Спомагателни дейности във връзка с подготовка на проектното предложение: Дейност 1 включва спомагателни дейности за подготовка на проектното предложение. Дейността включва извършване на експертни анализи и оценки, необходими за подготовка на проектното предложение. С цел планиране на дейностите и графика за разработване на План за действие са първоначално анализирани релевантни източници на данни и информация, вкл.:
- Данни от проведени теренни проучвания от Изпълнителната агенция по околна среда;
- Научни публикации за видовете;
- Данни от бенефициенти по проекти, включващи дейности за китоподобни бозайници - видовете черноморска афала (Tursiops truncatus ponticus), черноморска морска свиня (Phoceаna phocоena relicta) и черноморски обикновен делфин (Delphinus delphis ponticus);
- Анализ на налични документи на национално ниво и ниво ЕС, вкл. Национална приротетна рамка за действие за НАТУРА 2000.
- Други приложими документи.
Използвани са следните източници на информация:
Интернет страницата на Европейската агенция по околна среда:
http://cdr.eionet.europa.eu/bg/eu/art17
Червен списък на IUCN:
https://www.iucnredlist.org/
Интернет страница на Агенцията по околна среда към МОСВ, Българя:
http://eea.government.bg/
Информационна система за защитените зони от мрежата Натура 2000:
http://natura2000.moew.government.bg/
В Дейност 1 не са включени спомагателни дейности за изпълнение на проекта. Документацията за възлагане и провеждане на поръчка по реда на Постановление № 160 от 1 юли 2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове, обн. ДВ. бр.52 от 08.07.2016 г., посл. изм. и доп. ДВ. бр.68 от 22.08.2017 г. (ПМС 160/ 2016 г.), ще се разработи в рамките на дейността по организация и управление. Това е приложимо, когато разходите за дейностите по организация и управление и информация и комуникация на проекта се възстановяват по чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ. |
5 000.00
|
5 000.00
|
Анализ на заинтересованите страни, които имат отношение към опазване на китоподобни бозайници - видовете черноморска афала (Tursiops truncatus ponticus), черноморска морска свиня (Phoceаna phocоena relicta) и черноморски обикновен делфин (Delphinus delphis ponticus) в България, и предварително обсъждане със заинтересованите страни: Под-дейност 2.1 включва анализ на заинтересованите страни, които имат отношение към опазване на китоподобни бозайници - видовете черноморска афала (Tursiops truncatus ponticus), черноморска морска свиня (Phoceаna phocоena relicta) и черноморски обикновен делфин (Delphinus delphis ponticus) в България
За целите на подготовката на плана за действие ще бъде направен и анализ на заинтересованите страни, който ще обхване най-малко:
- Министерство на околната среда и водите (МОСВ);
- Регионални инспекции за опазване на околната среда и водите (РИОСВ) Варна и Бургас;
- Басейнови дирекции (БД) Варна и Бургас;
- Института по рибни ресурси;
- Института по океанология;
- Изпълнителна агенция за рибарство и аквакултури (ИАРА);
- Изпълнителна агенция „Морска администрация“;
- Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“;
- Представители на местни общности.
Под-дейност 2.2 ще обхване предварително обсъждане със заинтересованите страни.
Въз основа на анализа ще бъдат организирани срещи с цел набиране на налични данни и информация от компетентността на всяка една заинтересована страна. Ще се проведат поредица от срещи за обсъждане на предизвикателства в работата по опазване на китоподобни бозайници - видовете черноморска афала (Tursiops truncatus ponticus), черноморска морска свиня (Phoceаna phocоena relicta) и черноморски обикновен делфин (Delphinus delphis ponticus) в България и възможно мерки за тяхното преодоляване.
Задължително ще бъде осъществен контакт и ще се работи в тясна координация с екипа за управление на проект „Натура 2000 в Черно море“, като ще бъдат съобразени всички междинни резултати от изпълнението на проекта, в случай че бъдат налични такива. |
78 000.00
|
79 590.00
|
Подготовкa на проект на План за действие за китоподобни бозайници - видовете черноморска афала (Tursiops truncatus ponticus), черноморска морска свиня (Phoceаna phocоena relicta) и черноморски обикновен делфин (Delphinus delphis ponticus) в България и дейности, необходими за съгласуването му: Под дейност 3.1 Подготовката на проект Плана за действие за китоподобни бозайници ще се извърши при стриктно спазване на Наредба 5/2003 г. и на одобреното Задание.
Раздели на документа ще включват описание на биологичните особености и екологични изисквания на вида; оценка на разпространението и състоянието на популациите на вида, както и на условията в неговите природни местооб.; данни за заплахите и лимитиращите фактори; възстановителни и поддържащи природозащитни мерки за вида; мерки за ограничаване на разпространението или отстраняване на неместен вид; възстановителни или поддържащи мерки за местооб. на вида; мерки за възстановяване на природните местооб. след ограничаване разпространението или отстраняването на неместен вид; мерки за наблюдение и контрол върху изпълнението и ефекта от осъществените дейности; бюджет и график за реализиране на дейностите.
През периода 2007-2013г. със средства по ОПОС беше изпълнен проект Теренни проучвания на разпространение на видове на състоянието на видове и хабитати на територията на цялата страна–I фаза. По д.6 от проекта бяха набрани актуални данни и за трите вида. Предвид продължилите дълъг период процедури по обжалване на общест.поръчка за изпълнение, бяха само едногодишни проучвания, поради което в програмен период 2014-2020 г. като ключова задача бяха заложени допълнителни проучвания в Натура 2000 зоните в Черно море.
Докладването по чл.17 от Директивата за местообитанията, по РДМС и РДВ;
Инструменти за оценка на отпадъците, еутрофикацията и шума в морските води; Подобрен мониторинг на морските води; Проучвания на състоянието на морската околна среда и подобряване на програмите за мониторинг, разработени съгласно РДМС; Интегрирана информационна система за поддръжка управлението на бреговата зона; Стратегически изследвания на морската среда в южните европейски морета – PERSEUS; Мрежи от морски защитени зони в съчетание с морския ветрови енергиен потенциал COCONET; Оценка и картиране на състоянието на сладководните и морските екосистеми и техните услуги в България; Проект BG03.SGS-15 „Гражданска подкрепа за проучване на черноморските китоподобни по българското крайбрежие“
В допълнение през 2016 и 2017 беше отчетена повишена смъртност в Черно море, в резултат на което са налични анализи по темата, които също ще бъдат прегледани.
В рамките на под дейност 3.2. подготвеният проект на план за действие ще бъде подложен на процедура по чл. 2, ал. 2 от Наредба за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони. В тази връзка се предвижда да бъде внесено в МОСВ уведомление по чл. 10, ал. 1 от същата наредба.
Графикът за изпълнение на дейността е планиран така, че преценката да е налична при внасянето на плана за действие за разглеждане от НСБР. За да се гарантира възможно най-високо качество на подготвения документ, същият ще бъде подложен на обществено обсъждане.
Бенефициентът ще обяви чрез средствата за масово осведомяване най-малко 20 дни предварително датата, часа, мястото и предмета на общ.обсъждане, както и мястото, където проектът е на разположение на заинтересуваните; Писмено ще бъдат уведомени, заинтересуваните централни ведомства, научни и академични институти за обстоятелствата по в същия срок; По време на представянето на проектът на план ще воден протокол за изразените становища, бележки и препоръки; Целесъобразните бележки и препоръки ще бъдат отразени в документа; Ще се изготви мотивирана справка за неотразените бележки и препоръки. Протоколът от общественото обсъждане и справката за неотразените бележки и препоръки ще бъдат приложени към проекта на план.
Проектът на плана за действие ще бъде внесен в МОСВ. При насрочване на дата за разглеждане на проекта на план на НСБР ще бъде осигурено присъствие на представител на бенефициента, който ще представи проекта на план.
|
150 280.00
|
147 810.00
|
Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта ще се осъществят чрез създаване на екип за управление на проекта. Екипът за управление ще се състои от следните лица, с които са сключени договори съгласно Кодекса на труда: Ръководител на проекта и Експерт мониторинг (т.е. вътрешни експерти).
Ще се покрият основните функции, свързани с организация и управление на проекта: подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта. В рамките на дейността ще се изготвят Техническите спецификации и изисквания към изпълнители, както и цялата документация за обявяване на поръчки/ възлагане по реда на ПМС 160/ 2016 г.
Разходите за дейностите по организация и управление и информация и комуникация на проекта ще се възстановяват по чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ (финансиране с единна ставка, определено чрез прилагане на процент към една или няколко определени категории разходи), дейностите за подготовка на документация за възлагане и провеждане на поръчки се включват в Дейност „Организация и управление на проекта“.
Дейността ще обхваща всички допустими мерки, съгласно утвърдена от Ръководителя на УО на ОПОС 2014-2020 г. Актуализирана методология за определяне на размерите на единна ставка за финансиране на дейности за организация и управление на проекти по ОПОС 2014 - 2020 г., съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове.
|
31 000.00
|
21 359.06
|
Информация и комуникация по проекта: Ще се покрият всички задължителни изисквания във връзка с изпълнение на мерки за информация и комуникация по проекта. Дейностите по информация и комуникация ще отговарят на условията и изискванията по Приложение № 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия
(http://www.eufunds.bg/archive/documents/1423147813.pdf), вкл.:
- При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на: емблемата на ЕС, упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта, общото лого за програмен период 2014-2020 г.;
- По време на осъществяването на проекта обществеността ще бъде информирана за получената от фондовете подкрепа, чрез: включване на уеб-сайта на кратко описание на проекта, вкл. цели, резултати, финансова подкрепа от ЕС; поставяне на входа на сградата на бенефициента на плакат с информация за проекта;
- Участниците в проекта ще бъдат информирани за финансирането от ЕС;
- Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва, че ОПОС се осъществява с помощта на ЕФРР и КФ;
Всички описани по-горе дейности ще отговарят на всички технически правила и изисквания.
Дейностите по организация и управление и информация и комуникация са остойностени и разходите съобразяват указанията и изискванията на Раздел 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“ от условията за кандидатстване.
|
1 659.20
|
10 500.41
|
Информация и комуникация по проекта: Ще се покрият всички задължителни изисквания във връзка с изпълнение на мерки за информация и комуникация по проекта. Дейностите по информация и комуникация ще отговарят на условията и изискванията по Приложение № 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия
(http://www.eufunds.bg/archive/documents/1423147813.pdf), вкл.:
- При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на: емблемата на ЕС, упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта, общото лого за програмен период 2014-2020 г.;
- По време на осъществяването на проекта обществеността ще бъде информирана за получената от фондовете подкрепа, чрез: включване на уеб-сайта на кратко описание на проекта, вкл. цели, резултати, финансова подкрепа от ЕС; поставяне на входа на сградата на бенефициента на плакат с информация за проекта;
- Участниците в проекта ще бъдат информирани за финансирането от ЕС;
- Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва, че ОПОС се осъществява с помощта на ЕФРР и КФ;
Всички описани по-горе дейности ще отговарят на всички технически правила и изисквания.
Дейностите по организация и управление и информация и комуникация са остойностени и разходите съобразяват указанията и изискванията на Раздел 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“ от условията за кандидатстване. |
0.00
|
0.00
|