Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project is aimed at implementing energy efficiency measures in 9 buildings, owned by 8 public and state institutions. The objects of intervention within the construction range of town of Popovo, who is designated as a level 4 support center of the national polycentric system, according to the The National Concept for Spatial Development  2013-2025.
Project activities will contribute to the reduction of final energy consumption and indirectly - to reduce greenhouse gas emissions in these public buildings with 10867,42 m2 of GFA:
1. "Administrative building of Municipality of Popovo" - 5400 m2
2. "Municipality dinning house - Popovo" - 521 m2
3. "Municipal Historical Museum, Popovo" - 729,40 m2 
4. Community Center "Saznanie” - 1907god.”, Seyachi - 770,02  m2
5. Primary school "Ljuben Karavelov" Popovo - 450 m2 
6. Primary school  “Kl. Ohridski "- Popovo – two buidlings with 1035.20 m2 of GFA, including an one-storyed buidling -441 m2 and  a two-storyed buildng 594.20 m2
7. "Police department" - Popovo -  1125 m2 
8. Regional Court and Prosecutor's Office - Popovo" - 836.80 m2

On the basis of pre-designed reports from energy efficiency audits and technical characteristics of the buildings in the project proposal are set out mandatory and accompanying events, through which  the energy performance of buildings will improve, reducing energy costs, improving the overall appearance of the institutions and creating better living conditions for the citizens of the town.
With the project implementation is expected annual reduction of the electricity to be around 1 401 800.00 KWh/y, and reducing of greenhouse gas emissions to  359.59 t. CO2 /y.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност №1: Организация и управление на проекта: Дейността цели да гарантира изпълнение на проекта при спазване на графика, изразходване на средствата според изискванията на програмата и постигането на заложените цели. По проектът ще бъдат назначени петима експерта: Ръководител на екип, координатор, финансов експерт, инвеститорски контрол и експерт „Обществени поръчки”. Назначението на екипа и определянето на възнагражденията ще бъде съобразено с изискванията на ПМС № 119/ 20.05.2014 г. свързани с изпълнението на дейностите по сключени договори и указанията на Управляващия орган. Дейността предвижда: - Сформиране на екип на проекта, отговорен за осъществяване на проектните цели и за гарантиране на успешната реализация на дейностите; - Разпределение на отговорностите на членовете на екипа и конкретни задачи. - Провеждане на ежемесечни срещи за уточняване на логистични въпроси, свързани с изпълнението на проекта и обсъждане и уточняване на механизми за наблюдение и текущ контрол върху изпълнението на проекта; - Изпълнение на процедурите за вътрешен мониторинг чрез регулярни срещи на екипа, и отчетност пред Договарящия орган. Контролът ще се извършва с обичайни методи: Изготвяне на график по дейности и прогноза на финансовия поток; Времеви графици на задачите; Набиране и обработка на ежемесечна оперативна информация по дейности и разходи. - Осъществяване на инвеститорски контрол от страна Общинска администрация-Попово; 31 480.00 29 897.08
Дейност №2 "Публичност и визуализация на проекта”: Целта на тази дейност е популяризиране на проекта, неговите цели и дейности, източника на финансовата помощ, прозрачност при неговото изпълнение, и недопускане на дискриминация. Изпълнението на дейността ще бъде извършено съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. ДЕЙНОСТТА ОХВАЩА: 1. Организиране на две пресконференции – при стартиране и при приключване на проекта – минимум по 30 участника - медии, представители на местна и държавна власт, граждани и др.; 2. Презентационни материали за пресконференциите по 30 бр. тефтери (А5), химикалки, рекламни чаши, чантичка и USB 8gb флаш памет - мин. клас 5; 2. Изработване на 50 бр. плакати, формат А3, с информация за проекта - цели, дейности/резултати, стойност.Плакатите ще бъдат разпространени на видни места в града и около обеките на интервенция; 4. Листовки с информация за проекта (100 бр.) 5. Изработване, доставка и инсталиране на два броя билбордове на видно място в града, съгласно изискванията на Наръчника. Билбордът ще бъде с размер 4х3 м. и ще съдържа задължителните реквизити, съгласно изискванията на програмата 6.Изработка и монтаж на 9 бр. обяснителни табели (50х70см) след приключване на СМР дейностите. Табелите ще бъдат монтирани на деветте сгради, обекти на интервенция. 7. Провеждане на церемония "Първа копка" за 30 души, съгласно изискванията на Наръчника. 8. Публикации в регионална и местна преса – 3 бр. Материалите ще съдържат задължителните реквизити за популяризиране на проекта и финансовата подкрепа на ЕС. При провеждането пресконференцията ще бъдат разработени и мултимедийни презентации, чрез които да се визуализират дейностите, целите и очакваните резултати по проекта. Потенциален брой участници за всяка пресконференция –30. Информираността на гражданите ще се извърши, чрез публикувана на покана на интернет страницата на Община Попово и публикация в пресата. Организирането на пресконференцията и публикацията на интернет страницата на общината ще се осъществи от екипа и по проекта. 11 050.00 8 592.00
Дейност №3: Разработване на инвестиционни проекти и изпълнение на строително-монтажни работи във връзка с изпълнението на задължителните и препоръчителни мерки в докладите от техническото и енергийно обследване: I. ОБЕКТИ НА ИНТЕРВЕНЦИЯ Дейността предвижда интервенции в следните публични сгради : 1. „Административна сграда на Община Попово” - с РЗП 5400 м2 2. „Общински стол” - с РЗП 521 м2 3. „Общински исторически музей, гр. Попово” - с РЗП 729.40 м2 4. Народно Читалище „Съзнание-1907г.” - с РЗП 770,02 м2 5. ОУ „Любен Каравелов" гр. Попово” - с РЗП 450 м2 6. ОУ „Св. Климент Охридски” – с РЗП 1035,2 м2, в т.ч. едноетажна сграда с РЗП 441 м2 и двуетажна с РЗП 594,2 м2 7. РУ”Полиция” - с РЗП 1125 м2 8. „Районен съд и Прокуратура” - с РЗП 836,80 м2 Обща РЗП на сградите е 10867,42 м2 II. ВНЕДРЯВАНЕ НА МЕРКИ ЗА ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ И СЪПЪТСТВАЩИ СМР ЗА ПРИВЕЖДАНЕ НА СГРАДАТА, СЪГЛАСНО НОРМАТИВНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ. За сградите на обекти: Административна сграда на Община Попово”, „Общински стол”, „Общински исторически музей" гр. Попово, Народно Читалище „Съзнание-1907г.”, ОУ „Любен Каравелов" гр. Попово”, Сграда 1 на ОУ „Св. Климент Охридски”, РУ”Полиция” и „Районен съд и Прокуратура” с безвъзмездна финансова помощ ще бъдат финансирани единствено задължителните енергоспестяващи мерки, мерки свързани с конструктивното укрепване и мерките за осигуряване на достъпна архитектурна среда, както следва: - Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най - малко клас на енергопотребление "С". - Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите /съгласно техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"/ - Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Забележка: Разходите за дейностите по изпълнение на останалите мерки, несвързани с конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания ще бъдат финансирани със собствени средства на бенефициента - Община Попово. Недопустимите разходи, за доставка на кухненско оборудване на обект "Общински стол" гр. Попово също са отразени като собствен принос на бенефициента. За обект сграда 2 на ОУ "Св. Климент Охридски" гр. Попово освен задължителните енергоспестяващи мерки, мерки свързани с конструктивното укрепване и мерките за осигуряване на достъпна архитектурна среда - описани по - горе в описанието, с безвъзмездна финансова помощ ще бъдат финансирани и останалите мерки, както задължителните, така и препоръчителните мерки, предписани в техническото обследване на обекта. 2 173 875.28 2 658 626.09
Дейност №4 "Строителен надзор и оценка за съответствие": Съгласно българското законодателство упражняването на строителен надзор е задължително за изпълнението на строителните дейности за строежите от първа до четвърта категория. За обектите в настоящето проектно предложение, които са трета, четвърта и пета категория се предвижда строителен надзор. Изпълнителят на тези услуги - ще има за задача да извършва мониторинг (да наблюдава) Изпълнителя на строителните дейности (Строителя) и да докладва на Възложителя при откриване на несъответствия в качеството на използваните материали, техническите характеристики, стандартните норми и други отклонения от предварително договорения обхват и качество на строителните дейности. Дейността включва и изготвяне на доклад за Оценка за съответствие на инвестиционния проект със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6, изготвена на основание чл. 142, ал. 9 от ЗУТ и по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност, топлосъхранение и икономия на енергия в сгради Изпълнителят упражняващ строителен надзор ще бъде отговорен за изпълнението на всички изисквания на ЗУТ и поднормативните актове към него, свързани с надзора на строителни дейности. По време на изпълнението на строителството надзорът ще следи основно за: - Законосъобразно започване на строежа - Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството - Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на приложимите нормативни актове и техническите спецификации - Спазване на условията за безопасност на труда - Недопускане увреждането на трети лица и имоти вследствие на строителството - Годността на строежа за въвеждане в експлоатация - Оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания - Достоверността на данните в изготвените протоколи и актове 40 752.83 30 241.54
Дейност №5 "Въвеждане в експлоатация на обновените обекти": Обновените многофамилни жилищни сгради представляват строежи трета, четвърта и пета категория, съгласно ЗУТ и се въвеждат в експлоатация след издаване на Разрешение за ползване или Удостоверение за въвеждане в експлоатация, съгласно чл.177 ал.2 и ал.3 от ЗУТ. След изпълнението на строително-ремонтните работи, в съответствие с издадените строителни книжа, заверената екзекутивна документация, всички изисквания към строежите съгласно ЗУТ и поднормативната база към него, както и в съответствие с условията на сключения договор/и,се пристъпва към издаването на съответните документи. Към тях се прилагат изготвените окончателни доклади за всеки един обект от лицето, упражняващо строителен надзор, акт образец No.15 и други документи, съгласно изискванията на ЗУТ и ЗЕЕ. Дейността включва разходи за издаване на удостоверение от „Агенция по геодезия, картография и кадастър”, издаване на окончателни енергийни паспорти, становища, замервания, такси и съгласувателни писма. 29 528.94 6 780.26
Дейност №6 "Извършване на независим финансов одит": Дейността е необходима с оглед спазването на стриктна финансова дисциплина при разходването на отпуснатите безвъзмездни средства и осигуряване на прозрачност при изпълнението на проекта. При изпълнение на дейността ще се спазва Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС на Сертифициращия орган от м.юли 2013 г. Сертифициран одитор ще изготви доклад за финансов одит на проекта при приключване на проектните дейности; 14 000.00 2 688.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).