Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The current project proposal has been developed in relation with grant procedure BG16M10P002-2.005. Taking into consideration the requirements of the application guidelines, Harmanli Municipality commissioned the development of a complete set of application documents, which aimed at the investigation and analysis of the applied waste management system on the territory of Harmanli Municipality. During the research and analysis period, it was established that the existing situation requires and allows the Harmanli municipality to prepare a project proposal with which to apply for financing by the Managing Authority of the Operational Programme "Environment 2014-2020". In the process of preparation of the proposal and making of the concept of investment project, the framework and scope of the investment project was established and the main components included in it are:
- Design of a composting installation in outdoor lines without forced aeration with a capacity of 2 690 t/year;
- construction works for the construction of the installation and equipment supply for the same;
- Delivery of equipment for separate collection of green and biodegradable waste;
- Accompanying activities such as construction and author supervision, management and information and communication of the project.
In the process of development of preliminary (pre-investment) surveys it was found that the most suitable place for realization of the investment is in the territory of the existing SWM - Harmanli. In this way, it will contribute to avoiding implementation of activities and construction works related to the construction of a new infrastructure, and only the construction of additional technical infrastructure on the landfill will be necessary.
The implementation of the project will contribute to improving the results of the National Waste Management Plan 2014-2020 and achieving the WMA requirements.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проектиране и строителство за изграждане на компостираща инсталация в границите на Регионално депо за неопасни отпадъци - Харманли.: Дейността по проектиране и строителство във връзка с изграждане на компостираща инсталация в границите на Депо за твърди битови отпадъци - Харманли, находящо се в ПИ 77181.8.176 (местност Бешката) включва в себе си подготовка и съгласуване на работен проект (разработени на база на одобрения ПИП), изпълнение на строително монтажни работи за изграждане на инсталация в редове на открито без принудителна аерация и осъществяване на авторски надзор в процеса на строителството. Дейността по разработване на проектните разработки ще включва в себе си изработване на работен проект, съобразен с Наредба за разделно събиране на биоотпадъците, приета с ПМС 275/2013 г., Наредба за третиране на биоотпадъците, приета с ПМС 235/2013 г., Наредба № 7 за изискванията, на които трябва да отговарят площадките за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци, Наредба № 6 за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци, всички действащи общински наредби за управление на отпадъците разработени в съответствие с чл. 22, ал. 1 от ЗУО и законовите и подзаконови нормативни изисквания на Закона за устройство на територията (ЗУТ). Разработеният проект във фаза РП, ще бъде предоставен за одобрение от страна на Възложителя и ЕТИС. Съгласно извършените предварителни проучвания проекта и последващото строителство на инсталацията следва да е в редове на открито без принудителна аерация с капацитет 2 690 т/год. Последствие на база на одобрения РП, ще се изпълнят строително монтажни работи по изграждане на съставляващите инсталация отделни под-обекти, които съгласно ПИП са: -Зона за интензивно разграждане с трапецовини купове (с настилка подходяща за събиране и отвеждане на отпадните води към резервоара); -Зона за зреене (с настилка подходяща за събиране и отвеждане на отпадните води към резервоара); -Зона за съхранение на готовия компост (асфалтобетонова настилка; компостът ще е постоянно покрит с платно, което не попива вода); -Зона за съхранение на мокри биоразградими отпадъци (асфалтобетонова настилка); -Зона за съхранение на сухи биоотпадъци - едри отпадъци от храсти и дървета, изсушени и раздробени (асфалтобетонова настилка); -Резервоар за инфилтрат; -Зона за паркиране на противопожарни автомобили в аварийни ситуации, служебни автомобили и механизация (асфалтобетонова настилка); -Зона за складиране на почва, използвана за добавка към компоста (асфалтобетонова настилка); -Зона за складиране на примеси (асфалтобетонова настилка); -ПЪТ за достъп и обслужваща инфраструктура, които са на територията на съществуващото депо или същите са свързани с вътрешната комуникация и свързаност на отделните елементи на съоръжението с останалите такива намиращи се на територията на депото. При изпълнение на строителството, ще бъдат спазвани законовите и подзаконови нормативни изисквания на ЗУТ. В процеса на изпълнение на строително монтажните работи (СМР), позовавайки се на техническите изисквания и характеристики залегнали в разработения работен проект ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител на дейност 2 от настоящия проект в изпълнение на която да бъде доставено необходимото оборудване за експлоатация на инсталацията. След изпълнение на всички предвидени строително-монтажни работи и доставка на необходимото оборудване, ще бъдат извършени тестове и проби на същата и предаване на Възложителя. В допълнение дейността ще включва в себе си и осъществяване на авторски надзор по време на изпълнение на строително монтажните работи и спазване на технологичния процес на разработените проектни рарзаботки. Задължението за изпълнение на авторски надзор е съгласно изискванията и разпоредбите на действащата нормативна уредба, в частност разпоредбите на чл. 162 от ЗУТ. В приложеното Предварителни(Прединвестиционно) проучване към настоящето проектно предложение се съдържа по-подробна информация за предвидената инвестиция. 1 698 000.00 1 695 335.99
Доставка на машини и оборудване за компостираща инсталация на гр. Харманли и доставка на технически средства във връзка с разделното събиране на зелени и биоразградими отпадъци на територията на общината. : Настоящата дейност включва в себе си две под дейности, които са: Под-дейност 1 - Доставка на машини и оборудване свързани с експлоатацията и функциониране на изградената инсталация за компостиране на територията на съществуващото депо за твърди битови отпадъци - Харманли, находящо се в ПИ 77181.8.176 (местност Бешката); Под-дейност 2 - Доставка на оборудване, предвидено за разделното събиране на отпадъците. Предвидената под-дейност 1 включва доставка на машини и оборудване във връзка с експлоатацията и работата на компостиращата инсталация, които съгласно разработеното към настоящия момент Предварително (Прединвестиционно) проучване включва: - Челен товарач - Геосинтетично покритие за компостиращата инсталация - Обръщач с резервоар за вода 1000l - Сито - Шредер - Мониторингово и контролно оборудване - Потопяема помпа и оборудване към нея - Филтрираща система за вода за оросяване - Дизелов агрегат за ток. Споменатото оборудване ще отговаря на предвидените и заложени технически параметри в разработените и одобрени инвестиционeн проект (фаза - работен проект), които ще бъдат получени в резултат от изпълнение на дейност 1 от настоящия проект. Предвидената под-дейност 2 се предвижда да се изпълнява успоредно с под-дейност 1 и дейност 1 от настоящия проект, като същата включва доставка на оборудване, предвидено за разделното събиране на отпадъците. Съгласно разработеното към настоящия момент Предварително (Прединвестиционно) проучване това оборудване включва: - Сметосъбираща техника (камион с щипка, кош и хидравлична повдигаща платформа) за зелени отпадъци; - Контейнери с обем V=0,24 m3 - 128 броя; - Контейнери с обем V=12,00 m3 - 20 броя; - Контейнер с обем V=1,10 m3 (разположен на площадката). 1 110 175.20 1 111 630.20
Осъществяване на Строителен надзор на обект: "Проектиране и строителство за изграждане на компостираща инсталация в границите на Регионално депо за неопасни отпадъци - Харманли", в това число и контрол при доставката на оборудването необходимо за експлоатация на инсталацията".: Дейността включва осъществяването строителен надзор при изпълнение на обект: "Проектиране и строителство за изграждане на компостираща инсталация в границите на Регионално депо за неопасни отпадъци - Харманли", в това число и контрол при доставката на оборудването необходимо за експлоатация на инсталацията. Изпълнението на дейността ще включва дейности по: - Изготвяне на доклад/ди за оценка на съответствието на инвестиционния проект/ти; - Упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, свързани с неговото прилагане; - Законосъобразно стартиране на строежа; - Коректно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Извършване на СМР съобразни с одобрен инвестиционен проект и спецификации; - Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството, както и изпълнение на функцията на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи; - Опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните работи; - Спазване на изискванията на Екологичното законодателство и приложимите към него нормативни актове и наредби; - Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с техническите спецификации; - Технически контрол по част "Конструктивна"; - Контрол и приемане на всички доставки съобразно разработения и одобрен работен проект; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Проверка на коректността и спазването на договорните и нормативните условия за разплащане на извършените строително-монтажни работи; - Годност на строежа за въвеждане в експлоатация. - Геодезическо заснемане на целия строеж, изготвяне на документация за издаване на Удостоверение от службата по кадастъра за изпълнение на задължението по чл.52 от Закона за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР); - Изготвяне на технически паспорт съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5/28.12.2006 г. за целия обект или за съответната част от обекта, ако се извърши поетапно предаване на части от целия строителен договор; - Издаване на технически паспорти на строежите. - Предоставяне на помощ и съдействие на Възложителя за изпълнение на договора за СМР през гаранционния период съгласно изискванията на Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за извършени строително-монтажни работи. - Други задължения, произтичащи от действащото законодателство и от договора за възлагане на дейностите. 33 600.00 36 581.77
Подготовка на проектно предложение и разработване на документации за избор на изпълнители: Дейността включва консултантски услуги свързани с подготовка на проектно предложение и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, за изпълнение на дейностите на проекта, които се предвижда се изпълнят от външни изпълнители. Настоящата дейност е в съответствие с изискванията на процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ референтен №BG16M1OP002-2.005 „Проектиране и изграждане на компостиращи инсталации за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци". Залагането на изпълнението на настоящата дейност е породена от специфичните изисквания заложени в насоките за кандидатстване, във връзка с приложимото европейско и национално законодателство по прилагане и изпълнение на изкисванията в сектор "Отпадъци". Дейността включва следните основни под дейности: Дейност 1: Преглед на цялата налична документация в Община Харманли Дейност 2: Изготвяне на прогнози за образуваните отпадъци на (с подробен масов баланс) и анализ на инфраструктурата за управление на отпадъците в актуалните общинска/общински или регионална програма за управление на отпадъците на територията на община Харманли Дейност 3: Провеждане на проучване за нагласите на населението, което ще бъде обслужвано от инсталацията за компостиране, към разделното събиране на биоразградимите отпадъци, за нагласите на населението към употребата на компост от отпадъци, за степента на осведоменост на населението за нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и биоразградими битови отпадъци Дейност 4: Изготвяне на документи във връзка с финализиране на процедури по устройствено планиране Дейност 5: Изготвяне на предварително (прединвестиционно) проучване Дейност 6: Изработване на допълнителни документи, свързани с управлението на компоста от инсталацията Дейност 7: Изготвяне на анализ разходи-ползи Дейност 8: Предоставяне на експертна помощ в хода на подготовка на проектното предложение Дейност 9: Подготовка на други анализи, документи и информация, необходими за кандидатстване по ОПОС Дейност 10: Изготвяне на документации за възлагане на обществени поръчки Дейността ще бъде изпълнена при стриктното съблюдаване на изискванията на процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ референтен №BG16M1OP002-2.005 "Проектиране и изграждане на компостиращи инсталации за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци", приложимото законодателство и нормативни документи в сектор Отпадъци, както и Закона за възлагане на обществени поръчки и под законовите нормативни актове. С изпълнението на дейността ще се гарантира, съответствието на проектното предложение с изискванията на процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова. Към момента на подаване на настоящето проектно предложение изпълнението на дейността е започнало, респективно преди бъдещото одобрение и сключване на Административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Дейността е стартирала през месец ноември, като резултатите от нея ще бъдат получени в края на същия. Предвижда се дейността да е с период на изпълнение един месец след издаване на заповед за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и сключване на АДБФП. Този период ще гарантира, отстраняване на възникнали забележки от страна на експертната работна група (ЕРГ), която ще оценява проектните предложения, както и евентуални актуализации и промени в документацията/иите за избор на външен/ни изпълните/ли. 86 613.30 102 000.00
Изпълнение на мерки за информация и комуникация (публичност и визуализация): Дейността ще предвижда мерки и дейности във връзка с постигане на съответствие на проекта с изисакванията на "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020" - Приложение 2 към Национална комуникационна стратегия, които са съобразени с изискванията, заложени в чл. 115-117 и Приложение XII от Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд. Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета, както и в чл. 3-5 и Приложение II от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 година за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на някои подробни разпоредби за прехвърлянето и управлението на приноса от програми, докладването относно финансовите инструменти, техническите характеристики на мерките за информация и комуникация относно операциите и системата за записване и съхранение на данни. Посочените регламенти определят минималните изисквания по отношение на прозрачността и публичността на проекти, съ-финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове на ЕС. Дейността цели, да бъде информирана широката общественост за съ-финансирането, предоставяно от Европейския съюз чрез ОП "Околна среда 2014 - 2020 г.”, Мерките за информация и комуникация имат за цел: - да се повиши информираността на бенефициентите и потенциалните бенефициенти относно възможностите, предоставяни от Общността; - да се повиши общественото признание за ролята на ЕС за развитието на регионите. Необходимостта от изпълнението на Мерките за информация и комуникация е породено от задължението на всички бенефициенти, по проекти финансирани от ОПОС, независимо от приоритетната ос, за която е отпусната безвъзмездна финансова помощ, да предвидят изпълнението на подобни дейности. Общи принципи, които ще бъдат спазени при изпълнението на дейността са: - Изискванията на Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013, съгласно който всеки бенефициент, който получава финансиране от КФ или от ЕФРР в рамките на ОП „Околна среда 2014 - 2020 г”, е задължен да изпълнява определени мерки за информация и публичност, предназначени за широката общественост; В допълнение и изпълнение на регламента ще бъде потвърдена подкрепата от фондовете за операцията чрез: - поставяне на емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в Приложение II към Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията; - упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на операцията; информиране на обществеността за получената подкрепа, като се включва на своя уебсайт (когато такъв съществува) кратко описание на операцията, включително на нейните цели и резултатите от нея, и откроява финансовата подкрепа от Съюза. 12 960.00 12 960.00
Организация и управление на инвестиционен проект: “Изграждане на общинско съоръжение за компостиране на разделно събрани биоразградими и зелени отпадъци на община Харманли“ , посредством назначен екип/звено в общинска администрация Харманли: Община Харманли ще организира и осъществява дейностите по управлението на проекта и ще възлага всички обществени поръчки за изпълнение на дейностите на проектната документация и изпълнение на инвестиционния проект. Кметът на Община Харманли ще назначи със своя Заповед Звено за изпълнение и управление на проекта, което да организира, контролира работата, да следи за изпълнението на дейностите по проекта, да предприема и предлага корективни мерки при трудности, съдейства при проверки от страна на Договарящия орган и други одитни институции и да отговаря за цялостния мониторинг и докладване на проекта. Звеното/екипа ще заседава ежемесечно, а в случай на необходимост, ще се организират тематични работни срещи с представители на всички заинтересовани лица (компетентни органи, изпълнители по договори и др.) Срещите и заседанията ще бъдат документирани в протоколи, решения, заповеди на кмета и др. Организационната структура и състава на звеното/екипа се предвижда да бъдат: 1. Ръководител проект 2. Координатор и информация и публичност 3. Технически сътрудник/Лице по архив 4. Експерт финанси и счетоводство 5. Юрист 6. Строителен инженер Посредством така предложения екип община Харманли ще е пряко отговорна за управлението контрола при изпълнение дейностите по проекта, посредством което ще бъде осигурено качествено изпълнение на заложените дейности. Основните функции, които ще изпълнява звеното/екипа по управление на проекта са свързани с: - Подготовка на искания за средства, доклади, справки и приложения към тях, както и всякаква друга документация във връзка с изпълнението на дейностите, която да се представя пред Управляващия орган на ОПОС, както и чрез ИСУН 2020; - Съблюдаване на коректното и навременно изпълнение на дейностите по проекта; - Съблюдаване на спазването на всички нормативни документи на ОП „Околна среда” и общите нормативни документи за изпълнение на проекти, финансирани със средства на ЕС; - Следене за коректното изпълнение и отчитане на отделните договори, сключени с външни изпълнители за изпълнение на отделните дейности; - Идентифициране и докладване своевременно за констатирани нередности при изпълнението на проекта, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности; - Организиране и отстраняване на непълноти и/или несъответствия в отчетните документи на проекта; - Спазване на съответствието на разходите с поетото задължение; - Съблюдава и отговаря за съгласуване на всички резултати с компетентните органи съобразно приложимото национално и европейско законодателство; - Съблюдава и контролира изпълнението на отделните дейности на проекта, както и прилага корективни действия и мерки; - Осъществява цялостен мониторинг на проекта. При осъществяване на контролните дейности и извършване на мониторинга по изпълнение на проекта екипът ще следи за спазване на клаузите на сключените договори с външни изпълнители. Ще контролира и съблюдава цялостното техническо и финансово изпълнение на отделните дейности. В процеса на техническо съблюдаване ще се проследява физическия напредък при изпълнение на конкретната дейност, като при установяване на разминаване между клаузите на сключените договори, действителното изпълнение на която и да е от дейностите по проекта, изоставане от графика за изпълнение, противоречие с действащата нормативна уредба, противоречие с изискванията на АДБФП и всякакъв вид други пропуски и разминавания, екипът ще предлага на Възложителя предприемане на корективни мерки, като например: писмени предупреждения до изпълнителя, организиране на работни срещи за отстраняване на пропуските, предприемане на действия по налагане на неустойки и в краен случай прекратяване на договорните взаимоотношения. При съблюдаване на финансовото изпълнение на отделните дейности екипа ще контролира спазването на плащанията по отделните договори, съвпадението им с финансовия план и залегналите в АДБФП срокове. 86 613.30 82 217.72

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).