Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The proposed project introduces a globally innovative marketing related product - Honest Survey. It is computer and mobile application belonging to the marketing and gamification component within the segment of creative and recreational industries as per the national Smart Specialization Strategy for Innovations. The key new features of the service are the result of the application of innovative mobile system for more representative sociological surveys developed by VM Labs and protected with a utility model certificate. Its uniqueness stems from the fact that the answers of respondents are combined with input from highly sensitive sensors of various devices used in the surveys, which guarantees a high degree of representativeness and reliability of the results, provides improved data interpretation tools and offers a number of derivative advantages. The proposed business model is also new as it turns a free user application into a paid-by-business-customers pool of respondents. The project meets a growing global market demand and enters a promising market with exceptional growth rates, coupled with high barriers to entry. This will ensure that the competitive advantages of the company in the market remain in the long run. The main targeted segments are hotels, restaurants and entertainment centers in the tourism sector, as well as market research agencies, often acting as an intermediary in tourist opinion polling.
In order to implement the Honest Survey system we need to purchase a software solution that enables us to provide the innovative services as a computer and mobile application (intangible assets), as well as a mechanical simulator of biometric signals to calibrate the software (tangible assets), both of which will be located in the NorthWestern Region of Bulgaria. In order to improve the quality of the service we also plan to gain access to a database with research and methodologies to compile questions and assess the subjective state of respondents.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване/разработване на специализиран софтуер, необходим за внедряването на иновативния продукт - придобиване на 1 бр. ДНА чрез възлагане: Осъществяването на дейността ще позволи придобиването на софтуер, чрез който да се реализира приложението за маркетинг Honest Survey в пазарна среда. Закупуването на такава софтуерна система е задължително условие, за да може разработката на ВиЕмЛабс да стане използваем на практика продукт. Дружеството понастоящем разполага с доказано иновативна разработка, описана и защитена с полезен модел. За да се превърне тази разработка в реално пазарно предложение е необходимо приложението, която тя представлява, да бъде инкорпорирана в целево създадена система, което е основна задача на дейността. Софтуерната система, предмет на придобиване в тази дейност чрез външно възлагане, ще осигури необходимата архитектура, приложения и инструменти, чрез които потребителите (респонденти) и клиентите (бизнес организации) ще могат реално да се възползват от предимствата на иновативното решение. Системата следва да е с минимум трислойна архитектура, която да осигури провеждането на емпирични социологически изследвания (ЕСИ), както следва: Слой 1 - Определящ и управляващ структурата на базата от данни, както и съхранението на информацията. Тук ще бъдат поддържани данните, опосредстващи провеждането на маркетингови ЕСИ (въпроси, възможни отговори), биометрични данни от мобилни устройства (логове от сензори, модели и марки), данни за потребителите (респонденти и клиенти) и др. Слой 2 - Логически слой - определящ правилата и процесите по запис, извеждане и интерпретиране на резултатите. В този слой ще бъдат извършвани калкулациите съобразно данни за тегла и коефициенти за отчитане нива на достоверност, съобразно динамиката и измененията на получените данни и съобразно теоретично очакваното от тях състояние на респондентите и др. По същество в този слой ще бъде формирано ново съпътстващо знание и информация (e-Discovery), което ще осигури важна маркетинг информация за крайните клиенти. Този слой ще преобразува подадените информационни потоци от респондентите в реални знания, като ще осигурява и автоматизирано извеждане на справки и маркиране на корелации по класове данни. Слой 3 - Интрефейс - осъществява комуникацията между потребителите и системата, както и между отделните нейни слоеве. Тук се очаква създаването на мобилното приложение за достъп, което да съчетава необходимите механизми за подаване и визуализация на въпроси, събиране на отговори, изпращане на информация, разпределяне на награди (игровизация) и т.н. Така описаната софтуерна архитектура, предмет на закупуване по дейността, ще осигури необходимите компоненти в интегриран механизъм, осигуряващ гъвкаво и сигурно приложение за маркетинг. Това е основната задача на дейност 1 и съставна част на проекта като инвестиционен компонент. С оглед гарантиране на устойчивост и бъдещото развитие на приложението, по отношение на интелектуална собственост и съпътстващите юридически аспекти на този въпрос, ще бъде заложено изискване за придобиване на авторските права върху системата, в едно с целия изходен код (source code). С изпълнение на дейността ще бъдат придобити и всички прехвърлими права от дружеството, независимо кой е изпълнителят по начин, който да гарантира възможността за свободно от лицензии или чужди претенции ползване, модификация и надграждане на платформата. Софтуерното приложение ще бъде локирано върху съвър в района на стопанския обект и/или върху външен дейта център в рамките на региона, според изричната спецификация на избрания изпълнител. Това ще осигури мащабируемост, сигурност, конфиденциалност на информацията, бързина на търсенията, непрекъсваемост на бизнеса и др. Предвиденият разход е 438 800.00 лв. при срок 12 месеца, в съответствие с индикативната оферта, получена от ВиЕмЛабс за цената и срока на подобна реализация. 438 800.00 437 800.00
Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния продукт - придобиване на 1 бр. ДМА чрез възлагане: Чрез изпълнение на посочената дейност ще се изпълни друга ключова част от общата цел на проекта, като се постигнат две под-цели - създаването на автономен стопански субект в Северозападна България и оборудването му за производството и поддръжката на мобилното приложение Honest Survey. В рамките на тази дейност е предвидено придобиването на устройство-симулатор на биометрични сигнали за калибриране на софтуера, междувременно придобиван в Дейност 1. Предвидено е двете дейности да бъдат изпълнявани паралелно, доколкото резултатите от изпълнението им са до голяма степен независими по отношение на критичния път в Gantt диаграмата на проекта. Докато софтуерното решение по дейност 1 служи за осигуряване на ползваемост и пазарна реализация на мобилната система за емпирични социологически изследвания, в Дейност 2 се цели придобиването на оборудване, което да подсигури ключови данни за правилната работа на това приложение. Съгласно описаното в приложения полезен модел и направеното в т.3 сравнение, предимството на мобилната система за представителни емпирични социологически изследвания, е осигуряването на ефективен процес за идентифициране на достоверността на подадените данни. Това се постига чрез изцяло електронно събиране на данните от сензорите на различни устройства за тяхното въвеждане. Оборудването, предмет на придобиване в рамките на тази дейност цели осигуряването на допълнителни данни, позволяващи тяхната правилна интерпретация. Предвид динамиката на навлизане на нови устройства на пазара, този компонент е ключов за осигуряването на пазарна реализация на продукта, високо качество и дългосрочна устойчивост на резултатите. Причината за това твърдение са функциите на устройството. То представлява механична система за анализ на сензорните параметри на различни устройства по отношение на биометричните сигнали, които произвеждат ползвателите им. В настоящия момент потребителите на мобилни услуги са над 5 милиарда и съществуват над 5000 различни модела мобилни устройства, като най-често броят на тези сензори варира между 8 и 13 (Научни трудове на Русенския университет, 2013, т 52, с 3.2). Някои от най-често използваните сензори са • Микрофон за запис на звук, • Сензор за изображения при заснемане и запис на видео, • Сензор за определяне на местоположение (GPS и/или GLONASS). • Геомагнитен сензор - използва се за определяне силата на магнитното поле на Земята по три направления. • Жироскоп - измерва ъглови ускорения по три направления, използва се като метод за подаване на информация при много от игрите за мобилни устройства. • Акселерометър - подобен е на жироскопа и служи за откриване на линейно движение на мобилно устройство по трите направления, използва се за промяна на извежданата информация в зависимост от ориентацията на екрана. • Сензор за разпознаване на жестове. • Сензор за разстояние • Светлинен сензор. • Сензор за температура. • Сензор за определяне на влажността. • Барометър. • Сензор за разпознаване на пръстови отпечатъци. • Сензор на Хол и др. Както е посочено в изследването "сензорите могат да бъдат от различни производители и имат различна точност". Освен това "точността на сензорите в момента е достатъчна за ежедневно използване, но за научни изследвания е необходима тяхната проверка и калибриране". Закупеното по проекта оборудване цели елиминиране на тези потенциални недостатъци. То ще служи за анализ на нови преносими устройства по отношение на данните от техните сензори и сравнението на подаваните от тях сигнали с предварително заложените (по дейност 3) стандартни метрики за интерпретация. Устройството ще се яви важен компонент на производството на приложението и свързаните с добавената му стойност услуги с оглед на правилната интерпретация на данните, което е основно конкурентно предимство на решението. Устройството ще измерва и калибрира получаваните сигнали по различни сензори на мобилни апарати, използвани от респондентите. 509 900.00 508 515.80
Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите - осигуряване на достъп до 1 бр. база данни с цел първоначално калибриране на софтуера чрез въвеждане на въпросници и игри създадени на база научни проучвания и методики: В рамките на първите две дейности се осъществява инвестиционния компонент на проекта за реализацията на основната му обща цел - чрез закупените материален и нематериален активи ще стане възможно създаването/производството в обособен стопански обект и съответно пазарната реализация на мобилна система за емпирични изследвания. Но неин ключов компонент - интерпретативността на данните - все още няма да бъде наличен. С други думи, дейност 1 осигурява софтуерното приложение за получаване на отговори от респонденти и визуализация на справки към клиентите. Дейност 2 осигурява инструмент за независимост от устройства и достоверност на получаваните от сензорите електронни сигнали и правилния им запис като данни в софтуерното решение. А Дейност 3 осигурява информацията за правилното им въвеждане, разбиране и интерпретаци - тук ще бъде осигурен достъп до база от данни с цел подобряване на ефективността в ползването на приложението от клиентите. Базите данни, до които ще се осигури достъп ще предоставят исторически набор от проучвания и методики върху анонимизирана група от изследвани лица и информация за кореспондиращото им функционално състояние. Получената така информация ще бъде използвана като еталонен стандарт, позволяващ правилната психологическа проекция на въпросниците. Благодарение на осигурения чрез тази дейност достъп до ключова научна информация ще бъдат проектирани и основни типове въпросници, отчитащи статистически предполагаемото психологическо състояние и нагласа на отговарящите. Достъпът до такива данни е необходим, за да осигури оценка на функционалното състояние в различни групи - напр. възраст и пол. Предимство би било и осигуряването на отговори не само с биометрични показатели, но и със скали от прилагането на различни методики за оценка на настроенията и състоянието - въпросници, цветови тестове и др. Получаването на такива данни е важен елемент за гарантиране на полезността на приложението за маркетинг цели, доколкото осигурява калибрирането (чрез коректно задаване на въпросници) му по начин, гарантиращ пригодността на решението за едновременно получаване на отговори и психологическа и педагогическа диагностика на функционалното състояние на респондентите. Следният пример може да даде представа за очакванията от тази дейност. Нека хипотетично си представим, че за дадено ЕСИ е необходимо да изследваме нивото на напрегнатост на респондент. Регистрирането на състоянието на напрегнатост се осъществява най-често чрез оценка на съставящите го компоненти: външни проявления на емоциите, вегетативни физиологични реакции, самооценка на ситуативната тревожност и др. [Иванов, И., С. 1992]. За непосредствено диагностициране на нивото на спокойност-напрегнатост много информативни могат да бъдат данни относно емоционални реакции, проявени например в 1 мимиката и пантомимиката - напр. учестеност на дишането, височина на веждите, променена симетрия на лицето, изразеност на лицевите мускули 2 сковаността на тялото - напр. добре координирани движения или непохватност и разкоординираност 3 тремор на ръцете и лицето 4 изменение честотата на пулса и др. Доколко е възможно данните по т.1-.4 да бъдат получени и с каква амплитуда за съответните устройства ще знаем, благодарение на оборудването, придобито по дейност 2. Доколко е добра координацията на респондента по показателя по т.2 може да се разбере чрез интерфейсния слой - чрез кратка игра в хода на провеждане на изследването, което се осигурява от софтуерното приложение, закупено по т.1. По т.3 и по т.4 несъмнено сензорите на съвременните устройства са достатъчни да осигурят данни, но без съпоставка спрямо приет стандарт би било невъзможно правилното разпознаване на субективното състояние на лицето. Чрез дейност 3 ще получим именно такива сведения - например увеличение с до 12 уд./мин. в честотата на пулса е индикатор за спокойствие, докато над 32 уд./мин. е индикатор за емоционална напрегнатост. 369 800.00 368 800.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).