Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project aims to ensure the implementation of initiatives, activities and measures for information and publicity of the 2014-2020 OPE in the years 2019 and 2020, which are in line with the National Communication Strategy 2014-2020 (NCS). The NCS sets out the strategic communication framework for the 2014-2020 programming period so as to raise the awareness of target groups for the vision and priorities of the Partnership Agreement, beneficiaries and potential beneficiaries on t he opportunities launched by the EC as well as public recognition of the EU role  in  region development . These goals are achieved by reaching out to different audiences with a wide range of active measures and transparency in the management of operational programs that will enable the process of increasing public confidence. According to the NCS  Annual Action Plans (AAPs) are developed,and they  envisage the implementation  all mandatory activities at the level of the Operational Program under Regulation 1303/2013.  The  OPE 2014- 2020 has an established AAPs for 2019. The AAPs will also be developed in 2020. The communication aims at timely meeting the following identified communication needs of the target groups: informing the general public about the scope,objectives and implementation of the program; informing potential beneficiaries, partner organizations and other stakeholders about programme implementation,  the funding opportunities with a focus on the procedures in the relevant Indicative Annual Work Program; the formation of environmental consciousness among young citizens of the country as a guarantee of the sustainability of the measures taken.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Производство на печатни и рекламни материали : Производството и разпространението на рекламно-информационни материали е един от основните канали за предоставяне на по-подробна информация до всички заинтересовани страни. Информационните материали ще бъдат разпространявани на събития, работни срещи, обучения и др., организирани от УО на ОПОС и ще бъдат предоставени на 28-те информационни центрове за разпространение. Целта е да се привлече вниманието на широката общественост към ОП „Околна среда” и към проблемите на опазването на природата, и да се информира аудиторията от първоизточника за предприетите мерки в сектора и предстоящите дейности и възможности. 240 000.00 210 961.20
Изработване и прожектиране на 3D видео мапинг анимация в изпълнение на мерките за информация и публичност на Оперативна програма "Околна среда 2014-2020 г." : Дейността включва изготвяне на 4 бр. идейни концепции и сценарии за 4 бр. 3Д видео мапинг анимации върху сграда и прожектиране върху сграда на 4 бр. 3Д видео мапинг анимации. Продължителността на всяка от 3Д видео мапинг анимациите се предвижда да бъде пет минути. Прожектирането на 2 бр. от 3Д видео мапинг анимациите е извършено еднократно във вечерните часове на 10 (десет) последователни работни дни в рамките на 2018 година на фасадата на Национална галерия (филиал Квадрат 500). Прожектирането на 2 бр. от 3Д видео мапинг анимациите ще се извърши еднократно във вечерните часове на 10 (десет) последователни работни дни в рамките на 2019 година. Изпълнението на дейността ще допринесе за повишаване нивото на информираност на заинтересованите лица и целеви групи за възможностите, които се предоставят чрез ОПОС 2014-2020 г. за подобряване качеството на живот на населението в страната и за повишаването на инвестициите в икономиката, посредством възможностите на съвременните интерактивни технологии. Прожекциите на изработените 4 бр. 3Д видео мапинг анимации целят да повишат разпознаваемостта, популяризиране на ролята и значението на Европейските структурни и инвестиционни фондове у нас, както и да информират широката общественост и заинтересованите лица относно целите и изпълнението на ОПОС 2014-2020 г. 201 600.00 201 600.00
Социологически проучванния: Чрез социологическите проучвания се измерва степента на информираност на аудиториите и постигането на заложените комуникационни цели. Това от своя страна дава възможност за корективни действия по отношение на планирането на комуникационните процеси за следващ период с оглед повишаване на ефективността на мерките за информация и публичност. Ще бъдeат проведени 2 (два) бр. национални представителни социологически проучвания за измерване на нивото на обществена осведоменост, в резултат на реализираните мерки за информация и публичност по оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.“ през 2019 г. и 2020 г. Проучването има за цел да предостави информация за възприемането и разпознаваемостта на оперативна програма „Околна среда“ и за ефективността на предприетите дейности по популяризирането й. 28 800.00 25 776.00
Администриране на интернет-страницата на ОПОС : През декември 2018 г. Единният информационен портал (www.eufunds.bg) беше обновен и започна да функционира като общ информационен сайт за всички оперативни програми (в т.ч. и за ОПОС). Информацията, публикувана в платформата eufunds.bg. се отнася единствено до програмен период 2014-2020 г. и в нея не се включва информацията, свързана с изпълнението на ОПОС 2007-2013 г. Евентуалното спиране функционирането на настоящия сайт би означавало, че съхранението на онлайн информацията ще бъде преустановено и целият масив от данни за предходния програмен период ще бъде заличен от интернет пространството. С оглед съхранение и достъпност до информацията, свързана с изпълнението на ОПОС 2007-2013 г., услугите по администриране и хостинг на архива на интернет страницата на Оперативна програма „Околна среда“ (ОПОС) продължават. Ще бъдат предприети мерки за прехвърляне на хостинга на http://ope.moew.government.bg към сървърите на МОСВ, т. е архивът на интернет страницата на ОПОС да се съхранява на сървър, собственост на МОСВ и да бъде достъпен на интернет страницата http: moew.government.bg., което ще изисква администрирането й. В дейността са включени и разходи за администриране на секцията на програмата на единния информационен портал в случай на необходимост. 20 000.00 17 508.00
Медийно планиране с цел популяризиране на Оперативна програма „Околна среда“ (ОПОС) 2014-2020 г. през 2019 и 2020 г.: В изпълнениена на дейността ще бъде извършено проучване на българския медиен пазар във връзка с целите на кампанията през 2019 г. и 2020 г. Обектът на анализа следва да покрива елементи като анализ на аудитория, покритие, рейтинги и тематичност на предаванията в телевизионните канали, радиостанциите, тиражи и тематична насоченост на печатни издания, тематичност и посещаемост на аудитория на интернет медии. След извършване на на анализа следва да бъде изготвено медийно планиране на кампанията за 2019 г. и 2020 г. и селектиране на най-релевантните и ефективни медии за изпълнение на мерките за популяризиране на ОПОС 2014-2020 г. през 2019 и 2020 г. 34 500.00 33 480.00
Логистично обезпечаване провеждането на мероприятия във връзка с изпълнение на мерките за информация и публичност: Основната цел на дейността е провеждането на събития (мероприятия, конференции, семинари за журналисти, пресконференции, раб. срещи, спектакли, представяния и др. събития) свързани с изпълнението на мерките за информация и публичност по ОПОС. Провеждането на определени мероприятия, по време на които се предоставя информация относно управлението и напредъка при изпълнението на оперативната програма цели увеличаване на прозрачността и повишаване на познаваемостта сред широката общественост относно ОПОС. По време на тези мероприятия информацията, засягаща ОПОС, ще бъде представена на медиите, гражданите, партньорски организации и институции, бенефициенти на програмата, както и на други заинтересовани страни. 150 000.00 58 359.84
Образователно-информационна кампания на ОПОС през 2019 и 2020 г. : Образователно-информационна кампания на ОПОС през 2019 и 2020 г. ще обхване национална детска „Зелена олимпиада” - образователно събитие с екологичен характер, в което се включват хиляди ученици от 1 до 12 клас от цялата страна, като попълват тест, съобразен с приоритетите на Оперативна програма "Околна среда" и подготвят есе. Дейността включва: подготовка на конкурса, съставяне на регламент за провеждането на олимпиадата за 2019 и 2020 г.; изготвяне на тестове на екологични теми, за три възрастови групи; разпространение на конкурса сред училищата в България, както и до български училища в чужбина; проверка на получените тестове; • осигуряване на награди за победителите за всяка от трите възрастови категории, за всяко награждаване; • подготовка на еко викторини с въпроси, ; участие в представянето на регламента на откриващи събития в София; • участие в организацията на четири награждавания през 2019 г. и четири през 2020 г. на победителите от конкурса. Образователно-информационна кампания на ОПОС през 2019 и 2020 г. планира да използва и друг комуникационен канал портала „Уча.се“ - онлайн платформа , който да изработи и публикува видео уроци на екологични въпроси свързани с приоритетите на Оперативна програма „Околна среда“. Това ще осигури възможност за обогатяване на знанията на учениците за опазване на околната среда и изграждане на отговорно отношение към природата. Образователно -информационната кампания ще бъде подкрепена и чрез „168 часа“ ЕООД (издател на вестник „24 часа”) чрез изработване и разпространение на „Зелен буквар“ с цел популяризиране на ОПОС 2014-2020 г. Помагалото ще съдържа практични съвети за природосъобразен живот и любопитни факти за природата и нейните ресурси. Книжката ще бъде изработена изцяло от рециклирана хартия от екип на „24 часа” и ще бъде разпространена във всички начални училища в страната, като част от инициативата на ОПОС за приобщаване на учениците в страната към зелената идея. 84 000.00 35 988.00
Изработка на аудио и телевизионни клипове: Създаване на аудио и видео клипове за информационните кампании на ОПОС, целящи популяризиране на дейностите по програмата в съответствие с целите и мерките, заложени в Националната комуникационна стратегия и Годишните планове за действие 2019 и 2020 г. Ще бъдe разработена идейна концепция и изготвени аудио и видео клипове за популяризиране на ОПОС за различни комуникационни канали. С реализираните дейности следва да се повиши информираността на целевите групи чрез популяризиране на ОПОС като финансов инструмент за подобряване на развитието на България и качеството на живот, както и осигуряване на максимална публичност и прозрачност на процеса на управление и изпълнение на програмата. 120 000.00 0.00
Осигуряване на жури, водещи, модератори и др., във връзка с провеждане на инициативи и мероприятия по ОПОС за изпълнение на мерките за информация и публичност : В изпълнение на тази дейност се предвижда изплащане на възнаграждения на ангажираните лица /жури, водещи, модератори и др./ в процеса на отразяване и организиране на различните инициативи и мероприятия, свързани с популяризирането на ОПОС. 60 000.00 0.00
Изготвяне на мобилни приложения за популяризиране на целите на оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“: В настоящата дейност е планирано изработването на мобилни приложения, съобразени с приоритетите на Оперативна програма „Околна среда“ за популяризиране на целите и резултатие на програмата сред широката общественост. 240 000.00 0.00
Осигуряване на графичен дизайнер за подпомагане дейността на УО при изпълнение на мерките за информация и публичност: Графичен дизайнер, който да подпомага дейностите по комуникация и информация на ОПОС 2014-2020 г. с изработването на иновативни дизайни (постери, брошури, визии за ползване в социалните мрежи и онлайн медиите и др.), с обработката на графични изображения и снимки и векторизиране и генериране на векторни изображения. 21 000.00 0.00
Отразяване дейността на ОПОС чрез участие в инициативи, организирани от други институции и организации: С оглед популяризирането на оперативната програма е необходимо задълбочено партньорство с разнообразни институции, организации и др. с цел подкрепа на различни инициативи, кампании и др. в сектор околна среда, свързани с тематичната насоченост на програмата. Чрез участие и подкрепа в тези инициативи, целите и идеите на оперативната програма ще бъдат популяризирани сред широката общественост, както и възможностите за финансиране, които осигурява за подобряване качеството на живот чрез предоставената подкрепа от ЕС. 90 100.00 0.00
Предоставяне на програмно време за изпълнение на мерките за информация и публичност по ОПОС: Закупуването на програмно време ще допринесе за популяризирането на информационните кампании на ОПОС. При планирането на предвидените средства са спазени всички изисквания заложени в утвърдена „Методологията за разпределение на финансовия ресурс за информация и комуникация на оперативните програми и финансови инструменти, съфинансирани чрез ЕСИФ“. Чрез изплозването на основните медийни канали - радиото и телевизия ще бъде постигнат макисмален ефект на кампаниите , свързани с популяризиране на оперативната програма като финансов инструмент за подобряване качеството на живот, както и осигуряване на максимална публичност и прозрачност на процеса на управление и изпълнение на програмите, техните резултати и добри практики. Информацията ще достигне до голям брой граждани, което ще доведе до повишаване на нивото на обществена осведоменост за ОПОС. 720 000.00 703 023.62
Публикуване на материали в интернет издания : Публикуване на материали в интернет медиите цели повишаване разпознаваемостта, популяризиране на ролята и значението на Европейските структурни и инвестиционни фондове у нас, както и информиране на широката общественост относно предоставяне на финансова подкрепа, процедури, добри практики, информация свързана с изпълнението на договори и др. необходима информация по ОПОС. За реализиране на целите на дейността ще се използват интернет медии - съобразени с предмета и целите на програмата. 150 000.00 0.00
Разработване и позициониране на интерактивна инсталация: Чрез използването на новите компютърни технологии се цели да бъде изготвена идейна концепция, проектирана и създадена интерактивна инсталация, която да осигури възможност за нов атрактивен подход за комуникация с широката общественост. Поставянето й на обществено място с висок индекс на човекопоток ще привлече вниманието на широката общественост, което ще осигури популяризиране на политики в областта на околната среда, реализирани чрез съдействието на ОПОС 2014-2020 г. 240 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).