Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project envisages measures to ensure the active participation of DPPI in the process of programming and preparation of projects and activities during the next programming period, to be implemented in a timely manner. The project is structured in six interrelated activities: Activity 1  Preparation of Feasibility studies, Activity 2 Preparation of Cost-Benefit Analyzes; Activity 3 Preparation of EIA documents; Activity 4 Preparation of documents for applying for funding; Activity 5 Preparation of tender documentation for selection of contractor and Activity 6 Project management. To date, the DPPI has identified its key project proposals for the next programming period. The necessary studies, analyzes, etc. will be prepared under the project. necessary documents for starting a set of projects in the new operational period 2021 - 2027 and the earliest possible start of project activities.
The term for implementation of the project is 41 months - starting from September 2020.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне на предпроектни проучвания за идентифицирани проекти: ДППИ има индикативен списък с проекти (приложен към настоящия ФК), за които е извършен мултикритериален анализ на стратегически проекти. Изпълнителят ще изготви предпроектни проучвания за всеки един от идентифицираните проекти. Изпълнителят ще определи необходимите стъпки за подготовката и реализацията на всеки един проект. В рамките на проучванията ще бъдат определени всички ползи от реализацията на проектите, правните и устройствени рискове и ограничения, налична техническа документация и др. Извършените предпроекти проучвания за осъществимост ще включват Анализ на вариантите на действие, както и съответните резултати; Анализ на търсенето, Осъществимост на избрания вариант, който ще обхваща Институционален аспект, Технически аспекти, включително местоположение, предвидения капацитет на основната инфраструктура, обосновка на обхвата и размера на проекта в контекста на прогнозираното търсене, обосновка на направения избор по отношение на оценката на рисковете, свързани с климата и природните бедствия (когато е уместно), както и прогнозните инвестиционни и оперативни разходи; Екологични аспекти и такива, свързани със смекчаването на последиците от изменението на климата (емисиите на парникови газове) и приспособяването към него (когато е приложимо); както и други аспекти, имащи отношение към идентифицирания проект. За индентифицираните инвестиционни проекти изпълнителят ще включи в предпроектното проучване и оценка на необходимостта от предварителни съгласувателни действия във връзка с възможност за съвпадане и/или попадане на друга вече изградена или в проект на изграждане инфраструктура за избрания вариант. 750 000.00 749 700.00
Изготвяне на Анализи разходи ползи: За подготовката на проектите, за които на етап предпроектни проучвания не са идентифицирани проблеми, в края на предварителния етап на проектиране на проекта избраният изпълнител ще изготви необходимите анализи (Анализ „разходи-ползи” (АРП), Анализ за социално-икономическата ефективност на проектите, Анализ за ефективност на разходите или други аналогични инструменти, приложими за периода 2021-2027 г.), съгласно индикативен списък с проекти (приложен към настоящия ФК). Изпълнителят ще изготви Анализ „разходи-ползи”, който ще включва икономически и финансов анализ и оценка на риска, като се вземат предвид нуждите във връзка с приспособяването към изменението на климата и смекчаване на последиците от него и устойчивостта на бедствия. Анализите „разходи-ползи” за идентифицираните проекти ще бъдат изготвени съгласно „Методология за извършване на анализ на разходите и ползите”. В зависимост от вида на проекта, изпълнителят ще бъде длъжен да изготви пълен АРП за „големи проекти”, който е задължителен, а за останалите проекти, идентифицирани като инвестиционни АРП ще съдържа задължително изготвянето на финансов анализ, анализ на риска и чувствителността, които са приложими за инвестиционни проекти. 550 000.00 549 900.00
Изготвяне на документи за ОВОС: В обхвата на настоящата дейност се включват дейности по изготвяне на документи, свързани с процедурите за околна среда, съгласно индикативен списък с проекти (приложен към настоящия ФК).Съгласно действащата нормативната уредба по околна среда, компетентният орган по околна среда преценява дали е необходима процедура по ОВОС за определен инвестиционен проект. При изпълнението на дейността ще бъдат изготвени всички необходими документи, свързани с процедурите за околна среда за проектите (предвидени за финансиране в периода 2021 – 2027 г.), за които компететнтният орган по околна среда е преценил необходимостта от извършване на процедура по ОВОС. Ще бъдат изготвени и анализи на необходимостта от решение по ОВОС, както и ще бъде предоставена подкрепа по изготвянето на необходимите документи за получаване на решение по ОВОС. Изготвяне на уведомление, съгласно чл.4, ал. 3 от Наредбата за ОВОС до компетентния орган за ИП; Изготвяне на информация по Приложение 1 и 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на ОВОС (НУРИОВОС) и др. Изпълнителят на дейността ще представи на ДППИ цялата изготвена Документация във връзка с ОВОС, която също така включва нетехническо резюме на доклада за ОВОС; информация относно консултации с органите по опазването на околната среда, обществеността и, ако е приложимо, консултации с други държави членки, проведени в съответствие с членове 6 и 7 от Директивата за ОВОС; Решението на компетентния орган, издадено в съответствие с членове 8 и 9 от Директивата за ОВОС за приключили процедури по реда на глава шеста от ЗООС и/или чл. 31 от ЗБР с влязъл в сила краен административен акт, издадени във връзка с изпълнението на инвестиционния проект (в случаите, когато е приложимо). При изпълнението на тази дейност и изготвянето на всички документи от изпълнителя, ще бъдат спазени изискванията на приложимата нормативна уредба в нейната последна редакция. 750 000.00 119 510.00
Изготвяне на документи за кандидатстване за финансиране : В зависимост от целите и предвидените за изпълнение дейности в рамките на всеки един проект ще бъдат определени необходимите документи за кандидатстване за финансиране, които следва Изпълнителят да изготви. Тази дейност се базира на резултатите от предходните дейности. В рамките на тази дейност освен формулярите за кандидатстване/апликационни форми ще бъдат изготвени и всички съпътстващи документи, които не са включени в предходните дейности, необходими за кандидатстване за финансиране, включително технически спецификации. Изпълнителят ще изготви документация за осигуряване на финансиране в обхват и съдържание, спазвайки утвърдените образци и изискванията на финансиращата институция за всеки идентифициран проект. При изпълнението на дейността ще бъдат спазени приложимите процедури, методики, практики, регламенти и насоки, касаещи разработването на документи за финансиране на проекти. Изпълнителят ще изготви цялостни и окомплектовани формуляри за кандидатстване за проектите, за които са налични необходимите анализи, оценки, предпроектни проучвания и други, и също така са идентифицирани като изпълними и в напреднала фаза. 350 000.00 220 750.00
Подготовка на тръжна документация за избор на изпълнител: В рамките на тази дейност ще бъде подготовена тръжна документация за избор на изпълнител за дейности от 1 до 4. ДППИ ще избере изпълнител, който да изготви пълен набор от документация за провеждане на обществена поръчка с предмет "Осигуряване на техническа помощ за подготовка на проекти за следващия програмен период 2021 - 2027 г.", която е пряко свързана с основните дейности по проекта. 29 000.00 11 000.00
Управление на проекта: Създаване на ЗУИП определяне на Ръководител, Експерти – 12 броя служители на ДП "Пристанищна инфраструктура". В проекта ще бъдат включени експерти от различни звена на ДППИ. При идентифицирането на новите проекти за следващия оперативен период и предвид териториалния обхват на дейност на ДППИ и различните структури по места (ТП клонове Варна, Бургас, Русе и Лом, както и специализираните дирекции РКТ Черно море и РКТ Дунав), както и очаквания голем брой специфични разработки е необходимо в екипа да бъдат включени експерти както от Главно управление, така и от местните структури. Тези експерти са запознати в детайли с нуждите за финансиране и спецификите на териториалните структури на ДППИ, както и с необходимите институционални връзки и отговорности по места. Експертите ще бъдат отговорни за (като функциите и задълженията ще бъдат разписани подробно в Заповедта на Генералния директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“ за сформиране на ЗУИП ): • Проследяване изпълнението на проектните дейности, провеждане проверки на място, съставяне на протоколи за проведените проверки, участия в комисии, водене на документация, класиране и съхраняване на архива на проекта, изпълнение на други възложени дейности, съгласно длъжностните характеристики на членовете на ЗУИП; • Подготовка на технически отчети/доклади за напредъка по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ; • Подготовка на искания за плащания по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ; • Проверка и съгласуване на предоставените от изпълнителя доклади за отчитане изпълнението на проектните дейности; • Възнаграждения на експертите от ЗУИП. 242 900.00 224 921.70

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).