Проучване на химичния състав на подземни води и извършване на пробонабиране в пунктове извън мониторинговите програми: Дейността включва проучване на химичния състав на подземните води в подземни водни тела, които не са определени в риск или лошо състояние, чрез извършване на пробонабиране на пунктове извън мрежите за мониторинг, разработени по Вторите ПУРБ и е свързана с изпълнение изискванията на Рамковата директива за водите и необходимостта от осигуряване на данни за химичния състав на подземните води. Целта на дейността е получаване на данни от извършване на пълно обследване на пунктове за мониторинг на подземни води в подземни водни тела, които не са определени в риск или лошо състояние. Данните ще бъдат получени чрез пробонабиране на водни проби/извадки в 597 пункта от подземни води и извършване на лабораторни химични анализи по определен списък и схема. Пробонабирането ще се извърши в рамките на 12 месеца, за да се обхванат два различни климатични сезона. Пробоотборните точки са извън действащите мониторингови програми и са по предложение от четирите Басейнови дирекции.
В рамките на дейността ще се извършат химични анализи на физико-химични показатели, тежки метали и металоиди и специфични органични замърсители в матрица подземна вода. Предвижда се анализ на общо 163 показателя, които са разделени по групи, според тяхната специфика на определяне и значение за целите на поръчката: показатели, за които се определят прагови стойности и/или с природен произход – физико-химични показатели, метали и металоиди и някои летливи органични съединения; промишлени показатели; пестициди и органични замърсители – включва органични вещества, фармацевтични съединения и вещества, забавящи горенето; радиологични показатели. За всеки от пунктовете ще се изследват конкретни групи показатели. Минималните критерии за всички прилагани методи за анализ да се базират на неопределеност на измерването не повече от 50% при (k=2) и граница на количествено определяне за всеки компонент по-ниска от съответните допустими стойности за качество на подземните води, описани в Наредба № 1 от 10.10.2007 г. за проучване, ползване и опазване на подземните води. В хода на изпълнението ще се предоставя периодично чрез докладване информация за използваните методи, технологии и стандарти при пробонабирането, респективно за изпитването/анализа, включително граници на количествено определяне на всеки компонент или група съединения
Дейността е основополагаща за получаване на данни от извършване на пълно обследване на подземните водни пунктове и тела на територията на Република България. Данните ще бъдат получени чрез пробонабиране на водни проби/извадки и извършване на лабораторни химични анализи по определен списък. Пробоотборните точки са определени на базата на действащите мониторингови програми на четирите Басейнови дирекции и включени в Плана за управление на речните басейни (ПУРБ), които са определени в „добро” екологично състояние.
Резултатите от Дейност 1, в т.ч. междинни резултати от първо пробонабиране и извършени анализи, ще бъдат необходими и използвани при изпълнението на Дейности 2 и 3. При разработването на мониторинговите програми по Дейност 2 ще се вземат предвид резултатите от лабораторните изпитвания, които са основен източник на информация за състоянието на съответните водни тела и съответно за промяната в техния статус и включването им в бъдещите програми, при необходимост. Анализът на пунктовете, за които ще се определят приоритетно нужди от рехабилитация или ново изграждане по Дейност 3, също ще съдържа като критерий състоянието на водните тела, определено и чрез резултатите от лабораторните изследвания по Дейност 1.
|
10 440 813.60
|
10 380 000.00
|
Проучване и планиране на дейностите по контролен и оперативен мониторинг: В рамките на тази дейност ще се извърши проучване и планиране на дейностите по контролен и оперативен мониторинг, в съответствие с Методиката за планиране на мрежите и програмите за мониторинг на подземните води, утвърдена от МОСВ и приложимата нормативна уредба на национално и европейско ниво. Изпълнението на дейността ще се базира на налични към момента на изпълнението й резултати от изпълнението на Дейност 1 и данни от проучването на химичния състав на подземни водни тела, които са определени в риск или лошо състояние по вторите ПУРБ, предоставени от МОСВ.
Дейността включва:
- Преглед на наличните (разработени за целите на ПУРБ 2016-2021) концептуални модели на подземни водни тела (ПВТ), оценка на риска и на химичното състояние на ПВТ; анализ и определяне на новите или изменени видове натиск по ПВТ (точков и дифузен), както и прилагане на новите знания, данни и информация за рецепторите на подземните води по ПВТ (водни и сухоземни екосистеми, питейните водочерпения от подземни води).
- Анализ на локалните концептуални модели в участъците от ПВТ със значим риск и/или с установен риск за въздействие на човешка дейност върху конкретните рецептори и при необходимост изготвяне на нови локални концептуални модели на значимите видове натиск за съответните ПВТ; анализ и при установена необходимост актуализация на локалните концептуални модели в участъците на съществуващите мониторингови пунктове за контролен и оперативен мониторинг за химичното състояние на подземните води и в участъците, в които се провежда собствен мониторинг.
- Анализ на натиска и въздействието от антропогенна дейност върху състоянието на подземните води за целите на 3-тите ПУРБ.
- Попълване на информационна карта за всеки от съществуващите пунктове, включени в мрежите за мониторинг на химичното състояние на подземните водни тела, приети с вторите ПУРБ, разработена в съответствие с Методиката и в утвърден формат.
- Допълване на паспортите на действащите мониторинговите пунктове за химичното състояние на подземните водни тела.
- Подготовка на предложения /препоръки за актуализиране (вкл. изменение и /или допълване) на програмите за оперативен и контролен мониторинг, които ще осигурят дългосрочна информация за оценка на въздействието на различните източници на натиск и прилагане на тестовете за оценка на риска и оценка на състоянието на подземните водни тела. Предвижда се да се извърши преглед на наличните програми за оперативен и контролен мониторинг и да се дадат препоръки за тяхната актуализация, в т.ч. чрез разширяване на мрежите за мониторинг или за подмяна на пунктове, несъответстващи на изискванията на Методиката. В рамките на проекта ще се извърши преглед, актуализация и разработка на следните програми за всеки от четирите района за басейново управление на водите /Дунавски район, Черноморски район, Източнобеломорски район и Западнобеломорски район/: (1) Програми за контролен мониторинг на химичното състояние на подземните води; (2) Програми за оперативен мониторинг на химичното състояние на подземните води; (3) Програми за мониторинг на постигането на целите на ПВТ, определени като зони за защита на питейните води. В рамките на разработването на програмите е ще се разгледат и необходимите дейности за превантивен и ограничаващ мониторинг, съгласно Методиката за планиране на мрежите и програмите за мониторинг на подземните води.
- Попълване на информационни карти на новопредложените пунктове в актуализираните програми за оперативен и контролен мониторинг.
|
376 800.00
|
365 040.00
|
Рехабилитация и доизграждане на мониторингови пунктове за контролен и оперативен мониторинг на качеството на подземните води: Дейността ще се изпълни в рамките на два етапа:
1. Първи етап:
В рамките на тази дейност ще се извърши анализ на състоянието на съществуващата мрежа и съответствието й с Методиката за планиране на мрежите и програмите за мониторинг на подземни води, утвърдена от МОСВ, в т.ч.:
- оценка на конструкциите и състоянието на съществуващи пунктове за контролен и оперативен мониторинг на подземни води;
- разработване на предложение за рехабилитация и реконструкция на съществуващи пунктове, с цел привеждането им в съответствие с изискванията на Методиката,
- разработване на обосновано предложение за изграждане на нови пунктове, приоритетно в райони повлияни или в риск да бъдат повлияни от човешката дейност. Предложенията за рехабилитация и реконструкция на съществуващи и изграждане на нови пунктове ще бъдат базирани на анализ на наличните данни в БД, ИАОС и РИОСВ, в т.ч. данни за собствен мониторинг и информацията от разрешителните за водоползване, комплексни разрешителни и др. данни, както и междинни резултати от изпълнението на Дейност 2, в случай че са налични
- разработване на обосновано предложение за оборудване на мониторинговите пунктове за подземни води (базирано на информационните и комуникационни технологии), в т.ч. изготвяне на технически спецификации на оборудването и индикативен бюджет. Оборудването може да включва стационарно и мобилно оборудване, както и ИТ техника и софтуер за пренос, съхранение и обработка на данните, съобразно вида на оборудването. Проектът не предвижда разработване на информационни и комуникационни технологии, а закупуване на налично на пазара оборудване и софтуер. По-подробна информация за оборудването се съдържа в Анализа на остойностяването, приложен към настоящия Формуляр.
- изготвяне на детайлна проектна документация за реконструкция на съществуващи и изграждане на нови пунктове за контролен и оперативен мониторинг на подземните водни тела /сондажи, каптажи на извори и др./ , в т.ч. описание на конструкцията, материалите и технологията за изграждане на пунктовете, детайлни количествено-стойностни сметки и др. Документацията следва да съответства на изискванията на Наредба №1 от 10.10.2007 г. за проучване, ползване и опазване на подземните води. Съласно чл. 89 от тази наредба, съоръженията за проучване и мониторинг на подземни води не представляват строеж по смисъла на Закона за устройство на територията и се обосновават и изграждат по реда на Наредба №1.
- Дефиниране на обхвата за изпълнение на строителни дейности и доставка на оборудване в рамките на втори етап от настоящата дейност, съобразно наличния бюджет за извършването им.
2. Втори етап:
Обхватът на втори етап от тази дейност се дефинира на базата на резултатите от първия етап. Съществено условие за обхвата на изпълнението на дейностите по втория етап ще бъде да се изграждат и оборудват само пунктове - държавна собственост и при необходимост да се учредят съответните сервитутни права, когато е приложимо.
Вторият етап ще включва:
- Изпълнение на дейности по реконструкция на съществуващи и изграждане на нови пунктове за контролен и оперативен мониторинг (при необходимост), на базата на подробната техническа документация, изготвена в рамките на първия етап.
- доставка на оборудване за съществуващи и новоизградени пунктове за мониторинг на подземните води с устройства за измерване, автоматично съхранение и/или предаване на данните, съгласно разработените технически спецификации по първия етап на настоящата дейност. В случай на доставка на оборудване, в рамките на дейността ще се изпълни монтиране, въвеждане в експлоатация, гаранционно обслужване и обучение за работа с оборудването. |
3 864 000.00
|
3 856 560.00
|
Организация и управление и информация и комуникация:
1. Организация и управление
Организационната структура на ЕУП предвижда следното разделение на функции в екипа, взаимовръзки и механизми за контрол:
- Ръководителят на проекта има ръководни функции и заема най-високо място в йерархията. Всички членове на ЕУП отчитат изпълнението на задълженията си към ръководителя и изпълняват негови указания във връзка с изпълнението. При необходимост, указанията ще бъдат официализирани чрез ръководството на ИАОС.
- Координаторът и техническият сътрудник изпълняват спомагателни функции спрямо ръководителя и всички останали членове на ЕУП. Изпълняват конкретни указания на ръководителя.
- Всички останали членове на ЕУП изпълняват указания на ръководителя и отчитат изпълнението на задълженията си пред него и пред ръководството.
Ръководителят ще възлага задачи на членовете на ЕУП чрез организиране на работни срещи, които ще бъдат бъдат протоколирани Работните срещи ще се организират най-малко веднъж месечно, а при необходимост и по-често. Ще се изготвят контролни листове за всяко плащане към външен изпълнител.
Механизмите за контрол включват:
- цялостен мониторинг върху изпълнението, изпълняван от ръководителя и експертът по мониторинг. За целта, експертът по мониторинг ще събира данни от всички членове на ЕУП относно изпълнените дейности и ще обобщава информацията в периодични справки към ръководителя на месечна база. Ръководителят и експертът по мониторинг ще идентифицират рискови точки от изпълнението на базата на месечните справки и ще предприемат корективни дейноствия при необходимост. Корективните действия ще включват: организиране на вътрешни работни срещи и срещи с изпълнители, официална и електронна кореспонденция със заинтересовани страни и изпълнители.
- контрол по изпълнението на отделните дейности, в т.ч. контрол по изпълнението на договори за обществени поръчки с външни изпълнители, съобразно задълженията и ролята на съответните членове на ЕУП, описани в т. 9 Екип. Контролът по изпълнението ще включва преглед на отчетните документи по отделните договори, изготвяне на становища по изпълнението, официална и електронна кореспонденция и работни срещи с представители на възложителя и изпълнителите.
- контрол при извършване на верификация на плащанията - при всяко плащане към изпълнител ще се съставя контролен лист, който ще съдържа преглед на изпълнението на необходимите условия за плащане съгласно ЗБФП и условията по договорите с външни изпълнители. Контролният лист ще се подписва най-малко от ръководителя, счетоводителя и експерта по мониторинг. При необходимост, ще се подписва и от други членове на ЕУП, съобразно тяхната роля и задължения, описани в т. 9.
- контрол и планиране на финансовото изпълнение, съвместно от ръководителя и счетоводителя на проекта. Контролът на изпълнението ще се извършва чрез периодични справки за разходваните средства, както и планиране на бъдещите разплащания чрез съставяне и периодично актуализиране на финансов план за проекта. Счетоводителят ще докладва на ръководителя за рискове при финансовото изпълнение и ще предлага съответни корективни мерки.
Изпълнението на проекта ще се документира чрез кореспонденция, протоколи от работни срещи с отговорници и срокове , докладни записки до ръководството на ИАОС, електронна кореспонденция между членовете на ЕУП и с изпълнителите по договори. За изпълнението на проекта ще се поддържа архив на проекта, който ще отговаря на указанията на ОПОС 2014-2020.
2. Информация и комуникация
Тези дейности ще обхващат целия период на изпълнение на проекта и ще включват като задължителен минимум приложимите за процедурата мерки и реквизити от Приложение № 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“) към Националната комуникационна стратегия, както и ще отговарят на изискванията на Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по оперативна програма “Околна среда 2014 – 2020 г.”. |
294 112.27
|
286 368.16
|
Инвеститорски контрол: Възложителят ще използва специализирана експертна помощ за извършване на инвеститорски контрол по изпълнението на Дейност 3, поради спецификата на изпълнението й и необходимостта от привличане на технически и инженерен екип с необходимата квалификация и опит. Тъй като реконструкцията, рехабилитацията и изграждането на нови мониторингови пунктове не представлява строеж по смисъла на Закона за устройство на територията и изпълнението на Дейност 3 не предполага възлагане на услуга за независим строителен надзор, Възложителят ще приложи практиката за възлагане на инвеститорски контрол при изготвяне на проектната документация и изпълнението на СМР
Инвеститорският контрол ще включва:
- преглед на изготвената по Дейност 3 проектна документация за реконструкция на съществуващи и изграждане на нови мониторингови пунктове на подземни води и съответствието й с техническите спецификации и нормативната уредба, и по-конкретно с изискванията на Наредба №1 от 10.10.2007 г. за проучване, ползване и опазване на подземните води. Съласно чл. 89 от тази наредба, съоръженията за проучване и мониторинг на подземни води не представляват строеж по смисъла на Закона за устройство на територията и се обосновават и изграждат по реда на Наредба №1.
- преглед на техническите спецификации за оборудване и становище по съответствието им с нормативната уредба и техническите спецификации.
- преглед и становище по съответствието на количествено-стойностните сметки за СМР и оборудване с нормативната уредба и техническите спецификации, съпоставка на вида на оборудването и стойностите с пазарните цени и аналози;
- контрол по изпълнението на строително-монтажните работи и нормативните изисквания и стандарти за качество на строителния процес;
-консултиране на инвеститора при избор на материали, които подлежат на влагане в обекта, както и контрол на влаганите материали в обектите;
-удостоверяване на действително извършените работи след измерване и контрол в съответствие с изискванията на договора и нормативната уредба;
- контрол за спазване на графика на изпълнение;
- съдействие за своевременното решаване на възникнали по време на строителството проблеми;
- съдействие за отстраняване на появилите се скрити недостатъци по време на строителството;
- предлагане на мерки за отстраняване на констатирани нередности в хода на строителството, свързани с качеството на изпълнение, слабости в организацията на работата и нарушение на технологичния процес от страна на изпълнителя;
- контрол по окомплектоването и предаването на екзекутивната документация;
- съдействие при организиране на всички процедури, свързани с предаването на обектите на Възложителя и въвеждането им в експлоатация;
- Съдействие при организиране на обучението на персонала на Възложителясъвместно с монтажниците на машини, съоръжения, оборудване и поддръжка преди предаване на обектите и оборудването за ползване. |
24 000.00
|
24 000.00
|