Изпълнение на демонстрационния проект: I. ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Предотвратяване образуването на 6 тона битов отпадък от полиетилен на годишна база.
С изпълнение на дейността ще се изпълнят целите на проектното предложение, които кореспондират напълно със специфична цел 1 на приоритетна ос 2 "Отпадъци".
II. ОБХВАТ НА ДЕЙНОСТТА:
В рамките на дейността се предвижда закупуване, доставка и монтаж на 10 бр. машини за насипно разпространение без опаковка. Параметрите и функционалностите на машините са подбрани на база направения анализ на успешно реализирания проект от френската компания "JMA Distribution", подробно разписан в Приложение № 6.
Машините ще бъдат разположени в следните населени места, като представяме съгласието на собствениците за ползване на съответния терен/имот:
- гр.София - 2бр.,
- гр. Пловдив
- гр. Пазарджик,
-гр. Хасково,
-гр.Бургас,
-гр.Ямбол,
-гр. Шумен,
-гр. Монтана
-с.Ковачевци,
Документите са издадени за период, не по-кратък от срока на дълготрайност на демонстрационния проект.
Полиетиленовите чували представляват неразградим битов отпадък,които се образува след употребата от многобройни източници на територията на цялата страна и поради своите неразградими химически елементи,изисква прилагането на мерки за предотвратяване преди продукта да стане отпадък. За да се опакова един тон пелети са необходими между 4.2 и 4.5 кг. полиетилен. Само в София окръг се генерират между 420 и 450 тона битов отпадък конкретно от опаковката на самите пелети. В същото време, чувалът като опаковка не позволява той да се използва многократно или за други цели - например като контейнер за изхвърляне на друг битов отпадък. Всеизвестен е и проблемът, че местата за извозване на отпадъците се очаква да достигнат лимита си в рамките на няколко години, а изгарянето на отпадъците причинява замърсяване с диоксин. В резултат на въвеждането на машините в екслоатация ще бъде предотвратено образуването на 6 тона битов отпадък на годишна база.
Основните технически характеристики на машината са следните:
- Височина не по-голяма от 4 м.
- Ширина не по-голяма от 2,4 м,
- Дължина не по-голяма от 2,4 м.
- Обем на бункера за пелети 5 куб.м.
- Мoщност на машината не повече от 1kW.
- Консумираната електрическа енергия не повече от 600W/t.
- Скорост на дозиране не по-малка 10 кг/мин и не повече от 30 кг/мин.
- Размер на дозата . Предвижда се дозата да бъде фиксирана (да не може да се променя по желание на клиента) и да бъде 10 кг.
- Максимално количество пелети, което машината ще може да събере - 3000 килограма.
- Тегло на празната машина - не повече от 1000 килограма.
- 3G модул за отдалечен достъп до машината.
- модул за електронно разплащане. |
200 000.00
|
0.00
|
Кампания за популяризиране резултатите по проекта: I. ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА
Основна цел на дейността е популяризиране на резултатите от проекта и възможностите за тяхното приложение в други индустрии и територии на страната. Проекта още цели да привлече общественото внимание към мащабите и размера на проблема с битовите отпадъци, както и свързаните с тях рискове. Да се стимулира промяна в поведението на отделните граждани за възприемане на новите технологии и подходи предотвратяващи образуването на отпадъци, така че да се създадат предпоставки за сформиране на общество с нулеви отпадъци.
II. ОБХВАТ НА ДЕЙНОСТТА
Дейността ще бъде изпълнена в сътрудничество между партньора "Училище за бизнес компетенции" ЕООД и външна фирма изпълнител, избрана по реда на реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/01.07.2016 г.
Изпълнението на дейността за организиране на кампании за популяризиране резултатите от проекта ще покрива най-малко следните дейности:
- създаване на информационне портал, заснемане на информационен видео клип в две версии, дълга и кратка и разпространението им посредством най-популярните в канали за комуникация онлайн - Facebook, Instagram, YouTube и други интернет канали. Целта е да се привлече вниманието на широката общественост, и тази извън територията на реализация на демонстрационната инициатива, и да се въздейства на възможно по голяма част от населението на страната за промяна на поведението им към предотвратяване на образуването на отпадъци.
- подготовка, организиране и провеждане на 4 ивента в градска среда за привличане на вниманието на жителите на съответните градове, София, Пловдив, Бургас и Шумен, към проблема с битовите отпадъци, и представяне на демонстрационната инициатива по настоящия проект. Предвижда се това да стане след монтиране и пускане на вендиг машините и пускане на информационния портал.
- подготовка, организиране и провеждане на 3 семинар-беседи с представители на фирми от пелетния бранш и други индустрии, представители на общини, кметове и неправителствени организации. С цел информиране за постигнатите резултатите от демонстрационната практика, търсене на възможности за партньорства и бъдещи преспективи за разрастване и разширяване на нейното приложение. Предвижда се да бъдат организирани към края на настоящия проект, след получаване на първите резултати от приложението на вендиг машините.
|
55 000.00
|
0.00
|
Организация и управление на проекта: I. ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА
Основна цел на дейността е обезпечаване ефективното изпълнение на проектното предложение, осигуряване на постоянен контрол и координация в хода на неговото изпълнение, качественото изпълнение и отчитане на проекта, при установените изисквания и срокове.
II. ОБХВАТ НА ДЕЙНОСТТА:
Дейността ще бъде изпълнена в сътрудничество между кандидатът "Енерджи хаус БГ" ЕООД, партньорът "Училище за бизнес компетенции" ЕООД и външна фирма изпълнител, избрана по реда на реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/01.07.2016 г.
Изпълнението на дейността по организация и управление на проекта ще покрива най-малко следните функции: подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта.
Добрата вътрешна организация е много важна предпоставка за успешното изпълнение и приключване на проекта. За да бъде постигнато това ще бъде избрана външна фирма изпълнител обезпечена с екип от експерти, на който да възложи управлението, мониторинга и отчитането на проекта. Дружеството в ролята си на консултант трябва да има експертен състав от ключови експерти за изпълнението на договора. Екипът трябва да се състои от опитни практици с необходимото образование и професионален опит, експерти, които непрекъснато следят и анализират нормативните актове на национално и европейско ниво. Ефикасното управление на проекта се определя до голяма степен от уменията и качествата на ръководителя и експертния персонал. Това е предпоставка за определяне на качествен и сигурен партньор за извършването на консултанстки услуги в процеса на изпълнение на проекта. Необходимият експертен състав от ключови експерти за дейностите по управление и отчитане на изпълнението на проекта, трябва да се състои от експерти, които да отговарят на посочените в точка 9 "Екип" изисквания. |
26 000.00
|
0.00
|
Информация и комуникация : I. Като част от дейностите по визуализация на проекта, следва да бъдат извършени следните дейности:
- Упоменаване финансовия принос на Оперативна програма "Околна среда" в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта.
- Оповестяване във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, че проектът е получил финансиране от Оперативна програма "Околна среда"
- Включване на интернет страницата кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепа, включително на неговите цели и резултати, и посочване на финансовата подкрепа от ЕС;
- Поставяне на плакат с информация за проекта, размер А3, в който е спомената финансовата подкрепа от ЕС, на видно място;
- Поставяне на стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез Оперативна програма "Околна среда"
Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация:
- Емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“;
- Наименованието на съфинансиращия фонд
- Общото лого за програмен период 2014-2020 г.;
- Наименованието на Оперативна програма "Околна среда"
- Наименованието на проекта;
- Общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;
- Начална и крайна дата на изпълнение на проекта.
ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА:
- Повишаване обществената осведоменост и прозрачност по отношение на съфинансирането на проекта по Оперативна програма "Околна среда"
- Информиране широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; Гарантиране на прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти;
- Информиране за източника на европейско съфинансиране.
СЪЩНОСТ НА ДЕЙНОСТТА: Дейността ще се състои в изпълнение на всички задължителни дейности и мерки, от страна на бенефициента, за осигуряване на публичност по проекта. Изпълнението на дейността ще отговаря напълно на условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. |
4 000.00
|
0.00
|