Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project envisages the implementation of technical reclamation of municipal solid waste landfill. the accumulated waste has a volume of about sixty-seven thousand sq. meters which will be re-disposed over a minimum territory by clearing the terrain representing forest and agricultural properties to the boundary of the area intended for a landfill. Upon completion of the waste re-disposal  and the re-cutting, a waste body with a volume of seventy-thousand sq. meters, slopes and maximum height of one hundred and fifty meters, and area of sixteen thousand seven hundred and sixty square meters will be obtained. Capture of the infiltrated waters is ensured by construction of a ditch, at the bottom of which a lower insulating screen of synthetic materials is laid. A new body of the landfill is formed in order to achieve stability. The waste is sealed with an upper insulating screen of natural and synthetic materials. A gas-drainage system is also implemented. The upper insulating screen covers the waste body and does not touch the waste cleared areas. A reclemetion layer of soil and humus is laid above it, covering the waste-cleared areas. Surface drainage of the landfill  and the surrounding terrains is also performed. A monitoring system for the state of the main environmental components will be created: air, water and soil, in order to control the release of harmful substances. The technical reclamation will implement the necessary measures for protection against the spread of harmful emissions and prepare the terrain for subsequent biological reclamation. Independent construction supervision and author's supervision during the construction are envisaged. Information and communication measures will be implemented in accordance with the National Communication Strategy. A project management team is envisaged - to provide internal evaluation and control during the implementation and reporting of activities. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ПОДГОТОВКА И ИЗПЪЛНЕНИЕ 1.1.Упражняване на строителен надзор по време на строителството 1.2. Упражняване на авторски надзор по време на строителството: 1.1.Упражняване на строителен надзор по време на строителството В рамките на дейността се предвижда упражняване на строителен надзор по време на строителството на обекта , съгласно изискванията на ЗУТ, ППЗОЗЗ и подзаконовите нормативни актове, в частта му до приключване на техническата рекултивация с протокол на комисията по чл.23, ал.1, т.1 от ППЗОЗЗ и раздел V от Наредба № 26/ 02.10.1996 г. и издаден акт обр.15 по Наредба № 3/ 31.07.2003 г. Консултантът осигурява законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строителството. Упражняването на строителен надзор ще се осъществява съобразно изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазването на стандартите и изискванията за качеството на изпълняваните СМР, влаганите материали и спазване нормите за безопасност. Лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: 1. Законосъобразно започване на строежа; 2. Осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3.Спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 от ЗУТ и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 4. Осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. Продължителността на изпълнение на дейността е в съответствие с продължителността на изпълнение на дейност 2 "Техническа рекултивация на депото - СМР" - до нейното завършване и предаване на цялата документация на Възложителя. В настоящия проект е включено изпълнението на строителен надзор - само в частта до приключване на техническата рекултивация. Стойност на поддейност 1.1.: 24 000.00 лв., в която не са включени разходи за строителен надзор за извършване на биологичната рекултивация и за изграждане на ограда. 1.2. Упражняване на авторски надзор по време на строителството Дейността се състои в контрол за точното спазване на изработения от проектанта инвестиционен проект. Авторският надзор по време на строителството е регламентиран в чл. 162 от ЗУТ и се осъществява от проектанта при условията и по реда, определени с наредбата по чл. 169, ал. 4, и въз основа на договор с възложителя. Авторският надзор по всички части е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Проектантът носи отговорност за проектирането на строежа в съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. В изпълнение на задълженията си проектантът има право на свободен достъп до строежа, строителните книжа, заповедната книга и актовете и протоколите, съставени по време на строителството. Той заверява актовете и протоколите, за които е предвидено съгласно Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, участва при съставянето на екзекутивни чертежи при необходимост, дава указания при възникнали проблеми по време на строителството. Продължителността на изпълнение на дейността е в съответствие с продължителността на изпълнение на дейност 2 "Техническа рекултивация на депото - СМР" - до нейното завършване и предаване на цялата документация на Възложителя. Стойност на поддейност 1.2.: 12 000.00 лв. в която не са включени разходи за авторски надзор за извършване на биологичната рекултивация и за изграждане на ограда. Индикативна дата за сключване на АДБФП: февруари 2020 г.; 36 000.00 36 000.00
Техническа рекултивация на депото - строително-монтажни работи: Дейността включва строително-монтажни работи за техническата рекултивация на съществуващо общинско депо за твърди битови отпадъци, намиращо се в землището на гр.Обзор, община Несебър, което е с прекратена експлоатация. Депото е обект на процедурата по нарушение за неизпълнение на задълженията от страна на Република България на член 14 от Директива 1999/31/ЕО на Съвета от 26 април 1999 г. относно депонирането на отпадъци и отговаря на целите и на процедурата за предоставяне на БФП. Инвестиционният проект е разработен във фаза "работен проект" и включва освен техническата рекултивация на депото, така и биологичната, както и изграждане на ограда на депото. В настоящото проектно предложение са включени СМР до завършване на техническата рекултивация. Общата площ на нарушения терен зает от отпадъци е 23057кв.м, като обемът на отпадъците е 66900куб.м. Територията, отредена с ПУП- ПЗ и съгласно ТП за рекултивираното депо е на площ в план 18 441кв.м. В тази площ отпадъците ще бъдат обособени в едно отпадъчно тяло на площ 16,76 дка, с обем – 70 000куб.м, откоси – 1:3, максимална кота 150,5м. За недопускане замърсяване на земеделски земи ще се осигури улавяне на инфилтрирали през отпадъците води чрез изграждане на котлован. По дъното на котлована се предвижда полагането на долен изолиращ екран, в т.ч. изпълнение на газ- дренажна система. Горния изолиращ екран се изпълнява върху цялата повърхност на отпадъчното тяло. Над него ще бъде изпълнен рекултивационен пласт от почва и хумус. Повърхностното отводняване на депото и на околните терени се извършва с помощта на закотвящата канавка. Същата в горната си част е запълнена с дренажна фракция и в нея е вместена дренажна тръба. Предвидено е изграждане на система за мониторинг - за осигуряване на информация за състоянието на основните компоненти на околната среда: въздух, води и почви, с цел – контрол на отделянето на вредни вещества. Почистената от отпадъци територия, попадаща извън имота, отреден за ново депо е с площ от 16,7дка, от която ще се извърши премахване на контаминираните земни маси. Последователност на изпълнение на СМР, съгласно линеен график към инвестиционния проект: I.Подготвителни работи II.Изграждане на котлован III.Оформяне на ново отпадъчно тяло на депото IV.Газовоотвеждаща система (улавяне на биогаз) V.Горен изолиращ екран VI.Периферен дренаж и повърхностно отводняване VII.Рекултивационен слой - отпадъчно тяло 16,76дка VІІІ.Мониторингови пунктове Целта на дейността е да се рекултивира нарушен терен, заемащ площ 23,057дка.Техническа рекултивация се изпълнява върху 16 760кв.м. площ (на новото отпадъчно тяло). Целта на техническата рекултивация е да се изпълнят мероприятия за постигане на добри ландшафтни параметри и за защита срещу разпространението на вредни емисии, като се създават необходимите условия за последващата биологична рекултивация. В стойността на дейността не са включени разходите за биологична рекултивация, както и разходите за направа на ограда на депото, която следва да се изгради след затревяването през първата година. Засипването с чисти земни маси върху 16 200кв.м. почистена площ извън новата граница на депото също не е включено в стойността на дейността. В разходите за дейността са включени непредвидени разходи за СМР, в размер до 10 % от стойността на техническата рекултивация - с цел осигуряване на качествено и своевременно изпълнение на строителството при установяване чрез надлежни документи на непредвидени при проектирането разходи за изпълнение на техническата рекултивация. Индикативен месец за сключване на АДБФП: февруари 2020 г., месец за стартиране на дейността - ІХ.2020 г., продължителност 12 месеца 1 108 982.99 1 029 670.10
Организация и управление, мерки за информация и комуникация : Дейността осигурява качественото изпълнение на заложените дейности през периода на физическо изпълнение на проекта и реализацията на мерките за информация и комуникация. Членовете на екипа ще са служители на бенефициента и ще са ангажирани почасово с работата си по проекта. Задълженията им ще бъдат вписани в длъжностните характеристики.Екипът, ангажиран с управлението на проекта ще включва: 1. Ръководител проект 2. Счетоводител на проекта 3. Експерт за изпълнение на мерки за информация и комуникация и координатор на проекта 4. Експерт мониторинг и докладване и съхранение на документацията по проекта За осигуряване на вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка по проекта и предприемането на корективни мерки ще се провеждат работни срещи на ЕУП (месечни или на по-кратък период, в зависимост от предстоящите задачи), на които ще се докладва за напредъка на дейностите, ще се планират бъдещи действия и ще се разпределят задачите между членовете на екипа. Ръководителят на проекта ще докладва месечно на Кмета на Община Несебър или на по-кратък срок, при необходимост. Документацията за провеждане на ОП, описани в т.10 от ФК, както и договорът по чл.20, ал.4, т.3 от ЗОП за възлагане на дейностите по информация и публичност ще бъдат изготвени от отдел „Управление на обществени поръчки“ при Община Несебър, със съдействието на членовете на екипа по проекта, по отношение на техническите спецификации. Съставът на комисиите за избор на изпълнител по ЗОП се определя със Заповед на Възложителя. Мерките за информация и комуникация, които ще се изпълнят, по обем и съдържание ще съответстват на изискванията на Приложение № 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ и ще включват: поставяне на временен билборд, с размери 4х3м, поставен преди официална церемония "Първа копка", който ще бъде заменен след изпълнение на строителството с 1 постоянна табела с големи размери. Ще бъдат проведени 4 публични събития: "Първа копка" - при стартиране на строителството, "Откриване на обекта" - след приключване на техническата рекултивация и 2 бр. информационни събития. Събитията ще бъдат обявени в сайта на Общината, в регионална медия, ще бъдат информирани Областния информационен център и УО на ОПОС. Ще бъде изпратено прес-съобщение до медиите за събитието. Ще бъде изработен банер - за поставяне по време на провеждане на информационните събития. Ще бъдат изработени и рекламни материали за разпространение сред присъстващите. Мерките за информация и комуникация ще бъдат възложени на външен изпълнител - по чл.20, ал.4, т. 3 от ЗОП. Изпълнителят ще има задължение да подготви предпечата на билборд, табел, банер, както и да ги изработи и достави/монтира, както и да организира и проведе публичните събития. Дата на сключване на договор с изпълнител: 01.03.2020 г., стойност на договора - до 30 000 лв. без ДДС. Тази дейност ще се изпълнява през цялата продължителност на проекта - до неговото отчитане. Управлението на проекта ще включва и организация по свикване и провеждане на комисия по раздел V на Наредба № 26/ 02.10.1996 г., по замяна на билборда с постоянна табела, контрол за своевременно съставяне на акт обр.15 съгласно Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. , провеждане на публична церемония „Откриване на обекта“. Индикативен месец за сключване на АДБФП: февруари 2020 г., месец за стартиране на дейността - ІІІ.2020 г., продължителност 18 месеца 103 048.00 95 071.07

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).