Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The overall  objective of the project "Actualization of the Air Quality Management Programme of the Municipality of Kardzhali for fine dust particles (PM10)  and PAHs indicators ", is the development of an updated programme for the management of the air quality  for PM 10  and PAHs, including appropriate measures  for  reducing pollutant levels, which will lead to the achievement of the normatively determined levels of the air quality in the municipality of Kardzhali.
The project activities are related to the preparation of atmospheric air analyzes, formulation of measures and / or projects for improving the air quality in short, medium and long terms, and the development of an Air Quality Management Programme by indicator for fine dust particles PM10 and PAHs  for the period 2021-2025. The project l also includes activities for coordination with stakeholders and responsible institutions, information and publicity activities, and project implementation management. As a result of the implementation of the project, an Air Quality Management Program for PM10 and PAHs  indicators will be adopted for the period 2021-2025.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
"Извършване на актуализация на Програмата за управление на качеството на атмосферния въздух на Община Кърджали по показател ФПЧ 10 и ПАВ": Община Кърджали е една от 28- те общини с нарушено качество на въздуха по показател ФПЧ10 и е включена в списъка на районите (в т.ч. агломерациите) за оценка и управление качеството на атмосферния въздух, утвърден от министъра на околната среда и водите. Съгласно изискванията на Закона за атмосферния въздух, Община Къджали има разработента Програма за управление на качеството на атмосферния въздух по показател ФПЧ 10 за периода 2016-2020 г., която следва да бъде актуализирана за нов четири годишен период. Също така Община Кърджали е с нарушено качество на атмосферния въздух и по показател ПАВ. Основната цел на тази дейност е разработването на актуализирана програма за управление на качеството на атмосферния въздух по показатели ФПЧ 10 и ПАВ за периода 2021 -2025 г. Дейността обхваща следните поддейности: • набиране на наличната информация, отнасяща се до процеса на оценка и управление на качеството на атмосферния въздух;проучване и анализ на пълнотата на наличната информация;при необходимост, набиране и анализ на необходимата допълнителна информация, отнасяща се до оценката и управлението на качеството на атмосферния въздух; • комплексна оценка на качеството на атмосферния въздух в дадения район за оценка и управление, за който се разработва програмата; • анализ на причините за превишаване на нормите за качество на атмосферния въздух; • анализ на вече планираните и/или прилагани мерки за подобряване на качеството на атмосферния въздух; • математическо моделиране, с използване на актуална версия на международно признат програмен продукт; • дисперсионно моделиране на разпространението на замърсяването и приноса по отделните източници на емисии, извършено за базова година 2018 , включително анализ на резултатите от моделирането; • формулиране на мерки и/или проекти за подобряване на качеството на атмосферния въздух в краткосрочна, средносрочна и дългосрочна перспектива; • прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите ФПЧ10 и ПАВ за съответната целева (крайна) година на програмата -2025 година, въз основа на разработения сценарий за постигане на нормите; • прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите ФПЧ10 и ПАВ за междинна година, при програми с план за действие по-голям или равен на пет години - 2023 г.; • количествени показатели за въздействието на бъдещите мерки върху нивата на замърсителите /намаление на годишните емисии в резултат на приложената мярка (тона/година); • прогнозни разходи и източници па финансиране за реализация на мерките в плана за действие към програмата; • изготвяне на документи и информация свързана с екологичната оценка на програмата; • изготвяне на проект на актуализирана Програма за управление на качество на атмосферния въздух по показатели ФПЧ 10 и ПАВ , който ще бъде съгласуван с РИОСВ-Хасково, заинтересованите лица и екологични организации или движения; • изготвяне на окончателен вариант на актуализирана Програма за управление на качество на атмосферния въздух по показатели ФПЧ 10 и ПАВ. В рамките на 11 месеца , външен изпълнител ще разработи проект на актуализираната програма за качество на атмосферния въздух по показатели ФПЧ 10 и ПАВ. Проектът ще бъде изготвен в съответствие с изискванията на чл. 27 от ЗЧАВ и чл. 37 от Наредба № 12 от 15.07.2010 за норми на серен диоксид, азотен диоксид, финни прахови частици, олово, бензен, въглероден оксид и озон в атмосферния въздух и Раздел І от Приложение 15 на наредбата. Инструкцията за разработване на програми за намаляване на емисиите и достигане на установените норми за вредни вещества в районите за управление и оценка на качеството на атмосферния въздух, в които е налице превишаване на установените норми, утвърдена от Министъра на околната среда и водите. След провеждането на съгласуване на проекта с компетентните институции и заитересованити страни, изпълнителят ще изготви и окончателния вариант на програмата. 30 000.00 29 868.00
Съгласуване и приемане на разработената актуализирана Програма за управление на качество на атмосферния въздух по показател ФПЧ 10 и ПАВ за периода 2021-2025 г: Изготвеният проект на актуализирана Програма за управление на качество на атмосферния въздух по показател ФПЧ 10 и ПАВ за периода 2021-2025 г. ще бъде внесен за съгласуване от РИОСВ - Хасково, който е компетентния орган по чл. 4 от Наредбата за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми за преценка за необходимост от екобогична оценка и/или оценка на съвместимост по реда на Глава VI от Закона за опазване на околната среда /ЗООС/ и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие/ЗБР/. Съгласно нормативните изисквания, компетентният орган ще извърщи проверка на допустимостта и преценка за необходимост от екологична оценка и/или оценка на съвместимост по реда на Глава VI от ЗООС и/или по чл. 31 от ЗБР. Както и ще издаде съответния акт. Също така съгласно изискванията чл. 7, т.6 от Наредбата ще бъдат проведени консултации с обществеността, които ще включват публикуване на проекта на програмата на интернет страницата на Община Кърджали и провеждане на обществено обсъждане. Този процес ще се извърши в рамките на шест месеца след изготвянето на първоначалният вариант на актуализираната програма. На база резултати от становището на РИОСВ -Хасково и обществените консултации, изпълнителят ще подготви окончателен вариант на програмата, който ще бъде внесен за приемане от Общински съвет - Кърджали. Приетата актуализирана Програма ще бъде публикувана на интернет страницата на Община Кърджали. 400.00 0.00
"Организация и управление на проекта и осъществяване на дейности по информация и комуникация": Община Кърджали прогнозира че АДБФП ще бъде сключен през месец май 2020 г. Организацията и управлението на проекта ще стартира веднага след сключването на договора и ще се извърши от екип, включващ ръководител, координатор, експерт "Тръжни процедури" и счетоводител. Екипът ще бъде сформиран от служители на Община Кърджали. Община Кърджали ще предостави оборудван офис за нуждите на екипа. Екипът на проекта ще организира своевременно изпълнение на планираните дейности, ще следи за постигането на основната цел на проекта, както и на заложените резултати и ще осъществява непрекъснат мониторинг на изпълнението. Техническото и финансово управление и отчитане на изпълнението на проекта ще се извършва съгласно изискванията на ОП "Околна среда 2014-2020 г.", приложимата нормативна уредба на европейско и национално ниво, както и на вътрешните правила и процедури от Системата за финансово управление и контрол на Община Кърджали. Проектът включва дейности, които ще се осъществяват от външни за Община Кърджали изпълнители. Тъй като се разходват публични средства, изборът на изпълнители ще се извърши съгласно нормативните изисквания на Закона за обществените поръчки /ЗОП/ и Правилника за неговото приложение. Подборът на изпълнители чрез провеждането на обществени поръчки ще гарантира прозрачността на избора и спазването на принципите на равнопоставеност между участниците, безпристрастност и равно третиране на кандидатите. Също така ще позволи да се получат икономически най-изгодните оферти, съчетаващи високо качество и оптимална цена. В рамките на 6 месеца ще се подготвят и проведат 2 процедури за избор на изпълнители, а именно за: - Извършване на актуализация на Програмата за управление на качеството на атмосферния въздух на Община Кърджали по показатели ФПЧ 10 и ПАВ за периода 2021 -2025 г.; - Осъществяване на дейности по информация и комуникация на проекта. Срокът за провеждане на обществените поръчки е определен с оглед гарантиране на максимална прецизност на подготовката и провеждането на обществените поръчки, както и е отчетена възможността за тяхното обжалване. Подготовката на документацията и обявяването на всички процедури ще се извърши в рамките на 3 месеца след стартирането на изпълнението на проекта. След получаване на офертите от страна на кандидатите, участващи в отделните процедури, ще бъдат организирани и проведени оценителни комисии, които ще имат за задача да извършат оценка и класация на постъпилите предложения и да изберат най-качествената оферта. Процедурите за възлагане на обществените поръчки ще бъдат проведени в пълно съответствие изискванията на ЗОП и с принципите за прозрачност, безпристрастност и равно третиране на кандидатите. Със спечелилите кандидати ще бъдат сключени договори за изпълнение. Осигуряването на информация и комуникация по проекта е задължителна дейност, която ще се изпълнява в продължение на целия проект. Тези дейности ще бъдат осъществявани в съответствие с изискванията от Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Основната цел на дейността е да популяризира сред общността реализацията на значим обществен проект, финансиран с подкрепа от Структурните фондове на ЕС. В дейността са включени следните под-дейности: • Изработване на банер и плакат с формат А3 с информация за проекта; • Публикации в медиите - по време на изпълнението на целия проект да бъдат направени общо 3 публикации за проекта в печатни медии; •Екипът на проекта ще публикува информация за изпълнението на проекта на интернет страницата на Община Кърджали. Избраните методи на информиране на обществеността отчитат спецификата на отделните групи в общността и позволяват за кратко време да се достигне до широк кръг от потребители. Чрез интернет страницата на община Кърджали, местните печатни издания, информацията ще е достъпна до всички заинтересовани страни, независимо от техния пол, възраст, религия и социален статус. 4 256.00 4 181.52

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).