Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

This project proposal has been developed to reflect the idea of ​​achieving a modern and efficient judiciary system in Bulgaria through the necessary institutional and regulatory reforms which fully correspond to the concept of the Updated Strategy for Continuing of the Judicial Reform. On the one hand, the project focuses on implementing measures in favor of modernizing the lawsuit processes by encouraging the use of modern audio-recording equipment, and on the other hand, is aimed at encouraging civilian control and participation in the implementation of strategic measures to implement the reform of the judiciary.
In order to achieve this, the National Association Legal Initiative for Open Governement  plans to carry out the following main activities: Study of the court practice in Bulgaria, Exploration of good practices, Preparation of a strategy for optimizing the administration of court hearings, which envisages measures to promote civil control in court proceedings and conducting an awareness campaign to reach the general public and target groups of the project, incl. providing conditions for cooperation between the target groups.
Expected results from the implementation of the project include increased civilian control over the reform of the judiciary and an increase in the number of actively involved NGOs in the process, recommendations for improvement of the judiciary and best practices translated, as a result of the support will increase the efficiency of the work the institutions of the judiciary and increase the public trust to them.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности по информация и комуникация: Дейностите по информация и комуникация по проекта са планирани в съответствие с "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014 - 2020. В тази връзка, дейността по визуализация по проекта включва: - Информационни материали за участниците в пресконференциите (папка, презентация, химикалка с лога) - 50 бр. плаката А3, рекламиращи проекта, както и финансовата подкрепа от ЕС, които ще бъдат поставени на видно място - Финална прес-конференция за 30 души При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането по Оперативна програма "Добро управление" 2014-2020, съфинансирано по ЕСФ., съгласно изискваният на програмата. 0.00 14 911.30
Проучване на съдопроизводствената практика в България: За да е възможно изготвянето на адекватни предложения, които да са напълно съотносими и приложими в българската действителност и работата на съдилищата у нас, е необходимо да да бъде изготвено подробно проучване, което да зададе основата на последващите дейности в проекта. Ще се получи яснота за реалното състояния на работата в съдебните институции, както и какви са нагласите за масово въвеждане на технологии. В рамките на настоящата дейност ще се направи проучване на съдопроизводствените практики в българските съдилища, с акцент протоколирането на заседанията. Ще се направи обзор на казуси, свързани с поправки на протоколи. В рамките на проучванията ще включи следното: 1. Запознаване с правилниците на всички съдилища в България: § районни - 113; § окръжни - 28; § административни - 28; § апелативни - 5; § военни - 5; § Върховен касационен съд и § Върховен административен съд 2. Запознаване с казуси, свързани с поправки на протоколи 3. Анализ на функциалността на администрациите 4. Оценка на резултати от досега действащите системи за протоколиране 5. Интервюта с председателите на съдилищата 6. Интервюта с представители на специализираните организации - Съюз на съдиите в България, Висш Адвокатски съвет и Съюз на адвокатите в България 7. Оценка на нагласите за масово въвеждане на звукозаписната техника и въвеждане на практика за публично записване на протокола (визуализация на екран) и др. 35 910.40 51 339.94
Изследване на добри практики: След провеждане на проучване на съдопроизводствената практика в България, проектът ще проследи практиката в държавите членки и включително извън Европа. Проучването на добри практики ще допълни информационната база, като отделно от това и ще цели събирането на данни, които да позволяват формулиране на конкретни предложения до компетентните органи в България, което и част от целите на проекта. Основната цел на дейността е да се изследват и популяризират добри практики (нормативна уредба на доказано действащи модели) за подобряване на ефективността на съдопроизводствените процеси, за да се постигне: 1. Улесняване на приемането на законодателни мерки, синхронизирани с европейското законодателство в тази област и базирани на българската национална специфика; 2. Да се формулират оптимално работещи за България решения; 3. Да се формулират конкретни технологични предложения, които да бъдат предложени на компетентните заинтересовани страни Повечето страни на територията на Европа са въвели използването на аудио звукозаписни системи с практиката си при протоколиране на съдебните заседания. В Словения, например по ЕСФ е финансиран проект "Аудио записване в съдилищата" за постигане на e-правораздаване в Словения. За изследване на добри практики ще се проучат не само държави-членки на ЕС, но и трети страни.Преди проучване на конкретни държави, ще се направи предварителен преглед с цел набелязване на минимум 20 държави, чиято практика да бъде изследване. Ще се извърши сравнителноправен обзор на международните стандарти в тази област и изготвяне на препоръки за степента на приложимост на тези стандарти в дейността на институциите, ангажирани с правораздаването. Изследването ще съдържа следните компоненти: Примерно съдържание: Съдържание 1. Въведение – цели и задачи на проучването ......................................................... 2. Методология на изследването.................................................................................. 3. Обобщение на добрите практики в ......................................................................... 3.1. Държава Х ................................................................................................................. 3.2. Държава Х . ............................................................................................................... 3.3. Държава Х ................................................................................................................. 3.4. Държава Х ................................................................................................................. 3.5. Държава Х ................................................................................................................. 4. Сравнителен SWOT анализ на добрите практики на национално ниво 4.1. Силни страни .............................................................................................................. 4.2. Слаби страни .............................................................................................................. 4.3. Възможности.............................................................................................................. 4.4. Заплахи (опасности).................................................................................................. 5. Заключения..................................................................................................................... За изпълнението на дейността ще бъде сформиран екип, който в най-голяма степен да отговори на необходимата експертиза за качественото й изпълнение. 14 080.00 27 163.54
Изготвяне на стратегия за оптимизиране на администрирането на съдебните заседания: За да може да се изготви документ със стратегическа насоченост и формулиране на конкретни мерки, е необходимо да се използват резултатите от предходните дейности по проекта. Българската съдебна власт е част от правовото и институционално пространство на Европейския съюз и Съюза на Европа. Това означава наличие на детайлна рамка от стандарти и препоръки, както и на институционални мотивиращи фактори за реформа. Българските магистрати прилагат европейско законодателство, обучават се и работят със свои европейски колеги. В този смисъл следва да се осигурят условия, в които те да практикуват своята дейност и които да отговарят на наличните стандарти на световно ниво. Реформата в българската съдебна власт се случва в период, в който революцията в компютърните и информационните технологии напълно променя институционалните модели. В световен план има значително know-how в областта на е-правосъдието, което реално трансформира начина на работа и администриране на правосъдните институции и позволява качествен скок в нивото на тяхната прозрачност, ефективност и сигурност. Същевременно бурното развитие на правната наука и различни нови интердисциплинарни подходи за анализ на правосъдието и свързаните с него социални отношения води до промяна в парадигмата относно анализа на съдебните институции, тяхното управление и организационно развитие. Всички тези развития предоставят богат инструментариум за решаване на задачите на българската съдебна реформа и постигането на бърза модернизация. Разработването на стратегия за оптимизиране на администрирането на съдебните заседания ще бъде в контекста на фундаментална цел на стратегията за реформа в съдебната система, която е да осигури организационно и ресурсно (чрез Оперативна програма „Добро управление”) извършване на технологичен скок в администрирането на съдебната власт. Завършването на закъснялото технологично преоборудване представлява цялостна трансформация на административните процеси в нейните институции, разглеждани като кибернетични единици. Така Стратегията ни ще бъде в унисон със Актуализирана стратегия за продължаване на реформата в съдебната система и ще предвижда нарочен и ресурсно осигурен план за действие за въвеждането на компютърни и информационни технологии при адекватни гаранции за сигурност като „гръбнак” на модернизацията на съдебната власт. При разработването й ще бъдат взети предвид редица стратегически документи, сред които: международните стандарти и документи на Съвета на Европа и Европейския съюз, препоръките към България в рамките на Механизма за сътрудничество и проверка, становищата на Венецианската комисия, Стратегията за въвеждане на електронно управление и електронно правосъдие в сектор „Правосъдие” 2014 - 2020 г., Концепцията за държавна политика в областта на правосъдието за детето, Стратегията за развитие на Националното бюро за правна помощ за периода 2014 – 2019 г., Основни насоки за дейността на Националния институт на правосъдието (2014-2020 г.) и др. Стратегията ще включва комплексна концепция, насочена към осъществяване мисията на проекта чрез реализиране неговите цели. Разработването й ще се придържа към следните ключови фокуса: -Стратегията като план; -Стратегията като позиция; -Стратегията като начин на действие; -Стратегията като принцип на поведение; -Стратегията като перспектива. 11 328.00 26 824.50
Кампания по осведомяване: Осведомителната кампания има за цел да разпространи формулираните предложения за подобряване на съдебната система в България и да насърчи участието на гражданския контрол при изпълнение на стратегическите мерки за реализиране на реформата в съдебната система. Дейността е насочена към специфичните цели на проекта и по-конкретно към СЦ 3 СЦ 3: Ангажиране на неправителствения сектор в осведомителна кампания, която да стигне до по-широк кръг от заинтересовани лице, по начин че да се създадат предпоставки за въвеждане на нова практика в българския съд. Кампанията за осведомяване ще включва няколко мерки: 1. Информационен форум Ще бъде организиран и проведен информационен форум, на който да бъдат представени резултатите от проекта и в конкретика изводите от направените проучвания, както и разработената стратегия. На форумът ще бъдат поканени представители на всички целеви групи, като в програмата ще бъде включен дискусионен панел, в рамките на който да се насърчи създаването на условия за сътрудничество между представителите на целевите групи. Ще бъдат поканени лектори, които да изнесат предварително изготвени от екипа на организацията презентации. Лекторите ще бъдат с юристи с процесуален опит или опит, придобит в сферата на съдебната система. 2. Интернет кампания Ad word специалист ще бъде ангажиран за позициониране на реклама на инициативата в интернет. Той ще има за задача да направи проекта популярен и лесно откриваем в интернет по задаване на ключови думи. В рамките на тази дейност се планира създаването и управление на уеб страници на проекта в онлайн социални и професионални мрежи - facebook страница, LinkedIn страница. 3. На представители от целевите групи ще бъдат изпратени копия от разработените по проекта материали, с оглед запознаването им с идеите и предложенията, които ще бъдат промотирани. 14 080.00 16 082.98

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).