Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

BG IZOLACIA LTD was established in Silistra in 2013. a construction company. This project proposal is aimed at improving working conditions and risk prevention in the course of daily business activities BG IZOLACIA LTD. Currently the company employs 63 people. The main objective of the management is related to ensuring safety in mind high risk activity that develops enterprise. In connection with the recommendations made by the Occupational Medicine it is necessary to carry out the following activities to reduce the risk when working in the company: providing collective and personal protective equipment for employees, the establishment of places for recreation, improving the microclimate working sreda. The primary and most important result of the project is to increase productivity by improving the working conditions and welfare of workers and as a result, reduce accident rates, the number of lost due to accidents and occupational diseases days related razhodi. For carrying out normal production process required workers to provide good conditions. This translates into existence as a certain material base and in the maintenance and regulation of certain parameters of the physical environment such as temperature, humidity, movement of vazduha. The state  material and technical base of the company e predpostavka efficient and productive forces the successful achievement of production and economic goals. The implementation of this project proposal will provide a good and safe working conditions in the enterprise, which translates into providing personal and collective protective equipment, improving the working environment by optimizing the microclimate of working premises and equipment of the amenities of workers, raising resource efficiency and competitiveness of the enterprise.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност по сформиране на квалифициран екип за управление на проекта с оглед компетентно администриране на проектните дейности: Съгласно Условията за кандидатстване Дейносттта по управление на проекта е задължителна за изпълнение.За обезпечаване изпълнението на проекта ще се сформира екип. Той ще се състои от двама души: ръководител и счетоводител. Основните задължение на всеки един от членовете на екипа са следните: 1. Ръководител проект: 1.1 Ръководи екипа за управление на проекта; 1.2 Следи за спазването на плана за изпълнение на дейностите по проекта; 1.3 Заедно със счетоводителя по проекта изготвят междинни и окончателен доклад, искане за плащане за изпълнението на дейностите по проекта; 1.4 Разпределя задачите между другите членове на екипа; 1.5 При завършване на проекта отчита неговото цялостно изпълнение и осигурява приемането му. 1.6 Ежемесечно изготвяне на доклад за отчитане на извършената работа по проекта. 2.Счетоводител: 2.1. Осигурява правилното финансово счетоводно отчитане и управлява финансовите средства. 2.2.Подготвя и представя необходимите финансови отчети пред ръководителя на проекта, финансиращата организация и оторизираните институции. 2.3.Оказва пълно съдействие при извършване на проверки от донора и одитори. С всеки един от членовете на екипа ще бъде сключен договор за срок от 18 месеца. Предвиденото възнаграждение на всеки един от екипа е съобразено с публикуваната Методика за възнагражденията на лицата заети с управлението на проекта към настоящата процедура. В рамките на изпълнението на проекта всеки един от членовете на екипа ще бъде ангажиран за период 18 месеца. Изплащането на възнаграждението на членовете на екипа ще се извършва след представяне на отчетни документи. Изпълнението на проекта ще се извършва при спазване на изискванията записани в "Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори" по процедура ВG05M9OP0011.008 „Добри и безопасни условия на труд".Ежемесечно ще се подготвят и изпращат необходимите отчетни документи към УО. Екипът по управление на проекта ще следи за спазване на заложените срокове по изпълнение на дейностите. Междинното и финалното отчитане на проекта е изцяло ангажимент на екипа. На база публикуваните отчетни документи ще бъдат изготвена цялата документация необходима за верификация на направените разходи по изпълнението на проекта.Изпълнението на дейността ще стартира през първия проектен месец и е с продължителност 18 месеца. 20 715.00 20 710.83
Дейност по осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите Поддейност: Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : Предвид строителната дейност, която изпълнява дружеството - полагане на хидро и топлоизолации и строително-монтажни дейности, което предполага работа на височини и с горими материали, които се полагат под нагряване от газови горелки, дружеството предвижда да осигури следните колективни предпазни средства: обезопасителни мрежи 1200 кв.м на 6м ширина, предпазващи работниците от падане при работа на височини.Съгласно Наредба № 2 / 22.03.2004г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи на МТСП и МРРБ, работи на височина се извършват при осигурена безопасност от падане на хора или предмети чрез подходящо оборудване.По предписание на службата по трудова медицина дружеството предвижда подобряване на микроклимата на помещенията в производствената сграда чрез подмяна на дограмата общо 17 кв.м, изграждане на смукателна и нагнетателна вентилационна система - създаване на безопасни условия на труд и намаляване на опасността от увреждане здравето на работещите при работа в запрашена среда, токсични и други вредни вещества, съгласно Наредба № 7/23.09.1999 на МТСП и МЗ.Вентилацията на производствените помещения се налага от факта, че в сградата се съхраняват бутилки с газ пропан-бутан, който е необходим при полагане на хидроизалициите. Това обстоятелство налага и изграждане на автоматична пожарозагасителна и пожароизвестителна инсталация на сградата като средство за защита от пожар и взрив. При неспазване на нормите на микроклимат съществува опасност от увреждане здравето на работещите: - През студения период – студови травми, измръзване, хипотермия, промени в имунната реактивоспособност - податливост на инфекции;- През топлия период – опасност от изтощаване, предизвикано от увеличения стрес върху различните телесни органи, включително недобрата циркулация на кръвта поради сърдечната недостатъчност или обезводняване (бледа, хладна и влажна кожа, обилно потене, главозамайване, гадене, припадъци). Дружеството предвижда да обособи офисна част на метална конструкция в производствената сграда за собствена сметка като таваните в обособените помещения ще се изпълнят с гипсокартон с обща площ 60 кв.м, с цел намаляване обема им, ще закупят климатици - 4 бр. за същите с цел оптимизиране на температурата на работните помещения. Гореописаните дейности по производствената сграда ще доведат до повишаване на енергийните характеристики на сградата, което ще доведе до енергийни спестявания и е принос в опазване на околната среда.При неспазване на нормите на микроклимат съществува опасност от увреждане здравето на работещите: - През студения период – студови травми, измръзване, хипотермия, промени в имунната реактивоспособност - податливост на инфекции; - През топлия период – опасност от изтощаване, предизвикано от увеличения стрес върху различните телесни органи, включително недобрата циркулация на кръвта поради сърдечната недостатъчност или обезводняване (бледа, хладна и влажна кожа, обилно потене, главозамайване, гадене, припадъци). С оглед осигуряване добра ергономия по време на работния процес е предвидено закупуване на 14 бр. ергономични столове, предназначени за административната част от персонала на предприятието, едно лице от които е трудоустроено с ТЕЛК. Седящата поза, в която администрацията изпълнява задълженията си повече от четири часа на ден е изключителна за здравето, натоварва организма допълнително и е предпоставка за развитие на редица заболявания на опорно-двигателния апарат и на вътрешни болести. С изпълнение на гореописаните мерки, дружеството ще изпълни предписаните от Службата по трудова медицина мерки по намаляване рисковете на работните места, произтичащи от съществуващите обстоятелства и състояние на производствената сграда, собственост на предприятието. Общо за дейността - 51091,24 лв. без ДДС. Дейността ще стартира през втория месец и ще продължи до края на проекта. 51 091.24 50 197.30
Дейност по осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите Поддейност: Осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Поддейността по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е поддейност 3.2. от дейност 3 съгласно Условията за кандидатстване. Към момента в БГ ИЗОЛАЦИЯ ЕООД работят 63 работници назначени на следните длъжности: Управител, Главен счетоводител, Технически ръководител строителство, Технически сътрудник, Технически секретар, Работник изолация, Работник строителство, Монтажник, метални конструкции, Оперативен счетоводите, Инженер стрителен. Към настоящия момент в предприятието се използват лични предпазни средства и работно облекло, не отговарят на новите технологии и материали на производство, например с антиалергични подплати, физиологично съобразени материали, влаго и студоустойчиви, почистващи се лесно.Работните процеси и дейностите, които извършва фирмата протичат в повечето случаи на място при клиентите, условията на работа са свързани с работа на открито, при различни атмосферни влияния – студ, топлина, вятър, влага. Във връзка с ежедневните дейности е необходимо закупуване на ЛПС и специално работно облекло за всяка една от посочените длъжности. Във връзка с честите предписания от страна службата по трудова медицина и спецификата на работа на служителите е необходимо да се закупи ново защино работно облекло и ЛПС, които да осигурят по-висока защита по време на работа по посока намаляване риска от трудови злополука. Основните рискови фактори, които класифицирани по време на работа са: - опасност от прегряване или изстиване на тялото следствие на температурни влияния при работа в открита среда; - опасност от падане от височини и механични наранявания; - вдишване на прах и вредни токсични вещества; - умора и напрежение на очите, главоболие, стрес, облъчване. По предписание на СТМ следва да бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства и специално облекло съгласно нормативните изисквания. Лични предпазни средства, които са предвидени в проектното предложение, са съобразени с НАРЕДБА № 3 ОТ 19 АПРИЛ 2001 Г. ЗА МИНИМАЛНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ ЗА БЕЗОПАСНОСТ И ОПАЗВАНЕ НА ЗДРАВЕТО НА РАБОТЕЩИТЕ ПРИ ИЗПОЛЗВАНЕ НА ЛИЧНИ ПРЕДПАЗНИ СРЕДСТВА НА РАБОТНОТО МЯСТО. Създаден е утвърден от управителя списък с длъжностите и необходими ЛПС за тях. Всички планирани за закупуване лични предпазни средства и защитно облекло, техният вид и брой, са определени въз основа на приложената Оценка за минимизиране на риска и карти за оценка на риска на работно място от СТМ. Закупуването на ЛПС е в съответствие с утвърдения списък на работните места /Приложение 1/ и видовете работа, при които се използват лични предпазни средства. 81 039.00 80 796.32
Дейност по осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.: Тази дейност е дейност 4 съгласно Условията за кандидатстване.Основната цел на предоставяне на социални придобивки е да се привлекат, задържат и мотивират служителите към изпълняване на задълженията им, както и да подобрят условията на краткотраен отдих като системно редуват режим на работа и на отдих. В рамките на дейността дружеството е предвидило да обособи две помещения - за хранене и за краткотрайна почивка в конструкцията на офисната част, което ще бъде изпълнено за собствена сметка. Към момента работниците не разполагат с битовка, необходима за хранене и за краткотраен отдих, физическа култура и спорт. Съгласно бюджета на проекта е предвидено изпълнение на текущи строителни дейности на обособените помещения - шпакловане, боядисване, осветление. За двете помещения дружеството предвижда закупуване на необходимото оборудване зависимост от предназначението - за хранене и за краткотраен отдих, физическа култура и спорт. За помещението предназначено за хранене ще бъдат закупени: - Кафе машина - 1 бр. - Мировълнова печка - 1 бр. - Апарат за вода - 1 бр. - Хладилник - 1 бр. - Телевизор - 1 бр. - Кухненско обзавеждане - Маса със столове - 1 комплект - Мека мебел - 1 бр. За помещението предназначено за краткотраен отдих, физическа култура и спорт ще бъдат закупени: - Гладиатор - 1 бр. - Бягаща пътека - 1 бр. - Лежанка - 1 бр. - Гири - 5 бр. Осигуряване на добри условия за хранене и краткотраен отдих е задължение на всеки работодател. Ръководството на дружеството е отговорно за добрите условия на работа и качествена почивка на човешкия ресурс на предприятието, поради което тази дейност е крайно важна за обезпечаване на трудовия процес.Сградата, където ще се извърши текущия ремонт е собственост на дружеството от 2015г. Предвид факта, че дружеството изпълнява строителни обекти, които са на отдалечено разстояние от производствената база, в бюджета на проекта е заложено закупуване на 2 преместваеми контейнера, който да се ползва за битовки на строителните обекти. Контейнерите ще бъде оборудван с всички необходими елементи нужни за осигуряване на условия за пълноценно хранене и почивка: климатик, трапезна маса, трапезени стололове, диспенсер за вода, диспенсер за сапун, хладилник, микровълнова фурна. Дружеството е избрало мобилен вариант с оглед рационалното използване на мобилните функции на контейнерите, за да има възможност да бъдат позиционирани на различните строителни обекти. Към момента за осигуряване на битовки на строителните обекти, дружеството ползва два такива контейнера взети под наем.Придобиването на такива контейнери, служещи за битовка на строителните обекти, значително ще намали разхода на средства, които дружеството отделя за наем. Осигуряване на места за хранене, краткотрайна почивка и спорт които работещите ползват по време на предвидените почивки ще се избегне психичната умора и стреса на работното място. Така се намалява и броя на грешките и пропуските при извършването на работата и се подобрява цялостното изпълнение. Осигуряването на благоприятни условия за хранене, почивка и релаксация изпълнява задълженията на работодателя съгласно Наредба № 7/23.09.1999 на МТСП и МЗ. Основната цел на предоставяне на социални придобивки е да се привлекат, задържат и мотивират служителите към изпълняване на задълженията им, както и да подобрят условията на краткотраен отдих като системно редуват режим на работа и на отдих. Стойността на текущия ремонт ще възлиза на 13 000 лв без ДДС, стойността на оборудването, което ще бъде закупено ще е на стойност:50712,60 лв без ДДС. Дейността ще стартира през петия месец на проекта и ще продължи общо шест месеца. 50 712.60 45 277.38
Дейност по визуализация и публичност на проекта: Тази дейност е необходима, за да се осигури достатъчно информация и публичност относно приноса на ЕС за реализацията на проекта. Това се налага, за да се информира широката общественост за дейностите, които ще се извършват и резултатите от тях. Публичността по настоящият проект ще се проведе по следния начин: 1. Поставяне на информационна табела в офиса и производствената сграда, местата на изпълнение на дейностите от бенефициента, от която е виден приноса на ЕС при реализирането на проекта - 2бр; 2. Поставяне на стикери на закупеното оборудване; Изпълнението на дейността ще се извърши при спазване на "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020". Стойността за изпълнение на дейността е в размер на лв без ДДС, като в тази сума са включени разходите по изработване на информационната табела, стикерите по проекта. Ще се съберат оферти от рекламни фирми. За изпълнител ще се избере фирмата предложила най-ниска цена. Поради ниската стойност на поръчката няма да се сключва договор с избрания изпълнител. Работата му ще бъде приета с подписване на приемо-предавателен протокол и издаване на разходооправдателни документи. Изработената табела и стикерите ще се поставят на видно място, така че да се информира широката общественост за полученото финансиране от страна на ЕС. Изпълнението на дейността ще стартира през първи проектен месец и ще е с продължителност 18 месеца. 600.00 375.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители.: Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в предприятието.Като отговорен работодател и осъзнаване на нуждата оптимизация на организация на човешкия ресурс в дружеството, ръководството възнамерява да разработи програма за развитие на човешките ресурси, насочена към оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот, както и въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители над 54 години. Програмата ще е обвързана със стратегията за развитие на предприятието и ще се основава на потребността от организационни промени в дейността на БГ ИЗОЛАЦИЯ ЕООД. Целта на програмата е с въвеждане на иновативни модели за организация на труда, с които да се оптимизира дейността на дружеството, оптимално да се използва работното време, да се удължи професионалния живот на работниците над 54г. като по този начин ще се подобри производителността на труда. Реалната бизнес среда изисква и тговорно бизнес поведение на участниците в реалните процеси. То трябва да бъде стимулирано не само чрез строг контрол, а и чрез създаването на социално икономическа среда, която да мотивира и предполага създаването и поддържането на качествени, здравословни и безопасни условия на труд. За създаването на тази среда е необходимо в следващите години натрупването на достатъчно на брой добри практики и знания в сферата на безопасните и здравословни условията на труд. В тази връзка анализa на състоянието и разработване на стратегия за управление на човешките ресурси с цел удължаване на професионалния живот и въвеждане на съвместяване на професионалния и личния живот на работещите във фирма БГ ИЗОЛАЦИЯ ЕООД е важен елемент за развитието на човешките ресурси в бъдеще. Състоянието на материално-техническата база на фирмата e предпоставкa за ефективно използване на производителните сили и успешното постигане на производствено-икономическите цели. Предпоставка е и поддържането на добър психологичен микроклимат чрез дейностите по управление на човешките ресурси.Иновативните практики за управление на ЧР осигуряват както компетентността, така и съпричастието на служителите по всички нива на организацията. Програмата ще включва oптимизация на работните процеси: - стратегия за преструктуриране групиране на задачите с цел създаване на „по-съдържателни” постове, реорганизация на трудовите единици за постигане на по-голяма ефективност в работата им стратегия за въвеждане на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време и ротация на работното място); - възможност за избор на работна смяна и ползване на лично време през работния процес за координиране на лични неотложни задължения (за лицата над 54г. и родителите с малки деца); - стратегия за разпределение на задачите-прибягване до услугите на трети лица, които не са част от персонала, за изпълнението на дейности, които са тясно специализирани и за които наемането на служител на пълен работен ден не е оправдано; - стратегия за сътрудничество с други организации за подготовката на лидерите на утрешния ден и обучението им в някои обещаващи тематики; разделяне на разходите за обучение на групи служители; да се позволява на служителите да посещават други организации, за да придобиват нови знания и по-добре да опознаят средата; Така предвидените в програмата за управление на човешките ресурси, дейности ще спомогнат за постигане на заложените в проектното предложение основна и специфични цели. Ще се постигне дългосрочен ефект чрез въвеждане на устойчиви и прозрачни фирмени политики. Дейността ще стартира през втори проектен месец и ще продължи до шестия месец. Стойността на дейността е 3000 лв без ДДС. 3 000.00 3 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).