Подготовка : Дейност 1 е проведена, за да се осигури "Проучване на добри практики, оценка, тяхната приложимост в България и съотвествие с национални политики и изисквания".Тази дейност стартира през м. юни 2020. Целта беше да се намерят подходящи, иновативни практики за намаляване и повторна употреба на битови отпадъци. На база широки проучвания в Европа, САЩ и Австралия и кросанализ с европейските стратегии и приоритети се установиха ниши, в които съществува много малко опит – като работа за намаляване на хранителните отпадъци в домакинтвото и споделянето на предмети чрез повторна употреба. На база разработения доклад и препоръки, беше развито настоящото проектно предложение.
|
15 000.00
|
15 000.00
|
Изпълнение на демонстрационни проекти: Тази дейност е планира по методологията: подготовка, изпълнение на планирани дейности и оценка на резултатите.
Ще се демонстрират проекти, номинирани в конкурса на "Европейската седмица за намаляване на отпадъците" в категориите: превенция, повторна употреба и рециклиране. Те са били оценени като ефективни, лесни за репликиране и с добри комуникационни кампании. Преки бенефициенти на дейността са: училища, учители, ученици
Основни цели са: Повишаването на знанието за спазване на йерархията за управление на битовите отпадъци; Повишаване мотивацията и разбирането на преките бенефициенти (учениците, учители и техните семейства) за значението и ползата от намаляването и предотвратяването на образуването на отпадъци, както и знанието им за йерархията и различните видове отпадъци; Създаване на атрактивна видимост и ситуации за последващо активизиране на обществеността; Принос към прилагане на ИСТ в образованието, което е друг хоризонтален приоритет на ЕС и България .
Специфични цели:Създаване на устойчив интерес към темата чрез създаване на прости, ясни послания, които се запомнят лесно и могат да се прилагат от всеки :
• Създаване на методически издържани обучителни матераили за ученици 1-4 клас
• Използване на ИСТ в образованието
• Мотивиране на преките бенефициетни за ежедевна превенция на хранителни отпадъци и повторна употреба
Дейност 2 е съставена три поддейности.
Поддейност 2.1 Подготовка и производство на учебни и мотивационни средства, насочени към намаляване и предотвратяване на образуването на отпадъци в семейството и в училището и към йерархията в управлението на отпадъците, включва изпълняване на четири задачи, чиято основна цел е да подготви необходимите материали за започване на демонстрациите. Тя ще бъде осъществена чрез изпълнениео на следните задачи: Задача 1: съставяне на съдържание за обучение ; Задача 2: Създаване и изработване на единна платформа за обща идентичност; Задача 3: Печатно производство на обучителни и мотивационни средства; Задача 4: Производство на обучителни дигитални игри. Поддейност 2.2. е "Провеждане на клас за учениците 1-4 "Помисли преди да изхвърлиш", провеждане на час и конкурс „Библиотека с неща“ за организиране на училищни простраства за споделяне на употребявани, но ненужни за притежателите вещи: провеждане на курс и готварско състезание за готвене с остатъци от храна за родители. Във всяко от селектираните 3 училища ще бъдат излъчени 3 класа 1-4 клас за провеждане на 5 часова учебната програма по превенция на хранителен отпадък, рециклиране и йерархия на отпадъците. В 4-я час ще се предивиди затвърждаване на знанията и планиране на личен проект- рисунка. В 5-я час ще се изпълни рисунката и училищата ще аранжират изложби с най-добрите работи. 4 часова обучителна програма „Библиотека с неща“ ще се проведе под формата на 30 мин програма по обучение на йерархия за отпадъците и съставяне на проект за участие в конкурс "Библиотека с неща“ . Обучението ще е в часа на класа, за селектираните 9 паралелки 5-7 клас. За родителите е предвиден курс по готвене с остатъци и организиране на кулинарно състезание между родители от 3-те училища. Всички детайли по наградния фонд и регламентите са описани в Приложение 6. В заключение ще се проведе национално представително проучване за нагласите за намаляване и повторна употреба на отпадъци и оценка на промените в поведението на участниците в проекта. Проучването ще осигури снимка на проблема към момента в България. Ще се проведе обстойно интервю с потребители/граждани и ще се състави доклад обобщение за установените тенденции, причини, факти, предубеждения. Предвидено е и качествено проучване чрез фокус група за оценка на промените в поведението на участници в проекта и на кампанията за популяризиране
То е насочена към оценка на ефективността на демонстрационните практики, препоръки за усъвършенстване, лична оценка за промяна в поведението и качествена оценка на разпространените резултатите в кампанията.
|
236 420.00
|
267 181.69
|
Кампания за популяризиране на резултатите от демонстрационния проект: Дейността е насочена към активизиране на обществеността, която да доведе до позитивна промяна в поведението на гражданите за намаляване и повторна употреба на битови отпадъци. Дейността включва две основни тактики – събития за изчерпателно представяне на информация на преките целеви групи и медийна кампания за активиране на широката общественост. Конкретни цели на кампанията са: повишаване на осведомеността за йерархията на отпадъците; повишаване на разбирането за икономическите и екологични изгоди от готвене с отпадъци; повишаване на разбирането за икономическите и екологични изгоди от споделянето на използвани вещи на общностно ниво; увеличаване на разбирането, че всеки трябва да помисли преди да изхвърли; създаване на привърженици. Специфични цели са: Осигуряване на достъпна и полезна информация за готвенето с хранителен отпадък, за 0 хранителен отпадък и повторна употреба на лични и фамилни предмети ; Формиране на положителна обществена нагласа към тези практики; Създаване на „видимост" на финансовата помощ на ЕС и на ОП „Околна среда“. Дейността включва 2 основни тактики: 1. Събития за представяне на резултатите, които са адресирани към потенциалнната целева група от общини, училища, експерти, туристически компании, кетъринг компании, които могат да повторят проекта в цялост или като обособени модули в тяхната дейност. Специално ще бъдат интервюирани училища, които проявяват интерес за прилагане на проекта/или модули от него и техни екипи ще бъдат поканени за участие. Пряката цел е: да им представим всички материали по проекта, които те могат да ползват, за да го възпроизведат
-Да им споделим опит от всичко научено по проекта, резултати от проучвания, за да могат да изградят техните проекти по най-ефективния начин. Ще бъдат проведени два пътуващи семинара в Пловдив и Бургас, всеки до 100 души от представители на потенциалната целева група за реплика на проекта. Ще бъдат раздадени комплекти от произведените печатни материали, ще се обясни, как да се използват дигиталните материали. Ще се дискутират и практически въпроси: като създаването на микросайт към централния уебсайт на проекта „Помисли преди да изхвърлиш“ за всеки нов проект; каква методическа помощ могат да получат. Предвижда се да се проведе и заключително събитие с награждаване в София. То ще е адресирано за хора вземащи решения, отговорни за екологичните и образователни политики. Освен интервюираните училища с висок интерес за реплика, на събитието ще бъдат поканени участници в проекта, НПО, компании, медии, посланници на държавите, от чиито държави са репликирани демонстрационните практики, представители на инициативата „Европейска седмица за намаляване на отпадъците“. Втората тактика е : медийна кампания. Стратегия на медийната кампания включва осъществяването на 2 основни фази, които се случват симултанно и поетапно, с цел постигане на всички поставени цели. Всяка една от фазите преследва осъществяването на една или няколко комуникационни цели, а съвкупността от елементите на всички фази преследва основните цели на комуникацията. Първата фаза е:Създаване на тактически таргетирани кампании чрез разпространение на съдържание чрез интернет медии, социални медии, тв по следните теми: рецепти и съвети, интервюта с известни личности, видео демонстрация за готвене с хранителен остатък, интерактивни постове за разпространение на дигиталните игри, тв репортажи. Целта е да се постигне вирусен маректинг. За тази цел ще ангажираме двама разпознаваеми актьора, които ще бъдат обучени, но тяхната задача ще е да бъдат посланници на проекта в медиите. Втората фаза: Увеличаване на покритието чрез използване на локални медии в Пловдив и Бургас за увеличаване на видимостта и ефективността на пътуващите семинари по тактика 1. Тактическите средства ще бъдат разпространени сред таргетирани локални аудитории в тези градове чрез социални медии и местни дигитални и тв медии. Ще бъде генериран ПР към всички медии в региона от екипа.
|
75 584.00
|
75 564.00
|
„Организация и управление на проекта“: Управлението на проекта ще се осъществява при спазване на всички правила и указания, които са ни предоставени от УО на ОПОС, както и при спазване на всички вътрешни правила и инструкции в МОСВ на бенефиента. Дейността се изпълнява за срока на реализация на проекта, като включва цялостното финансово и техническо управление на изпълнението на проекта, мониторинг върху текущото изпълнение на дейностите в проекта, администриране на проекта (документиране и архивиране), координация между изпълнители и екип на бенефициента, както и държавни/публични институции. Дейността обхваща и изготвянето на необходимите, съгласно изискванията на ОПОС 2014-2020 технически и финансови отчети, както и всяка друга документация, свързана с доброто управление на проекта. Периодът на изпълнение на дейността съвпада със срока на проекта, като последните 3 месеца са предназначени за окончателното отчитане, съгласно изискванията на УО на ОПОС 2014-2020 и Насоките по тази процедура. Предвидено е документацията за провеждане на процедури за избор на изпълнител с публична покана и искане на оферти да бъдат подготвяни от юриста по проекта под контрола на ръководителя на проекта.
|
37 750.00
|
42 735.11
|
Информация и комуникация : Дейност 5 е задължителна и цели осигуряване на информационно покритие за проектните дейности и осигуряване на информация и публичност за финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионално развитие и Оперативна програма „Околна среда ” 2014 - 2020 г.
Мерките ще се прилагат съгласно Правилата на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на ЕП и Съвета от 17.12.2013 г., Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. и задълженията на бенефициента за осигуряване на информация и публичност.
За изпълнение на дейността са планирани следните под-дейности:
Поддйеност 5.1 Тактики за информация
Предвиждаме да подготвим и изпращаме прескит до журналисти и директори на училища, който съдържа снимки, менния, информация и материали от проекта. Ще бъдат генерирани и 3 прессъобщения за различни етапи/специални събития от развитието на проекта. Ще се закупят домейн и хостинг и ще се изработи уебсайт на проекта, на който ще бъдат достъпни всички материали по проекта.
В края на проекта ще се изработи брошура за крайни резултати и всичко най-интересно и подходящо за споделяне.
Поддейност 7.2 Тактики за видимост
Предвиждаме да поставим инфотабели според Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. и задълженията на бенефициента за осигуряване на информация и публичност.
Ще се доставят и два брандирани ролбанери за събитията по проекта. Материали по проекта ще бъдат брандирани, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г
|
6 850.00
|
0.00
|