Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

AQELECTRIC(AQE) is specialized in the design and manufacture of electrical panels for control and management of machines and equipment and for the control of autom. processes of the following industries-automotive,railway,medical.The mentioned company is also the employer of 742empl,of which 595 empl.,target group (TG),falling into both specific categories-over 54 years old and with secondary and lower education.The overall goal of the project is to improve the quality of the jobs,qualifications and skills of the employees in AQE including the increasement of workers with superior professional qualification and key competencies,the growth of those employed with secondary and lower education that have acquired new knowledge and skills,sustainable employment,increased competitiveness on the labor market.In order to achieve the common goal,the following activities are planned to be executed:1-Providing training for acquiring/raising the professional qualification of the workers-a total of 41empl are planned to pass professional training for raising acquiring professional qualification in part of the profession of welder,electr. assembler,machine operator;2-Provision of training for acquisition of key competencies (CC) for 217empl. under CC2, 5 and 7;3-Ensuring access to continuing education for the purpose of better prof. realization and increased prof. training of the staff as a result of passing specific training of 180 empl.4:Ensuring access to innovative forms of lifelong learning-Planned to implement innovative tools for training of through learning by making and implementing a 3D self-learning system for 146empl.; Planned to introduction of own system for internally training and interactive teaching methods in the AQE for all empl.5:Information and communication,as a result of which inform. and publicity measures will be provided in accordance with the applicable requirements and guidelines for the application of the rules for inform. and communication 2014-2020
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност Дейност 1: Предоставяне на професионално обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация на заети лица. : Описание Целта на дейността е предоставянето на проф. обучение на общо 41 з.л. в АКЕ за придобиване на част от професия в съответствие с потребностите на фирмата и дейността й, както и със спецификата на длъжностите и присъщите за з.л. задължения, както следва:По 1-ва КС - Проф. 521090 „Заварчик",Наименование и код на специалността "Заваряване",5210901-на 10 з.л.;по 2-ра КС-Проф. 522020 „Електромонтьор",Наименование и код на специалността "Електрически машини и апарати",5220201 - на 20 з.л.; по 2-ра КС - Проф. 521030 „Машинен оператор", Наименование и код на специалността "Металорежещи машини", 5210301- на 11 з.л. Проектната дейност е пряко свързана за постигането на СЦ 1 и на общата проектна цел.Обхваща предоставянето на проф. обучение в съответствие с изискванията на ЗПОО. Основната дейност на фирмата е свързана с проектирането и производството на ел.табла за контрол и управление и в производството на сложни машини и апарати за управление на автомат. процеси във високотехн. индустрии и се характеризира с голяма динамика на навлизане на нови технологии на производство, както и с непрекъснато нарастващи изисквания от страна на клиентите на фирмата и необходимостта от спазване на високи стандарти за качество. Това налага з.л,заемащи длъжностите оператор-робот, електрозаварчик,електромонтьор,машинен оператор,шлосер и настройчик металообр. маш. с ЦУ да имат съответните задълбочени познания и развити умения,свързани с изпълнение на трудовите си задължения и да притежават съответните удостоверения за проф. квалиф. Във връзка с гореизложеното е предвидено провеждането на 3 обучения за придобиване/повишаване на проф. квалиф. на з. лица, чрез възлагане на външни изпълнители–ЦПО при спазване изискванията на ЗУСЕСИФ/ПМС.Планирани са обученията: 1. За част от професия по 1-ва КС: -Наименование и код на проф.:"Заварчик",521090;Наименование и код на специалността "Заваряване",5210901; -Хорариум:200уч.ч. (х 45 мин.),разпределени в съответствие с изискванията на чл. 29 от ЗПОО: Теория 60 уч.ч.;Практика 140 уч.ч. -Брой на обучаваните лица: 10 з.л., от които на длъжност оператор-робот-3 з.л., монтажник, метални конструкции - 1 з.л., шлайфист, полировач метали - 4 з.л., работник, покривни метални повърхности - 1 з.л., водач мотокар - 1 з.л. -Документ, доказващ завършеното обучение-Удостоверение за проф. обучение съгласно чл. 38, ал. 3 от ЗПОО. 2.За част от професия по 2-ра КС: -Наименование и код на проф.:"Електромонтьор",522020,Наименование и код на специалността "Ел. машини и апарати", 5220201; -Хорариум: 300 уч.ч. (х 45 мин.),разпределени в съответствие с чл. 29 от ЗПОО:Теория 80 уч.ч.;Практика 220 уч.ч. -Брой на обучаваните лица:общо 20 з.л: 19 з.л. на длъжност Електромонтьор и 1 з.л. на длъжност Електромонтьор-бригадир. -Документ, доказващ завършеното обучение - Удостоверение за проф. обучение съгл. чл. 38,ал. 3 от ЗПОО. 3.За част от професия по 2-ра КС: -Наименование и код на проф.:"Маш. оператор",521030; -Наименование и код на специалността "Металорежещи машини", 521031; Хорариум на обучението:300 уч.ч.(х 45 мин.),разпределени в съответствие с чл. 29 от ЗПОО: Теория 80 уч.ч.;Практика 220 уч.ч. -Брой на обучаваните лица:11 з.л., от които на длъжностите маш. оператор-6з.л., Маш. оператор, производство на кабели - 3 з.л., стругар - 1 з.л. и настройчик металообр. маш. с ЦУ-1з.л. -Документ, доказващ завършеното обучение-Удостоверение за проф. обучение съгл. чл.38, ал. 3 от ЗПОО. Етапи за изпълнение на дейността: 1.Провеждане на процедура за избор на изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС №160 (11-16 м.) 2.Избор на изпълнител и сключване на договор (11-16 м.) 3.Провеждане на обученията за част от професия (12-22 м.) 4.Провеждане на изпит от ЦПО съгл. чл. 37 от ЗПОО и придобиване на Удостов. за проф. обучение от лицата, обхванати от дейността (23 ти м.) 5. Подписване на ППП за изпълнение на услугата с ЦПОО(23-24 м.) ЦГ на Дейност 1-41 з.л. със средно или по-ниско образ., от които и 1 з.л. на възраст над 54 г. 22 600.00 22 600.00
Дейност 2 ЧАСТ 1 - Обучение за придобиване на ключови компетентности за заети лица съгл. Европейската квалификационна рамка:Общуване на чужди езици-английски език. : Целта на дейността е предоставянето на обучения на общо 10 з.л. от ЦГ в АКЕ на длъжностите: Продуктов мениджър–7 з.л., Организатор производство (Супервайзор)–1 з.л., Асистент офис–1 з.л. и Началник склад - 1 з.л. за придобиване на познания по КК2-общуване на английски език.Проектната дейност е пряко свързана и допринася за постигането на СЦ 2 и на общата проектна цел. З.л., на длъжност Продуктов мениджър и Организатор производство,които ще вземат участие в обучението по КК2-общуване на английски език са различни от з.л. на същите длъжности, които ще вземат участие в обучението по КК7-Иновативност и предприемачество. Обучението за общуване на английски език е планирано с оглед на спецификата на дейността на АКЕ, като част от голяма мултинационална група, на трудовите задължения и необходимата компетентност на лицата, за които е предвидено да бъдат включени в обучението, произтичащи от заеманата от тях длъжност–Специалист качество, Експерт маркетинг, Продуктов мениджър, Организатор производство (Супервайзор), Асистент офис. Планираното чуждоезиково обучение е необходимо на з.л, визирани в горепосочените длъжности, тъй като им се налага ежедневно да общуват на английски език с клиенти и одитори, които посещават фирмата или осъществяват онлайн срещи, с цел упражняване на постоянен текущ контрол и мониторинг на производствената и търговска дейности, както и да боравят с документи и да попълват формуляри на английски, за които е нужно да имат разбирането и възприятието на терминологията, без да има възможност да се ползват професионални преводачески услуги или съдействието на други колеги, владеещи езика, което би забавило работния процес. Освен това, лицата на горепосочените длъжности задължително трябва да познават техническите, продуктовите и други специфични изисквания по отношение на произвежданите продукти, предоставени от фирмите-възложители на АКЕ на английски език. С оглед на обстоятелството, че дружеството е част от международна група с голям бр. дъщерни предприятия в различни страни в Европа и Азия, е налице необходимост от ежедневна комуникация с чужденци - както с представители на групата, така и с клиенти, партньори, доставчици и др. за з.л. в производството е налице необходимост от задълбочени познания по английски език, което да направи възможно бързо и безпроблемно прилагане на нови технологии за производство, ръководствата и обучителните програми, които са предимно на английски език, в т.ч. и самите им сис. за управление, както и равнопоставена комуникация с клиентите и одиторите на компанията. Чуждоезиковите познания са необходими и в процеса на внедряване на нови продукти в производството - за правилно разбиране и ефективно прилагане на изискванията на клиентите, което се отнася за з.л., заемащи позициите Експерт маркетинг и Продуктов мениджър. Тези з.л. трябва да притежават способността за разбиране на устни съобщения, за започване, поддържане и приключване на разговор с клиентите на фирмата, да четат, да разбират и да съставят писмени съобщения от/до партньорите на АКЕ. За горепосочените длъжности езиковото обучение е необходимо с оглед осигуряване на ефективен работен процес и пълноценното им участие в дейността на АКЕ, имаща отношение към присъщите за тяхната длъжност задължения, регламентирани в длъжностните им характеристики. Разпределението на ЦГ по настоящата проектна Дейност 2 по нива на владеене на английски език ще се извърши след провеждане на входящ тест от избраната по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС обучаваща организация за определяне на съответно ниво. Хорариум на обучението:300 уч.ч.(х45 мин.), от които Теория 150 уч.ч.; Практика 150 уч.ч;- Обучението ще се проведе в присъствена форма;-Документ, доказващ завършеното обучение-Удостоверение /Сертификат или др. подобно 7 000.00 7 000.00
Дейност 2 ЧАСТ 2 - Обучение за придобиване на ключови компетентности за заети лица съгл. ЕКР – Умение за учене : Целта на дейността е предоставянето на обучения на общо 194 з.л. от ЦГ в АКЕ на длъжностите Електромонтьор-131 з.л; Електромонтьор-бригадир-3 з.л; Машинен оператор–1 з.л; Машинен оператор,производство на кабели–3 з.л; Машинен оператор машина за леене и дозиране–1 з.л; Организатор производство (Супервайзор)–7 з.л; Отговорник, спомагателни дейности–1 з.л.; Работник товаро-разтоварна дейност–1 з.л; Ръководител проект–2 з.л; Ръководител сектор–1 з.л; Ръководител, обособено производство (Мениджър) - 3 з.л; Стоковед–11 з.л; Техник, електрически машини и апарати (Тест специалист)–9 з.л;Механик, търговски машини и апаратура - 11 з.л., Специалист, качество - 2 з.л., Специалист, качество на доставчиците - 1 з.л., Маркетинг мениджър - 1 з.л., Експерт, програми и проекти - 2 з.л., Организатор, обработка на производствена информация - 1 з.л. и Специалист, доставки –2 з.л. за придобиване на познания по КК5-Умения за учене. Проектната дейност е пряко свързана и допринася за постигането на СЦ 2 и на общата проектна цел. Във връзка с успешното изпълнение на год. план за обучение на АКЕ за 2021 г. планираме провеждане на обуч. по КК5 на 194 з.л. С провеждането му ще подготвим участниците за предстоящите обучения, ще усъвършенстваме уменията им за ефективно учене и ще развием нагласата им за учене през целия живот, което ще им помогне да извлекат максималното от обучителния процес. Важно е те да са наясно с причините, заради които учат нови неща, както и с това, което искат да постигнат. С промяната на нагласата към обученията, които фирмата ще организира за з.л. се повишава шансът те да открият вътрешния си мотиватор за себеразвитие и самоусъвършенстване, което ще намали съпротивата към научаването на нови неща. Рък-то на компанията осъзнава, че в дн. време организациите са в движение: бизнеси се консолидират, възникват нови бизнес модели, развиват се нови технологии, а потребителското поведение непрекъснато се изменя. Това води след себе си и необходимостта бързо и гъвкаво да се реагира и отговори на новия начин, по който оперират организациите. Способността да се учи по-бързо от конкурентите се оказва едно от устойчивите предимства в днешната реалност. С обучението по КК5 ще подкрепим з.л. в АКЕ да се сдобият с умението да се учат гъвкаво, което значително ще улесни процеса по адаптация към съвременните системи за обучение. Когато говорим за учене става дума и за промяна на нагласата, за усвояването на умението да се преодоляват предразсъдъците, които пречат на хората да правят нови неща и едновременно с това за разкриването на нови възможности за развитие и овладяване на радикално различни способности, докато хората изпълняват трудовите си задължения. Всичко това е възможно ако човек има желание да експериментира и да се учи с любопитството на начинаещ. Това е доста дискомфортно за по-голямата част от хората и изисква огромна самодисциплина, решимост, любопитство, осъзнаване, както и придобиване на специфични умения за учене. Редица проучвания са доказали, че способността за учене не намалява с напредването на годините и че ако човек има осъзнатата потребност и решимост да научава нови неща, би могъл да го направи, независимо от възрастта си. Ето защо ние залагаме на това да подкрепим з.л. да променят нагласата си към процеса на учене и да го възприемат като процес за подобряване и усъвършенстване на професионалните си знания и умения. Обикновено съпротивата за включване в обучения и търсене на допълнителна професионална информация са свързани с идеята, че всичко е статично и известно и ако си извършвал една определена дейност в продължение на дълъг период от време, едва ли има какво ново да научиш и съответно хората спират да търсят и да проявяват любопитство какво още биха могли да научат и доразвият в ежедневната си дейност. - Хорариум на обучението:30 уч.ч.(по 45 мин.), от които Теория 15 уч.ч.; Практика 15 уч.ч - Обучението ще се проведе в присъствена форма -Документ, доказващ завършеното обучение. 27 160.00 27 160.00
Дейност 2 ЧАСТ 3 - Обучение за придобиване на ключови компетентности за заети лица съгл. ЕКР – Иновативност и предприемачество : Целта на дейността е предоставянето на обучение на общо 13 заети в АКЕ лица на длъжностите Продуктов мениджър – 5 з.л; Организатор производство – 1 з.л., Организатор производство (Супервайзор)- 6 з.л. и Асистент човешки ресурси - 1 з.л. за придобиване на познания по КК7–Иновативност и предприемачество. Проектната дейност е пряко свързана и допринася за постигането на СЦ 2 и на общата проектна цел. З.л., на длъжност Продуктов мениджър и Организатор производство,които ще вземат участие в обучението по КК7-Иновативност и предприемачество са различни от з.л. на същите длъжности,които ще вземат участие в обучението по КК2-общуване на английски език. Фирмената култура на АКЕ е изградена и се развива на фундамент от пет основни ценности, главната от които е „Бизнес за предприемачи “.Основните същностни черти на предприемачеството са стремеж към развитие, улавяне на жизнеспособни идеи с потенциал за печалба, интерес към новостите навсякъде, поемане на риска да се започне нещо ново.От друга страна, съгласно Иновационната стратегия за интелигентна специализация на Република България, „Иновация е въвеждане в употреба на някакъв нов или значително подобрен продукт (стока или услуга) или производствен процес, на нов метод за маркетинг или на нов организационен метод в търговската практика, организацията на работните места или външните връзки, които създават пазарни предимства и при това повишават конкурентоспособността на фирмите”. Свързващото звено между двете е, че предприемачеството е основен източник на иновации в работната среда на АКЕ и ние се стремим да развиваме непрекъснато дух на предприемачество и стремеж към иновации сред всички служители на компанията, от портиера на входа, през работниците на поточните лини, до средния и висш мениджмънт. Целта е създаването на култура на иновации в компанията. По време на пандемията беше доказано, че компаниите, които са инвестирали в интелигентни технологии преди кризата,са много по-конкурентоспособни по време на кризата и много по-устойчиви и гъвкави след това.Формирането на нагласа към иновациите е конкурентно предимство,което може да отличи всяка една компания от другите. Да бъдеш креативен обаче не е достатъчно,тъй като да генерираш идеи,без да ги приведеш в действие е безсмислено. Важно е да реализираш идеята и да я дадеш в ръцете на клиентите,за да могат да я използват пълноценно. Един от основните елементи на иновационната култура са хората.Поради тази причина АКЕ възнамерява да инвестира в персонала си, да развие правилните умения,включващи бизнес умения (предприемачество), технологични умения и правилния начин на мислене. ЦГ, която сме включили в обучението по КК7 включва от една страна служители, заемащи мениджърски длъжности, чиито задължения са свързани с организацията и усъвършенстване на производствения процес,а от друга страна-служители,заемащи експертни длъжности, чиито задължения са свързани с работа с клиенти,маркетинг,продажби,въвеждане на нови продукти. Всички тези служители имат потребност от това обучение,защото то ще ги подпомогне във възможността да се фокусират,на първо място върху бизнеса на компанията,ще им даде увереност,че ще знаят как да се стремят към иновативност в ежедневната си работа, ще развие тяхната креативност за усъвършенстване на процесите,ще се научат как да делегират част от задачите си на своите екипи,ще бъдат решителни в действията си като предприемачи. Обучението има за цел развитие на уменията за инициативност, активност, решителност и постоянство за постигане на заложените цели на ниво отдел/екип и организацията като цяло.Компетентността обхваща и умения за мотивиране на други хора и оценяване на техните идеи. - Хорариум на обучението:30 уч.ч.(по 45 мин.), от които Теория 15 уч.ч.; Практика 15 уч.ч - Обучението ще се проведе в присъствена форма -Документ, доказващ завършеното обучение-Удостоверение /Сертификат или др. подобно 1 820.00 1 820.00
Дейност 3 Осигуряване на достъп до продължаващо обучение с цел по-добра професионална реализация и повишена професионална подготовка на кадрите - Усъвършенстване на знанията и уменията за реинженеринг на производствените процеси, с цел прилагане на ресурсно-ефективни технологии и техники при изпълнение на трудовите задължения -Част 1 : Описание Целта на дейността е осигуряване на достъп до продължаващо обучение с цел по-добра професионална реализация и повишена професионална подготовка на 180 з.л. от ЦГ в АКЕ посредством провеждане на обучение за усъвършенстване на знанията и уменията за реинженеринг на производствените процеси, с цел прилагане на ресурсно-ефективни технологии и техники при изпълнение на трудовите задължения, от които на длъжност Електромонтьор -124 з.л.;Електромонтьор-бригадир-3 з.л.;Машинен оператор-1 з.л.; Машинен оператор ,производство на кабели-3 з.л;Машинен оператор машина за леене и дозиране-1 з.л.; Организатор производство (Супервайзор) - 6 з.л.; Отговорник, спомагателни дейности - 1 з.л; Работник товаро разтоварна дейност - 1 з.л.; Ръководител, обособено производство (Мениджър) - 3 з.л; Техник, електрически машини и апарат(Тест специалист) - 7 з.л.; Технолог -1 з.л, Механик, търг.м-ни и апаратура - 12 з.л., Стоковед - 11 з.л., Експерт, програми и проекти - 3 з.л., Специалист доставки - 2 з.л. и Ръководител сектор - 1 з.л. AКЕ, като част от AQ GROUP AB (Швеция) е производител на метални конструкции, ел. табла и сложни компоненти, отговарящи на високите изисквания на големи индустриални клиенти от световен мащаб. Производството на компанията е характерно с много на бр. продукти, които се произвеждат в малки и средни серии. От друга страна, клиентите на нашите клиенти, правят регулярни промени в изискванията си към произвежданите продукти, което води до чести промени в производството и във фирмата. Това поставя компанията пред предизвикателството да се стреми да постига висока ресурсна ефективност, в условията на бързо променяща се среда. Промяната в клиентските изисквания (т.нар. ревизия) е особено характерна за дивизия „Ел. табла“, която е отговорна за проектирането, производството и тестването на ел.табла с приложение във влаковата, хранителната, опаковъчната и пречиствателна индустрии. След направените изследвания и анализи от процесните инженери през втората половина на 2019 г., се стигна до извода, че трябва да бъдат направени следните промени в технологията на работа при механичното и електрическо асемблиране на електрически табла: 1.Да се разработи по-ресурсно ефективна технология за асемблиране на ел. табла, чрез използване на съвременни динамометрични инструменти работа с кабелни заготовки, изработени на машина KOMAX ZETA 630; 2.Да се разработи по-ресурсно ефективна технология за работа за сортиране, подреждане и визуализиране на материалите, които се монтират в ел.табла. В края на 2019 г. се взе решение да започнат процесите по разработването на новите технологии. Екип от процесни инженери, технолози и производствени мениджъри в дивизия „Ел. табла“ разработи посочените по-горе технологии и през 2020 г. се въведоха поетапно, което от своя страна ще доведе до следните подобрения: 1.Намаляване на времето за изработка на ел.табла, вкл. и чрез премахване на операциите „рязане“ и „кримпване“; 2.Премахване изцяло на времето за контрол, което ще доведе да намаляване на кол. на клиентски рекламации, които водят до бракуване на продукция. Това автоматично ще доведе до намаляване на кол. вложени в производството материални ресурси – суровини, материали и полуфабрикати; 3.Намаляване на размера на вътрешния брак, което автоматично ще доведе до намаляване на кол. вложени в производството материални ресурси – суровини, материали и полуфабрикати; 4.Намаляване размера на технологичния брак, водещ до скъсване и прекъсване на електрически връзки, счупване на електрически апарати, различен размер на влаганите в таблата кабели и др.; 5.Намаляване на загубите от материали, време, енергия и труд, вследствие на въвеждането на технологията за визуализация, сортиране и подреждане на материалите за работа; 6.Намаляване на рисковете от трудов травматизъм и заболеваемост на горните крайници, които съпътстват понякога продължителните ръчни операции, чрез въвеждането на динамометричните и електрически инструменти; (ПРОДЪЛЖАВА ЧАСТ 2 ) 20 918.99 20 918.99
Дейност 3 Осигуряване на достъп до продължаващо обучение с цел по-добра професионална реализация и повишена професионална подготовка на кадрите - Усъвършенстване на знанията и уменията за реинженеринг на производствените процеси, с цел прилагане на ресурсно-ефективни технологии и техники при изпълнение на трудовите задължения - Част 2: Описание 7.Повишаване на личната ефективност, продуктивност и улесняване/облекчаване на напрежението и използваната енергия при изпълнението на операциите; 8.Постигане на полуавтоматизиране на ръчни операции, които традиционно са трудни и почти невъзможни за автоматизация. За да бъдат въведени успешно новите технологии, проектирани да намалят времето и ресурсите за производство, е необходимо да бъдат ангажирани работниците и служителите от съответните оперативни звена - за обучение и активно обсъждане на новите работни процеси и очаквани икономии на ресурси и време. Това можем да постигнем с провеждането на специфично обучение на тема: Усъвършенстване на знанията и уменията за реинженеринг на производствените процеси, с цел прилагане на ресурсно-ефективни технологии и техники при изпълнение на трудовите задължения. В това обучение ще вземат участие работниците и служителите от дивизия „Ел. табла“, заемащи длъжностите „Електромонтьор“, „Електромонтьор бригадир“, „Ръководител обособено производство“, „Машинен оператор“, „Машинен оператор, производство на кабели“, „Машинен оператор, машина за леене и дозиране“, „Организатор производство (Супервайзор)“, „Отговорник спомагателни дейности“, „Работник товаро разтоварна дейност“, „Техник, електрически машини и апарати“, „Технолог“. С настоящото специфично обучение ще се даде възможност на най-голямата група от работници в АКЕ, заемащи длъжността „Електромонтьор“, да надградят професионалните си знания и умения в областта на механичното и електрическо асемблиране на ел. табла, да повишат професионалната си подготовка и да увеличат своите възможности за професионално и кариерно развитие. В процеса на обучение ще бъде акцентирано на индивидуалното и групово разбиране за смисъла и ползите от прилагане на препроектираните процеси и новите технологии за отделния работник, за екипа и за фирмата като цяло. Ще се стимулира активния принос на участниците за обсъждане на различни аспекти в прилагането на новите технологии и интегрирането им в съществуващи работни процеси–там, където „се срещат“ стария и нов начин на работа. Ще бъде отделено специално внимание на техниките за откриване и анализ на загуби на ресурси в лична работна зона, които всеки електромонтьор трябва да разбира и да умее да прилага ангажирано в оперативната си работа с цел превантивно откриване на тесни места, загуби и блокажи при въвеждането на новите работни процеси. Това ще бъде не просто техническо и технологично обучение, а промяна на цялостния начин на работа, с цел постигането на по-ресурсно ефективно асемблиране на електрическите табла. Форма на обучение: Обучението ще бъде проведено под формата на интерактивен присъствен семинар и практически упражнения в работна среда, водени от екип от преподаватели. Продължителност на обучението: Общата продължителност на обучението ще бъде 2 дни по 8 учебни часа, всеки с продължителност от 45 мин. Среда за провеждане на обучението: Теоретичната част на обучението ще се проведе в оборудвана заседателна зала, а практическата част – в работна среда. Методи за обучение: Презентация, интерактивни упражнения, групово обсъждане на работни казуси, брейнсторминг. В основата на практическото обучение е моделът на Колб за цикъл на учене и техниките за визуализиране и анализ на загуби в работни зони и процеси, както и комбинирането на различни комуникационни инструменти за обогатяване и затвърждаване на разбирането на новите работни практики – индивидуална работа с инструкции, визуализиране чрез схеми, обсъждане на разбирането в малки групи. Учебни материали за самоподготовка: На всеки от обучаваните ще бъдат осигурени: Учебна книга с презентации; Комплект от практически задачи, бизнес казуси и ролеви игри; Всички материали в електронен вид ще бъдат предоставени за ползване в бъдеще. ЦГ на Дейност 3 - 165 з.л. със средно или по-ниско образование и 15 з.л. на възраст над 54 г. 0.00 0.00
Дейност 4 Част 1 - Осигуряване на достъп до иновативни форми за учене през целия живот - Прилагане на иновативни инструменти за обучение на заетите чрез "учене чрез правене" и въвеждане на 3 D система за самообучение в "АК Електрик" АД. : Описание Целта на дейността е осигуряване на достъп до иновативни форми за учене през целия живот на всички 146 з.л. със средно и по-ниско образоване, от които 12 з.л.над 54 г. на длъжност „Електромонтьор“ в АКЕ посредством прилагането на иновативни инструменти за обучение на заетите чрез "учене чрез правене" и въвеждане на 3 D система за самообучение. Цел на дейността е чрез разработването и прилагането на иновативни инструменти за самообучение и въвеждане на инструкции за асемблиране в дигитализиран, триизмерен, анимиран формат, з.л.на длъжност „Електромонтьор“ със средно и по-ниско образование, които са 146 з.л, да имат възможност лесно да се обучат в процеса на сглобяване на устройствата. Чрез използване на Интернет браузър, всеки електромонтьор ще може лесно да потърси и открие правилната инструкция, след което тя да се визуализира в 3D формат на екрана му. Процесът по сглобяване ще се визуализира стъпка по стъпка, от всички ъгли и където е необходимо анимирано. Ползвателят ще може лесно да избере, да отиде на следващата стъпка, да се върне на предишна, както и да отиде на произволна стъпка. Ще се даде се възможност текущо сглобяваното устройството да бъде визуализирано от произволен ъгъл, като ползвателя ще може да избира начинът на завъртане на визуализацията. На всяка стъпка ще има текстови указания към работника, какво точно да извърши на тази стъпка. Като част от следването на инструкцията, за всяка една използвана част ще се визуализира нейният 3D модел, както и снимка на частта, която работника трябва да използва на конкретната стъпка. Конкретните стъпки ще имат анимация, която да показва посоката, скоростта и точният начин на извършване на монтажа на съответната стъпка. В ежедневната си работата електромонтьорите извършват сглобяване на различни електрически и механични устройства. За правилно сглобяване, работниците трябва да могат правилно да разчетат инженерни чертежи и схеми. Необходимо е да се запознаят с много означения, символи, спецификации и да могат правилно да се ориентират и следват техническата документацията. Текущата техническа документация, макар и пълна, често представлява трудност и изисква значително време и подготовка за правилна работа с нея. Голяма част от информацията в нея често не е критично нужна за извършване на процеса по сглобяване на детайли, но е налична там, защото текущите софтуери за генериране на тази техническа документация я поставят. Електромонтьорите са затруднени, налага се да се обръщат често към документацията, да прекарват значителна част от времето си в разчитането и следването й. Този процес е труден и времеемък. Процесът се усложнява и с това, че чертежите и информацията за сглобяване са на хартия, предават се от човек на човек, няма лесен начин да се достъпи във всеки един момент, трудно се търси и преглежда, не съществува лесен начин за проследяване как се използва, до къде е стигнал електромонтьорът и кои са били трудните за разчитане стъпки и елементи от документацията. В „АК Електрик“ АД има действаща 30-дневна програма за въвеждащо обучение и адаптация на новоназначени з.л.Като част от въвеждащото обучение, предвиждаме използването на 3D инструкциите за асемблиране от новоназначените електромонтьори, през времето на изпълнение на проекта. Работниците ще имат възможност бързо да добият представа за устройства, които се конструират в момента в предприятието, както и такива, които са конструирани в миналото или предстои да се конструират в бъдещи проекти. 26 750.00 26 750.00
Дейност Дейност 4 Част 2 - Осигуряване на достъп до иновативни форми за учене през целия живот -Въвеждане на собствена система за вътрешнофирмено обучение в "АК Електрик" АД. : Целта на дейността е осигуряване на достъп до иновативни форми за учене през целия живот на 595 з.л. в АКЕ посредством въвеждането на собствена система за вътрешнофирмено обучение, както и да се систематизират процесите за обучение и развитие на з.л. на „АКЕ с оглед повишаване на квалификацията, ангажираността и мотивацията на служителите и постигане на синхрон с целите на фирмата – повишаване на производителността на труда, качеството на произвежданата продукция, доставката на време, намаляване на загубите от време, материали, енергия и труд, увеличаване на печалбата, подобряване уменията за работа в екип, намаляване отсъствията от работа, в следствие на повишената ангажираност и подобряване здравето и качеството на живот на служителите. Развитието на човешките ресурси е стратегическа цел за предприятието и разработването и прилагането на система за вътрешно-фирмено обучение и развитие, ще допринесе в голяма степен за постигането на тази цел. Ще бъдат разработени политики, методологии, процедури и съпътстващи документи, които ще бъдат съобразени със спецификата на дейността на фирмата и ще са базирани на индивидуален системен подход и конкретни идентифицирани потребности. В рамките на тази дейност ще се извърши следното: Разработване на стратегически цели и тригодишна стратегия за развитие на човешките ресурси: Анализ на трудовия пазар в България;Изготвяне на SWOT анализ на текущото състояние на човешките ресурси в „АК Електрик“ АД; Стратегически цели на фирмата; Стратегически цели за развитие на човешките ресурси, през призмата и контекста на стратегическите цели на фирмата по отношение на човешките ресурси; Стратегия за развитие на човешките ресурси, базирана на SWOT анализа и определянето на стратегическите цели на фирмата по отношение на човешките ресурси; План за изпълнение на Стратегията, вкл. бюджет;Индикатори за мониторинг на изпълнението.Диагностика и анализ на съществуващият Модел на компетентностите и разработване на Матрица на компетентностите за всички длъжности в компанията. Диагностика на нагласите и нивото на мотивация на човешките ресурси – разработване на въпросник за провеждане на изследването. Използване на кратки въпросници (от типа Pulse Survey, третиращи ограничен брой въпроси) до специално разработени въпросници, обхващащи по-широк спектър от изследвани области. Обобщаване на резултатите и предлагане на конкретни проблемни области, които да бъдат адресирани и изследвани с цел идентифициране на възможни мерки за подобрения. Дефиниране на Процес „Обучение на човешките ресурси“ – процесна диаграма. (Определяне на потребностите, определяне на целите на обучението, определяне на съдържанието на обучението, организация на обучението, оценка на ефективността на обучението.)Разработване на Процедура за вътрешно-фирмено обучение и развитие на човешките ресурси в „АК Електрик“ АД, със следните етапи: Определяне на целите и задачите за обучение и развитие; Детайлизация на потребностите от обучение – изследване и анализ;Разработване на формуляри за заявяване на обучения за всяка структурна единица; Определяне на видовете, формите и методите за обучение; Формиране на бюджет за обучение; Разработване на програми за обучение и избор на обучаващи, вкл. и вътрешни лектори;Организация на обучението; Оценка на ефективността на обученията. Към Процедурата ще изготвят и следните приложения: Формуляр за определяне на потребностите от обучение;Годишен план за обучение;Програма за въвеждащо обучение;Протокол за проведено обучение; Регистър на проведените обучения;Правилник за определяне и хоноруване на вътрешно-фирмени лектори; Система за оценка на ефективността на обученията. Към Системата ще бъдат приложени и планове за обучение по следните теми, съобразени със специфичните нужди на фирмата:Иновативност и предприемачество; Операционна ефективност на процесите. Презентация на Система за вътрешно-фирмено обучение и развитие на персонала в „АК Електрик“ АД“. 9 794.40 9 794.40
Дейност 4 Част 3 - Осигуряване на достъп до иновативни форми за учене през целия живот - Въвеждане на интерактивни методи на обучение в "АК Електрик" АД: Целта на дейността е осигуряване на достъп до иновативни форми за учене през целия живот на 595 з.л. в АКЕ посредством въвеждането на интерактивни методи на обучение в АКЕ. Цел на дейността е прилагайки синергията на системния и ситуационния подходи, да се систематизират в конкретната ситуация на висок пандемичен риск, интерактивни методи за обучение на персонала, в тясна връзка с разработването и въвеждането на собствена система за вътрешно-фирмено обучение в „АК Електрик“ АД. Редица изследвания доказват, че интерактивността, определя ефективността на процеса на обучение и е фундаментален механизъм за придобиване на знания и развиване на умения. Взаимодействието, което се получава, е между обучаващ и обучаван, както и между самите обучаеми. Така те ще имат възможност от една страна да учат чрез преживяване, което до голяма степен увеличава устойчивостта на резултатите във времето, а от друга страна ще изграждат връзка помежду си, чувствайки се част от екипа. Освен това, обучаемите ще се научат да решават сложни проблеми, въз основа на анализ на обстоятелствата и съответната информация, ще обсъждат алтернативни мнения, ще участват в дискусии, ще се асоциират с различни хора. Въвеждането на интерактивни методи за обучение в АК Електрик, ще подпомогне преодоляването на механичното и репродуктивно възпроизвеждане, ще повишат осъзнатостта в учебния процес и ще подпомогнат обучаемите да осъзнаят ролята на знанието в своя живот. Чрез системното им прилагане ще повишим значението на взаимодействието в процеса на обучение – както между обучаемите, така и между тях и обучителя, ще се засилят социалните аспекти на ученето. Чрез тях ще се създадат условия за активно учене, служителите самостоятелно ще откриват и трансформират информация, ще споделят, ще обсъждат, ще учат другите и това е най-добрият начин за изграждане на собственото познание. В рамките на тази дейност ще се извърши следното: - Изготвяне на сравнителен анализ на традиционните методи за обучение с интерактивните методи за обучение - Провеждане на проучване в национален и световен мащаб на най-ефективните интерактивни методи за обучение - Провеждане на проучване сред служителите на АК Електрик АД на най-предпочитаните интерактивни методи за обучение - Изготвяне на сравнителен анализ, относно най-ефективните и потенциално възможни интерактивни методи за обучение в компанията - Разработване на Система от интерактивни методи за обучение в АК Електрик АД, в съответствие с вътрешно-фирмената система за обучение. 6 084.96 6 084.96

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).