Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project provides stimulating the activity of young people up to 29 years incl., who are neither in education or training nor in employment, and are not registered as unemployed at the Labour Office (members of the group NEET`s) . The project foresees the implementation of activities to identify inactive youth and activate and motivate them to start training or work. The project offer innovative solutions in attracting young people and proceed to be applied multivariate approach to enable youth people. After their registration in the Labour Office it is going to be research an appropriate way of including them in the primary labour market. For achieving this aim, the young people are going to be included it "Ateliers for job searching". They will last for a maximum of five days. With project funds will provide equipment, in order to place workshops throughout the whole country. The main goal through "Ateliers for job searching" is not only to support the resurgence of young people but also to increase their motivation of searching and finding job. The project envisages organizing job fairs, where with the project funds will provide informational materials, halls, transportation for participants and other activities for more effective interaction between employers and job seekers.
Planned activities complement and build the measures in support youth employment implemented under the Operational Programme "Human Resources Development" 2007-2013,  Operational Programme "Human Resources Development" 2014-2020, National Action Plan for Employment and National plan for implementing the European youth guarantee 2014-2020, and it is expected 10,000 inactive youths to be activated. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. Идентифициране, информиране и мотивиране на активно поведение на пазара на труда на икономически неактивни младежи до 29 г. вкл., които не са в образование или обучение и не са регистрирани в ДБТ.: Целта на дейността е идент., инф. и мот. на активно поведение на паз. на труда на икон. неакт. мл. до 29 г. вкл., които не са в образ. или обуч. и не са регистр. в ДБТ. Осн. елементи в този цялостен процес по ид. и мот. на лицата от ц. гр. са откриване на неакт. мл., предоставяне на акт. инф. за паз. на труда и мотивация и насърчаване на лицата в процеса на ориентиране при избора на подх. работа. За идент. на неакт. мл. в 1 етап от изпълнение на д. АЗ предвижда да разработи мет-ка за ид. и акт. на неакт. мл. до 29 г. възраст вкл от ц. гр. Мет.ще съдържа набор от дей-я, които да се предприемат в процеса на ид. с цел да се достигне до неакт. мл. В нея ще се опишат и подходите за работа за отделните групи неакт. лица с оглед актив. им и привличането им за участие в пр. Мет. ще съдържа и анк. карта за събиране на инф. за мл. Въз основа на събраната инф. ще се определи доколко участвалите лица са част от ц. гр. и какви д-я следва да се предприемат за активирането им. Получените данни ще се анализират периодично в хода на изп. на пр., като при необх. ще се извършват и промени за подобр. работата по идент. на неакт. мл. При уст. на контакт с лицата от ц. гр., експертите, наети за изпълнение на дейността ще убеждават младежите да се регистрират в бюр. по труда като използват ел. модул „Лич. профил на търсещо работа лице”. Предвижда се да се организират 111 събития за идент. по разл. повод с уч. предимно на млади хора, с цел стимулирането им да попълнят анк. карта. Предвижда се орг. на още 35 бр. събития на терит. на Североз. р-н. В рамките на д. се предвижда да се закупи и необх. об.(шатри, сгъваеми маси и столове) за служ. на бюр. по тр., с което да се осигури възможност за обос. на места в ц. части на нас. места, където да се представят услугите на АЗ и да се привличат мл. към посещения на бюрата по труда и насочване към актуалните предложения на обуч. орг. и инст., както и на работ. за осигуряване на обуч. и заетост. Във 2-я етап от изпълнение на д., с цел да се гарантира прилагането на цялостен подход при идент. на неакт. мл., ще се разчита на опит и ресурси на външна орг. През този етап се предвижда прилагането на практики и подходи, които не са извършвани през 1-я ет. Предвидените д-я в 1 ет. е възможно да не са достатъчни по отн. привличането на неакт. мл. В тази връзка ще се прилага „ноу-хау” на орг./и с опит при работата с мл., които познават техните нагласи и предпочитания, съответно ще прилагат инов. методи за идент. на неакт. мл. Ще бъде изготвена Обща Методика за идент. на неакт. мл., която да обхване прилаганите добри практики за привличане на мл. в заетост и ще бъде апробирана и прилагана от АЗ. За да се насърчи мотив. за акт. поведение на паз. на тр. на идент. неакт. мл., в случай че се рег. в ДБТ ще се предоставят изработени по проекта инф. м-ли. На всяко лице от ц. гр. при рег. в ДБТ ще бъде предоставяна по 1 бр. торбичка, която ще съдържа флаш памет, чадър, външна бат. за телефон, бележник, химикал и брошура с инф. за нас. актив. на мл. Проведените услуги за мотив. на неакт. м-жи ще се подпомогнат от изпращането на SMS-и, които ще съдържат акт. инф. за възможностите, предоставяни от АЗ в рамките на изпълняваната активна политика на паз. на тр. SMS-те достигат бързо и лесно до заинт. лица и е подходяща и добра възможност за инф. им. Те може да предоставят инф. за повишаване на квал. чрез вкл. в мерки за обуч. или образ., или за намиране на работа. Инф. с SMS-и ще подпомогне лиц. да направят самост. избор чрез получаване на актуална, достоверна, достъпна инф. за възможностите, които се предлагат на паз. на тр. В рамките на д. се предвижда да бъде извършено национално социологическо проучване сред специфична ц. гр.: лица без трудов или граждански договор и които не са самонаети; които не са в образователен или друг квалификационен процес; които не са възпрепятствани да работят поради нетрудоспособност; които не са в отпуск за отглеждане на дете; които не са регистрирани в Агенцията по заетостта, като търсещи работа. 8 516 170.05 8 435 072.96
2. Провеждане на „Ателиета за търсене на работа“ с максимална продължителност 5 дни, психологическо подпомагане на неактивни лица: Целта на дейността е да бъдат приложени съвременни методи и техники при индивидуално и групово консултиране с оглед подпомагане на неактивните лица в процеса на търсене на подходяща работа. „Ателиетата за търсене на работа“(АТР) заимстват идеята от работещите във Франция-Ателиета за заетост, като успешно адаптира услугата към организацията на предоставяне на услуги по заетост в нашата страна. Чрез АТР ще се предложи възможност на търсещите работа лица да подобрят своите уменията за търсене на работа и успешно представяне пред работодатели. В рамките на дейността се предвижда да се подобри материално-техническата база за провеждане на АТР. Изпълнението на дейността ще модернизира и досега провежданата от АЗ услуга за мотивиране на безработни лица в АТР, като в тази връзка е изключително важно да се осигури добра атмосфера, чрез обновяване на помещенията и техническата база, с което да се предизвика интереса на целевата група и да се насърчи активното и участие. За обособените зали за провеждане на АТР на територията на цялата страна ще се осигури оборудване и обзавеждане, което ще бъде съобразено с големината на помещенията. По време на ателиетата, лицата ще подават своите док. по обявени свободни работни места. В тази връзка ще се осигурят настолни компютри, външни DVD RW устройства, МФУ за обработка на док., мултимедия, рутери, екрани със стойки-трипод и бели дъски за обезпечаване дейността на модераторите на АТР при мотивиране на лицата за търсене на свободни раб. места, както и при предоставянето на практически съвети за подготовка на док. си за кандидатстване. В залите, където ще се провеждат АТР, с цел осигуряване на оптимална температура, ще се осигурят климатици, където е необходимо (в наетите помещения и в помещенията, където са налични няма да се купуват климатици по проекта). Ще бъдат закупени конферентни столове и двуместни бюра, които ще бъдат използвани от лицата от целевата група в АТР. Вследствие проведено проучване на АЗ за наличните помещения, където могат да бъдат провеждани АТР в сградите стопанисвани от ДБТ, в някои населени места, се установи, че е необходимо със средства по проекта да се наемат помещения във връзка с реализиране на дейността. По време на организираните АТР с максимална продължителност 5 дни, лицата от целевата група ще бъдат подпомагани при подготовката на документи за кандидатстване за свободни работни места при работодатели, изработване на индивидуален профил с описание на наличните квалификации и умения на кандидата за работа; изготвяне на план за действие с конкретни и последователни стъпки; даване на съвети за попълване на документи за кандидатстване за нова работа – мотивационно писмо, автобиография и др., както и по отношение на начините за добро представяне по време на интервю с работодател; информиране за наличните източници за свободни работни места на пазара на труда. АТР са добър инструмент за неактивните и безработни лица от уязвимите групи на пазара на труда, както и за тези със слаба мотивация за търсене на работа, тъй като те предоставят лесен достъп до информация за лицата и дават възможност за прилагане на методи и техники при индивидуално и групово консултиране, с оглед подпомагане на лицата в процеса на търсене на подходяща работа. С цел подобряване качеството на услугите в АТР ще се организират семинари между служителите и ръководството на АЗ за обмяна на добри практики и споделяне на опит в работата с представителите на целевата група. За лектори в семинарите ще се наемат и специалисти в работата с младежи, с познания в областта на човешките ресурси, подбора на персонал и професионалното ориентиране и мотивиране. На семинарите ще се обсъждат теми, свързани с професионалното мотивиране, стимулиране на активно поведение у лицата и подпомагането им в индивидуалното оползотворяване на професионалната информация и за вземане на самостоятелно решение, както и активиране при проектирането и осъществяването на конкретните планове за намиране на подходяща работа. 4 857 025.79 3 952 715.91
3. Насочване към подходящи, съобразени с индивидуалния профил на лицата, мерки за обучение, образование и обучение: Целта на дейността е да се предостави услугата насочване към подходящо работно място на идентифицираните неактивни младежи от целевата група. В тази връзка ще се насърчават младежите да се регистрират като търсещи работа лица в ДБТ. Регистрацията се извършва по утвърдени в АЗ процедури с помощта на Националната база от данни на пазара на труда и ЕСФ (НБД). След регистрацията на лицата, в зависимост от индивидуалния им профил, ще бъде извършено насочване към релевантна и съобразена с личните му желания и нужди работа на първичен пазар на труда или в програма и мярка по НПДЗ или проект на АЗ по ОП РЧР за обучение и/или субсидирана заетост. Продължаващото обучение е от съществено значение за безработните младежи от целевата група, тъй като ще надгради техните умения и ще развие компетенциите им за добро представяне при кандидатстване и в крайна сметка за намиране на качествена и отговаряща на техните потребности работа. Насочването е част от посредническите услуги, които Агенцията по заетостта ще предоставя на лицата от целевата група по проекта. То се състои в правилно ориентиране на дадено лице към подходящо и отговарящо на неговите потребности обучение с оглед по-лесното намиране на качествено и добре платена бъдеща работа. Насочването ще бъде както с цел заетост, така и за идентифициране на потребностите от обучение въз основа на разработения индивидуален профил на младежа, представяне на възможности за обучение, вкл. възможности за „втори шанс” за образование, и насочване за включване в подходящо обучение. Насочването е важно от гл.т. осъществяването на избор, адекватен, както относно възможностите на младежа, така и по отношение търсенето на пазара на труда. Младежите, които се нуждаят от нови знания и умения, ще се насочват към обучения с практическа насоченост, включително и финансирани с ваучери. Обученията са с широк обхват: по част от професия, за придобиване на квалификация по професия, обучения по ключови компетентности, търсени на пазара на труда, в т.ч. информационно-комуникационни технологии и чуждоезиково обучение. Финансирането е осигурено със средства от Държавния бюджет и по ОП РЧР. За младежите, които са неграмотни или с ниска грамотност, ще се насочват за включване в курсове за ограмотяване и в курсове за обучение за завършване на класове от основното образование. 0.00 0.00
4. Организиране на трудови борси за срещи на активираните младежи с работодатели: Целта на дейността е да се организират 189 трудови борси за времетраенето на проекта за насърчаване на заетостта на представителите на целевата група, като от тях 10 броя трудови борси ще бъдат организирани и проведени на територията на Северозападен район. С организирането на трудовите борси ще се подпомогне наемането на работа на безработните младежи от целевата група, чрез улесняване на достъпа им до информация за свободни работни места и осигуряване на пряк контакт и договаряне с работодатели. От една страна, лицата ще се запознаят с изискванията на потенциалните работодатели за заемане на обявените вакантни позиции, а от друга – работодателите ще имат възможност да осигурят необходимия им персонал по обявените свободни работни места. На предвидените в рамките на дейността трудови борси ще бъде предоставена възможност за среща на представителите на целевата група с работодатели и ще се насърчават работодателите да наемат вече активираните по проекта безработни младежи. Агенцията по заетостта има опит в организирането на трудови борси, включително и специализирани за младежи, чрез които се осъществява пряк контакт с работодателите, насърчава се мобилността и трудовата реализация на младите хора. Чрез тях се привличат обезкуражените и неактивните лица и се стимулира участието им на трудовия пазар. С реализирането на дейността ще се подпомогне материално-техническото осигуряване на събитията. В тази връзка ще се осигури помещение за провеждане на борсите, ще се осигурят информационни материали, ще се организира транспорт за участниците и други организационни дейности, подпомагащи реализирането на трудовите борси. Подобряването на условията за провеждането на борсите ще доведе до по-добра информираност, както за безработните лица, така и за работодателите, ще осигури повече възможности за личен контакт на двете страни, както и ще привлече повече участници в събитието. Реализирането на трудовите борси ще се извършва на следните (примерни) етапи: - осигуряване на зала и логистика (транспорт, осигуряване на маси-щандове, осигуряване на мултимедия, микрофони и озвучаване, медийна кампания и информиране на обществеността чрез публикации в местни медии и други дейности, свързани с цялостната организация) за провеждане на събитието; - комуникация и отправяне на покана до работодатели с оглед потенциално участие в трудовите борси; - доставка на пакети с информационни материали; - информиране на лицата от целевата група за мястото и часа на предстоящите трудови борси; - провеждане на самата трудова борса. Организирането на трудовите борси ще бъде подпомогнато и от служители на АЗ, които да информират заинтересованите страни за предстоящото провеждане на трудова борса. 565 344.00 450 360.00
5. Организация и управление на проекта: С цел успешно управление и изпълнение на проекта се сформира екип от експерти, които ще ръководят, координират и изпълняват проектните дейности в съответствие с клаузите на сключения с Управляващия орган договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Екипът е съставен от служители на Конкретния бенефициент-Агенция по заетостта, имащи отношение към успешното изпълнение на дейностите по проекта. Екипът ще изпълнява следните задачи:  изготвяне на план за действие за изпълнението на предвидените по договора дейности;  поддържане на информация по изпълнението и приложението на дейностите по проекта;  изготвяне на процедури и указания за изпълнението на проектните дейности;  контрол върху изпълнението на проектните дейности;  извършване на своевременна подготовка и провеждане на предвидените тръжни процедури, както и осъществяване на контрол върху изпълнението на договорните задължения на определените изпълнители/доставчици;  своевременно изготвяне и представяне на отчети (технически, финансови и др.) по изпълнението на проекта и осъществяване на ефективна комуникация с Управляващия орган. Екипът за изпълнение на проекта се състои от: ръководител на проекта - 1; координатор - проект - 1; юрист -1; счетоводители - 2; експерти на ниво ЦА, ДРСЗ и ДБТ - 15. Успешното изпълнение на проекта се основава на добро техническо и финансово управление на предвидените по проекта дейности. То предполага екип от експерти, които имат задълбочени познания в различните аспекти, свързани със спецификата на управлението на дейности, както в администрацията, така и в проектен формат. С оглед успешното управление на проекта, екипът ще създаде и поддържа ефективна система за комуникация, с цел проследяване на цялостния напредък по проекта и своевременно вземане на решения за коригиращи действия. Дейността гарантира ефективното и ефикасно изпълнение на проекта и допринася за постиганите на всички заложени цели и очаквани положителни резултати. 1 329 678.16 1 163 444.20
6. Информация и комуникация: Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, в съответствие с условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ по линия на ЕСФ. В рамките на дейността се предвижда прилагането на следните мерки: • Поставяне на банери в административните сгради на Агенцията по заетостта - Банерите са един от най-ефективните методи за по-широко разпространение и привличане на внимание на клиентите, които посещават административните сгради на Агенцията по заетостта. Целта на поставянето на банери е да се привлекат младите хора, включително и от целевата група на неактвините младежи да посетят бюрата по труда и да потърсят възможности за своята трудова реализация. • Публикуване на актуална информация за проекта на интернет страницата на Конкретния бенефициент-АЗ. В резултат на прилагането на тези мерки ще се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите резултати по проекта. В рамките на информационните събития на участниците ще се предоставят информационни материали с цел популяризиране на дейностите по проекта. 100 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).