Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 535 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project involves the implementation of technical recultivation of a landfill located in the territory of Kavarna. The necessary activities related to investment design and studies, construction works and the necessary supervisory services, as well as information, communication and project management activities will be carried out.
As a result of the implementation of the project, the technical rehabilitation of the landfill will be completed, as will the compacted waste of 2.78 ha and the landfill area of ​​0.894 ha. The project results will benefit the population of the municipality of Kavarna, which according to National statistical institute data as of 31.12.2018 is a total of 14 020 inhabitants.
The effects of the project will be to improve the landscape, reduce the adverse environmental impact of human activity, including limit pollution to surrounding terrains and the coast.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка и изпълнение на инвестиционен проект за техническа рекултивация на депо за неопасни отпадъци в община Каварна: Дейност "Подготовка и изпълнение на инвестиционен проект за техническа рекултивация на депо за неопасни отпадъци в община Каварна" включва изпълнението на поддейности. Част от тези дейности са подготвителни и вече са изпълнени - такива са следните дейности: • Актуализация на инвестиционен проект (допълнителни работи) за техническа рекултивация на депо за отпадъци в землището на гр. Каварна; • Актуализация на инвестиционен проект (промяна на инвестиционно намерение) за техническа рекултивация на депо за отпадъци в землището на гр. Каварна; • Оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите по смисъла на чл. 142, ал. 6 от ЗУТ. ; • Извършване на инженерно-геоложко проучване; Подготвителните дейности са необходими за постигане на техническа готовност за изпълнение на инвестиционното намерение.В обхвата на тази дейност не са включени услугите, свързани с изработване на инвестиционен проект, които са възложени и изпълнени, тъй като не съответстват на изискването за начална дата на допустимост на разходите. Друга част от дейностите, включени в обхвата на тази дейност са свързани с упражняването на надзорни услуги по време на строителството: • Упражняване на авторски надзор на проектанта; Тази поддейност включва упражняването на авторския надзор по време на изпълнението на строителните и монтажните работи в съответствие с изискванията на чл.162 от ЗУТ, включително: Присъствие при съставяне на задължителните актове и протоколи по време на строителството; Наблюдение на изпълнението на строежа по време на целия период на строителството за спазване на предписанията на проектанта за точно изпълнение на изработения от него проект от страна на всички участници в строителството; Изработване и съгласуване на промени в проектн. документация, при необходимост по искане на възложителя и/или по предложение на строителния надзор и др.; Заверка на екз.документация за строежа след изпълнение на обекта. • Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството; Тази поддейност включва осъществяване на независим строителен надзор на изпълнението на работите, вкл.: Строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове; Координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация и управление на изпълнението на строежа; Дейност на координатор по безопасност и здраве в етапа на строителството; Контрол на влаганите строителни продукти и на извършените работи; Строителен надзор по време на отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове; Съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация по по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ; Изготвяне на технически паспорт за строежа, съгласно чл. 176 а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28 Декември 2006 г. за техническите паспорти на строежите; След подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (Акт обр. 15), контрол върху геодезическото заснемане на обекта и отразяване на резултата от заснемането в кадастралната карта, изготвяне на документация за издаване на Удостоверения за изпълнено задължение по Закона за кадастъра и имотния регистър и съдействие на Възложителя за получаване на разрешение за ползване съгласно чл. 177 от ЗУТ; Изготвяне на периодични доклади за отчитане хода на изпълнение на договора и на извършените работи. 55 897.00 43 926.00
Извършване на строителни и монтажни работи за техническа рекултивация на депо за неопасни отпадъци в община Каварна: Общинското депо за отпадъци представлява ПИ № 35064.50.175 с площ от 9.967 дка, находящ се в землището на гр. Каварна. Проектната площ за рекултивация на депото е 8.941( в т.ч. било 1.442 дка и откоси 7.499 дка), а хоризонталната му проекция върху терена е с площ от 7.4 дка. Разположено е на 3,5 км. югоизточно от града, на 200м. северно от бреговата ивица на Черно море, на 80-100 м. надморска височина. Депото попада в границите на защитените зони ЗЗ „Комплекс Калиакра“ с код BG 0000573 за опазване на местообитанията и на дивата флора и фауна и ЗЗ „Калиакра“ с код BG 0002051 за опазване на дивите птици. Депото за отпадъци на община Каварна е в експлоатация от 1994г., като в настоящия момент експлоатацията му е преустановена. Техническото решение за рекултивация на съществуващото депо за отпадъци на община Каварна включва: концентриране на отпадъците на по-малка площ, в т.ч. почистване и отстраняване на отпадъците по открития скат, граничещ с акваторията на Черно море, профилиране (разстилане и подравняване на отпадъците); уплътняване на отпадъците, полагане на композитен бариерен пласт; изграждане на укрепителна дига земно-насипен тип; укрепване на дига с пилотна редица от сондажно-изливни пилоти и ростверкова обединителна греда; полагане на вегетационен почвен слой; отвеждане на повърхностните води и събиране на дренираните от тялото на депото отпадъчни води (инфилтрат). Ще бъдат изпълнени следните групи работи: • Предепониране и локализиране на проектната площ за рекултивация (49500 куб. м.); • Планировка и оформяне на проектната площ за рекултивация (49500 куб. м.); • Техническа рекултивация: Полагане на геоглинен екран и на горен изолационен екран (8940,80 кв. м.) и на горен изолационен екран (2560 куб.м.); • Изграждане на укрепителна дига: изкопни (660 куб.м.) и насипни работи (5850 куб. м.); • Изграждане на сондажно-изливни пилоти (41 бр.) и ростверк; • Полагане на вегетационен почвен слой (1341 куб. м.); • Система за улавяне и отвеждане на повърхностни и дренажни води: изкопи (351,60 куб. м.), облицовки на канали (309 м.), доставка и монтаж на събирателни резервоари (2 бр.); • Изграждане на система за контрол и мониторинг на подземни води и топографията на депото: изграждане на мониторингови пунктове (3 бр.), на репери (6 бр.), геодезическо заснемане (3 бр.) и нанасяне на карта. При изпълнение на строителните и монтажните работи за рекултивация на депото ще бъдат компактирани отпадъци от площ 2,78 ха и ще бъде формирана площ на депото от 0,8941 ха. Отделно от техническата рекултивация ще бъде изпълнена биологична рекултивация със собствени средства в периода на наблюдение на проекта. Дейността включва изпълнение на строителни и монтажни работи за обекта, в съответствие с изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ, техническите спецификации, инвестиционния проект, предписанията и заповедите в Заповедната книга на строежа и количествените и стойностните сметки, както и с правилата за изпълнение на строителни и монтажни работи и на мерките за опазване на живота и здравето на лицата на строителната площадка. Също така дейността включва извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания, изготвяне на цялата необходима строителна документация, изготвяне на екзекутивна документация за строежа и участие в процедурата по въвеждане в експлоатация на строежа. Дейността включва и отстраняване на недостатъци, в случай че са установени при предаването на строежа и въвеждането му в експлоатация, както и гаранционно поддържане на строежа и отстраняване на дефекти в гаранционните срокове. 978 389.63 1 001 415.84
Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: В обхвата на тази дейност екипът за управление ще извърши следните действия: • Изготвяне на тръжни документации за възлагане на доставки и услуги, необходими за изпълнение на проектните дейности; • Провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки и сключване на договори с избраните изпълнители; • Осъществяване на контрол върху изпълнението на възложените договори и приемане на изпълнените строителство и услуги; • Извършване на разплащания и осчетоводяване на разходите; • Вътрешен мониторинг на проекта; • Съставяне на технически и финансови отчети; • Провеждане на дейности за информация и комуникация. Тръжните документации ще бъдат изработени в съдържание и обем, съответстващи на разпоредбите на ЗОП и ППЗОП и при условията посочени в т. 10. „План за външно възлагане“ от настоящия формуляр. При провеждане на процедурите за възлагане на обществените поръчки ще бъдат съблюдавани принципите в този закон и хоризонталните принципи на програмата. Контролът на изпълнението на сключените договори ще бъде изпълняван посредством документални проверки и проверки на място, за да се установи точното спазване на договорните клаузи и изпълнение на възложените строителство/доставки/услуги, както и определяне на санкции при наличие на условията за това. Дейностите за информация и комуникация включват провеждане на встъпителна и заключителна пресконференции за журналисти от местни и регионални медии, както и публикуване на съобщения за пресата при завършване на техническата рекултивация. На официалната интернет страница ще бъде поставен банер и ще бъде публикувана информация за проекта и напредъка в неговото изпълнение. Ще бъдат организирани официална церемония „първа копка“ и заключителна церемония. Ще бъдат изработени и поставени билборд и постоянна обяснителна табела. Ще бъдат изработени промоционални и печатни материали. Предвижда се разходите за организация и управление и информация и комуникация да се възстановяват по чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ (финансиране с единна ставка, определено чрез прилагане на процент към една или няколко определени категории разходи). С оглед на горното, дейностите за организация и управление на проекта, дейностите по информация и публичност и дейностите по подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки са включени в обща дейност „Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки“. 92 051.51 92 418.90

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).