Подбор на потребители и персонал на услугите. Обучение на персонала: Дейността предвижда разработване на индивидуална оценка на потребностите на потенциалните потребители за удовлетворяване на конкретните нужди. Оценките ще се извършват от служители на общината, като при необходимост ще бъдат привлечени и външни лица. Оценките ще включват оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот; допълнителни потребности; безопасност и рискове и др. Целта на извършените оценки на потребностите ще бъде за всеки потребител да бъдат предложени здравни, социални и други услуги в зависимост от индивидуалните му нужди, потребности и проблеми. Лицата от ЦГ, които ползват услуги по други процедури на ОП РЧР или такива финансирани от националния бюджет също ще бъдат включени в дейностите по настоящия проект като за няма да бъде допуснато едни и същи лица, представители на ЦГ да получават едни и същи услуги едновременно по настоящата процедура и по други процедури с цел избягване на двойно финансиране.
Предвидено е оценки на потребностите да бъдат извършвани ad hoc, във времевия 12 месечен обхват на патронажната грижа, тъй като предоставяните услуги предполагат извънредно включване на лица, поради внезапно заболяване, контузия или възникнал инцидент.
Създаването на новата интегрирана услуга – патронажната грижа за възрастни ще се подкрепи необходимостта от грижи между болниците и специализираните институции, ще посрещне нуждата от дългосрочна грижа без институционализация. Патронажната грижа ще е вид мобилна форма на социална услуга, която се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната домашна среда. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти:
- Медицинска сестра - 2 бр.
- Психолог - 1 бр.
- Рехабилитатор - 1 бр.
- Домашни помощници - 18 бр.
Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график като ще се проследява всяко лице от ЦГ да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден. Контрола върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на координатор на услугите, който ще осъществява мониторинга върху предоставянето на услугата. Предвидено е координатора да е служител на общината.
В допълнение, предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще се грижи за превоза на специалистите до и между домовете на потребителите. Неговия график също ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата - достъпност, отдалеченост, честота на посещение и необходимост от конкретен специалист. Графикът на шофьора отново ще бъде обект на контрол от страна на назначения координатор на услугите.
За набиране на подходящите лица за предоставяне на услугите, общината ще проведе конкурс за подбор и наемане на персонал на трудов договор на следните лица:
- Медицинска сестра - 2 бр.
- Психолог - 1 бр.
- Рехабилитатор - 1 бр.
- Домашни помощници - 18бр.
- Шофьор - 1 бр.
За осъществяването на подбора на подходящите кандидати за работа ще бъде изготвена обява за работа и пакет документи от Екипа за организация и управление на проекта, които ще се публикуват на електронната страница на община Първомай. Екипът на проекта разглежда подадените молби, кандидатите задължително се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа, след което се извършва окончателен подбор. Избраните кандидати ще бъдат уведомени лично и ще бъдат поканени за сключване на срочни трудови договори за период до 12 месеца.
След сключването на ТД с лицата, непосредствено преди стартиране на патронажната грижа, за тях ще бъде проведено обучение, което ще е на база разработената от МЗ програма за специфично обучение, чрез която ще се дадат единни указания на специалистите. |
0.00
|
0.00
|
Материално - техническо обезпечаване на услугите: Дейността предвижда закупуване на транспортно средство, което да гарантира на представителите на целевите групи по проекта - хора с невъзможност за самообслужване над 65 г. и хора с увреждане, осигуряване на мобилни почасови услуги. С предвиденото за закупуване транспортно средство ще се осигури превоза на специалистите до и между домовете на потребителите по предварително изготвен график, който ще се актуализира при необходимост.
Необходимостта от закупуването на транспортно средство в настоящото проектно предложение е обусловена от следните обстоятелства:
- Общината има 17 населени места с общо население над 23 хиляди жители
- Лицата в над трудоспособна възраст са над 7 хиляди
- Лицата с увреждания са над 2 хиляди
- В общината има 17 общо практикуващи лекари, от тях 12 базирани в гр. Първомай и по един съответно в с. Дълбок Извор, с. Езерово, с. Градина, с.Караджалово и с. Виница.
- Стоматологичната помощ се осъществява от 19 стоматолози, преобладаващо с кабинети в гр. Първомай. Стоматологични кабинети работят и в с. Бяла река, с.Градина, с. Искра, с. Езерово, с. Караджалово и с. Брягово.
Чрез осигуреното транспортно средство ще се осигури мобилност на назначените специалисти и те ще могат да извършват посещения по домовете на потребителите. Транспортното средство се доведе до предоставяне на своевременна услуга на лицата, които до момента не са получавали адекватна здравно-социална услуга поради отдалечеността си от медицинско заведение, както и поради невъзможността да се придвижват поради здравословен проблем или възраст. Закупения автомобил ще даде предпоставки за достигане на услугата до лицата в нужда, чрез транспортирането на необходимите специалисти до дома на потребителите.
За изпълнение на дейностите е необходимо и закупуване на оборудване, с което да се обезпечи работата на наетите специалисти за предоставянето на услугите, в това число оборудване на работното място на координатора на услугите. Предвидено е да се закупят - компютър, бюро с контейнер, офис стол, принтер, мултифункционално устройство, метален шкаф - картотека, преносим компютър и др. Изброеното оборудване е максимално оптимизирано, с оглед концентриране на средства във възнаграждения на специалистите.
В допълнение, за осъществяване на услугите е необходимо осигуряване на гориво, медицински консумативи и принадлежности, работно облекло, канцеларски материали и др. материали и консумативи. |
0.00
|
60 447.29
|
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора и супервизия на персонала: В резултат на предходните дейности, от трети проектен месец ще стартира предоставянето на патронажната грижа за минимум 84 лица, за които е извършена индивидуална оценка на потребностите. Тя ще се осъществява от назначените и обучени специалисти:
- Медицинска сестра - 2 бр.
- Психолог - 1 бр.
- Рехабилитатор - 1 бр.
- Домашни помощници - 18бр.
- Шофьор - 1 бр.
Тяхната дейност ще е обект на контрол от назначения за целта координатор на услугите.
Патронажната грижа за възрастни ще се подкрепи необходимостта от грижи между болниците и специализираните институции, ще посрещне нуждата от дългосрочна грижа без институционализация. Патронажната грижа ще е вид мобилна форма на социална услуга, която се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната домашна среда. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график като ще се проследява всяко лице от ЦГ да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като:
- помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.;
- медицински услуги, недублиращи тези предоставяни по НЗОК - мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.;
- рехабилитация, насочена към възстановяване и социална интеграция и медицинска рехабилитация - кинезитерапия и физиотерапия;
- психологическа подкрепа, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот.
Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи. Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства.
Чрез нея ще се осигури мрежа от услуги в домашна среда, която ще подобри възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора. Дейността ще изгради модел за патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания, вкл. с хронични заболявания и трайни увреждания с цел осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в техните домове. Модела ще е в пълно съответствие с Методиката за предоставяне на патронажна грижа, разработена от Министерство на здравеопазването.
Дейността на назначените специалисти ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална и/или групова супервизия със служителите. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведението им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и комуникативните възможности на служителите и техните уменията за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване. В рамките на дейността, ще работи усилено върху изграждането и формирането на положителни навици и поведение сред назначените служители. Планира се индивидуалните и/или групови супервизии на персонала, предоставящ патронажната грижа да бъдат провеждани в зала на общината. |
0.00
|
151 118.23
|