и провеждането на необходимите процедури за възлагане изпълнението на дейностите по проекта на външни изпълнители, съгласно ЗОП, публикуване на информации за сключени и изпълени договори и др. Предвижда се провеждането на следните процедури за избор на изпълнители: 1. Обществена поръчка с предмет: „Реконструкция, ремонт и обновяване, внедряване на мерки за енергийна ефективност в Културен дом на Лукойл Нефтохим – гр. Бургас“- открита процедура по ЗОП чл.18 (1), ал.1; 2. Обществена проъчка с предмет: "Извършване на консултантска услуга - упражняване на строителен надзор за строеж "Реконструкция, ремонт и обновяване, внедряване на мерки за енергийна ефективност в Дома на Нефтохимика, пл."Тройката" №1, УПИ I, кв.125 по плана на ЦГЧ, гр. Бургас, ПИ с идентификатор 07079.612.181"; 3. Обществена поръчка с предмет "Упражняване на авторски надзор при реализацията на проект „Реконструкция, ремонт и обновяване, внедряване на мерки за енергийна ефективност в Културен дом на Лукойл Нефтохим“ - договаряне без предварително обявление - процедура по ЗОП чл.18 (1), ал.8; 4. Обществена поръчка с предмет: "Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за Културен дом на Лукойл Нефтохим" - открита процедура по ЗОП чл.18 (1), ал.1; 5. Обществени поръчки с предмет "Услуги по осигуряване на публичност и визуализация по проект "Реконструкция, ремонт и обновяване, внедряване на мерки за енергийна ефективност в Културен дом на Лукойл Нефтохим“ - открити процедури по ЗОП чл.18 (1), ал.1. Подготовката и провеждането на обществени поръчки е ангажимент на Екипа за изпълнение на проекта и дирекция "Обществени поръчки" към Община Бургас. Всички обществени поръчки по проекта ще бъдат обявени в срок до 3 месеца от влизане в сила на административния договор за БФП и всички договори с изпълнители ще бъдат сключени до 12 месеца от влизане в сила на договора за БФП, съгласно насоките за кандидатстване. 0.00 0.00
Изпълнение на строително - монтажни дейности за реконструкция, ремонт и обновяване, внедряване на мерки за енергийна ефективност на Културен Дом на Лукойл Нефтохим: Техническият инвестиционен проект за обект „Реконструкция, ремонт и обновяване, внедряване на мерки за енергийна ефективност в Културен дом на Лукойл Нефтохим“ е изготвен по Договор за безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/5-02/2012/029, проект "В подкрепа на инвестиционната програма на Община Бургас за 2014- 2020 г.", по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007- 2013г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Проектното решение предвижда изпълнението на следните строително - монтажни дейности: 1.1.Цялостен ремонт на всички съществуващи зали и помещения с изключение на залата на Общинския съвет, с функционално преустройство на част от помещенията така, че да отговарят на съвременните изисквания за пространства за културни мероприятия и достъпност. 1.2.Реконструкция и ремонт на зрителната зала, сцена и спомагателни пространства с цел привеждането им в съответствие с действащите норми, вкл. противопожарни изисквания и норми за осигуряване на достъпна среда, естетизиране на пространствата, като се запазват най-характерните и интересни елементи от сегашното им оформление и хармоничното им съчетание с нови съвременни решения. Зрителната зала има 605 места в завареното си положение. Новото решение намалява общия брой места до 537 места, но се изграждат 10 места за хора в неравностойно положение. 1.3.Реконструкция и ремонт на покрива - цялостна топлоизолзция и хидроизолация на покрива, подмяна на всички отводнителни елементи и нови детайли на хидрозолацията при тях и при бордовете. 1.4 Изграждане на частична надстройка в зоната около главния вход - увеличаването на височината на сградата в източната част е реакция на новото застрояване в близост. В надстройката се предвиждат две нови многофункционални зали и обслужващи помещения към тях. 1.5.Ремонт на вътрешния двор и свързването му с площада - вътрешният двор заедно със зрителната зала са ядрото на сградата. Отварянето на двора позволява живота в сградата да се свърже с този на площада, придава допълнителна значимост на дворното пространство, което освен като място за почивка ще поеме и по-представителни функции. През него се осъществява бърз достъп от главния вход до различни части на сградата, ще се организират мероприятия на открито. 1.6.Осигуряване на достъп за хора в неравностойно положение до всички обществени зони и помещения, посредством два асансьора и пасарелка на две нива. Предвидени са също достъпни санитарни възли, гримьорни и достъпни места в зрителната зала. Проектът цели осигуряването на достъпен подход до всички обществени помещения, зали и пространства в сградата. Основният достъп за хора със затруднена мобилност е по съществуваща рампа с подходящ наклон и парапети. Този подход може да обслужва всички основни входове на сградата. При стълбището на главния вход се предвиждат два броя парапети по детайл. В двора настилката е равна и не се преодоляват прагове. Новопредвидените стълбища също са съобразени с нормативните изисквания. В зрителната зала са предвидени 10 места за хора с ограничена двигателна подвижност, което е 2% от общия брой. 1.7.Мерки за постигане на енергийна ефективност - проектът предвижда въвеждане на мерки за енергийна ефективност, съгласно доклад за обследване за енергийна ефективност от 2013 г. Към м. юли 2018 г. е извършена актуализация на доклада за оценка на съответствието за енергийна ефективност на инвестиционния проект съгласно чл.196, ал.1 т.6 и чл.9 от ЗУТ, потвърждаваща енергийен клас С, който ще придобие сградата. Изпълнението на пакета от мерки ще повиши класът на енергопотребление на сградата от G на C, с което ще бъде изпълнено изискването на чл.6, ал.1, т.2б от Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност, топлосъхранение и икономия на енергия в сгради. 3 349 347.50 4 352 247.99
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за Културен дом на Лукойл Нефтохим: Дейността включва доставка и монтаж на модерно обзавеждане и оборудване, отговарящо на съвременните технически изисквания за акустика, видимост, осветеност, сценични възможности на зали за провеждане на музикални, художествени и друг вид събития, спектакли и културни мероприятия, включително ново сценично осветление и озвучаване за зрителната зала, машина за кино прожекции и др. Предвиденото в рамките на проекта оборудване и обзавеждане е съобразено с функциите на отделните зали, сградата като цяло и има за цел да обезпечи технически традиционни и популярни събития, които се провеждат на територията на града и общината. Единственото кино, което функционира в Бургас предлага предимно касови прожекции. В същото време градът е традиционнен домакин на кино фестивала "София филм фест на брега", който се провежда в крайно неподходяща за този вид изкуство зала. Популярност набират и други събития, свързани с фестивали и конкурси на документалното и други специфични жанрове на филмовото изкуство. След реконструкцията и модернизацията на Културния дом ще бъде доставена и монтирана кино система, което ще даде възможност за провеждане на фестивали и събития с регионално и национално значение, за каквито липсват условия в момента. Неразделна част от инвестицията е реконструкцията на дворното пространство и превръщането му в част от културните функции на сградата. Проектът предвижда доставка на мобилна сцена, която ще допринесе за отваряне на сградата към околното пространство, за интеграция на вътрешни и външни събития. 0.00 0.00
Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството и въвеждане на обектите в експлоатация: За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строително - монтажните дейности по реконструкция, ремонт и обновяване, внедряване на мерки за енергийна ефективност е предвидено осигуряването на строителен надзор в обем и обхват съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, вкл. надзор върху съставяните при строителството актове и протоколи по ЗУТ и изготвяне на окончателен доклад/и по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ. По време на изпълнението на строителството, стротелният надзор следи основно за следното: 1.Законосъобразно започване на строежа съгласно чл. 157 на ЗУТ, включително даване на строителна линия, подготовка и регистриране Заповедна книга и уведомяване всички специализирани контролни органи; 2.Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3.Приемане СМР в съответствие с изискванията на действащи нормативни документи; 4.Контрол по спазването на изискванията на одобрените инвестиционни проекти и техническите спецификации в съответствие с чл. 169 на ЗУТ; 5.Контрол по спазването на условията за безопасност на труда и пожаробезопасност; 6.Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 7.Контрол на материалите и оборудването в съответствие с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване съответствието на строителните продукти; 8.Контрол на мерките за енергийна ефективност при реализацията на проекта в съответствие със Закона за енергийната ефективност и наредбите към него; 9. Контрол на опазването на околната среда и управлението на отпадъците в съответствие със Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; 10.Изготвяне на Окончателен доклад съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползванe /Удостоверение за въвеждане в експлоатация, включително допълване технически паспорт, съгласно Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Докладът следва да е окомплектован с всички необходими документи, удостоверяващи годността на строежа за държавно приемане. 11.Заснемане и нанасяне в кадастралната карта и кадастралните регистри на строежа и самостоятелните обекти/ при необходимост/, съгласно ЗКИР. 12. Изготвяне на технически паспорти на обектите/строежите съгласно чл. 176(б) от ЗУТ и в обхвата, посочен в чл. 4 от НАРЕДБА № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството, обн. ДВ, бр. 7. Продължителността на дейностите по изпълнение на строителен надзор ще съответства на графика за реализация на строително-монтажни работи на обекта до неговото завършване, въвеждане в експлоатация и ще приключи с предаване на цялата документация на Възложителя. Строежът е трета / III- та/ категория, като след изпълнение на планираните строително- монтажни работи, обектът ще бъде въведен в експлоатация след проведена Приемателна комисия от ДНСК. 0.00 0.00
Изпълнение на авторски надзор: Авторският надзор по проекта ще бъде осъществяван от проектантите, изготвили техническата документация по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и Наредба № 4. Целта му е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, спазването на параметрите на проектите, изготвяне на детайли или друга екзекутивна документация в случай на необходимост и участие в приемателни комисии. С цел гарантиране качеството на изпълнените дейности и тяхното съответствие с нормативната уредба, както и за функционирането на реконструираните обекти е необходимо извършването на проверка за достъпност на средата в съгласно Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. 0.00 0.00
Информация и публичност по проекта: Дейностите по информация и публичност имат за цел да популяризират целите и резултатите от реализацията на проекта, финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие, както и да промотират създаване на условия за насърчаване на културното многообразие, творческата мобилност, развитието на културните индустрии и съвременни форми на творческо изразяване, бизнес инициативите чрез реконструкция и модернизация на Културен дом на Лукойл Нефтохим. В рамките на дейността са предвидени няколко групи мерки за осигуряване на публичност и повишаване на информираността на заинтересованите страни за целите и ефектите от проекта: - организиране на публични събития: 2 пресконференции за стартиране и отчитане на резултатите по проекта, както и 2 официални церемонии за стартиране и приключване на реконструкцията и модернизацията на Културен дом на Лукойл Нефтохим . - осигуряване на публичност и визуализация по време и след приключване на СМР: в съответствие е изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020“ са предвидени изработване и монтаж на билборд по време на строителството и постоянна информационна табела, които ще бъдат поставени на ключови места в близост до обекта. - през целия период на изпълнение на проекта, регулярно ще бъде подготвяна информация за напредъка на проектните дейности, която ще бъде разпространявана чрез местни, регионални и национални медии, Интернет страницата на Община Бургас и социалните мрежи. Всички медийни съобщения, информационни материали и събития ясно ще демонстрират финансовия принос на Европейски съюз, чрез Европейски фонд за регионално развитие за реализация на инвестицията. 0.00 0.00
Одит на проекта : Въпреки че осигуряването на извършването на ангажимент за договорени процедури във връзка с проекти, финансирани от структурните и инвестиционни фондове на ЕС са задължителни за бенефициента при проекти с размер на предоставената БФП над 200 000 лв. съгласно насоките за кандидатстване за проекти от Културна инфраструктура не е задължителна дейност. Предвижда се извършването на една междинна и една окончателна одитна проверка за осъществявания проект. Дейността ще се финансира със собствени средства и е ангажимент на дирекция "Вътрешен одит" на Община Бургас. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).