Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project proposal aims at 60 women and men aged 20 to 50 years with intellectual disabilities and mental disorders housed in two specialized institutions (DPLEIs) in the Burgas region to acquire and upgrade their independent living skills through interactive training training in social skills, personal development and emotional competence.The following activities will be implemented: 1.Personal development and emotional competence - formation of autonomous personalities through group and individual training with a focus on self-discovery, behavioral and communicative models, stimulating social contacts; 2. Acquisition of skills for independent living, through interactive training and support to persons with disabilities to form and upgrade skills for self-structuring of their daily life, health, cultural, and other needs, thus expanding their opportunities for social inclusion and increase their quality of life; 3. Encouraging volunteering - involving 20 relatives and citizens from the community to actively participation in practical tasks and other activities inside and outside the institution to support the formation and promotion of social competences, communication skills and personal development of persons housed in the institutions as well as overcoming their social exclusion. As a result of the project proposal, 2 interactive training programs will be developed, adapted for people with intellectual disabilities and mental disorders, which will be made available to specialists from institutions for use in the training of others. The "Our Place" places created in each of the 2 DPPIs will be used by the accommodated persons, volunteers and their relatives after the completion of the project activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Личностно развитие и емоционална компетентност: Целта на дейността е,чрез провеждане на групов и индивидуален тренинг,да се подпомогне развитието на лицата с интелектуални затруднения и психични разстройства, настанени в спец.институции,като автономни личности.Личностното развитие на човека е резултат от взаимодействията между него и социалното му обкръжение,хората се формират като личности в семействата, групите и общностите, в които живеят.Връзките и отношенията,които се изграждат оказват влияние и променят индивидуалния опит,мироглед и поведение.Средата има критично значение за изграждането на личността.Подкрепата за личностно развитие се базира на принципи, касаещи промяна в средата на живот в рамките на институционална грижа и подготовка за живот извън нея.В рамките на дейността,с оглед редуциране на заучената безпомощност и овластяване, на лицата, те ще преминат през групов и индивидуален тренинг за разпознаване на емоциите и овладяване гнева,предотвратяване на агресивно, автоагресивно поведение и конфликти,вербално и невербално общуване, формиране на умения за работа в екип и взимане на решения.Водещ е процесът на учене и „пътуване” към знанието, като личността е в центъра на обучението и е в ролята на активен, мислещ, генериращ знания партньор. Акцент се поставя върху “знанията как...” и „умението да..”, поради което ролята на обучителя е на медиатор, сътрудник, консултиращ, стимулиращ, провокиращ,подкрепящ.Тренингът е фокусиран върху това лицата да опознаят по–добре себе си,особеностите на характера и темперамента,когнитивни и поведенчески модели, чрез които да се стимулират социалните им контакти, като начин за себеизразяване и емоционална компетентност.Формирането на умения за овладяване на емоции,предотвратяване на конфликти и промяна в стереотипите на поведение е от изключителна важност за социалното включване и подобряване качеството на живот на лицата, настанени в спец.институция, както и с оглед извеждането им в соц.услуги от резидентен тип.С лицата ще се работи интерактивно в посока да идентифицират и да описват ситуации,в които изпитват различни чувства,като ги дефинират с конкретни думи и изрази; да се научат да разпознават емоциите си и контролират чувствата и постъпките си; да могат да определят подходящи начини за решаване на конфликтите и да могат да ги прилагат на практика в живота си.Стъпките за управление на чувствата към формирането на личността са: определяне на емоцията; разбиране на вътрешния смисъл; формиране на умения за избор на решение; предприемане на действие. Именно към тези стъпки ще е насочен тренинга.Чрез ролеви игри лицата ще бъдат поставяни в различни ситуации,в които да развият умения за ефективно и цивилизовано общуване;да разпознават и усвоят особеностите на вербалната и невербална комуникация;да усвоят правилата при прако и непряко общуване; да овладеят умения за запознанство или представяне в различни ситуации и да осъзнаят ролята на общуването и формират социално приемливо поведение и умение за общност.Тренирането,като демонстрация на подкрепа и игри,които развиват креативни умения и умения да работят в общност,като изграждат общи проекти под ръководството на специалист.В тези сесии ще им се даде възможност да развият умения за изграждане на хармонично отношение към себе си и света. Цялостната личност на човека се изгражда, като се подпомага да открие и развие своите силни страни.Основни методи са игри изискващи групово обсъждане,преценка и решение.Най-същественото, което допринася за развитието на личността,е ориентиране към област,в която талантите ще бъдат адекватни,където ще се чувства удовлетворена,компетентна и можеща.Тренингите ще се провеждат на територията на институцията и извън нея.Практическите занимания включват използване на интерактивни методи на групова работа – ролеви игри, театър с кукли, дискусия, даване на обратна връзка и др. Между груповите тренинг сесии, програмата включва практическо индивидуално и групово изпълнение на поставени задачи за утвърждаване на наученото с подкрепата на човек от персонала. 0.00 31 307.23
Придобиване на умения за самостоятелен живот : Основната цел на дейността е да се развият и надградят уменията на лицата с увреждания, посредством оказване на по-пълноценна подкрепа за социално включване чрез формиране на умения за самостоятелност в структуриране на ежедневните битови, здравно-хигиенни, културни и други потребности, с оглед разширяване на възможностите за подобряване качеството на живот на лицата с психични разстройства и интелектуални увреждания. В рамките на дейността, лицата ще преминат през програма от 8 модула по групов практически тренинг за усвояване на умения, свързани с ежедневната грижа, в рамките на която ще се дискутират теми свързани с: - грижа и отговорност за собственото здраве - поставя акцент върху хигиена и значимостта да се разпознават симптомите на обичайни заболявания, навременното контролирано лечение и рискове от самолечение; - грижи за сексуалното здраве-полово предаваните инфекции и болести; - грижа за външния вид - поставя се акцент върху надграждане на навиците за поддържане чистотата на дрехите, използването им съобразно сезоните и различните ситуации, поддържане на добър вид; - облекло при различни ситуации и подходящо поведение на обществени места и събития; - управление на лични финанси - акцентира върху значимостта и функцията на парите, правилна преценка за паричните средства според стоките и услугите, които са им необходими, за да водят самостоятелен и независим начин на живот, рационално планиране на разходи и приходи; - пазаруване и приготвяне на списък със стоки от първа необходимост; - управление на времето поставят акцент върху развитието на уменията за организиране на времето в посока рационалното му използване, както и структуриране на свободното време–отдих, развлечения, културни събития, ежедневни дейности; - предназначение на институциите и как да ги използваме - запознаване с държавните институции и техните местни структури, тяхното предназначение и в какви случаи към коя от институциите да се насочат и по какъв ред да ползват своите права като граждани, къде се подават напр. съответните заявления, реда по който това се случва, ще се запознаят с различни видове образци на документи и как се попълват. Уменията за самостоятелен живот в общността в груповия практически тренинг освен дискусионна част ще бъдат развити в посока и на реално изпълнение на практически задачи - контакти с държавни и общински институции, посещение и пазаруване в магазин за облекло, за хранителни стоки, за козметика и перилни препарати, аптека, кино, музей, заведения за хранене, кафене и други места, на които ще изпробват своите умения и за утвърждаване на теоретичната част. През месеца, с подкрепата на човек от персонала на институцията, лицата ще провеждат различни мероприятия: изнесени уроци и посещения на публични места, където ще прилагат на практика своите социални умения. Програмата за придобиване на умения за самостоятелен живот ще се провежда както на територията на съответната специализирана институция, така и извън нея, в общността. Програмата за придобиване на умения за самостоятелен живот включва предимно използването на интерактивни и дискусионни методи на работа, както и практическо изпълнение, чрез ролеви игри, дискусии, изпълнение на поставени задачи за домашна работа, изнесени посещения на публични места и мероприятия, споделяне на личен опит, даване на обратна връзка. 0.00 21 997.96
Насърчаване на доброволчеството: Основната цел на дейността е да се привлече участието в проектните дейности на близките на лицата, настанени в специализираните институции, които не са изцяло преустановили контакт с тях, и на граждани от общността, както в изпълнението на практическите задачи, така и в други мероприятия в и извън институцията, за подкрепа на формирането и насърчаване надграждането на социалните компетенции, комуникативни умения и личностното развитие на лицата настанени в спец. институции с оглед утвърждаване на връзката им със социума. В рамките на дейността се планира да бъдат реализирани следните инициативи: 1. По достъпен и подходящ начин, включително когато е необходимо и чрез посещение на място, своевременно ще бъдат информирани всички близки и роднини, които са в контакт с настанените в институциите лица, обхванати в проекта, относно планираните мероприятия, обучения, занимания, практически задачи и др. дейности с лицата с цел привличането и активното им участие по време на провеждането им; 2. Провеждане на общи мероприятия извън територията на институциите– посещения на културни събития, развлекателни места за отдих, природни и исторически забележителности, по време на които лицата, близките им и доброволците ще имат възможност да общуват, да споделят общи интереси, преживявания и емоции; 3. Оказване на подкрепа на роднините/близките в контакта с лицето, по време на участието им в проектните дейности, като при необходимост ще се подпомагат да достигнат до институцията, в който е настанено лицето. На близките, при нужда, ще се предоставя емоционална подкрепа и консултиране. 4. Във всеки един от двата ДПЛУИ ще се създаде по един кът "Нашето място", обособено пространство където в удобно време доброволците, родителите/близките и потребителите от институциите ще имат възможност да общуват - заедно да играят образователни и занимателни игри, да четат книги. Играта има важна роля в личностното развитие и във формирането на социални и комуникативни умения, когато тя е съвместно с родител/близък или друг значим човек, подпомага укрепването на емоционалните връзки и уменията за общуване, повишава самооценката и самоувереността. В основата на създаването на "Нашето място" е именно тази идея, чрез играта и четенето като универсални начини на общуване да се ползват като ресурси за подкрепа и съдействие за заздравяването на личната връзка между потребителя и неговият близък/роднина, приятел, друг значим човек. В рамките на проекта "Нашето място" се ползва, като: - Ресурс за спонтанно или насочено общуване чрез игра, четене, слушане; - Ресурс за формиране на умения за себеувереност и себеизява, преодоляване на "заучена безпомощност" и повишаване на самооценката; – Ресурс за формиране на умения за работа по двойки или в група, формиране и надграждане на комуникативни умения; – Ресурс за създаване на нови социални контакти и апробиране на нови поведенчески модели. С изпълнението на дейността на централно място се поставят нуждите и потребностите на лицата в тяхната интегрирана цялост и мястото, което заема участието на близките и на външни на институцията лица, в подкрепа на личностното, социално и емоционално развитие. С включването на близките и хора от общността в този процес се цели да се насърчи последващите възможности за живот в общността и деинституционализация на лицата. 0.00 12 840.02

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).