Организация и управление на проекта
За осъществяване на всички задачи по организацията и управлението на проекта ще отговаря екипът за изпълнение на проекта, в който са включени следните позиции:
- Ръководител на проекта;
- Координатор;
- Счетоводител;
- Инвеститорски надзор: За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи за целевите групи, основополагащи принципи при организирането и управлението на проекта, ще бъдат:
-детайлно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето;
- ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки член на екипа;
- оптимално използване на наличните човешки ресурси;
- дефинирани правила и ред за комуникация и отчитане;
- ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта;
- равенство, координация и партньорство между всички участници в управлението на проекта.
За гарантиране спазването на тези принципи и с цел качественото, в рамките на заложените времеви и финансови параметри за изпълнение на проекта, ще бъдат подготвени и утвърдени всички необходими документи и процедури, определящи правилата и стъпките за реализирането му. За тази цел след стартирането на проекта екипът ще се събере на работна среща, на която:
- ще се запознае с условията и приложимите процедури за изпълнението на проекта;
- ще се запознае с определението за нередност, както и с правилата за докладване и отчитане на нередности;
- ще приеме подробен план за изпълнението на проекта с адаптиране на плана за действие, към реални дати и ясно разпределение на конкретните задачи на всеки член на екипа във времето;
- ще обсъди и приеме в окончателен вариант предварително разработени от ръководителя на проекта описания на задълженията, отговорностите и организационните взаимоотношения за всяка една длъжност в екипа по проекта;
- ще обсъди и приеме детайлни правила и процедури (проекти на документите ще бъдат подготвени от проектния ръководител) за вътрешен контрол и самооценка, както и за мониторинг върху дейности, възложени на външни изпълнители;
- ще бъде обсъден графика за провеждане на обществени поръчки.
Всеки член на екипа ще получи копие от приетите документи, както и протокол от проведената среща. Администрирането и отчитането ще бъдат осъществявани от Ръководителя на проекта и проектния екип в пълно съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна помощ, като:
1. Навреме ще бъдат подготвяни и представяни всички изисквани технически и финансови доклади към исканията за плащане като се спазват образците, заложени в Договора за безвъзмездна помощ. Към финансовите доклади ще бъде прилаган опис на разходооправдателните документи за периода на докладване, както и копия на разходооправдателни документи, договори и други доказателствени документи.
2. Ще бъде докладвано своевременно за възникнали нередности, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности.
3. Ще се гарантира спазването на разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на проекта, включително законодателството в областта на държавните помощи, възлагането на обществени поръчки и осигуряването на равни възможности.
4. Ще се осигури пълна прозрачност и проследимост на извършените по проекта дейности и направените разходи, като пълен достъп до информацията за проекта ще имат представителите на Министерството на културата като конкретен бенефициент, както и представители на Договарящия орган, Сертифициращия орган, Одитиращия орган и органи на Европейската Комисия.
|
53 723.00
|
28 858.34
|
Подготовка и провеждане на процедурите за възлагане на обществени поръчки: Прецизната и качествена подготовка на документацията за обществени поръчки е основна предпоставка за законосъобразното провеждане на процедурите, навременното изпълнение на проектните дейности с желаното качество и обем и в рамките на планирания бюджет както и за защита на интересите на бенефициента в най-голяма степен, тъй като ще се осигури законосъобразен избор на най-добри изпълнители при възможно най-изгодни условия. Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки и тяхното провеждане за:
1. Изпълнение на СМР;
2. Строителен надзор;
3. Авторски надзор;
4. Доставка и монтаж на оборудване;
5. Дейности за публичност и визуализация;
6. Одит. |
0.00
|
30 000.00
|
Основен ремонт и модернизация на съществуващите сгради, нова спортна и многофункционална зала и благоустрояване на целия прилежащ терен на НУФИ "Филип Кутел", гр. Котел: Национално училище за фолклорни изкуства „Филип Кутев” в гр. Котел е построено в обособен урегулиран имот с площ от 55736 кв.м и се състои от отделни блокове „павилионен тип”. Тези блокове по първоначалния проект са 11 броя, но в момента са построени 10 броя, от които един административен с концертна зала, 4 блока с учебни кабинети и стаи за подготовка и 5 блока със стаи на общежитие и столова.
Дейността „Подобряване на материалната база и физическата среда“ включва три етапа:
1. Преустройство и реконструкция на помещения, разположени в съществуващите сгради на училището:
• Възстановяване на целостта на елементи от носещата и ограждаща конструкция;
• Изпълнение на рампи за осигуряване на достъп на трудноподвижни хора, съгласно Наредба №4 от 2009г;
• Изграждане на външни евакуационни стълби при бедствия и пожари; направа на нови врати на мястото на прозоречни отвори предвид изискванията за евакуация при бедствия и пожари; подмяна на повредени пожарни хидранти;
• Подмяна (частично) на вътрешна и външна водопроводна инсталация;
• Продухване и отпушване на площадкова канализация;
• Ремонт на санитарни помещения – подмяна на санитарни прибори във WC, поставяне на теракотни плочи;
• Внедряване на мерки за енергийна ефективност на сградата, в съответствие с обследването за енергийна ефективност : полагане на топлоизолация по стени, дъна на еркери и тавански плочи; изпълняване на вътрешна топлоизолация от 7,5 см; попълване на нишите с 10 см топлоизолация; външна топлоизолация при еркери и напукани външни стени; полагане на дюшечета от минерална вата 12 см върху таванска плоча в неизползваемите подпокривни пространства
• Подмяна на дограма. Извършена е подмяна на 2/3 от дървената дограма. Необходима е подмяна на още 224 прозореца и 52 външни врати;
• Изграждане на нова осветителна инсталация съгласно изискванията на стандарта за вътрешно осветление БДС – Е№12464
2. Изграждане на нова спортна и многофункционална зала- блок 5 на НУФИ „Филип Кутев“ – предвижда се изграждане на една спортна зала (физкултурен салон) с възможности за ползване като актова или за танцови представления - до момента училището няма физкултурен салон и часовете се провеждат в пригодена учебна стая. И двете дейности – спортната и танцовата са пряко свързани с учебния процес в училището и кореспондират пряко с целите на процедура „Култура и спорт в училище“. Залата ще се изгради върху фундамент, който е предвиден за физкултурен салон, но досега не е осъществен поради липса на средства. Новата сграда ще има топла връзка със съществуващите блокове №3 и №4, които са основни учебни корпуси.
3. Благоустрояване и озеленяване с осигуряване на достъпна архитектурна среда на дворното пространство и нова настилка- южно от новопроектираната сграда ще се изпълни външна открита спортна площадка за баскетбол, волейбол, и минифутбол. Прилежащото пространство ще се реализира като отделни рекреативни зони с подходящи пешеходни настилки, озеленяване, осветление и паркова мебел.
Планираните интервенции ще доведат до цялостно обновяване на сградния фонд и прилежащото пространство, с което училището ще се модернизира и ще позволи провеждането на съвременен и качествен учебен процес.
|
2 688 454.12
|
3 094 784.79
|
Извършване на независим строителен надзор на строително-монтажните работи: При извършване на строително-монтажните работи избраният консултант ще бъде отговорен за:
- законосъобразното стартиране на строителните работи;
- съответствието на изпълняваните строителни работи с одобрените технически проекти
- контрола на продуктите, влагани при изпълнението на строителните работи
- спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
- недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- коректното изпълнение на работите свързани с осигуряване на достъп на хора с увреждания;
- коректното изпълнение на работите, свързани с енергийна ефективност;
- пълнота и правилно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството съгласно наредбата на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите;
- годността на строежа за въвеждане в експлоатация.
След приключване на строително-монтажните работи упражняващият строителен надзор ще изготви окончателен доклад до възложителя, както и ще съгласува констативния акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ за предаване на строежа от строителя на възложителя. В допълнение ще бъдат актуализирани и техническите паспорти на сградите.
|
31 155.00
|
37 946.79
|
Извършване на авторски надзор на строително монтажните работи: Контрол за точното спазване на изработения технически проект при извършване на ремонта и оформяне на техническа документация, подготовка на писмени становища и участие в приемателни комисии, съгласно разпоредбите на Закона за устройство на територията.
- Консултантът, осъществяващ авторския надзор ще представлява и защитава интересите на Възложителя през целия инвестиционен процес. Той ще бъде отговорен за изпълнението на всички изисквания на българското законодателство, свързано с изпълнение на строителни дейности, а също така ще проверява дали строителната фирма извършва строително-монтажните работи в съответствие с техническите норми и изисквания на законодателството.
|
40 000.40
|
48 000.00
|
Доставка на оборудване и обзавеждане: Настоящият проект предвижда разполагане на ново подвижно обзавеждане в общежитийната част на НУФИ "Ф. Кутев", тъй като съществуващото обзавеждане е амортизирано и е от влизане в експлоатация на комплекса. Стаите ще бъдат изцяло обновени с нови столове, легла, маси, гардероби. Освен стаите за жилищно обитаване от учениците в блок №8 и блок №11 помещенията с обслужващи функции също са предвидени да се обновят.
За обучението по всички музикални специалности се предвижда обновяване на кабинетите с нови пиана и други музикални инструменти. Предвижда се доставка и монтаж на озвучителна система.
Във физкултурния салон се предвижда подмяна и монтиране на нови уреди за различни активности - волейбол, хандбал, балет, гимнастика
В кухненския блок се предвижда ново кухненско оборудване, хладилни шкафове и кухненска посуда - така че цялостното технологично оборудване, транспортните пътища и технологичните потоци да отговарят на всички норми за проектиране на заведения за обществено хранене. Така ще се постигне правилно протичане на всички процеси при приготвяне на топла и студена храна, ще се повиши нивото на хигиената, ще се подобрят условията за учениците, които живеят в общежитието и се хранят в столовата.
Доставката на оборудване и обзавеждане ще промени основно условията за работа и живот на учениците. В общежитието са настанени 150 деца, които обитават постоянно училищния комплекс - там израстват, обучават се, общуват и изграждат критерии за професионализъм и естетика. Обновените жилищни помещения ще повишат удоволетвореността и естетическите критерии, ще осигурят комфорт за постоянно пребиваване; новото кухненско оборудване ще отговори на съвременните изисквания за хигиена и здравословно приготвяне на храна за учениците; оборудването на новата зала(физкултурен салон) с нови уреди за физическа активност ще допринесе да се формират навици за спортуване и здравословен живот; от изключителна важност за обучението на учениците е оборудването на специализираните кабинети с подходящи музикални инструменти и уредби. |
179 770.00
|
215 724.00
|
Осигуряване на публичност и популяризиране на проекта: С цел популяризиране финансовата помощ, предоставена чрез ОП „Региони в растеж 2014-2020”, са предвидени разнообразни мерки за информация и публичност. Чрез комбинирането на различни средства и канали за популяризиране на проекта и на осигуреното финансиране ще достигнем до възможно най-широка аудитория – родители, ученици и служители в Национално училище за фолклорни изкуства „Филип Кутев” – гр. Котел; местната общност, медии, отговорни институции на местно и национално ниво и др.
За реализиране на мерките за информация и публичност при спазване на изискванията и насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите на Оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020", ще отговарят членовете на проектния екип и ръководител проект.
|
9 480.00
|
11 376.00
|
Извършване на независим финансов одит на проекта: На базата на предоставените от проектния екип документи (финален отчет по проекта, договор за безвъзмездно финансиране, договори с изпълнители, документация за провеждане на обществени поръчки, разходооправдателни документи и др.) квалифициран одитор (физическо или юридическо лице ) ще извърши одит на проекта и ще изрази заключенията си в одиторски доклад, който ще съдържа независимо мнение върху финансовия отчет като цяло. Одиторският доклад ще бъде приложен към финалния отчет по проекта и ще бъде представен пред Управляващия орган на програмата. Извършването на независим одит на проекта е задължително изискване съгласно Насоките за кандидатстване. Освен това, изразяването на независимо одиторско мнение по всички съществени аспекти на финалния финансов отчет на проекта ще удостовери допустимостта, целесъобразността и законосъобразността на разходите, както и отчитането им с релевантни разходооправдателни документи. Независимият одиторски доклад е и своеобразна оценка за качественото и финансово отговорното управление на проекта. |
5 406.05
|
6 487.20
|