Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project proposal aims to improve the quality of life and access to social services for social inclusion of people with disabilities and people over the age of 65 who are unable to take care of themselves in order to overcome the consequences of social exclusion and poverty. Through the implementation of the planned project activities and the establishment of unit "Center for home services" at Home Social Patronage - Blagoevgrad, for providing  hourly services for social inclusion in the community or at home will be supported and enriched the currently offered  services and will be given the opportunity to choose from a range of integrated services meeting the maximum needs of the people. The open new jobs under the project will allow for the return on the real market of people who care for loved ones with disabilities. And as final result of the implementation of the activities  the quality of life of elderly people and disabled people will improved by creating conditions and support for the effective exercise of their right to independent living and social inclusion, while respecting their rights, compliance with their capabilities and specific needs.
In order to achieve the defined objectives and results, the project foresees the implementation of the following activities - Project Organization and  Management; Assessment of the individual needs and social assessment in the beginning of the project and subsequent one - necessary for a reassessment of needs after March 2016.; Preparatory work for establishing of unit "Center for home services" at Home Social Patronage - Blagoevgrad; Creation of a team for unit "Center for home services" at Home Social Patronage - Blagoevgrad. Training of the team; Motivational and psychological support of the personnel providing social services and psychological support for the service users according to their individual needs; Information and publicity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: В основата на организацията и управлението на проекта са заложени следните задачи: • последователност на изпълнeние на проектните дейности; • проследяване на изпълнението на дейностите; • обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; • управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; • вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. С цел успешната организация и управление на проекта ще бъде сформиран екип, който ще се състои от: ръководител на проекта, координатор по проекта, двама технически сътрудници по проекта, счетоводител с доказан експертен капацитет при изпълнение на проекти. Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проектните дейности и постигане на заложените цели. Конкретните задачи пред екипа по проекта са: • Подбор и структуриране на екип за звено "Център за услуги в домашна среда" към Домашен социален патронаж - Благоевград за подкрепа на дейността и разширяване на предлаганите услуги състоящ се от наети лица за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда • Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. Подписване на договори. • Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта. • Провеждане на ежемесечни екипни срещи. • Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители. • Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта. Изпълнението на Дейността се основава на принципа на „добро управление на програми и проекти“. Целта е сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите. Община Благоевград има дългогодишен опит в изпълнението на социални проекти и ефективно провеждана социална политика на територията си. Планирането и изпълнението на настоящия проект ще се базират на минал опит и добри практики в областта на социалната дейност, което от своя страна, ще бъде предпоставка за успешната му реализация. Това дава основание да се заложи на подготвен и адекватно подбран екип за организация и управление на настоящия проект, който ще осъществява директен контакт с хора в неравностойно положение. В така сформирания екип се предвижда включването на втори технически сътрудник, тъй като изпълнението на проекта изисква солиден документооборот, който трябва да бъде обработван своевременно. Освен това, както е предвидено в настоящия проект, след 04.2016 г. ще бъдат присъединени още 82 души, ползващи услуги по "Нови алтернативи", което ще доведе до увеличаване на броя на лицата от целевите групи, вследствие на което ще нарастне и обемът на административната и организационна дейност. Всеки от членовете на екипа ще изпълнява конкретни задачи, които няма да се припокриват, а ще се допълват, което оправдава необходимостта от включването на втори технически сътрудник. 45 570.00 39 239.86
Изготвяне на оценка на потребностите и индивидуална социална оценка: С цел разширяване и подкрепа на дейността на функциониращото в Община Благоевград звено ”Помощ в дома” създадено към Домашен социален патронаж - Благоевград, предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда и осигуряването на достъп до интегрирани услуги ще бъде направена оценка на специфичните потребности на човека в неравностойно положение включваща и индивидуална социална оценка. Ще бъде извършена оценка на нуждите от социални услуги на потребителите, отчитайки социалния статус и потребности на бенефициентите, включително и възможностите за социално включване. За всеки потребител ще се попълни социална анкета, която представлява основание за разработване на Индивидуален план за грижа и определяне на видовете услуги, които ще се ползват в рамките на проекта. Имайки предвид получената оценка се предлага броя на часовете и вида на предоставяните услуги. Ще бъде извършена повторна оценка на потребностите през март 2016 г. с цел присъединяване на лицата, които към настоящия момент ползват услуги по схема „Нови алтернативи“. 12 000.00 2 400.00
Подготвителна дейност за създаване на звено "Център за услуги в домашна среда" към Домашен социален патронаж - Благоевград за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда : Към момента в Община Благоевград функционира център за Домашен социален патронаж разкрит през 1975 г., с капацитет 40 места и наречен “Система за обслужване на стари хора по жилищата им”. В деня на разкриването потребителите са 22. В началото дейността е насочена към задоволяване на здравни нужди. По-късно акцентът на дейността се измества към социалните услуги като се открива и звено ”Помощ в дома”. Постепенно се увеличава и капацитетът. Най-голям интерес към услугите на Домашен социален патронаж е регистриран през 1989г. – 360 потребители. Към момента капацитетът на патронажа 260 места, обслужват се лица в пенсионна възраст, лица с увреждания. С предимство за прием се ползват самотните възрастни хора, ветераните от войните, военноинвалидите и лицата с трайно намалена работоспособност над 71%. Съобразявайки се с индивидуалният подход за удовлетворяване на нуждите на потребителите Домашен социален патронаж предлага 16 варианта на хранене и следните социални услуги: • почистване на стаята, която обитава обслужваното лица; • помощ при поддържане на лична хигиена; • битови услуги; • съдействие за осигуряване на помощни средства, приспособления и съоръжения за облекчаване и компенсиране на уврежданията по ЗИХУ и ППЗИХУ; • извършване на административни услуги; Организирането на излети, екскурзии, доставка на книги по домовете и други развлечения са част от културтерапията, която предлага патронажа. Екипът на Домашен социален патронаж включва социални работници, инструктор хранене, домакин, касиер, снабдител, готвачи, работник кухня, разносвачи на храна, шофьори, хигиенисти, общ работник. С цел подкрепа на дейността на така съществуващия към момента център, разширяване на предлаганите услуги така че максимално да се отговори на индивидуалните нужди на потребителите, подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване, в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, както и с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността се планира изпълнението на настоящия проект, по който освен всички други планирани дейности, ще бъде нает и обучен допълнителен персонал. Съгласно предварително проучване на потребностите в Община Благоевград, както и в сравнителен анализ с данните от изпълнението на проект по схема „Нови алтернативи“ стана ясно следното: деца с увреждания - 21; възрастни над 65 годишна възраст с увреждания – общо 131, от тях 75 мъже и 56 жени; самотно живеещи с увреждане – общо 16, от които 4 мъже и 12 жени; и 82 души, които към момента получават услуги по „Нови алтернативи“. От така описаните 168 души след извършване оценка на потребностите ще бъде определен броя на лицата, които да използват създадените по проекта интегрирани услуги, като след 04. 2016 към тази група лица ще бъдат присъединени задължително 82 души, които към момента получават услуги по „Нови алтернативи“. Последното ще се случи след повторна оценка на потребностите, за да се актуализират данните.Следва да се има предвид, че при набиране заявленията от потенциални потребители е възможно, повече от предвижданите лица да са нуждаещите се, поради което и броят на обслуждащите лица е по-голям. Благодарение на вече функциониращия център по проекта няма да бъдат необходими дейности по извършване на СМР и доставка на обзавеждане и оборудване. С цел интегриране на новите наети лица и услуги към вече съществуващата дейност на центъра и гарантиране на качество и мултидисциплинарен подход ще бъдат разработени Правила за дейността на звено "Център за услуги в домашна среда" към Домашен социален патронаж - Благоевград за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Изготвянето на тези правила ще бъде съобразено с направената оценка на потребностите на лицата, които ще ползват услугите. 18 000.00 27 484.80
Създаване на екип за звено "Център за услуги в домашна среда" към Домашен социален патронаж - Благоевград за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда Обучение на персонала за предоставяне на социални услуги. : В рамките на тази дейност ще се изготви подбор на кандидати за персонал, предоставящ услуги в домашна среда, който да гарантира качествена грижа в семействата на потребителите, зачитайки правото на достойнство и лично пространство на крайните бенефициенти и ще се обучат назначените лица. При подбора на представителите на услуги ще се цели включването на експерти, които да имат различен профил на компетентността си – социално, медицинско, здравно, педагогическо образование, както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите. По този начин надградения набор от услуги ще позволи на ползвателите не само да покриват своите собствени потребности, но и ще допринесе за тяхната обществена интеграция. По предварителна статистическа информация от населените места в рамките на Община Благоевград ще се наложи ангажирането на 132 души за предоставяне на почасовите услуги. Като първоначално ще бъдат наети 53 души, а след присъединяване на получателите на услуги по „Нови алтернативи“, ще бъдат наети допълнително и още 79 души, които да обслужват нуждите на новоприетите потребители. Ще се проведе процедура по подбор на кандидати за персонал, предоставящ услуги в домашна среда. Първичният подбор ще се осъществи по документ. Следваща стъпка е провеждането на интервю с цел определяне мотивацията на кандидатите за работа, нагласите към предоставянето на грижи в домашни условия за различните целеви групи и потребностите от обучение и квалификация. Ще се изготвят и подпишат договори с 132 одобрени кандидати за предоставяне на услуги в домашна среда. Договорите ще бъдат трудови с ясно разписани права и задължения на двете страни. Като част от договора ще бъде подписана длъжностна характеристика, която описва задълженията и отговорностите на предоставящите услугите. Всички назначени лица задължително ще преминат начално обучение, ако липсва такова или надграждащо обучение, актуализиращо знанията им. Целта на обучението ще бъде придобиване на подходящи знания и умения от страна на персонала за предоставяне на качествени грижи в домашна среда. Обучението ще се проведе в рамките на четири дни и включва общи познания за грижите в домашна среда, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи; здравословни и безопасни условия на труд; етични стандарти при предоставяне на социални услуги в домашна среда и др. Ще се проведат и две еднодневни поддържащи обучения, съобразени с потребностите на персонала за предоставяне на услуги в домовете на потребителите и спецификата на работата им с конкретните бенефициенти. Допълнителна цел на тези обучения е създаване на нагласа за общностна подкрепа сред предоставящите услугата. Резултат: Целта на тази дейност е да се сформира екипът, който ще предоставя услугите и ще направи достъпни за потребителите подпомагащите дейности на Домашен социален патронаж. Настоящият проект цели да разшери обхвата на предлаганата помощ количествено и качествено. Отчитайки факта, че извършването на социалните услуги по "Нови алтернативи" е с обхват: 79 лица обслужават 82 души и най-вероятно( по желание на лицата) в същия формат ще се прехвърлят по настоящата програма, то останалите 53 души, които ще бъдат контрактувани в началото на проекта ще обслужват по минимум 2 лица. Последното ще бъде планирало и ясно разписано на база изготвените индивидуални планове на потребителите. По този начин настоящият проект ще даде възможност на 188 лица да получават интегрираната социална услуга. 412 122.00 409 837.20
Мотивационна и психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги. Осигуряване на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: 1. В социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работата с уязвими групи често води до професионално натоварване, за избягването на което помагащото лице има нужда от професионална подкрепа. От друга страна психологическата подкрепа е начин за помагане на лицата, предоставящи социална подкрепа и уязвимите групи. 2. Предвид целевите групи по проекта и предоставянето на интегрираните услуги, предвиждаме предоставянето на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. За целта на описаното в т.1 и т.2 ще бъде нает психолог. 4 464.00 1 247.18
Информиране и публичност: Чрез изпълнение на настоящата дейност ще се постигне популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и визуализация на финансовия принос на Европейския социален фонд, както и популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: • Провеждане на пресконференция за стартиране на проекта • Провеждане на пресконференция за приключване на проекта • Подготовка на 90 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка, бележник и химикалка с логото на проекта; • Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 500 копия и плакат в тираж 70 копия, предназначени за бъдещите бенефициенти и за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС; • Изготвяне на информационна табела за звено "Център за услуги в домашна среда" към Домашен социален патронаж - Благоевград за услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ЕСФ 1 бр.; • Публикации в местната преса – 2 броя • Телевизионен репортаж в местна телевизия – 1 бр. • Периодично публикуване на страницата на Община Благоевград на информация за напредъка на проекта и постигнатите резултати Целта на Община Благоевград е да провежда устойчива политика в областта на социалните дейности. Успехът на тази политика и по-конкретно ползите от нея за гражданите би бил невъзможен без подходяща популяризация на възможностите, които се предоставят. Благодарение на мащабната рекламна кампания, която ще бъде предприета в рамките на проекта, ще се достигне до по-широк кръг от лица със специални потребности, които иначе по обективни и/или субективни причини не биха имали възможност да получат адекватна информация. Липсата на информираност е ограничение пред достъпността на социалните мерки, колкото и добре планирани да са те. Разширяването на обхвата на социалните услуги на територията на Община Благоевград не би постигнало желания ефект и целеви резултати, а именно улесняване живота на хората със специфични потребности, ако те не са запознати с това как, кога и от какво могат да се възползват. Чрез разгръщане на информационна кампания на различни медийни нива, ще се достигне до по-широк кръг от потребители, с цел те да бъдат максимално запознати с предприетите инициативи във връзка с подобряване качеството им на живот. 4 665.60 2 733.60

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).