Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 246 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at providing support to the officials involved in the implementation of the powers
them under the Social Services Act, the Disabled Persons Act and the Personal Assistance Act with the aim of providing more effective, efficient and quality care to persons from the most vulnerable population groups of the municipality of Pavel Banya. Guaranteeing equal access to social services meeting the individual needs of individuals, as well as the right of each person to support for living in a home environment and in the community and promoting an integrated approach in providing support to individuals.
Pavel Banya Municipality is a provider of personal assistance under PAA. According to  SSA, it is a provider of the social services "Assistant Support", CSRI, DCSH. In each service there are appointed teams of specialists who carry out the entire process of providing social services. With the adoption of the NKSU, the commitments of social service providers have significantly increased. In order to fully fulfill all duties and responsibilities, serious support is needed in the form of a series of different thematic trainings. In this regard, the project envisages hiring, training and supervision of the personnel necessary to fulfill the obligations and responsibilities of the municipalities under the PAA/DPA, as well as under the  SSA in the part related to the referral by the municipalities for the use of social services.
The project will employ two new employees for a period of 12 months. A total of 20 persons will be involved in the training and supervision activities - 2 newly appointed persons and 18 employees engaged in the social services "Assistant Support", CSRI, Old People's Home, Day Center for Old People and the Personal Assistance Mechanism.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане, обучение и супервизия на персонала: Основната цел на дейността е подкрепа реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Подкрепата се състои в наемане на нови служители, провеждане на обучение и супервизия на персонал за качествено предоставяне на услугите по Закона за социалните услуги (ЗСУ) в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, Закона за лична помощ (ЗЛП) и Закона за хората с увреждания (ЗХУ). Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на персонал - 2-ма нови служители, ангажирани с политиките в социалната сфера. 2. Сключване на трудови договори с лицата. Разписване на задълженията и отговорностите в длъжностна характеристика. 3. Оказване на подкрепа за изпълнение на задълженията по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, ЗХУ и ЗЛП. 4. Провеждане на обучения и супервизии. По Закона за социалните услуги, общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет и осъществяват контрол и мониторинг на тези услуги. Служители на общината и служители на центровете за социални услуги на територията на общината извършват консултиране и информиране във връзка с възможностите за ползване на всяка услуга. Задълженията и отговорностите на община Павел баня по социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и механизма за лична помощ, съгласно Закона за личната помощ са възложени на обособено звено, в което има недостиг на служители, които са натоварени и изпитват сериозни затруднения при осъществяване на мониторинга и контрола. Това налага назначаването на допълнителен персонал по проекта за по-плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. Допълнително, на трудов договор за 12 месеца, ще бъдат назначени двама служители на длъжност "Сътрудник социални дейности". През първия месец ще се извърши подбор на новите специалисти. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Павел баня, вкл. публикуване на информация за кандидатстване на официалната интернет страница на общината. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критериите за подбор. Възнагражденията на назначените лицата по проекта ще се формира при спазване на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР 2021-2027. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии. В тях ще бъдат включени 2 новоназначените лица и 18 служители, ангажирани в социалните услуги "Асистентска подкрепа" (3-ма специалисти), Механизма за лична помощ (2-ма специалисти), ЦСРИ (1 управител, 1 социален работник, 1 трудотерапевт и 1 рехабилитатор), Дом за стари хора (1 управител, 1 трудотерапевт, 5 санитари и 1 медицинска сестра), Дневен център за стари хора (1 координатор). Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди от страна на община Павел баня и ще са съобразени така, че да не се припокриват с обученията, които се осъществяват във връзка с реформирането на системата на социалните услуги съгласно Наредбата за качество на социалните услуги.На обучението ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала, се предвижда провеждането на супервизии. Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат възложени на външен изпълнител. 53 677.00 40 227.95

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).