Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The Municipality of Roman presents a project proposal under this procedure with the aim of higher and better employment and poverty reduction, by acquiring new knowledge, skills and qualifications for unemployed and inactive people from vulnerable groups and activating them for inclusion in the labor market.
The project, through a combination of individual approach and professional development and key competences of the target groups, will contribute to improving the employability of the unemployed to the local labor market and, as a result, reducing the unemployment rate and increasing the employment in the territory. of Roman Municipality.
The project proposal aims at providing training and employment for 14 persons from the vulnerable groups on the labour market through the implementation of the following activities:
- Professional informing, consulting and guidance of the target groups;
- Provision of Key Competence Training 5 Learning Skills for 8 individuals who, upon completion, start:
- training for the acquisition of vocational qualification in the first degree;
- Provision of training for the acquisition of second-level professional qualifications for 6 persons who, after graduation, start:
- Training in Key Competence 2 "Communication in a Foreign Language;
- payment of scholarships during PC training
- Recruitment and employment of 14 persons from target group - subsidized employment, after training has been provided.
Continuous employment after the completion of the project will be provided for at least 7 persons for a period no shorter than 3 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на професионално обучение за придобиване на втора квалификационна степен: За изпълнението на целите на проекта ще бъде изпълнена дейност по обучение за придобиване на професионална квалификация на подбраните лица. За целта ще бъде избран външен изпълнител, който да е сертифициран от НАПОО и притежава необходимия опит в изпълнението на дейности по обучение. В тази връзка на 6 безработни и/или неактивни лица ще бъде осигурено обучение за придобиване на втора квалификационна степен по професия 346020 "Офис секретар", специалност 3460201 "Административно обслужване" Професионалните обучения ще бъдат осъществени в съответствие с изискванията на Закона за професионално образование и обучение /ЗПОО/. Ще бъде изготвен график и план за провеждане на учебните занятия, с предвиден период от 3 месеца. Учебните занятия ще се провеждат в работни дни и в събота с продължителност 8 учебни часа всеки ден. На обучаемите ще бъдат изплащани стипендии в размер на 10 лв. за всеки присъствен учебен ден с продължителност не по-малко от 6 учебни часа. Обученията ще се извършат от външен изпълнител с валидна лицензия от НАПОО, който ще бъде избран по реда на ЗОП. Обучението по придобиване или повишаване на професионалната квалификация ще се осъществява от лицензиран център за професионално обучение, чийто преподаватели притежават завършено образование, придобита специалност, присъдена квалификация и правоспособност, които са в съответствие с нормативната уредба и държавното образователно изискване за придобиване на квалификация за съответната професия. Общата продължителност на обучението ще бъде не по-малка от 660 часа. Обучението ще има теоретична и практическа част. Обучението ще включва задължителна професионална подготовка, задължителна отраслова професионална подготовка, специфична професионална подготовка и практика. За обучение по професията "Офис секретар" с придобиване на втора степен на професионална квалификация не се изисква лицата да притежават предишна по-ниска степен на професионална квалификация или професионален опит по други сродни професии. В резултат на проведеното обучение лицата ще придобият квалификация по втора квалификационна степен по професия "Офис секретар", която ще бъде удостоверена със съответния документ съгласно чл. 38 ал. 2 от ЗПОО – Свидетелство за професионална квалификация. Планираните разходи за едно лице обучаващо се по втора квалификационна степен са 1200 лв., като това е регламентирано ясно в Условията за кандидатстване и съгласно чл. 31, пар. 3 от Регламент 651/2014. В тази връзка разходите за изпълнението на дейността са както следва: 6 лица*1200 лв. за професионално обучение = 7 200 лв., както и стипендии за 83 учебни дни за 6 лица *10лв. на лице на ден = 4 980 лв. Дейността е насочена към осигуряване на пригодност на целевите групи към специфичните особености на местния трудов пазар, постигане на по-голяма конкурентоспособност и успешна интеграция, и е ориентирана към потребностите и нуждите на работодателите. Предоставянето на професионално обучение, съобразно нуждите на работодателите, е особено важна група от дейности, както за самите работодатели, така и за лицата. 12 180.00 0.00
Наемане на работа и осигуряване на заетост на лица от целевата група – субсидирана заетост, след предоставяне на обучение: В рамките на изпълнението на дейността ще бъде осигурена субсидирана заетост за общо 14 лица от уязвимите групи на пазара на труда, които са преминали успешно обучение в рамките на проекта на следните длъжности; - 4 лица на длъжност "Работник озеленяване" код по НКПД 92140015; - 6 лица на длъжност "Технически секретар" код по НКПД 41202006; - 4 лица на длъжност "Общ работник, поддържане на сгради" код по НКПД 93130003. Нуждата от посочените работни места е в пряка връзка с основните дейности на общината по предоставянето на услуги на населението и поддръжка на общинската собственост. Наемането на 6 лица на длъжност "Технически секретар" ще спомогне за подобряване качеството на административното обслужване в общинския център и в отделните кметства. Наемането на 8 лица на длъжности "Работник озеленяване" и "Общ работник, подържане на сгради" ще е от полза за по-доброто стопанисване на общинските имоти и подобряването на градската среда. В тази връзка ползите от изпълнението на проекта няма да бъдат ограничени до лицата от целевата група, които са пряко включени в него, а ще бъдат за всички жители на общината. Работните места, които ще създаде Община Роман в рамките на проекта умишлено дават възможност на тях да бъдат наети лица със средно и по-ниско образование, за да бъде даден шанс за работа на лицата от най-уязвимите групи на пазара на труда - безработни и/или неактивни младежи до 29-годишна възраст, безработни и/или неактивни лица с ниски или без образование и квалификация, безработни и/или неактивни лица на възраст над 54 години. Възнаграждението, което ще бъде осигурено в рамките на проекта е съобразено с Условията за кандидатстване и приложимия минимален осигурителен доход за сектор "Държавно управление" за 2020 г., а именно 610 лв. В рамките на проекта са заложени и разходи за дължимите осигурителни вноски за сметка на работодателя, които възлизат на 18,92 % на база брутното възнаграждение, както и резерви за покриване на разходи за неползван платен годишен отпуск, съгласно чл. 224 от КТ, обезщетения, съгласно КТ при прекратяване на трудовото правоотношение и/или промяна в МРЗ/МОД. Резервите са в размер на разходите за възнаграждения за 2 месеца за 14 лица. В тази връзка разходите за изпълнение на дейността възлизат на възнагражденията и всички дължими осигурителни плащания за 14 лица за период от 12 месеца (725,41 лв.*12 мес.*14 лица = 121 868,88 лв.), както и описания резерв (725,41лв.*2 мес.*14лица=20 311,48 лв.). Кандидата планира да запази работното място на минимум 50 % от наетите по проекта лица, които са преминали обучение по професионална квалификация и/или ключови компетентности за период от минимум 3 месеца след приключване на проектните дейности. Подобрявайки условията за достъп до работа на безработни и/или неактивни лица целенасочено ще се постигане социална интеграция и бъдеща реализация на лицата, отговавяща адекватно на изискванията на пазара на труда, което индиректно кореспондира с целите на самата програма. 142 180.36 0.00
Професионалното информиране, консултиране и ориентиране: Професионалното информиране, консултиране и ориентиране ще се осъществи с цел подпомагане на лицата в съответствие с техния личностен профил и индивидуални характеристики при избора им на професия, подходящо обучение и кариерно развитие. Професионалното ориентиране ще се провежда в индивидуална форма. Професионалното ориентиране ще се извършва от специалисти – експерти по професионално/ кариерно консултиране и/ или психолози от избрания изпълнител. Основни поддейности, които ще бъдат изпълнени: - Информиране и самоинформиране - Информирането е процес по предоставяне на информация за начините на планиране, получаване, запазване на работа и кариерно развитие, включително информация относно подходящо образование, обучение или придобиване на ключова компетентност за постигане на съответните кариерни цели. - Кариерното консултиране е дейност, при която чрез активно слушане на историята на клиента и общуването с него, се изясняват целите, интересите, възможностите и средствата и начините за вземане на решения от страна на консултираното лице. - Оценка на случай- Всеки етап в процеса на извършване на дейности по професионално ориентиране, както и по време на извършване на самите дейности, задължително се извършва оценка на случай. Тя следва да е обективна, безпристрастна и да се базира на събрания емпиричен и тестови материал. - Активиране и мотивиране - Активирането е система от дейности, насочени към неактивни лица, с цел те отново да бъдат включени в заетост.Мотивирането е насочено към придобиване от лицата на умения за планиране и търсене на работа, подготовка за интервю, правилно разчитане на обявите за работа, симулация на интервю, подготовка на автобиография и мотивационно писмо и други подобни. - Психологическо подпомагане - Управление на таланта - Управление на таланта Предвидено е дейността да се изпълнява в рамките на 10 месеца, като активиране, мотивиране и професионално информиране в процеса на подбор на лицата от целевата група, професионално консултиране през периода на обучние, както и консултиране и психологическо подпомагане през първите шест месеца, след като лицата бъдат включени в заетост. Средствата, необходими за реализация на дейността са разчетени с оглед осигуряване на възможност за индивидуални консултации на лицата от целевата група от страна на квалифицирани експерти и психолози - до 40 часа за всяко от лицата за период от 10 месеца при прогнозна стойност до 20 лв. на час. 11 200.00 0.00
Предоставяне на професионално обучение за придобиване на първа квалификационна степен: За изпълнението на целите поставени ще бъде изпълнена дейност по обучение за придобиване на професионална квалификация на подбрани 8 лица. За целта ще бъде избран външен изпълнител, който да е сертифициран от НАПОО и притежава необходимия опит в изпълнението на дейности по обучение. В тази връзка на 4 безработни и/или неактивни лица ще бъде осигурено обучение за придобиване на първа квалификационна степен по професия 582080 "Помощник в строителството", специалност 5820801 "Основни и довършителни работи". За обучението от кандидатите не се изисква предишна професионална квалификация или професионален опит. На други 4 безработни и/или неактивни лица ще бъде осигурено обучение за придобиване на първа квалификационна степен по професия 622030 "Работник в озеленяването", специалност 6220301 "Озеленяване и цветарство". За обучение по професията "Работник в озеленяването" с придобиване на първа степен на професионална квалификация от кандидатите не се изисква предишна професионална квалификация или професионален опит, което го прави подходящо за целевите ни групи. Професионалните обучения ще бъдат осъществени в съответствие с изискванията на Закона за професионално образование и обучение /ЗПОО/. Ще бъде изготвен график и план за провеждане на учебните занятия, с предвиден период от 3 месеца. Учебните занятия ще се провеждат в работни дни и в събота с продължителност 8 учебни часа всеки ден. На обучаемите ще бъдат изплащани стипендии в размер на 10 лв. за всеки присъствен учебен ден с продължителност не по-малко от 6 учебни часа. Обученията ще се извършат от външен изпълнител с валидна лицензия от НАПОО, който ще бъде избран по реда на ЗОП. Обучението по придобиване или повишаване на професионалната квалификация ще се осъществява от лицензиран център за професионално обучение, чийто преподаватели притежават завършено образование, придобита специалност, присъдена квалификация и правоспособност, които са в съответствие с нормативната уредба и държавното образователно изискване за придобиване на квалификация за съответната професия. Общата продължителност на обучението ще бъде не по-малка от 300 часа. Обучението ще има теоретична и практическа част. Обучението ще включва задължителна професионална подготовка, задължителна отраслова професионална подготовка, специфична професионална подготовка и практика. В резултат на проведеното обучение 4 лица ще придобият квалификация по първа квалификационна степен по професия "Помощник в строителството", а други 4 - първа квалификационна степен по професия "Работник в озеленяването", които ще бъдат удостоверени със съответния документ съгласно чл. 38 ал. 2 от ЗПОО – Свидетелство за професионална квалификация. Избраните обучения за подходящи за конкретните целеви групи, тъй като не изискват специална квалификация или образователна степен, приложими са в различни типове бизнеси и сътветстват на конкретните нужди на бизнеса на територията на общината. Планираните разходи за едно лице обучаващо се по първа квалификационна степен са 600 лв., като това е регламентирано ясно в Условията за кандидатстване и съгласно чл. 31, пар. 3 от Регламент 651/2014. В тази връзка разходите за изпълнението на дейността са както следва: 8 лица*600 лв. за професионално обучение = 4 800 лв., както и стипендии за 2 групи по 4 лица за 50 учебни дни *10лв. на лице на ден = 4 000 лв. Дейността е насочена към осигуряване на пригодност на целевите групи към специфичните особености на местния трудов пазар, постигане на по-голяма конкурентоспособност и успешна интеграция, и е ориентирана към потребностите и нуждите на работодателите. Предоставянето на професионално обучение, съобразно нуждите на работодателите, е особено важна група от дейности, както за самите работодатели, така и за лицата. 8 800.00 0.00
Обучение по Ключова компетентност 5: За 8 от лицата от целевата група ще бъде осигурено обучение по Ключова компетентност 5 "Умения за учене". Обучението ще е с продължителност 30 часа и ще се реализира за една група в рамките на 5 дни с продължителност по 6 учебни часа на ден. Целта на обучението е да подготви безработните и/или неактивни участници за справяне с предизвикателствата на пазара на труда и необходимостта от продължващо образование и обучение, и адаптиране към промените. Лицата, които преминат успешно това обучение ще бъдат включени в професионално обучение за придобиване на първа степен на професионална квалификация, а впоследствие и в заетост по проекта. Обучението ще има теоретична и практическа част, които ще бъдат особено полезни за целевата група. Чрез реализацията на обучението ще се ограничат конфликтите между служителите и ще се подобрят връзките и отношенията между тях. Обучението ще съдържа следните модули: Характеристика и същност на екипа; Екипната работа като форма на организация на работата; Предизвикателства и трудности пред екипната работа; Пълноценните екипи – състав и компетентности; Динамика на взаимодействие в екипа; Сработване и психологическа съвместимост; Взаимодействие и вътрешна динамика на екипа; Формални и неформални лидери, участници, статус. Етапи в развитието на екипа; Сработване на нови членове. Критерии за сработване. Идентифициране с екипа и организацията; Техники за формулиране на целите на екипа; Възможни сценарии за екипното взаимодействие според конкретните особености на задачата; Създаване на благоприятната вътрешна среда на екипа: етапи, норми, влияние на управлението; Екипът, в който работя. Съотнасяне на наученото към конкретната работна среда; Разходите за изпълнение на дейността са определени съгласно Условията за кандидатстване както следва: - разходи за обучение за 8 лица по 140 лв. = 1 120 лв. и разходи за стипендии на 8 лица за пет дни по 10 лв. = 400 лв. Ученето през целия живот е процес, който носи възнаграждение, като ползите от него надхвърлят получаването на доход, кариера и конкурентноспособност а пазара на труда. И все пак, повечето хора го свързват с успеха в намирането на работа. Хората с добре развити социални умения и преминали този тип обучение имат повече шансове да си намерят работа, защото те могат: да се представят добре на работодателя; да идентифицират свободни работни места и възможности за кариерно развитие; да идентифицират пътеки за кариерно развитие. Придобитите умения по време на това обучения са приложими и необходими както за работодателя - общинска администрация, така и във всеки частен бизнес. 1 520.00 0.00
Обучение по ключова компетентност 2: За 6 лица от целевата група, преминали професионално обучение по професия "Офис секретар" и включени в заетост на длъжност "Технически секретар" ще бъде осигурено обучение по Ключова компетентност 2 "Общуване на чужд език". Обучението ще бъде по английски език предвид нуждата на Община Роман от кадри с подходящи познания по този език. Обучението ще включва три нива и ще бъде с обща продължителност от 300 ч., в които не са включени допълнителните часове, в които ще се проведат изпитите по съответните нива. Дейността ще се реализира в рамките на 6 месеца, като лицата ще се обучават в извънработно време. За всяко от лицата ще бъде определено входящо ниво с тест. Разходите за изпълнение на дейността са определени съгласно Условията за кандидатстване съответно обучение за 6 лица по 700 лв. = 4 200 лв. Изборът на английския език е обусловен от факта, че това е език, който се говори и разбира от най-широк кръг хора, както и от факта, че е приложим в различни типове бизнеси. Планираните за преминаване в това обучения лица ще имат възможност адекватно да посрещнат настоящите и бъдещите предизвикателства, тъй като бързоразвиващите се информационни и комуникационни технологии променят изискванията от страна на работодателите към работната сила. Тази инвестиция на знания и компетенции, освен че ще направи лицата желани и качествени кадри, ще спомогне и за тяхното самочувствие и за желание за самоусъвършенстване. Чрез придобиване на ключова компетентност лицата ще повишат качеството на своята работата, което ще рефлектира и на тяхната мотивация, защото ниската самооценка е основен проблем на лицата от конкретните целеви групи. При планирането на дейността и разходите за нея ще се спазва оптималното съотношение между използваните ресурси за осъществяването на набелязаните конкретни цели и постигането на планираните резултати. 4 200.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).