Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The municipal landfill of Stara Zagora is located in the vicinity of Mandra Bair, villages of Hristianovo and Bogomilovo. Old landfill was set in operation 1973. A Decision 12 from 09.11.2016 of the Regional Inspectorate for Environment - Stara Zagora was issued for closure of operation. The volume waste is 1537000m3. The waste was disposed at 40m. height. Landfill is reached by 2 km asphalt road. 
The area of landfill closure is determined at 12,2ha municipal property. Document No18815, property No4738.109.1 - 23682 m2, Doc. No18816, property No77431.11.2 - 68685m2. Doc.No18814, property No04738.100.20 - 93909m2; Doc.No18813, property No04738.109.2 - 5922m2; DocNo18817, property No77431.11.7 - 19377m2, DocNo04738.109.3-2584m2; property No77431.11.1-1731m2.  There is detail design prepared, Construction permit No19-572 dated 24.11.2016. The construction is second category. Implementation comprises works: 1)Cleaning terrain; 2) Construction the landfill body – reallocation, compaction, re-shaping existing waste 1:3 and 1,25 for stability of the landfill body, supporting dyke and laying of sealing layer 20cm earth on slopes, berms and ridges; 3) performing technical reclamation - mineral sealing layer clay 50cm, earth mass 70cm compacted,humus layer – 30cm; 4) drainage activities - concrete security ditches, berm drainage ditches, area drainage, concrete chutes, concrete pipe drainage, energy extinguishing shaft; 5) construction of drainage system for leachate – installation of readymade reservoir; 6) construction of monitoring wells, leveling benchmarks. 7) construction of a system for collection and treatment of biogas – 9 gas wells, each having a static installation for landfill gas burning; 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка и изпълнение на проекта: Под-дейност 1.1. Подготовка - изготвяне на експертни анализи и проучвания, обосновки При формиране на проектното предложение е необходимо да се изготвят качествени експертни анализи и проучвания, обосновки. Бенефициентът възложи изпълнението на под-дейността на външен изпълнител, преди сключване на АДБФП. Резултат: Изготвени експертни анализи и проучвания и разработени обосновки по проектното предложение за кандидатстване по покана № BG16M1OP002-2.010; - 1) преглед и анализ на налична по проекта документация; 2) разработeн бюджет по проекта – в табличен вид, включващ подробна разбивка на разходите, КСС по дейности, остойностяване на поръчките и разпределяне на различните видове разходи по отделните дейности; 3) анализ на остойностяването; 4) кратко и точно описание на предвидените дейности за техническа рекултивация на старото сметище и анализ на графика за изпълнение; 5) предложение за необходимите ресурси за управление на проекта и анализ на необходимите разходи за работа на ЕУП, в т.ч, екип и заемани позиции на експертите в екипа, необходими материали и оборудване за ЕУП, необходими ресурси за информация и комуникация и др; Под-дейност 1.2. Изпълнение на проекта – строителен и авторски надзор 1.2.1 Строителен надзор. По проекта се предвижда избор на независим консултант по ЗУТ за строителен надзор при техническата рекултивация на депото. Строителният надзор изготвя и подписва всички актове и протоколи по време на строителството до завършването му, съгласно Наредба № 3/31.07.2003г. Съблюдава се качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност. Стартиране изпълнението на договора е с възлагателно писмо. 1.2.2. Авторски надзор. По проекта се предвижда авторски надзор - за всички строежи от първа до пета категория вкл. е задължителен надзора от проектанта. Община Стара Загора предвижда да сключи договор с проектанта за упражняване на авторски надзор при извършване на техническата рекултивация на депото. Авторският надзор ще следи дали точно се изпълнява работния проект. Предписанията на проектанта по време на строителство са задължителни за всички останали участници в строителния процес. Дейността на проектанта при осъществяване на авторския надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивната документация. Стартиране изпълнението на договора е с възлагателно писмо. Резултат: Сключени и изпълнени договори за строителен надзор и авторски надзор. Осъществени строителен и авторски надзор, удостоверени със снимков материал, доклади от изпълнението на договорите, изготвени актове по ЗУТ, включително Образец № 15 съгласно Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; одобрен от кмета на община Стара Загора протокол на комисия за приемане на техническата рекултивация, съгласно глава четвърта, чл. 23, ал. 1, т. 1 от ППЗОЗЗ и раздел V от Наредба № 26 от 02.10.1996 г. за рекултивация на нарушени терени, подобряване на слабопродуктивни земи, отнемане и оползотворяване на хумусния пласт (Наредба № 26/1996 г.); Прогнозен месец за сключване на АДБФП – м. март 2020г. 153 842.40 102 422.40
Изпълнение на техническа рекултивация на старо депо за ТБО на община Стара Загора: В изпълнение на проекта се предвижда избор на изпълнител за извършване на Техническа рекултивация, която ще бъде изпълнена съгласно одобрения по реда на ЗУТ работен проект за „Закриване и рекултивация на старо депо за твърди битови отпадъци на община Стара Загора“. Стартиране изпълнението на договора е с възлагателно писмо. Ще бъдат извършени следните дейности: 1) Почистване на терена: подготвителни работи - почистване от храсти и дървета на определената зона; разтрошаване на депонирани едрогабаритни бетонови строителни отпадъци 11000 м3; 2) Изграждане тяло на сметището: Предепониране и уплътняване на съществуващите отпадъци V=225 000 м3 при транспортно разстояние 700 метра средно; изграждане на временни пътища и рампи; Преоткосиране на съществуващите отпадъци с откос 1:3 и 1,25 за стабилност на тялото на депото. Общата площ на преоткосираните отпадъци е 106 800 м2; профилиране и оформяне на земната основа за изграждане на опорна дига, полагане на 20 см запечатващ слой от пръст в уплътнено състояние по откосите, бермите и билото; 3) Извършване на техническа рекултивация: Техническата рекултивация включва следните пластове отдолу нагоре: 1) Полагане на минерален запечатващ пласт от глина 50 см –на два пласта по 25 см, до достигане на водопропускливост 10-9 m/s; 2) Полагане на пласт земна маса с дебелина 70 см в уплътнено състояние; 3) Полагане на хумусен пласт с дебелина 30 см. Горният изолиращ екран позволява естественото вписване на депото в съществуващия ландшафт. Определените проектни наклони на билната част и откосите не допускат заблатяване и прояви на ерозионни процеси. 4) Извършване на дейности по отводняване: направа на 1640 м бетонови охранителни канавки 60х40х40х100, направа на отводнителни канавки по берми 2200 м от готови бетонови елементи 40х40х40х100, направа на площен дренаж, напречно отводняване с бетонови улеи 600 броя; изграждане на бетонов тръбен водосток, изграждане на енергогасителна шахта; 5) Изграждане на дренажна система за инфилтрат с монтаж на готов резервоар от НDPE с обем 20м3. 6) Изграждане на мониторингови кладенци – 4 бр. по 15м., нивелачни репери за 15броя за следене на вертикални деформации; 7) Изграждане на система за улавяне и третиране на биогаз – 9 броя газови кладенци, изграждане на 1118 метра газов дренаж и 9 броя статични инсталации за обезвреждане на сметищен газ (статичен факел с фотоволтаик); Резултат: сключен и изпълнен договор за изпълнение на СМР. Извършена техническа рекултивация на 12,15ха. Подписан Акт - Образец № 15 съгласно Наредба № 3 от 31 юли 2003 г.; одобрен от кмета на община Стара Загора протокол на комисия за приемане на техническата рекултивация, съгласно глава четвърта, чл. 23, ал. 1, т. 1 от ППЗОЗЗ и раздел V от Наредба № 26 от 02.10.1996 г. за рекултивация на нарушени терени, подобряване на слабопродуктивни земи, отнемане и оползотворяване на хумусния пласт (Наредба № 26/1996 г.); С извършване на всички дейности по осъществяване на техническата рекултивация ще бъде постигнато възстановяване на околната среда на територията на община Стара Загора – рекултивирана площ на депото за твърди битови отпадъци на община Стара Загора от 12,15 ха в селата Богомилово и Християново, като с горния изолиращ екран се осигурява: защита от проникването на повърхностни води в отпадъчното тяло на депото; опазване на атмосферния въздух и повърхностните води от замърсяване от отпадъчното тяло; удовлетворяване изискванията на нормативната уредба за рекултивация на нарушени терени. Прогнозен месец за сключване на АДБФП – м. март 2020г. Дейността е на стойност 7587046.46лв с ДДС, от които стойността над 55лева с ДДС за 1 кв.м. рекултивирана площ на депото в размер на 716046.46 лв. с ДДС се покриват от община Стара Загора. 7 587 046.46 7 380 150.18
Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: Под-дейност 3.1. Организация и управление на проекта. Със Заповед на кмета на Ст. Загора се създава ЕУП. Общината има достатъчен административен капацитет и специфичен опит по ОПОС и по-специално в сектор „отпадъци“, затова управлението на проекта ще се извършва от служители на общината - лица в ЕУП. Те са запознати с националното законодателство – ЗУО, ЗООС/ЗБР/ЗВ, ЗУТ, ЗОЗЗ, Закона за почвите, ППЗОЗЗ, Наредба №6/2013 г., Наредба № 26/1996 г. и др. Организационната структура на ЕУП е: Р-л проект; Координатор; Счетоводител(финансист); Служител мониторинг и докладване; Служител обществени поръчки; Служител информация и комуникации, деловодство и архив; Структурата на ЕУП обхваща всички задачи по управление и контрол на дейностите, финансово отчитане и докладване в УО на ОПОС. Разпределението на отговорностите гарантира разделение на функциите без припокриване. Общината е пряко отговорна за упр. на проекта и изпълнение на дейностите. Предвидени са механизми за взаимодействие в ЕУП при изпълнение и отчитане на работата, осигуряване на вътр. оценка и контрол, мониторинг на напредъка и корективни мерки, при необходимост. Механизмите за контрол при упр. на проекта се основават на „Ръководство за изпълнение на договори/заповеди за предоставяне на БФП по ОПОС 2014-2020г.“, разработени и прилагани от общината съгласно „Р-ство за процедури за мониторинг и контрол“ по ОПОС 2007-2013. Механизмите ще се осъвременят. Ще се спазват основните принципи на мониторинг и контрол: общината носи отговорност за изпълнение на проекта в съответствие с принципите за добро финансово управление и усл. на АДБФП; законосъобразни процедури по ЗОП; съхранение на докум. по проекта; стриктно спазване мерките за инф. и комуникация. Към тази под-дейност се предвижда и избор на изпълнител за доставка на офис оборудване – 3 бр. преносими компютъра. Под-дейност 3.2. Информация и комуникация на проекта Съгл. Единния наръчник на правилата за информация и комуникация 2014-2020г се предвиждат: Билборд-1 бр., постоянна обяснителна табела-1 бр.; Официални церемонии /“първа копка“ и „откриване на обекта“/ – 2 бр. Публични събития /пресконференции/ – 2 бр. - при стартиране и приключване на изпълнението; Банери – 1 бр., промоционални материали (тефтери, химикалки) – всеки по 200 бр., печатни инф. материали (брошури, дипляни) - 800 бр. и платени публикации – 8 бр., инф. стикери – 20 бр. Официалните церемонии и публичните събития ще бъдат предварително анонсирани чрез прессъобщение до средствата за масово осведомяване и/или публикуване на рекламно-информационно каре в регионална или национална печатна медия. Предварителна информация за тях ще бъде публ. на интернет стр. на общината. Обновяването на инф. за проекта на интернет страницата на Стара Загора, ще се извършва от служител на бенефициента - Служител информация и комуникации, деловодство и архив от ЕУП. Под-дейност 3.3. Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки по проекта Изготвят се документации за обществени поръчки: за услуги 1)„Избор на консултант по ЗУТ за осъществяване на строителен надзор по време на закриване и рекултивация на старо депо за твърди битови отпадъци на община Ст.Загора“, 2) „Осъществяване на авторски надзор по време на закриване и рекултивация на старо депо за твърди битови отпадъци на община Ст.Загора“, 3) „Избор на изпълнител за осъществяване на мерки за информация и комуникация по време на реализиране на проект „Закриване и рекултивация на старо депо за твърди битови отпадъци на община Ст.Загора“; за СМР: 4) „Избор на изпълнител за извършване на закриване и рекултивация на старо депо за твърди битови отпадъци на община Ст.Загора“; за доставки: 5) „Доставка на офис оборудване за административните цели на ЕУП по проект „Закриване и рекултивация на старо депо за твърди битови отпадъци на община Ст.Загора“; Резултат: Изготвени общо 5 бр. документации за възлагане на обществени поръчки в обхвата на проекта; Прогнозен месец за сключване на АДБФП – м. март 2020г 196 695.59 205 947.98

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).