Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The overall goal of the Project is to reduce the quantity of disposed biodegradable waste generated in Municipality Berkovitsa and Municipality Varshets through separate collection and composting of green biodegradable waste. This goal is compliant with the waste management hierarchy and the EU and national objectives for reducing the quantity of biodegradable waste going to landfills. The project contributes also to improving resource efficiency as the infrastructure built under the project will turn the waste into a useful product – compost.
The specific objective of the Project is to ensure the needed infrastructure for separate collection and recovery of green wastes in the municipalities.   
A composting installation with a capacity 3696 t/y will be constructed that will be located on the territory of municipality Berkovitsa.
The composting installation constructed and put into operation under the project will recover separate collected green biodegradable waste from the settlements on the territory of the two municipalities and will produce high quality compost. Equipment for introduction of a new municipal service on separate collection of green waste will be ensured.
The social and economic effects from the implementation of the project consists in improved quality of the environment by reducing hazardous emissions related to waste disposal in Waste Management Region Montana; provision of a new waste management service for the citizen and business in the municipalities and provision of high quality compost. New jobs will be created for the operation of the infrastructure built under the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Подготовка на проектното предложение : Целта на дейността е да се постигне степен на готовност на проектното предложение на община Берковица и община Вършец, която да отговаря на изискванията на Насоките за кандидатстване и да ускори изпълнението на инвестиционния проект. Дейността е изпълнена преди сключване на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от ОПОС. Дейността стартира на 14.06.2016 г. и приключи с подаване на настоящото проектно предложение. Дейността включваше изпълнение на следните задачи: 1. Изготвяне на актуални прогнози за образуваните отпадъци с подробен масов баланс и анализ на инфраструктурата за управление на отпадъците. 2. Провеждане на социологическо проучване сред населението, което ще бъде обслужвано от инсталацията за компостиране, с оглед да се проучат нагласите и интересите на населението към разделното събиране на биоразградими отпадъци и употребата на компост от отпадъци, и за осведомяване за нуждите за осигуряване на необходимите количества за целите на компостирането. Изготвен е Доклад с резултатите от проведеното проучване, който е взет предвид при разработване на проектното предложение. 3. Изготвяне на прединвестиционно проучване (ПИП) за компостираща инсталация съгласно изискванията на Наредба №4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти 4. Изготвяне на работен проект за компостиращата инсталация Наредба №4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти 5. Извършване на оценка на съответствието на работния проект и получаване на разрешително за строеж за площадката за изграждане на инсталацията 6. Изработване на План за използване на получения краен продукт компост, Схема за контрол на качеството на компоста и План за третиране на остатъчния отпадък. Трите документа за управление на компоста са изготвени съобразно изискванията на приложимата нормативна уредба и Насоките за кандидатстване по настоящата процедура на ОПОС 7. Изготвяне на анализ разходи-ползи (АРП) съобразно изискванията за определяне на нетни приходи по чл. 61 от Регламент 1303/2013 и разпоредбите на ПМС 119/2014 г. и „Ръководство за анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти 2014-2020 г.“. 8. Подготовка на необходимите информация и документи за провеждане на приложимите процедури по ЗООС и ЗБР за инвестиционното предложение и получаване на решение за преценяване необходимостта от ОВОС 9. Изготвяне на проекти на решения на ОбС Берковица и ОбС Вършец; на споразумение между двете общини във връзка с проекта, проучване и проследяване на промени в приложимото законодателство, указанията, разяснения и друга информация, приложими към процедурата по ОПОС. 10. Подготовка на данни за формуляр за кандидатстване по ОПОС и други релевантни документи, които се прилагат към формуляра за кандидатстване. 11. Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки - разработени са документации за възлагане по реда на ЗОП на обществени поръчки за дейностите от инвестиционния проект. 12. Подготовка на анализи и обосновки, изисквани съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура 13. Изготвяне на доклад за оценка на съответстието на инвестиционния проект. Посоченият в настоящия Формуляр екип в Звеното за управление на проекта ще бъде назначен при сключването на договора за БФП, поради което не участва в Дейност 1. Изпълнението на дейността изискваше стандартните офис оборудване и материали, осигурени от изпълнителите на Дейността. 205 000.00 204 660.00
Дейност 2. Строителство на компостираща инсталация и довеждаща инфраструктура и доставка на машини, съоръжения и техника, необходими за експлоатация на компостиращата инсталация : Целта на дейността е да се изгради необходимата инфраструктура и осигури оборудване за компостиране на зелени биоразградими отпадъци, генерирани от населените места на територията на общините Берковица и Вършец.В рамките на дейността ще бъде изградена компостираща инсталация с капацитет 3696 т/г. в имот общинска собственост в м-т„Тутмата”,землище с.Мездрея, община Берковица, както и довеждащ водопровод и довеждащ електропровод и площадкова инфраструктура. Технологията за компостиране включва компостиране в компостни редове с принудително разбъркване на редовете.Пълното описание на технологичните решения е представено в Прединвестиционните проучвания.Дейността включва следните логически обвързани и последователни задачи:1.Подготвителни работи и временно строителство,2.Строително-монтажни работи съобразно одобрения работен проект. 3.Доставка на технологично оборудване, съобразно одобрения проект и подробно описано в ПИП и в бюджета на проекта (дизелгенератор, оборудване за пожарна безопасност, електронна везна, модулна станция за гориво,професионална пароструйка,БКТП 20кV/1х100kVA, сух трансформатор 100kVA/20kV/0,4kV).4. Доставка на мобилно оборудване съобразно одобрения проект (Мобилен шредер за разделно събиране на зелени отпадъци (доставен в обхвата на дейност 4), Сито, Компост обръщаща машина, Многофункционален товарач с възможност за буксирно теглене,Нисък клас челен товарач, Ръчен ъглошлайф, Ръчна бормашина, Комплект инструменти - ключове, чукове, пили, стълба, преносима лампа, удължител, моторна косачка, моторна коса, градински инструменти и принадлежности, Преносим термо-хигрометър);5.Обучение на персонала, който ще обслужва инсталацията.6.Предаване на обекта на Възложителя (вкл. дейностите по чл.175 и176 от ЗУТ).По време на всички гореописани стъпки във връзка със строителството на компостиращата инсталация ще бъдат изпълнени и предвидените мерки за интегриране на политиката по опазване на околната среда, по изменение на климата и устойчиво развитие, а именно: 􀀀 По отношение на шума:1)В етапа на проектиране - в работния проект е включен изолиращ растителен екран по периферията на площадката;2)В етапа на строителство-в проекта не са включени строителни дейности с високи нива на шум в околната среда, като къртене, взривни работи, работа с тежки машини;3) За етапа на експлоатация-в изготвените технически спецификации за доставка на машини и оборудване за компостиращата инсталация се включват изисквания те да отговарят на най-новите европейските стандарти за излъчване на шум в околната среда и за енергийна ефективност.􀀀 По отношение на отпадъчните води - предвижда се битовите отпадъчни количества от сграда КПП и технологичните отпадъчни количества от Дезинфекционен трап да се заустват в изгребна яма, откъдето периодично да се извозват с автоцистерна към ГПСОВ. 􀀀 По отношение на водоспестяваща технология-предвижда се технологичните отпадъчни води от автомивка, от измиване на пода на навеса за суров материал и инфилтрат от зоните за компостиране да се отвеждат към проектиран за целта резервоар за инфилтрат и периодично да се използват за оросяване по време на процесите на компостиране. Изпълнението на дейността изисква съответните машини, оборудване и материали, необходими за извършване на СМР, осигуряването на които са отговорност на Изпълнителя на СМР. За задачите от дейността, които имат кабинетен характер, са необходими стандартните офис, офис оборудване и материали.В периода на изпълнение на Дейност 2 община Берковица и община Вършец ще предприемат действия за възлагане на бъдещата експлоатация на изградената инфраструктура по реда на ЗОП съобразно сключеното споразумение и взетите решения на общинските съвети на двете общини.Външната експертна помощ за управление на проекта ще окаже съдействие на общините за подготовка на необходимите документи.Предвижда се процедурата да се проведе така, че изпълнителят да бъде избран достатъчно рано, за да бъде обучен персоналът му преди пускане в експлоатация на инсталацията. 2 996 027.99 2 708 200.00
Дейност 3. Строителен надзор върху обект "Изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци, строителство на довеждаща инфраструктура и доставка на технологично и мобилно оборудване за инсталацията": Общата цел на Дейност 3 е да се осигури законосъобразно и качествено изпълнение на строителството на компостираща инсталация и довеждаща инфраструктура и доставка на технологично и мобилно оборудване за инсталацията. Дейността ще включва осъществяване на независим строителен надзор съгласно изискванията на ЗУТ, наредбите към него и приложимото българско законодателство, които регламентират действията, които трябва да бъдат извършени, и актовете, които следва да бъдат съставени в процеса на строителство. Дейността ще се извършва от Консултант, който ще упражнява следните основни групи задачи: • Строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове • Координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация и управление на изпълнението на строежа • Дейност на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР • Контрол на влаганите строителни продукти и на извършените СМР • Строителен надзор по време на отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове; • Съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация по по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ • Изготвяне на технически паспорт за строежа, съгласно чл. 176 а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите • След подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (обр. 15), контрол върху геодезическото заснемане на обекта и отразяване на резултата от заснемането в кадастралната карта, изготвяне на документация за издаване на Удостоверения за изпълнено задължение по Закона за кадастъра и имотния регистър и съдействие на Възложителя за получаване на разрешение за ползване съгласно чл. 177 от ЗУТ • Контрол на доставките на съоръженията и технологичното оборудване • Провеждане на месечни срещи за напредъка • Изготвяне на периодични доклади за отчитане хода на изпълнение на договора и на извършените СМР • Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на ОПОС Консултантът ще осъществява дейността в тясно сътрудничество със съответните представители на строителя и на община Берковица. Изпълнението на строителния надзор изисква съответните превозни и технически средства, предпазно облекло, офиси, офис оборудване и материали, необходими за извършване на дейността. Тяхното осигуряване ще е отговорност на избрания Консултант за изпълнение на тази Дейност. При изпълнение на Дейността община Берковица ще осъществява контрол върху физическото и финансовото изпълнение съобразно сключения договор и офертата на избрания изпълнител. Контролът ще обхваща: • преглед и проверка на отчетните доклади за напредъка, които изпълнителят ще има задължение на представя периодично; • пълни документални проверки на всички документи, представени от изпълнителя, и проверка за изпълнението на определените условия за плащане; • проверки на място на строителните обекти и в офиса на изпълнителя с цел да се удостовери, че предявените от изпълнителите разходи и представените от строителния надзор сертификати за плащане съответстват на действителния физически напредък при изпълнението на поръчката; както и ad-hoc проверки на строителните обекти; • провеждане на тристранни периодични срещи . Основна роля по отношение на дейността ще имат ръководителят на проекта, експертът мониторинг, инженерът и финансистът, като определени функции ще имат и други членове на екипа за управление съобразно техните компетенции. 26 533.34 26 533.34
Дейност 4. Доставка на техника за разделно събиране и транспортиране на биоразградими (зелени) битови отпадъци : Целта на дейността е да се осигури необходимата техника за въвеждане на система за разделно събиране на зелени битови отпадъци, генерирани в населените места на територията на община Берковица и община Вършец. Чрез тази техника ще се обезпечи функционирането на системата, която двете общини ще въведат преди получаване на акт за ползване на обект компостираща инсталация, и ще се осигури входяща суровина за функционирането на изградената инсталация. Техническите и количествените показатели на необходимата техника предмет на доставката са изчислени съобразно разчетите за въвеждане на системата за разделно събиране на зелени биоотпадъци. Това е направено в рамките на изготвените в Дейност 1 масов баланс на битовите отпадъци и прогнози за образуваните зелени отпадъци в общините и прединвестиционните проучвания, вкл. относно капацитета на инсталацията. Взети са предвид и резултатите от проведеното социологическо проучване на нагласите на населението. Почти 87% от анкетираните лица в община Берковица и 83% в община Вършец заявяват, че ще събират разделно зелени отпадъци, ако бъдат създадени необходимите условия, като най-важните от тях са наличие на достатъчно контейнери и контейнерите да са разположени на удобно място (с по 30-33% от отговорите). Направено е и пазарно проучване с оглед проучване на наличната на пазара техника.. Дейността включва:  Доставка на 232 броя пластмасови контейнери за разделно събиране на зелени отпадъци с обем на всеки контейнер 1,1 куб.м  Доставка на 1 брой камион 7 м3 за транспортиране на разделно събрани зелени отпадъци  Доставка на 1 брой бордови автомобил 10 м3  Доставка на 1 брой мобилен шредер за разделно събиране на зелени отпадъци, предвиден за работа на площадката на компостиращата инсталация, който на определени периоди ще се използва за събиране на зелени отпадъци от определените за това площадки за междинно съхранение на растителни отпадъци. Условията, които трябва да бъдат изпълнени при реализация на дейността, ще бъдат описани в Техническата спецификация за характеристиките на контейнерите и техниката и се отнасят до срокове, технически параметри, изисквания за енергийна ефективност и други мерки за опазване на околната среда, придружаваща техническа документация, гаранционно обслужване и други. Контролът върху изпълнителя на дейността ще се осъществява от експертите в ЕУП и външната експертна помощ съобразно възложените им функции, като основна роля ще имат експертите мониторинг и докладване и юрист. 566 590.56 566 590.56
Дейност 5. Изпълнение на мерки за информация и комуникация : Целта на дейността е да се осигури повишаване на информираността на населението на община Берковица и община Вършец за ролята и приноса на ЕС за изпълнение на инвестиционния проект и прозрачно изразходване на средствата, спазвайки хоризонталните принципи за прозрачност и публичност. В допълнение, мерките ще подобрят общото разбиране и признаване сред населението на необходимостта и ползите от проекта и от разделното събиране на отпадъците. Проведеното проучване показа, че над 90% от населението биха искали да получат информация за изграждането на компостираща инсталация, вкл. за ползите от нея. Като най-предпочитани канали на информация са посочени регионални медии, специални печатни материали на общината, които предпочитания са отчетени при планиране на информационните мероприятия и материали в рамките на Дейността. Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в Приложение 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. Планирането на дейността е съобразено с изискванията, приложими към проекти над 500 хил. евро и включващи финансиране на инфраструктура, какъвто е настоящият проект. Дейността ще включва следните задачи: - В 2-дневен срок след подписване на АДБФП, община Берковица и община Вършец ще публикуват на интернет страниците си описание на проекта, вкл. цели и резултати и финансовия принос на ЕФРР на ЕС и на българската държава чрез ОПОС за реализацията на проекта. - След подписване на АДБФП ще се възложи услуга по реда на ЗОП за изпълнение на мерки за информация и комуникации. - Ще бъдат произведени: o билборд с размери 3х4 м, визуализация и текст съгласно изискванията, който ще бъде поставен на строителната площадка преди първа копка. o информационни дипляни и промоционални материали, които ще се разпространят за популяризиране на проекта и на финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие на ЕС o банер, който ще се поставя при провеждане на публични събития – пресконференции, церемонии и други o информационни стикери, които ще бъдат поставени на закупените в рамките на проекта съоръжения, оборудване и техника o постоянна информационна табела с размери 50х70 см , която ще бъде поставена на обекта след приключване на СМР и въвеждане в експлоатация на компостиращата инсталация - Ще бъдат проведени две пресконференции за запознаване на широката общественост с целите на проекта и ползите от него и за източниците на финансиране. - Ще бъдат организирани две церемонии - „първа копка“ и „откриване на компостираща инсталация“ При провеждане на мерките за информация и комуникации, винаги, когато се изисква или е необходимо, ще бъдат осъществявани предварителни консултации/уведомяване/ с УО на ОПОС. Ще бъде надлежно събиран и архивиран доказателствен материал за изпълняваните мерки за информация и комуникации. Отговорност за изпълнение на дейността ще има експертът мониторинг и докладване от Екипа за управление на проекта. Той ще извършва контрол върху дейността на избрания изпълнител на мерки за информация и комуникации, общо наблюдение за спазване на мерките за информация и комуникация и за тяхното съответствие с изискванията на ОПОС, вкл. от изпълнителните на всички договори, възложени в рамките на проекта. Ръководителят на екипа ще участва в публичните събития, а по негова преценка ще участват и други членове от екипа за управление. 6 382.00 6 176.00
Дейност 6. Организация и управление на проекта : Структурата за организация и управление на проекта ще включва Екип за управление на проекта (EУП), съставен от експерти на бенефициентите, и Външна експертна помощ (ВЕП). Експертите в EУП ще са ръководител на проекта, координатор, експерт мониторинг и докладване, юрист и счетоводител. Необходимата външна експертиза ще бъде осигурена чрез избор на изпълнител по реда на ЗОП. Необходимостта от техническа помощ се налага с цел гарантиране на административен капацитет за изпълнение на всички дейности и задачи на мащабния проект и недостатъчната налична техническа експертиза в общините Берковица и Вършец за тази цел. Професионалната квалификация на членовете на екипа и разпределението на отговорностите между експертите в ЕУП и ВЕП гарантират, че е осигурен капацитет за покриване на всички функции във връзка с управлението на проекта. Ключова функция на така структурирания екип ще бъде да осъществява контрол върху изпълнението на договорите за обществени поръчки по проекта. Контролът ще обхваща физическото и финансовото изпълнение на всеки договор и ще се осъществява по следните механизми: а) преглед и одобрение на междинните и окончателните доклади по договорите с изпълнители; б) 100% документални проверки на всички документи, представяни от изпълнителите на договорите, и проверка за изпълнение на договорените условия за плащане; в) проверки на място на строителните обекти и в офисите на изпълнителите с цел да се удостовери, че предявените от изпълнителите разходи, респ. представените от строителния надзор сертификати, съответстват на действителния физически напредък при изпълнението на поръчката; г) ad-hoc проверки/посещения на строителните площадки; д) участие в периодични срещи, организирани от строителния надзор. Ръководителят на проекта ще има обща отговорност за изпълнение на проекта. Всички членове на екипа ще участват в управлението на проекта и ще действат съобразно определените им функции, описани по-долу в т.9. Екип. Взаимоотношенията между членовете на екипа ще се осъществява по следните механизми: 1. Вертикалните линии на взаимодействие са свързани с механизмите за вътрешен контрол и оценка на работата. Ръководителят на проекта ще контролира изпълнението на задачите съобразно разписаните функции на всеки експерт и изпълнението на договорните задължения за ВЕП. Експертите в ЕУП ще отчитат работата чрез месечни отчети, чието одобрение от ръководителя на проекта ще е условие за изплащане на възнагражденията. Експертите от ВЕП ще представят на ръководителя на проекта периодични административни доклади за отчитане на работата и напредъка по договора за ВЕП. 2. Взаимодействието в рамките на ЕУП ще се осъществява чрез ежедневна комуникация между експертите и ежеседмични срещи за обсъждане на оперативни въпроси, както и срещи за обсъждане и приемане на докладите от ВЕП, вкл. относно докладите за напредък от изпълнителите на обществени поръчки по проекта. 3. Взаимодействието на експертите от ЕУП и ВЕП ще се осъществява чрез срещи в офиса за проекта в общината, оперативни комуникации по телефона и по ел.поща. Вътрешен мониторинг. Основна отговорност за осъществяване на мониторинга ще има експертът по мониторинг и докладване, като процедурата ще включва: утвърждаване на показателите за мониторинг; разписване на методите за събиране на информация за мониторинга и ролята на членовете на екипа съобразно техните функции; събиране и обобщаване на предоставените от експертите данни; периодично отчитане на резултатите от мониторинга пред ръководителя на проекта, който ще осъществява контрол върху изпълнението на вътрешния мониторинг. За изпълнение на Дейността ще бъде отделено помещение в сградата на общинска администрация Берковица. Помещението ще бъде оборудвано със закупените по проекта техника и офис материали, необходими за оперативната работа на екипа. Доставките на оборудването и материалите ще се извършат по реда на чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП. 55 339.06 53 699.59
Дейност 7. Авторски надзор: Общата цел на дейността е да се осигури законосъобразно и качествено изпълнение на задачите, изпълнявани в рамките на възложен договор за строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци, строителство на съпътстваща инфраструктура и доставка на необходимите машини, съоръжения и техника, необходими за експлоатация на компостиращата инсталация. В процеса на строителство, ще се осъществява авторски надзор по всички части на инвестиционния проект на отделните подобекти и проектантът носи отговорност за всички свои действия при упражняване на авторския надзор. Авторският надзор ще се упражнява в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба №3/31.07.2003 год. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Проектантът ще упражнява авторски надзор и ще носи отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ, и ще изпълнява следните задачи: • да вписва в заповедната книга на строежа разпорежданията си, касаещи промени в работните проекти в процеса на строителство, като преди това задължително ги съгласува с Бенефициента и Консултанта по чл. 166 от ЗУТ; • да изготвя и представя при необходимост, допълнителни чертежи, детайли и количествени сметки; • да осигурява възможност на Бенефициента да следи процеса на работа и да съгласува с него предварително всички решения и действия; • да извършва всички работи за отстраняване на допуснати по негова вина пропуски, грешки, недостатъци и др. констатирани при изпълнение на СМР в срокове, съгласувани с Бенефициента; • да участва при съставянето на всички документи съгласно изискванията на Наредба №3/31.07.2003 год. на МРРБ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, включително в приемането на обектите и въвеждането им в експлоатация; • да следи за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове, и за промените или допълненията към проекта, предписани по установения ред по време на строителството; • да участва в месечните срещи за напредъка; • да изпълнява административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на ОПОС. Проектантът ще осъществява дейността в тясно сътрудничество със съответните представители на строителя и на община Берковица. Общата продължителност на дейността е 6 месеца и е съобразена с всички възможни обстоятелства, в т.ч. продължителността на договора за строителство на компостиращата инсталация (в рамките на Дейност 2). Изпълнението на Авторския надзор изисква съответните превозни и технически средства, офис, офис оборудване и материали, необходими за извършване на дейността. Тяхното осигуряване ще е отговорност на Проектанта. При изпълнение на Дейността екипът за управление на проекта ще осъществява координация и контрол върху всички аспекти от дейността на Проектанта съобразно възложените функции на членовете на ЕУП и ВЕП. 9 600.00 9 600.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).